Torowiska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Arsents
Dyrektor
Posty: 3109
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Torowiska

#1396 Post autor: Arsents » 29 mar 2018, o 21:29

To będzie jakiś przetarg na naprawę tego torowiska?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10934
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1397 Post autor: Cukier » 29 mar 2018, o 21:31

A na naprawę całego wzdłuż Igołomskiej był?

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2114
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1398 Post autor: Jopek36 » 4 kwie 2018, o 15:08

SZYBCIEJ I CISZEJ TRAMWAJEM! - montaż nowoczesnych rozjazdów
https://budzet.krakow.pl/projekty2018/7 ... azdow.html

Separatory przeszły w tamtym roku, więc pora na nowy projekt ;) Mam nadzieję, że dział utrzymania torowisk nie uwali tego, gdyż trudno będzie go sensownie odrzucić :P

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3228
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Torowiska

#1399 Post autor: tomek_m » 4 kwie 2018, o 18:52

Krzyżownice głębokorowkowe w sieci tramwajowej są powszechnym rozwiązaniem na świecie
A dlaczego również nie w Polsce?

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2114
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1400 Post autor: Jopek36 » 4 kwie 2018, o 19:09

tomek_m pisze:
Krzyżownice głębokorowkowe w sieci tramwajowej są powszechnym rozwiązaniem na świecie
A dlaczego również nie w Polsce?
W naszym kraju na razie tylko Warszawa zastosowała takie rozjazdy i to w liczbie sztuk: 2, więc trudno to nazwać powszechnym rozwiązaniem w Polsce.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3228
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Torowiska

#1401 Post autor: tomek_m » 4 kwie 2018, o 20:48

Jopek36@ bardziej chodziło mi o to, czy jest/był jakiś przepis zakazujący stosowania takich krzyżownic.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2114
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1402 Post autor: Jopek36 » 4 kwie 2018, o 20:59

tomek_m pisze:Jopek36@ bardziej chodziło mi o to, czy jest/był jakiś przepis zakazujący stosowania takich krzyżownic.
Zakazującego przepisu nie ma, ale trzeba opracować papiery, certyfikaty i aprobaty, aby zastosować rozwiązania nieujęte w przepisach. Z tego też powodu tak łopatologicznie musiałem rozpisać projekt, aby nie było czego się przyczepić ;)

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Torowiska

#1403 Post autor: Lw25 » 4 kwie 2018, o 22:18

tomek_m pisze:
Krzyżownice głębokorowkowe w sieci tramwajowej są powszechnym rozwiązaniem na świecie
A dlaczego również nie w Polsce?
Bo przepisów w tym zakresie nikomu się nie chciało zmienić od czasów Konstala N.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10934
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1404 Post autor: Cukier » 4 kwie 2018, o 23:22

Podobnie jak przepisów o przyczepach autobusowych czy o maksymalnej długości autobusu.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Torowiska

#1405 Post autor: Lw25 » 4 kwie 2018, o 23:58

Cukier pisze:Podobnie jak przepisów o przyczepach autobusowych czy o maksymalnej długości autobusu.
One chyba były ruszane 30 lat po tym co do rozjazdów zdaje się. :v
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

smerf
Dyrektor
Posty: 2639
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Torowiska

#1406 Post autor: smerf » 13 kwie 2018, o 18:07

Na Nowosądeckiej między Dauna a placem targowym Manhattan ustawiono ograniczenia do 20km/h ...
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2018, o 19:21 przez smerf, łącznie zmieniany 2 razy.
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 245
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Torowiska

#1407 Post autor: Mr. Passenger » 13 kwie 2018, o 18:28

smerf pisze:Na Nowosądeckiej między Dauna a placem targowym Manhattan ustawiono ograniczenie do 20km/h ...
Szybki tramwaj po krakowsku

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Torowiska

#1408 Post autor: NowaHutaWschód » 13 kwie 2018, o 19:59

po co tak kombinowac, ograniczyc cala siec do 20 km/h, oraz wbudowac ogranicznik predkosci w wagonach i problem sie rozwiaze.
Polska Kibolska

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1253
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Torowiska

#1409 Post autor: pasazer_mobilisu » 13 kwie 2018, o 22:30

Przy takich ograniczeniach nie ma sensu bawić się w "głębokirowek" - z obecnych "10" na rozjazdach do "20"/"30" na prostych odcinkach łatwo przyspieszyć a szybciej niż "30" jeździć się nie będzie.

Na ostatnim podlinkowanym zdjęciu dobrze widać jaką alternatywą jest szybki tramwaj z Vmax = 20km/h gdzie ulicą obok samochód przeleci 3 razy szybciej, nawet autobus te 40km/h by pojechał.

Moja dzisiejsza podróż wieczorem: NGT8 z "14" skręcił pod Bagatelą, zaraz dogonił go "152" i wlókł się za nim po dopiero co oddanym torowisku 30km/h aż do dworca, potem jeszcze gorzej: 10km/h pod wiaduktem i niewiele szybciej do przystanku Lubicz - odpuściłem, wysiadłem i przesiadłem się w "152". Kiedy autobus był już bliski skrętu w Beliny-Prażmowskiego Bombka dopiero wtaczała się na swój przystanek.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10934
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1410 Post autor: Cukier » 14 kwie 2018, o 08:20

pasazer_mobilisu pisze: Moja dzisiejsza podróż wieczorem: NGT8 z "14" skręcił pod Bagatelą, zaraz dogonił go "152" i wlókł się za nim po dopiero co oddanym torowisku 30km/h aż do dworca, potem jeszcze gorzej: 10km/h pod wiaduktem i niewiele szybciej do przystanku Lubicz - odpuściłem, wysiadłem i przesiadłem się w "152". Kiedy autobus był już bliski skrętu w Beliny-Prażmowskiego Bombka dopiero wtaczała się na swój przystanek.
Ale to są przecież skutki integracji tramwajów z pieszymi. Na przystanek jest szybciej i wygodniej dojść, przez torowisko można przechodzić co prawie 200m - ale wszystko to kosztem ograniczenia prędkości KZ do 30 km/h - i tu nie ma nic do rzeczy stan torowisk - autobusy również nie mogą tam jeździć szybciej, a jeśli to robią to zapewne tylko dlatego, że nadzór ruchu Mobilisu rzadziej suszy niż jego miejski odpowiednik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”