Torowiska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1381 Post autor: kot_feliks » 27 mar 2018, o 08:38

Czyli zamknęliśmy Bieńczycką na x miesięcy podczas remontu Czyżyńskiego - olaliśmy kwestię remontu torowiska.
Zamknęliśmy Bieńczycką na x miesięcy podczas remontu Kocmyrzowskiego - znowu olaliśmy kwestię remontu torowiska.
Teraz zamkniemy Bieńczycką po raz 3.

100 lat planowania by ZIKiT :D

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1382 Post autor: Cukier » 27 mar 2018, o 09:22

Lepiej tak, niż konsekwentnie udawać że jest w dobrym stanie i nie uwzględniać jej nawet w kilkuletniej perspektywie remontowej.

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Torowiska

#1383 Post autor: PiVoSH92 » 27 mar 2018, o 09:42

Czytam różne artykuły i nigdzie nie wspomina się o torowisku na Ptaszyckiego albo Ujastku... rozumiem, że tam wystarczy bieżące utrzymanie i można wpuszczać Krakowiaki? Skoro nie są do remontu to są w stanie dobrym czy bardzo dobrym? :wall:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Torowiska

#1384 Post autor: Kaszmir » 27 mar 2018, o 09:54

Cukier pisze:Lepiej tak, niż konsekwentnie udawać że jest w dobrym stanie i nie uwzględniać jej nawet w kilkuletniej perspektywie remontowej.
No tak, niemniej rzeczywiście jest to niedobre że torowisko było już dwa razy zamknięte i go nie wyremontowano, więc teraz trzeba będzie trzeci raz zamykać. A pasażerowie z Bieńczyc, os. Piastów czy Wzgórz Krzesławickich znów będą musieli jeździć naokoło.

Na szczęście wydaje się, że ZIKiT uczy się na błędach bo teraz mówią, że przy okazji remontu ciągu bronowickiego chcą też zająć się Karmelicką :thumbup:

suchy
Dyrektor
Posty: 2421
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Torowiska

#1385 Post autor: suchy » 27 mar 2018, o 12:25

Kaszmir pisze:Na szczęście wydaje się, że ZIKiT uczy się na błędach bo teraz mówią, że przy okazji remontu ciągu bronowickiego chcą też zająć się Karmelicką :thumbup:
Pytanie na czym ma polegać to "zajęcie się"... Przecież jak jadą jakieś cięższe dostawczaki czy autokary, to widać, jak niektóre płyty klawiszują pod kołami, jak w zeszłe lato jeździły polewaczki albo były burze, to spod płyt tryskały fontanny wody - a wg ZIKiTu "stan torowiska nie wymaga pilnej reakcji". To kiedy niby będzie wymagał? Jak połowa tych płyt się zapadnie 2 metry pod ziemię? :O

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1386 Post autor: Cukier » 27 mar 2018, o 21:17

Kaszmir pisze:No tak, niemniej rzeczywiście jest to niedobre że torowisko było już dwa razy zamknięte i go nie wyremontowano, więc teraz trzeba będzie trzeci raz zamykać. A pasażerowie z Bieńczyc, os. Piastów czy Wzgórz Krzesławickich znów będą musieli jeździć naokoło.
Tyle że ZIKiT się tym nie przejmuje, bo w tym rejonie układ torowy pozwala na prosty objazd, bez cięcia kursów, z około pięcioma minutami w plecy. W Śródmieściu zamykanie czegokolwiek to cięcia, wypychanie linii na 2 obwodnicę tam gdzie jest itd.

Oczywiście też bym wolał gdyby ktoś tam na górze używał mózgu i wykorzystywał fakt że dane torowisko i tak musi być zamknięte, do jego remontu. Ale skoro jest to "rocket science" to nie będzie i specjalne, celowe zamknięcie, byle by wreszcie ten remont doszedł do skutku.
Kaszmir pisze:Na szczęście wydaje się, że ZIKiT uczy się na błędach bo teraz mówią, że przy okazji remontu ciągu bronowickiego chcą też zająć się Karmelicką
Myślę że nieco by ich zjadła presja mieszkańców i mediów po tym, jak nawet na Igołomską się kasa znalazła przy okazji zamknięcia.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Torowiska

#1387 Post autor: Mistrzejowiczanin » 27 mar 2018, o 21:29

suchy pisze:
Mistrzejowiczanin pisze:jest kilka szczególnie niebezpiecznych lub trudnych fragmentów, ale ogółem cala sieć jest zadbana i jeździ się dobrze
- Ptaszyckiego/JP2 - nowe ograniczenie do 20,
- Solidarności - ograniczenie do 20/30 po kilku wykolejeniach spowodowanych rozjechaniem się szyn na boki, od zalewu do Kombinatu buja jak rollercoaster,
- Bieńczycka - ograniczenie do 20 j.w. po wykolejeniach wagonów,
- Kocmyrzowska - buja jak rollercoaster,
- Aleja Pokoju - do szlifowania i podbijania,
- Bronowice - idą do remontu w tym roku,
- Krakowska, Starowiślna i Salwator - do remontu w kolejnych latach,
- Borek do bieda-remontu (jak ZIKiT znajdzie kasę),
- zwrotnice pod Pocztą, w Łagiewnikach i paru innych miejscach do wymiany (częste wykolejenia),
- do tego wszelkie miejscowe uszkodzenia szyn (np. łuk przy Smolki, czy na Rondzie Matecznego), które regularnie są naprawiane, by po kilku tygodniach wyglądały tak samo jak przedtem.

Taaaaak, masz rację, krakowskie torowiska są bardzo zadbane... :puppyeyes:
I większość z tego idzie do remontu w najbliższym czasie do pięciu lat. Jak się okazuje nawet Bieńczycka niedługo. Jednak to nie jest wszystko nawet połowa sieci, a tego co jest zadbane i wyremontowane w dobrej technologii nawet te 20 lat temu z okładem się nie zauważa. Czyżby z powodu niezgodności z tezą? ZIKiT ma rację w tym wypadku - te ostatki do remontu jeszcze pójdą w najbliższym czasie, a potem pozostanie już tylko utrzymanie bieżące, no przynajmniej w codzienności, bo raz na jakiś czas trzeba będzie tam coś podremontować, zwrotnicę zmienić, może zamontować wiekopomne głębokie rowki itd. Krótko mówiąc gdyby np. znajomy z Frankfurtu nad Menem miał oceniać stan Krakowskich torowisk tramwajowych, przy fakcie, że nigdy tu nie był, a jedynie po wypowiedziach z tego forum, to mógłby wywnioskować, że jest w tym temacie gorzej jak w Jenakijewem, przy czym nie ma to wielkiego odzwierciedlenia w rzeczywistości - bardzo zły pijar.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1388 Post autor: Cukier » 27 mar 2018, o 21:40

Tyle że rozjazdy wciąż budujemy takie, że wytrzymują ledwie kilka lat. I zero informacji o planach remontu rozjazdów pod Pocztą / Gertrudy. A jak to wyremontują, to prawie kolejne się będą kwalifikować do remontu.

I może i wyremontowano dobrą technologią na podkładach strunobetonowych sporo torowisk, ale ta technologia ma szansę być dobra jedynie gdy się tory odpowiednio często szlifuje i podbija. A u nas się szlifuje tyle co nic, a podbijanie ma miejsce RAZ przy okazji oddawania do użytku i potem nigdy więcej. W efekcie al. Jana Pawła II znajdzie baaaardzo szybko w takim samym stanie jak aleja Pokoju.

Albo budujemy torowiska tanio i szybko, czyli własnie na podkładach strunobetonowych, ale potem regularnie je podbijamy i szlifujemy, albo budujmy torowiska drogo i wolniej, ale za to praktycznie bezobsługowe przez pół wieku - czyli technologią z Mogilskiej, bądź na prefabrykowanych ławach betonowych jak na Ruczaju bądź podkładami na ławach jak Płaszów.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Torowiska

#1389 Post autor: Mistrzejowiczanin » 27 mar 2018, o 21:54

Zaraz, moment - remont na Św. Gertrudy w 2014 roku był z tego co wiem bez robienia podbudowy. Same rozjazdy to rzeczywiście rozwiązanie doraźne, jednak jestem pewien, że rewitalizacja I obwodnicy obejmie również Westerplatte, rozjazdy pod Pocztą Główną, a również zapewne rozjazdy na Dominikańskiej (oczywiście z podbudową jak koło Dworca czy LOT-u) i sprawa będzie załatwiona na dłużej. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy ta rewitalizacja I obwodnicy miałaby tam dotrzeć.

Nie ma czegoś takiego jak torowiska bezobsługowe - każde trzeba szlifować, nawet tą Mogilską. Al. Jana Pawła II nie będzie w takim stanie jak Aleja Pokoju, bo tam przede wszystkim geometria torowiska a i warunki w jakich torowisko to było eksploatowane spowodowała destabilizację torowiska głównie na skutek osunięcia się tłucznia, którego tam wysypano niewiele - do górnej krawędzi podkładów, więc tam podbijanie jest niezbędne i podsypanie tłuczniem w większej ilości. Na Al. Jana Pawła II torowisko jest przysypane tłuczniem do główek szyn, przez co jest lepiej stabilizowane i takie zjawiska mu nie grożą. Poza tym co to znaczy bardzo szybko? To już 4 lata minęły prawie od remontu na Mogilskiej i Al. Jana Pawła II, a dalej jeździ się elegancko, a 4 lata to dla kogo szybko dla tego szybko.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Torowiska

#1390 Post autor: Kaszmir » 27 mar 2018, o 23:31

suchy pisze:- Ptaszyckiego/JP2 - nowe ograniczenie do 20,
- Solidarności - ograniczenie do 20/30 po kilku wykolejeniach spowodowanych rozjechaniem się szyn na boki, od zalewu do Kombinatu buja jak rollercoaster,
- Bieńczycka - ograniczenie do 20 j.w. po wykolejeniach wagonów,
- Kocmyrzowska - buja jak rollercoaster,
- Aleja Pokoju - do szlifowania i podbijania,
- Bronowice - idą do remontu w tym roku,
- Krakowska, Starowiślna i Salwator - do remontu w kolejnych latach,
- Borek do bieda-remontu (jak ZIKiT znajdzie kasę),
- zwrotnice pod Pocztą, w Łagiewnikach i paru innych miejscach do wymiany (częste wykolejenia),
- do tego wszelkie miejscowe uszkodzenia szyn (np. łuk przy Smolki, czy na Rondzie Matecznego), które regularnie są naprawiane, by po kilku tygodniach wyglądały tak samo jak przedtem.
Dokładnie, zresztą tego jest znacznie więcej. Polecam tu mapkę tworzoną przez dyspozytora MPK (Ty, suchy, pewnie ją kojarzysz, ale polecam tym którzy jej nie znają ;) ) gdzie zaznaczony jest stan torowisk: http://kmkrakow.atlaskolejowy.net/?id=stan

Wersja wprawdzie sprzed półtora roku, jednak oprócz remontowanych fragmentów (m.in. Basztowa, Pleszów), reszta mogła się tylko pogorszyć. Z bardziej szokujących:
- torowiska w całej starej Hucie są w stanie złym albo bardzo złym,
- aleja Pokoju cała w stanie złym, miejscami bardzo złym,
- całe trasy od Bieżanowskiej do Nowego Bieżanowa oraz Kurdwanowa w stanie złym,
- 10-letnie (wtedy 9-letnie) torowisko do Krowodrzy Górki też stan zły (!),
- plus Kościuszki, Bronowicka itd. ale to wiadomo.

Urzędnicy twierdzą, że 20% krakowskich torowisk wymaga remontu. To samo w sobie jest dużo, jednak chyba uwzględnili tu tylko bardzo zły stan. Gdyby doliczyć te w stanie "tylko" złym, to wyszłoby tak z 1/3 całej sieci?

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1391 Post autor: kot_feliks » 28 mar 2018, o 08:29

Urzędnicy mówią, że 20% wymaga remontu, w sensie jest już w takim stanie, że za jakiś czas ciężko byłoby tamtędy jeździć. A do tego dochodzi mnóstwo torowisk w stanie złym, jak np. al. Pokoju, gdzie jeździć się owszem, da, ale i tak jest masakra (buja, hałasuje, no tyle, że się tramwaje nie wykolejają jeden za drugim.. :/ ).

Odnośnie tej mapki, to wydaje mi się, że niestety również torowisko na Ruczaj (przynajmniej na niektórych fragmentach), również powinno zaczynać być żółte, a nie zielone... :/

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1392 Post autor: Krakowiak2013 » 29 mar 2018, o 16:12

Odnośnie remontu Bieńczyckiej
"Kilka dni temu pojawił się pomysł remontu ul. Bieńczyckiej, a to w związku z tym, że deweloper dostał pozwolenie na przebudowę wjazdu i wyjazdu na swoje osiedle jak i propozycję wydłużenia peronów tak, aby przejście dla mieszańców pobliskiego osiedla było bezpieczne"- mówi Magdalena Wasiak z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie. "Chodzi o odcinek między rondami Czyżyńskim a Kocmyrzowskim. Sto metrów torowiska. Pierwsze prace mogłyby się tam rozpocząć 1 kwietnia ale ze względu na Święta Wielkanocne zapewne rozpoczną się dopiero po nich" - dodaje.
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... mwajowych/

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Torowiska

#1393 Post autor: Mistrzejowiczanin » 29 mar 2018, o 17:04

Sto metrów torowiska to rzeczywiście bardzo dużo. :wall:
Nie, no dla mnie ta Bieńczycka to jest odcinek przeklęty od 1997 na wieki wieków, a przynajmniej do czasu wjazdu tam pierwszego sprzętu remontowego na cały odcinek nie zobaczę - nie uwierzę.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

suchy
Dyrektor
Posty: 2421
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Torowiska

#1394 Post autor: suchy » 29 mar 2018, o 17:22

Mistrzejowiczanin pisze:Sto metrów torowiska to rzeczywiście bardzo dużo. :wall:
Nie, no dla mnie ta Bieńczycka to jest odcinek przeklęty od 1997 na wieki wieków, a przynajmniej do czasu wjazdu tam pierwszego sprzętu remontowego na cały odcinek nie zobaczę - nie uwierzę.
W komentarzach pod artykułem ktoś napisał, że w nagraniu głosowym nowa pani rzecznik ZIKiTu mówi o całym odcinku:
"To pomiędzy rondami Czyżyńskim a Kocmyrzowskim, dosłownie pośrodku, 100 metrów torowiska. Natomiast wykorzystaliśmy niejako tą sytuację i postanowiliśmy wyremontować także pozostałe fragmenty między tymi dwoma rondami, tak żeby ten prosty odcinek był przejezdny i bezpieczny, żeby podróż nim była komfortowa"

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1395 Post autor: Cukier » 29 mar 2018, o 17:59

Ten bezpieczny i komfortowy przystanek to jak rozumiem wspominane wielokrotnie przez kota felisa po trzy pasy ruchu z doklejonym metrowym CPR, światła i tylko jedno przejście dla pieszych w poprzek? Gdzie mogę zobaczyć plany?

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”