Torowiska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Torowiska

#1366 Post autor: Mistrzejowiczanin » 14 mar 2018, o 23:03

Cukier pisze:Praca motorniczego na pewno jest stresująca, choć jak bym powiedział że ten stres wynika nie tyle z ilości pasażerów na pokładzie, co z tego co się dzieje na trasie przejazdu - motorniczy musi mieć oczy dookoła głowy i często myśleć za innych - pieszych, taksówkarzy itd. No i presja związana z niemożnością dotrzymania rozkładu, przez co się traci przerwy.
To ci dopiero. Nie ma to jak się dowiadywać o elementach własnej pracy w której jeszcze nie tak dawno się robiło... :rotfl:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

marcin1410
Dyspozytor
Posty: 673
Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
Lokalizacja: Z-cie/Kraków

Torowiska

#1367 Post autor: marcin1410 » 15 mar 2018, o 14:38

Z nowości:
1. Otwarcie ofert na przebudowę ciągu Bronowickiego ponownie przesunięte - tym razem na 27.03.
2. Otwarto oferty na opracowanie dokumentacji dla torowiska na Salwator. Złożono 2 oferty - Progreg sp. z o.o. i Altrans. Tańsza jest oferta Albrichta, ale jednocześnie o ponad 100 tys. przekracza kwotę przeznaczoną przez ZIKiT, więc rozstrzygnięcie zależy od tego, czy znajdą te pieniądze. Jeśli nie, to unieważnienie i kolejny przetarg.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2530
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Torowiska

#1368 Post autor: kucyk » 15 mar 2018, o 15:06

marcin1410 pisze:Z nowości:
1. Otwarcie ofert na przebudowę ciągu Bronowickiego ponownie przesunięte - tym razem na 27.03.
2. Otwarto oferty na opracowanie dokumentacji dla torowiska na Salwator. Złożono 2 oferty - Progreg sp. z o.o. i Altrans. Tańsza jest oferta Albrichta, ale jednocześnie o ponad 100 tys. przekracza kwotę przeznaczoną przez ZIKiT, więc rozstrzygnięcie zależy od tego, czy znajdą te pieniądze. Jeśli nie, to unieważnienie i kolejny przetarg.
A taki już był optymizm, że remont Królewskiej ruszy na dobre z początkiem bieżącego miesiąca. :lmao:
Jak widać, życie płata wielkie figle. :hihi:

marcin1410
Dyspozytor
Posty: 673
Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
Lokalizacja: Z-cie/Kraków

Torowiska

#1369 Post autor: marcin1410 » 15 mar 2018, o 15:21

To akurat było od początku oczywiste. Pierwotny termin otwarcia ofert był ustalony bodaj na 20 lutego, więc nawet gdyby nie był przesunięty (a przy dużych przetargach rzadko tak bywa) to nie było praktycznie szans na rozpoczęcie prac w marcu.

Przemekns
Specjalista
Posty: 173
Rejestracja: 24 sie 2017, o 20:19
Lokalizacja: Prądnik Biały

Torowiska

#1370 Post autor: Przemekns » 20 mar 2018, o 16:37


Arsents
Dyrektor
Posty: 3106
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Torowiska

#1371 Post autor: Arsents » 20 mar 2018, o 20:56

Co do torowisk ma rację, skrzyżowania pod Pocztą, Krakowska-Dietla, pod Bagatelą są do remontu na już, a cisza żeby nawet coś planowali.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

suchy
Dyrektor
Posty: 2407
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Torowiska

#1372 Post autor: suchy » 20 mar 2018, o 21:20

Arsents pisze:Co do torowisk ma rację, skrzyżowania pod Pocztą, Krakowska-Dietla, pod Bagatelą są do remontu na już, a cisza żeby nawet coś planowali.
Bagatelę przecież remontowali kilka lat temu, Stradom mają robić razem z Krakowską.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7007
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1373 Post autor: Krakowiak2013 » 26 mar 2018, o 09:14

Kraków. Coraz większe ryzyko na torowiskach. Motorniczowie przestaną jeździć tramwajami?
Ograniczenie liczby kursów tramwajów w Krakowie i przesiadanie się do zastępczych autobusów? Zdaniem krakowskich motorniczych to bardzo realne zagrożenie. Alarmują, że przy tak napiętych rozkładach i obecnym stanie torowisk jazda tramwajami jest coraz mniej bezpieczna. O trudnej sytuacji mają z nimi rozmawiać przedstawiciele urzędu. Dziś sprawą zajmą się też radni miejscy z Komisji Infrastruktury.
http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... ,13039542/

Hajciu
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Torowiska

#1374 Post autor: Hajciu » 26 mar 2018, o 14:29

Dostrzegam analogię z... czasami komuny, jesli chodzi o remonty torowisk, a raczej ich brakiem. Za komuny absolutnym priorytetem cieszyło sie oddawanie do uzytku nowo zbudowanych fabryk, hut, itp itd. Po prostu bardziej propagandowo wygladalo oddanie całkowicie nowej huty, niz modernizacja starej. Z tego powodu praktycznie zaniechano remonty obiektow przemysłowych. Gdy w latach 70, za Gierka, budowano setkich nowych obiektów, gwałtownie pogarszał sie stan tych zbudowanych zaraz po wojnie.

Tak samo w Krakowie. Nie remontuje sie torowisk, bo to nie wyglada tak fajnie medialnie jak oddawanie do uzytku nowych linii. Oddawaniu do uzytku nowych torowisk towarzyszy duzy rozgłos medialny, a przy remontach nie.

Stan torowisk w centrum jest bardzo zły. Slusznie promuje się KMK i wprowadza "maksymalizacje" jednak przy obecnych predkosciach komunikacja nie spełnia wymagań XXI wieku. Tramwaj nie jedzie, on brnie, przez kiepskie torowiska, zwolnienia, światła w każdym mozliwym miejscu, zwrotnice z Vmax=10 oraz zbyt często umiejscowione przystanki. Taka komunikacja nie wyciąga z aut. Taka komunikacja wozi tylko i wyłącznie tych, którzy nie mają własnego auta. Niech da nam to do myslenia, że nawet stojąc w krakowskich korkach jest sie na miejscu szybciej niz z KMK.

Dzis mnie krew zalała jadąc z Dworca Towarowego na Miodową. Najpierw przy wyjezdzie z przystanku przepuszczanie niewidzialnych pieszych i samochodów, przejazd przez zwrotnice 5km/h, dalej przyspieszenie, zwolnienie do 5km/h przy zjeździe przed tunelem, oczywiscie na kolejnych swiatlach przepuszczanie niewidzialnego autobusu, dalej pionowa kreska przy przystanku Politechnika, dalej .... zatrzymanie przy jakims podrzędnym wyjeździe z magazynu Galerii Krakowskiej, potem brnięcie przez zwrotnice pod Dworcem Glownym, kolejka oczekujacych pojazdów przy Poczcie Glownej, dalej na światłach przy Starowiślnej trzeba odstać 2-3 minuty az św. Przepustowość przejedzie..

Ktos wie czemu w Krakowie nie montuje sie rozjazdów głębokorowkowych? Czemu nie ma priorytetów na światłach? To dalej "rocket science"?

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Torowiska

#1375 Post autor: lucapacioli » 26 mar 2018, o 15:15

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/zikit- ... 24836.html
Nie mamy się czego wstydzić. Wszystkie samorządy w Polsce mają z tym problem – mówił Andrzej Mikołajewski
A nie no, jak w innych miastach jest równie beznadziejnie, to faktycznie zmienia postać rzeczy. Genialne podejście.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Carol
Inspektor
Posty: 373
Rejestracja: 21 sty 2011, o 11:35
Lokalizacja: Nowa-Huta Pleszów

Torowiska

#1376 Post autor: Carol » 26 mar 2018, o 15:56

Dziś zauważyłem nowe ograniczenie do 20 km\h. Jest ono od przystanku plac Centralny do przystanku Bardosa n/ż w obie strony. Więc mamy w Nowej Hucie kolejny odcinek "szybkiego tramwaju".

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Torowiska

#1377 Post autor: Mistrzejowiczanin » 26 mar 2018, o 19:38

Ale robią czarny pijar tym torowiskom, no naprawdę. Gdyby jeszcze było w tym trochę więcej niż ziarno prawdy, ale w większości to czyste kłamstwa. Najlepsza jest wzmianka ,,jeden z motorniczych" - żeby podkreślić swoje racje każdy może napisać, że rozmawiał z motorniczym i tak mu powiedział. Ja na przykład znam wielu motorniczych i generalnie wszyscy mówią, że jest kilka szczególnie niebezpiecznych lub trudnych fragmentów, ale ogółem cala sieć jest zadbana i jeździ się dobrze. Ktoś już na forum stwierdził, chyba nawet nie jeden raz, że Gazeta Krakowska jest prosamochodowa i tego typu artykuły zdają się to potwierdzać.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 245
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Torowiska

#1378 Post autor: Mr. Passenger » 26 mar 2018, o 22:10

Mistrzejowiczanin pisze:jest kilka szczególnie niebezpiecznych lub trudnych fragmentów, ale ogółem cala sieć jest zadbana i jeździ się dobrze
Gdyby tak było to tramwaje sunęłyby po 40 km/h na prostych odcinkach i nie musiały wlec się żółwim tempem na rozjazdach. Bez poprawienia czasów przejazdu (głównie w centrum) nie ma co się bawić w dalszą rozbudowę sieci.

suchy
Dyrektor
Posty: 2407
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Torowiska

#1379 Post autor: suchy » 26 mar 2018, o 23:08

Mistrzejowiczanin pisze:jest kilka szczególnie niebezpiecznych lub trudnych fragmentów, ale ogółem cala sieć jest zadbana i jeździ się dobrze
- Ptaszyckiego/JP2 - nowe ograniczenie do 20,
- Solidarności - ograniczenie do 20/30 po kilku wykolejeniach spowodowanych rozjechaniem się szyn na boki, od zalewu do Kombinatu buja jak rollercoaster,
- Bieńczycka - ograniczenie do 20 j.w. po wykolejeniach wagonów,
- Kocmyrzowska - buja jak rollercoaster,
- Aleja Pokoju - do szlifowania i podbijania,
- Bronowice - idą do remontu w tym roku,
- Krakowska, Starowiślna i Salwator - do remontu w kolejnych latach,
- Borek do bieda-remontu (jak ZIKiT znajdzie kasę),
- zwrotnice pod Pocztą, w Łagiewnikach i paru innych miejscach do wymiany (częste wykolejenia),
- do tego wszelkie miejscowe uszkodzenia szyn (np. łuk przy Smolki, czy na Rondzie Matecznego), które regularnie są naprawiane, by po kilku tygodniach wyglądały tak samo jak przedtem.

Taaaaak, masz rację, krakowskie torowiska są bardzo zadbane... :puppyeyes:

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7007
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1380 Post autor: Krakowiak2013 » 27 mar 2018, o 08:28

ZIKiT przyznaje: 20 procent torowisk wymaga kapitalnego remontu
W najbliższym czasie do remontu skierowane ma zostać m.in. torowisko w ul. Bieńczyckiej, które jest dziś jednym z gorszych w Krakowie. Przy okazji modernizacji szyn do Bronowic torowisko między pl. Inwalidów a ul. Rydla także wymaga wymiany) prowadzone będą prace na ul. Karmelickiej - stan torowiska nie wymaga tam pilnej reakcji, ale ZIKiT chce wykorzystać fakt, że trasa do Bronowic i tak będzie nieczynna
http://www.dziennikpolski24.pl/region/w ... ,13040890/

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”