Torowiska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2608
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Torowiska

#1351 Post autor: scyzor663 » 12 gru 2017, o 21:45

Obstawiam, że chodzi o to, że przy torowisku są liczniki osi które przed szlifowaniem pewnie trzeba zdemontować, później wyczyścić i znowu zamontować, lub przy okazji szlifowania będą prowadzone inne prace.

MarekR
Kierownik
Posty: 794
Rejestracja: 23 mar 2014, o 10:25

Torowiska

#1352 Post autor: MarekR » 20 gru 2017, o 20:59

Jeżeli chodzi o remont Królewskiej, to moja propozycja jest taka:

etap I

Remont odcinka Bronowice - Biprostal
Linie autobusowe 702 oraz 774 + linia tramwajowa 74 na trasie Biprostal - Bagatela - Nowy Kleparz - Pawia - Dworzec Towarowy

etap II

Remont odcinka Biprostal - Plac Inwalidów
Linie autobusowe 702 oraz 774 + linia tramwajowa 74 na trasie Bronowice Małe - Biprostal

Co o tym sądzicie? Oczywiście jest to wersja rozwojowa, bo brakuje mi czegoś na odcinku Bronowice - Bronowice Małe

Arsents
Dyrektor
Posty: 3108
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Torowiska

#1353 Post autor: Arsents » 20 gru 2017, o 22:19

A jakie trasy tych "702" i "774"?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

MarekR
Kierownik
Posty: 794
Rejestracja: 23 mar 2014, o 10:25

Torowiska

#1354 Post autor: MarekR » 21 gru 2017, o 18:17

702 - trasa taka, jak podczas ostatniego remontu tj. jak trasa 502, ale od Bagateli jechałoby pod UP.
774 - standard, czyli Bagatela - Bronowice, f=5

Co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Torowiska

#1355 Post autor: yosujiro » 12 mar 2018, o 11:03

Utrzymywanie torowisk? A na co to komu? Przecież można wprowadzić ograniczenia prędkości... :wall:
Wprowadzenie kolejnych ograniczeń na łukach tramwajowych, remonty rozjazdów z oszczędności – to działania, które mają zamiar podjąć urzędnicy w związku z serią wykolejeń na krakowskich torach.(...) W poniedziałek rano odbyła się specjalna narada dyrektora ZIKiT z kierownikiem odpowiedzialnym za torowiska. Podczas spotkania zapadła decyzja, że na ostrych łukach wprowadzone zostanie ograniczenie do 10 kilometrów na godzinę. – Taka prędkość będzie obowiązywać m.in. na ulicy św. Gertrudy czy pod Pocztą Główną – podkreśla Pyclik.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramwa ... 24603.html

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1252
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Torowiska

#1356 Post autor: pasazer_mobilisu » 12 mar 2018, o 12:00

Bardzo smutne, komunikacja tramwajowa jeszcze zwolni, a już teraz autobusy utykają na Basztowej za tramwajami a przejazd Lubicz -> DG odbywa się w żółwim tempie.

Polecam wszystkim przejazd na odcinku Muzeum Lotnictwa -> AWF motorniczy rozpędzają tam Pesy do ponad 60km/h - coś pięknego widzieć i czuć jak szybko może działać komunikacja tramwajowa, szkoda że tylko tam.

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Torowiska

#1357 Post autor: Castaway » 12 mar 2018, o 20:18

pasazer_mobilisu pisze:Polecam wszystkim przejazd na odcinku Muzeum Lotnictwa -> AWF motorniczy rozpędzają tam Pesy do ponad 60km/h
Chyba to nie najmądrzejszy post. Zaraz ktoś nadgorliwy przeczyta i poda gdzie nie trzeba...
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Jaky
Znawca
Posty: 38
Rejestracja: 10 sie 2017, o 14:21

Torowiska

#1358 Post autor: Jaky » 12 mar 2018, o 21:00

Spodziewamy się oszczędności podczas przetargów na przebudowę ulicy Królewskiej czy Krakowskiej. Wtedy pozostałe środki przeznaczymy na naprawy – dodaje rzecznik ZIKiT.
Przeczuwam, że jednak zrezygnują z wymiany torowiska na Karmelickiej :hmm:

mateuszwon94
Miłośnik
Posty: 112
Rejestracja: 5 wrz 2014, o 10:59
Lokalizacja: Ruczaj

Torowiska

#1359 Post autor: mateuszwon94 » 14 mar 2018, o 08:21

Plaga wykolejeń: motorniczowie nie chcą jeździć po zniszczonych torach
Gazeta Krakowska pisze:Trzy czwarte torowisk w Krakowie nadaje się do remontu. Tzw. krzyżaki na skrzyżowaniach powinny być tak głębokie, jak na trasach kolejowych, aby można było po nich spokojnie przejeżdżać. A u nas są płytkie i się rozpadają - mówi jeden z motorniczych. Zaznacza, że wagon trzeba oddać do zajezdni w takim stanie, w jakim się nim wyjechało. - Dlatego jest ciągły nabór na motorniczych, bo ludzie nie wytrzymują presji, by brać odpowiedzialność za jazdę po takich torach. Ostatnio dzień po dniu były wykolejenia, choć wszyscy jeżdżą bardzo wolno, aby nie było ich winy - dodaje.
http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... ,13006398/

W sumie w artykule w kwestii torów nie ma chyba nic odkrywczego, ale w zamieszczonym fragmencie można pomiędzy wierszami wyczytać, że się ostatnio sporo motorniczych zwolniło, co zapewne miało wpływ na ostatnie cięcia po feriach.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Torowiska

#1360 Post autor: Kaszmir » 14 mar 2018, o 10:36

mateuszwon94 pisze:ale w zamieszczonym fragmencie można pomiędzy wierszami wyczytać, że się ostatnio sporo motorniczych zwolniło, co zapewne miało wpływ na ostatnie cięcia po feriach.
Cięcia dotyczyły pojedynczych kursów wieczornych na 5-6 liniach (w sumie z 5-6 linii ubyło po jednym kursie) i wynikały raczej z korków jakie tworzyły się wieczorem przy zajezdni(ach), blokując na długie minuty np. pasażerów ostatnich kursów tramwajów do Borku. Nie sądzę, aby zabranie jednego kursu o godz. 22 wynikało z braku motorniczych, no bo jak by miało?

krakus
Kierownik
Posty: 770
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1361 Post autor: krakus » 14 mar 2018, o 20:44

Kaszmir pisze:
mateuszwon94 pisze:ale w zamieszczonym fragmencie można pomiędzy wierszami wyczytać, że się ostatnio sporo motorniczych zwolniło, co zapewne miało wpływ na ostatnie cięcia po feriach.
Cięcia dotyczyły pojedynczych kursów wieczornych na 5-6 liniach (w sumie z 5-6 linii ubyło po jednym kursie) i wynikały raczej z korków jakie tworzyły się wieczorem przy zajezdni(ach), blokując na długie minuty np. pasażerów ostatnich kursów tramwajów do Borku. Nie sądzę, aby zabranie jednego kursu o godz. 22 wynikało z braku motorniczych, no bo jak by miało?
Akurat motorniczych nie brakuje, z tego co wiem następny kurs jest przewidziany na ostatni kwartał bieżącego roku.
Natomiast presja, stres itd. powodują, że niektórzy rezygnują z pracy.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Torowiska

#1362 Post autor: Mistrzejowiczanin » 14 mar 2018, o 21:16

krakus pisze:Natomiast presja, stres itd. powodują, że niektórzy rezygnują z pracy.
No cóż, powiedziałbym, że bardziej upierdliwy tryb, że trzeba się zrywać ze snu wpół do trzeciej w nocy, aby na czwartą wyjechać z zajezdni. Mało komu to odpowiada. Ale czy praca motorniczego jest szczególnie stresująca to bym nie powiedział.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 245
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Torowiska

#1363 Post autor: Mr. Passenger » 14 mar 2018, o 21:37

Mistrzejowiczanin pisze:Ale czy praca motorniczego jest szczególnie stresująca to bym nie powiedział.
Spróbuj się nie stresować gdy wieziesz 200 pasażerów na pokładzie.
Chociaż wydaje mi się, że kierowcy autobusów mają gorzej.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Torowiska

#1364 Post autor: Mistrzejowiczanin » 14 mar 2018, o 22:07

Mr. Passenger pisze:Spróbuj się nie stresować gdy wieziesz 200 pasażerów na pokładzie.
Chociaż wydaje mi się, że kierowcy autobusów mają gorzej.
No cóż, nigdy nie miewałem z tym problemów - taka praca. Oczywiście, że kierowcy mają gorzej przy fakcie, że muszą prawda kierować, a tramwaj to dla prowadzącego i w ogóle bardzo bezpieczny pojazd, bo prowadzą go tory. Stres to może się pojawić, kiedy jakiś przepraszam za wyrażenie gnój z własnej winy przydzwoni w mój tramwaj, a ja potem muszę się tłumaczyć, składać protokoły, zeznawać i mieć z tego tytułu mnóstwo nieprzyjemności. Nierzadko nawet jeżeli to nie była wina tego motorniczego to i tak zabierają mu premię. Oczywiście jest jeszcze coś takiego jak ,,rozjechanie" kogoś tramwajem, ale to już jest inna sprawa.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10934
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1365 Post autor: Cukier » 14 mar 2018, o 22:27

Praca motorniczego na pewno jest stresująca, choć jak bym powiedział że ten stres wynika nie tyle z ilości pasażerów na pokładzie, co z tego co się dzieje na trasie przejazdu - motorniczy musi mieć oczy dookoła głowy i często myśleć za innych - pieszych, taksówkarzy itd. No i presja związana z niemożnością dotrzymania rozkładu, przez co się traci przerwy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”