Torowiska
Moderator: Moderatorzy
Torowiska
Zapraszam do dołączenia na stronę wydarzenia i udostępniania znajomym
214: Szybciej i Ciszej Tramwajem! - montaż nowoczesnego rozjazdu
https://www.facebook.com/events/374621486826819/
Postanowiłem, że jednak nie wycofam żadnego projektu, bo na tym etapie byłoby to bardziej kłopotliwe i więcej zamieszania pod względem formalnym. Tym niemniej zwracam się do Was z prośbą, jeśli będziecie chcieli zagłosować na któryś z tych trzech projektów, to przydzielcie proszę 3 punkty na projekt nr 214 SZYBCIEJ I CISZEJ TRAMWAJEM! - montaż nowoczesnego rozjazdu (krzyżownice głębokorowkowe), gdyż na tym projekcie najbardziej mi zależy i najwięcej zyskamy, jak załapie się do realizacji.
214: Szybciej i Ciszej Tramwajem! - montaż nowoczesnego rozjazdu
https://www.facebook.com/events/374621486826819/
Postanowiłem, że jednak nie wycofam żadnego projektu, bo na tym etapie byłoby to bardziej kłopotliwe i więcej zamieszania pod względem formalnym. Tym niemniej zwracam się do Was z prośbą, jeśli będziecie chcieli zagłosować na któryś z tych trzech projektów, to przydzielcie proszę 3 punkty na projekt nr 214 SZYBCIEJ I CISZEJ TRAMWAJEM! - montaż nowoczesnego rozjazdu (krzyżownice głębokorowkowe), gdyż na tym projekcie najbardziej mi zależy i najwięcej zyskamy, jak załapie się do realizacji.
-
- Inspektor
- Posty: 338
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54
Torowiska
Są gdzieś wyniki live?
Właśnie dostałeś od mojej rodziny 6 punktów
Właśnie dostałeś od mojej rodziny 6 punktów
Torowiska
Obawiam się, że masz zbyt dużą konkurencję 2 projektów pn. SZYBCIEJ I CISZEJ TRAMWAJEM.Jopek36 pisze:Zapraszam do dołączenia na stronę wydarzenia i udostępniania znajomym
214: Szybciej i Ciszej Tramwajem! - montaż nowoczesnego rozjazdu
https://www.facebook.com/events/374621486826819/
Postanowiłem, że jednak nie wycofam żadnego projektu, bo na tym etapie byłoby to bardziej kłopotliwe i więcej zamieszania pod względem formalnym. Tym niemniej zwracam się do Was z prośbą, jeśli będziecie chcieli zagłosować na któryś z tych trzech projektów, to przydzielcie proszę 3 punkty na projekt nr 214 SZYBCIEJ I CISZEJ TRAMWAJEM! - montaż nowoczesnego rozjazdu (krzyżownice głębokorowkowe), gdyż na tym projekcie najbardziej mi zależy i najwięcej zyskamy, jak załapie się do realizacji.
Ale trzymam kciuki. Na któryś zagłosowałem, nie pamiętam na który
Torowiska
Dziękuję za wsparcie i oddane głosy Na wyniki trzeba poczekać do 23 października.
Odnośnie wczorajszego wykolejenia robi się ciekawie
Wojna na torach. MPK kontra ZDMK
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wojna ... 32475.html
Odnośnie wczorajszego wykolejenia robi się ciekawie
Wojna na torach. MPK kontra ZDMK
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wojna ... 32475.html
We wtorek rano przedstawiciel miejskiej jednostki (ZDMK) mówił, że torowisko było nowe i spełniało wszystkie standardy. – Stoimy na stanowisku, że do wykolejenia nie przyczyniła się nasza infrastruktura (...) Po dokładnej analizie naszego tramwaju mogę stwierdzić, że wszystkie wózki w pojeździe były prawidłowe. Nasz motorniczy jechał również z przepisową prędkością – tłumaczy przedstawiciel miejskiej spółki (MPK).
Torowiska
Zdziwieni, jego mać...
Chwilę też potrwa, zanim same wyrzeźbią głęboki rowek... Z resztą już im po cichu szybciutko pomogli (szlifując odebrane torowisko, nowa krzyżownica!).
Cytując klasyka "szyny… szyny były złe, a podwozie… podwozie… podwozie…"
https://youtu.be/2VBqTwHlY5Q
Były zachowane wymiary???... W blokach krzyżownic oraz w szynach łączących bloki wykonać należy rowki trapezowe ogłębokości 12mm (pochylenie 1:6) /../.
Chwilę też potrwa, zanim same wyrzeźbią głęboki rowek... Z resztą już im po cichu szybciutko pomogli (szlifując odebrane torowisko, nowa krzyżownica!).
Cytując klasyka "szyny… szyny były złe, a podwozie… podwozie… podwozie…"
https://youtu.be/2VBqTwHlY5Q
-
- Moderator fb pkk
- Posty: 3543
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
- Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Torowiska
Zamiast remontów torowisk są dodatkowe pieniądze dla nauczycieli
https://dziennikpolski24.pl/krakow-zami ... 1-14492671
Wydatki Bieżące:
3086 zł - z zadania „Rozbudowa al. 29 Listopada” (niewykorzystane fundusze),
9554 zł - z budowy linii tramwajowej Krowodrza Górka - Górka Narodowa (niewykorzystane fundusze),
16 mln zł - na utrzymanie torowisk,
https://dziennikpolski24.pl/krakow-zami ... 1-14492671
Z tych zadań wzięto funduszeZ zabezpieczonych ponad 41 mln zł na dodatkowe wynagrodzenia, najwięcej, bo aż 16 mln zł, ściągnięto z puli przeznaczonej na wspomniane remonty torowisk. - To fundusze, jakie pozostały z modernizacji ulicy Krakowskiej. Miały być przeznaczone dodatkowo na remonty torowisk.
Wydatki Bieżące:
3086 zł - z zadania „Rozbudowa al. 29 Listopada” (niewykorzystane fundusze),
9554 zł - z budowy linii tramwajowej Krowodrza Górka - Górka Narodowa (niewykorzystane fundusze),
16 mln zł - na utrzymanie torowisk,
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7982
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Torowiska
A potem się dziwimy, że torowiska krakowskie są w stanie agonalnym...
Cytując klasyka: "dżizas, k**a ja p*****lę"...
Pozdrawiam!
LOKI
Cytując klasyka: "dżizas, k**a ja p*****lę"...
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Torowiska
Locutus, k... mać.
Zadań miasta jest tysiące i torowiska nie są jedynymi z nich. Szkolnictwo mimo wszystko jest ważniejsze. I nawet, jeśli jest gdzie indziej szukać, nie można się zachowywać jak jakiś autysta, któremu tylko ślinka cieknie na myśl o KM i wszystko inne hejtuje.
Zadań miasta jest tysiące i torowiska nie są jedynymi z nich. Szkolnictwo mimo wszystko jest ważniejsze. I nawet, jeśli jest gdzie indziej szukać, nie można się zachowywać jak jakiś autysta, któremu tylko ślinka cieknie na myśl o KM i wszystko inne hejtuje.
MKM-owie to jednak wielkie:
Torowiska
Jasne, że są różne zadania i trzeba umiejętnie rozdysponować budżetem. Problem w tym, że na torowiska od wielu lat wydaje się za mało, i nawet z tą kwotą którą już zabrano i tak było wciąż za mało. A to nie jest kwestia fanaberii - pomijając to, że powolna km zniechęca (co sprawia że więcej ludzi wybiera auta, czyli przytyka miasto), to jest to przede wszystkim kwestia bezpieczeństwa mieszkańców. Pamiętacie, jak wykolejony tramwaj na Stradom przygniótł i zabił przypadkowego przechodnia?PanA pisze:Zadań miasta jest tysiące i torowiska nie są jedynymi z nich. Szkolnictwo mimo wszystko jest ważniejsze. I nawet, jeśli jest gdzie indziej szukać, nie można się zachowywać jak jakiś autysta, któremu tylko ślinka cieknie na myśl o KM i wszystko inne hejtuje.
Albo inaczej. Wyobraź sobie, że np. na oświatę potrzeba byłoby (na przykład, strzelam liczby, nie o to tu chodzi) 100 mln rocznie, przy czym od wielu lat Samorząd wydawał tylko 50. W końcu po ciężkich bojach udało się wywalczyć 65 zamiast 50 mln, a teraz wyszłoby, że i tak wracają do 50. Zamiast potrzebnych 100. Ciężko nie zrozumieć oburzenia w takiej sytuacji.
Torowiska
Ale tak jest! A nawet jeszcze gorzej. Setki zadań pogrupowane w obszary takie jak opieka zdrowotna, szkolnictwo, bezpieczeństwo itd. są skrajnie niedoinwestowane i w zapaści. Dużo gorszej niż KM.Kaszmir pisze: Albo inaczej. Wyobraź sobie, że np. na oświatę potrzeba byłoby (na przykład, strzelam liczby, nie o to tu chodzi) 100 mln rocznie, przy czym od wielu lat Samorząd wydawał tylko 50. W końcu po ciężkich bojach udało się wywalczyć 65 zamiast 50 mln, a teraz wyszłoby, że i tak wracają do 50. Zamiast potrzebnych 100. Ciężko nie zrozumieć oburzenia w takiej sytuacji.
A pamiętasz, ile osób umiera np. przez zakażenia poszpitalne, przez smog? Sądzę, że więcej niż jedna roczniePamiętacie, jak wykolejony tramwaj na Stradom przygniótł i zabił przypadkowego przechodnia?
Wzrost nakładów na KM konieczny, ale to co uprawiasz to zwykły hejt. To nawet nie krytyka, bo nie konstruktywna, tylko negowanie potrzeby dofinansowania czegoś, co niestety faktycznie wymaga dużo wyższych nakładów.
Np. w Warszawie brakuje ponad 4 tys. nauczycieli. W Krakowie pewnie też ponad tysiąc czy chociaż setki. A trzeba i podwyższyć obecnym, żeby nie uciekali, i dać nowym, których po prostu potrzeba zatrudnić. Itd.
W ciągu ostatniego półtora roku położone w kraju ponad 600 oddziałów szpitalnych w kraju i to wiele oddziałów położone sytuacją typu "jeden odchodzący lekarz położył 3 oddziały naraz".
Widziałeś szkoły krakowskie? Ja ze 3 lata widziałem nawet jedną wewnątrz. Niewiele się zmieniło w jednej z nich od ostatnich 30 lat. Czy po sieci tramwajowej nadal jeżdżą np. 4N, nie ma peronów, rozkładów minutowych, tablic elektronicznych, kierowcy i motorniczowie emerytowani, są ogromne brai kadrowe, zajezdnie nieprzebudowywane, technologie nie ulepszane itd.? Nawet głupia kabina motorniczego ma lepsze warunki niż biurko nauczyciela w klasie (choć nauczyciel ma komfort - względny - pokoju nauczycielskiego). O odpowiedzialności nauczyciela za bandę nastolatków czy dzieciaków nie mówiąc, bo jest dużo większa niż jakakolwiek motorniczego.
KM jest niedoinwestowana, ale wciąż się dużo w kwotach bezwzględnych inwestuje i w wielu miejscach się jednak nadal rozwija.
A na te pojedyncze kwestie niedofinansowania jest źródło - inwestycje drogowe i niskie opłaty dla kierowców, co się już przewija. I ku przeniesieniu środków z aut na KM też są argumenty.
I chyba należałoby na tym poziomie funkcjonować.
I ty, jako człowiek wykształcony i w pewnym sensie "światowy", powinieneś to wiedzieć.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2019, o 10:12 przez PanA, łącznie zmieniany 1 raz.
MKM-owie to jednak wielkie:
Torowiska
A gdzież ja neguję potrzebę zwiększenia finansowania na oświatę? Proszę wskazać mi konkretne zdanie, gdzie to rzekomo napisałem.PanA pisze:To nawet nie krytyka, bo nie konstruktywna, tylko negowanie potrzeby dofinansowania czegoś, co niestety faktycznie wymaga dużo wyższych nakładów.
Osobiście uważam, że na edukację warto stawiać. Ale chyba jednym z ostatnich miejsc budżetowych, z których przesuwałbym na to środki, jest utrzymanie torowisk.
Gdzież to wg Ciebie wylewam rzekomo hejt? Tu również proszę o wskazanie konkretnego zdania.PanA pisze:Wzrost nakładów na KM konieczny, ale to co uprawiasz to zwykły hejt.
Jeśli wola dyskutowania - mimo różnych opinii, jednak kulturalnie - jest dla Ciebie hejtem, to chyba jednak nie ma co dyskutować.
Rozumiem emocje, PanA, jednak nie usprawiedliwia to zmieniania sensu mojej wypowiedzi i dokładania mi rzeczy, których nie napisałem.
Torowiska
Nie przeinaczam. Może nie jest to nienawistne, ale bardzo emocjonalne i "bardzo na nie". Ogólnie, emocjonalnie do tego nie podchodzę, bo to niestety nasza szara codzienność i osobiście wolę, żeby w najbliższej kadencji to pieprznęło do końca niż kolejne 4 lata dogorywania (jedne lata 80 i 90 mieliśmy, a mamy już powtórkę).
Ale faktycznie, bardzo mnie rozemocjonowało to ignorowanie innych kwestii przez... Twoje rozemocjonowanie dot. KM. I nie tylko Twoje. Ja naprawdę widzę, że tyle, ile razy miałem rację w różnych dyskusjach, chyba tyle samo razy zostałem zjechany przez mniejsze i większe błędy. Ale to, o czym mówię, to rzecz zasadniczo pewna i jeśli jesteście tak zaangażowani w szczegółowe kwestie dot. KM to choć bądźcie otwarci na inne.
KM akurat ma największą presję społeczną, dużo większe sukcesy i jest dużo lepiej dostrzegalna przez wszystkich, więc problemy łatwiej widać, ale jak wejdziesz w liczby, to wszystko widać.
Zresztą, wystarczy wejść w budżet.
Otworzyliście się na smog, bo stał się modny. Na inne kwestie też spojrzycie dopiero, kiedy będą modne?
Tylko że miasto musi istnieć niezależnie od tego, co jest modne, a co nie.
I zresztą tym się różni "mniejsze zło" Majchrowski czy to od Gibały, czy to od Wassermann. Bo w całej dyskusji - czy to politycznej, czy to codziennej, czy to na forach takich jak to, dyskutujecie tylko o jednym temacie - co jest dobre - ale wysuwacie go na taki prymat, jakby miał rządzić wszystkim, a na resztę co skapnie. Jednocześnie łatwiej wam przełknąć nadinwestowanie w drogi niż zwykłe DOinwestowanie np. tego szkolnictwa czy opieki zdrowotnej.
No ale transport widzimy na co dzień w korku, szkolnictwo widzimy jak mamy dzieci w wieku szkolnym, a opiekę zdrowotną wtedy, kiedy jesteśmy poważnie chorzy. Tylko że jednak - paradoksalnie - im mniej coś widzimy, tym jest ważniejsze, bo stanowi to background do naszego funkcjonowania.
Może jak motorniczowie czy kierowcy MPK zaczną się skarżyć za x lat, że będą zmuszeni być X tygodni na chorobowym z powodu problemów z dostaniem się do szpitali czy brać urlopy na dzieci, bo n-ty protest w szkołach i przedszkolach, to ludzie przejrzą na oczy. Albo jak np. OC dla MPK skoczy, bo problemy nawet z hospitalizacją po wypadkach będą tak duże, że wszystkie ofiary będą zmuszone robić wszystko prywatnie, a przez niedoinwestowanie publicznych usług, ceny prywatnie szybują ostro w górę. Albo jak statystyki śmiertelności i kalectwa w wypadkach wzrosną drastycznie z powodu głupich braków kadrowych w opiece zdrowotnej.
Zresztą sam tego 2 lata temu doświadczyłem, jak po wypadku leżałem na drodze w pozycji bocznej ustalonej przez 1,5 godziny czekając na karetkę w centrum miasta. A i tak całe szczęście, że sprawca wypadku chciał współpracować, bo mógł mnie zostawić.
Sorki za off-top, ale myślę, że wyczerpałem to, co chciałem powiedzieć.
Ale faktycznie, bardzo mnie rozemocjonowało to ignorowanie innych kwestii przez... Twoje rozemocjonowanie dot. KM. I nie tylko Twoje. Ja naprawdę widzę, że tyle, ile razy miałem rację w różnych dyskusjach, chyba tyle samo razy zostałem zjechany przez mniejsze i większe błędy. Ale to, o czym mówię, to rzecz zasadniczo pewna i jeśli jesteście tak zaangażowani w szczegółowe kwestie dot. KM to choć bądźcie otwarci na inne.
KM akurat ma największą presję społeczną, dużo większe sukcesy i jest dużo lepiej dostrzegalna przez wszystkich, więc problemy łatwiej widać, ale jak wejdziesz w liczby, to wszystko widać.
Zresztą, wystarczy wejść w budżet.
Otworzyliście się na smog, bo stał się modny. Na inne kwestie też spojrzycie dopiero, kiedy będą modne?
Tylko że miasto musi istnieć niezależnie od tego, co jest modne, a co nie.
I zresztą tym się różni "mniejsze zło" Majchrowski czy to od Gibały, czy to od Wassermann. Bo w całej dyskusji - czy to politycznej, czy to codziennej, czy to na forach takich jak to, dyskutujecie tylko o jednym temacie - co jest dobre - ale wysuwacie go na taki prymat, jakby miał rządzić wszystkim, a na resztę co skapnie. Jednocześnie łatwiej wam przełknąć nadinwestowanie w drogi niż zwykłe DOinwestowanie np. tego szkolnictwa czy opieki zdrowotnej.
No ale transport widzimy na co dzień w korku, szkolnictwo widzimy jak mamy dzieci w wieku szkolnym, a opiekę zdrowotną wtedy, kiedy jesteśmy poważnie chorzy. Tylko że jednak - paradoksalnie - im mniej coś widzimy, tym jest ważniejsze, bo stanowi to background do naszego funkcjonowania.
Może jak motorniczowie czy kierowcy MPK zaczną się skarżyć za x lat, że będą zmuszeni być X tygodni na chorobowym z powodu problemów z dostaniem się do szpitali czy brać urlopy na dzieci, bo n-ty protest w szkołach i przedszkolach, to ludzie przejrzą na oczy. Albo jak np. OC dla MPK skoczy, bo problemy nawet z hospitalizacją po wypadkach będą tak duże, że wszystkie ofiary będą zmuszone robić wszystko prywatnie, a przez niedoinwestowanie publicznych usług, ceny prywatnie szybują ostro w górę. Albo jak statystyki śmiertelności i kalectwa w wypadkach wzrosną drastycznie z powodu głupich braków kadrowych w opiece zdrowotnej.
Zresztą sam tego 2 lata temu doświadczyłem, jak po wypadku leżałem na drodze w pozycji bocznej ustalonej przez 1,5 godziny czekając na karetkę w centrum miasta. A i tak całe szczęście, że sprawca wypadku chciał współpracować, bo mógł mnie zostawić.
Sorki za off-top, ale myślę, że wyczerpałem to, co chciałem powiedzieć.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2019, o 10:24 przez PanA, łącznie zmieniany 3 razy.
MKM-owie to jednak wielkie: