Torowiska
Moderator: Moderatorzy
Torowiska
No chyba raczej tak - to nie ma być wymiana samych tylko szyn (tak jak na Solidarności), ale remont całego torowiska, sieci trakcyjnej, odwodnienia, infrastruktury kolidującej, itp.NGT10 pisze:Pytanie, czy zakres będzie taki, jak na odcinku do Pleszowa - czyli wymiana wszystkiego?
Na stronie ZDMK pojawiły się już dokumenty do przetargu.
-
- Dyspozytor
- Posty: 599
- Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
- Lokalizacja: Nowa Huta
Torowiska
Czyli bedzie okazja zawiesic 21 do Pleszowa na czas remontu, bo 10 pojedzie przez Kombinat. Odnosnie torowiska przy Igolomskiej, przystanek Giedroycia bedzie kiedys czynny, czy sobie po prostu o nim juz zapomniano całkowicie?
Polska Kibolska
Torowiska
Odbudowali go w debilnym miejscu i z tego co widzę nadal nie ma połączenia z zabójczo szerokim metrowym wyrobem chodnikopodobnym - pewnie dlatego go nie udostępniają. Chętnie bym poznał choć jeden argument dla którego ten przystanek było lepiej odbudować tam gdzie był niż przesunąć na skrzyżowanie z Giedroycia, gdzie jest choćby przejście dla pieszych przez Igołomską do jedynych potencjalnych generatorów potoków dla tego przystanku czyli spalarni i GPZtu i składu budowlanego.
Torowiska
Budżet Obywatelski Miasta Krakowa 2019 - Projekty
Projekt ogólnomiejski NR 213:
SZYBCIEJ TRAMWAJEM! - montaż rozjazdu z ruchomym dziobem
https://budzet.krakow.pl/projekty2019/1 ... iobem.html
Projekt ogólnomiejski NR 214:
SZYBCIEJ I CISZEJ TRAMWAJEM! - montaż nowoczesnego rozjazdu
Projekt odrzucony: OPINIA: NEGATYWNA
https://budzet.krakow.pl/projekty2019/1 ... jazdu.html
Projekt ogólnomiejski NR 213:
SZYBCIEJ TRAMWAJEM! - montaż rozjazdu z ruchomym dziobem
https://budzet.krakow.pl/projekty2019/1 ... iobem.html
Czytajcie sami dlaczego. To niebywałe jakie brednie można w imię "bieżącej polityki torowej" napisać przy, jak się wydaje, zerowej odpowiedzialności za podjęte decyzje.Projekt odrzucony: OPINIA: NEGATYWNA
Projekt ogólnomiejski NR 214:
SZYBCIEJ I CISZEJ TRAMWAJEM! - montaż nowoczesnego rozjazdu
Projekt odrzucony: OPINIA: NEGATYWNA
https://budzet.krakow.pl/projekty2019/1 ... jazdu.html
Torowiska
Dobre wieści
https://www.facebook.com/PKKinfo/photos ... 640580883/PKK pisze:Pamiętacie zeszłoroczny Budżet Obywatelski Krakowa i odrzucony projekt „SZYBCIEJ I CISZEJ TRAMWAJEM! - montaż nowoczesnego rozjazdu”? Nie poddajemy się W tej edycji nasz administrator postanowił zgłosić dwa projekty (w tym ubiegłoroczny), których głównym założeniem jest zwiększenie prędkości przejazdu tramwajów przez skrzyżowania w Krakowie. Niestety podczas weryfikacji merytoryczno-prawnej oba zostały rozpatrzone negatywnie, a uzasadnienie ich odrzucenia budziło spore kontrowersje i było niemal identyczne, podczas gdy pod względem technicznym są to dwa odrębne rozwiązania. Oczywiście zgłosiliśmy protest, gdzie po długiej i emocjonującej dyskusji Rada Budżetu Obywatelskiego zagłosowała ws. przywrócenia projektów:
Numer 213 „SZYBCIEJ TRAMWAJEM! - montaż rozjazdu z ruchomym dziobem”
uzyskano bezwzględną większość głosów ”ZA” - PROJEKT PRZYWRÓCONY
https://budzet.krakow.pl/projekty2019/1 ... iobem.html (strona na razie nie działa – przywracanie projektu)
Numer 214 „SZYBCIEJ I CISZEJ TRAMWAJEM! - montaż nowoczesnego rozjazdu”
uzyskano ”REMIS” - O PRZYWRÓCENIU PROJEKTU ZADECYDUJE PREZYDENT
https://budzet.krakow.pl/projekty2019/1 ... jazdu.html
Dziękujemy wszystkim za wszelką pomoc podczas przygotowania projektów oraz wsparcie i trafne uwagi w okresie rozpatrywania protestów, a szczególnie Radzie Budżetu Obywatelskiego za cierpliwość w trakcie posiedzenia i przywrócenie jednego z projektów Teraz trzymajcie kciuki, aby Prezydent zaakceptował projekt nr 214, gdyż tak naprawdę na nim najbardziej nam zależy
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1685
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
Torowiska
To bardzo dobre wieści. @Jopek36 orientujesz się może jaka jest dalsza procedura tj. czy jeszcze mogą to gdzieś ubić czy teraz już pójdzie pod głosowanie?
Torowiska
Projekt 213 został przywrócony, jedynie ja jako wnioskodawca mogę go jeszcze wycofać na 7 dni przed głosowaniem. W chwili obecnej na pewno wycofam projekt 215 z wydłużeniem peronów na Rondzie Grzegórzeckim, aby zwiększyć szansę zwycięstwa projektu 213 Natomiast jeśli Prezydent przywróci projekt 214, to zastanowię się co zrobić z 213, bo promocja 2 projektów może spowodować, że nie załapie się ani jeden do realizacji.pasazer_mobilisu pisze:To bardzo dobre wieści. @Jopek36 orientujesz się może jaka jest dalsza procedura tj. czy jeszcze mogą to gdzieś ubić czy teraz już pójdzie pod głosowanie?
Torowiska
Nie rób tego, proszęJopek36 pisze:ja jako wnioskodawca mogę go jeszcze wycofać na 7 dni przed głosowaniem
Nie warto umówić się na rozmowę z Prezydentem Miasta Krakowa?Jopek36 pisze:promocja 2 projektów może spowodować, że nie załapie się ani jeden do realizacji.
Torowiska
Jopek36, ponownie gratulacje za cierpliwość i wolę walki. Nie poddawaj się, walcz dalej - masz szansę przynieść istną rewolucję.
Co do odrzucania projektów - a jak z ich cenami? Może warto zostawić każdy, skupić się na promowaniu jednego, a pozostałem najwyżej zostawić miłośnikom do głosowania - w najgorszym razie nie przejdą, więc żadna różnica wobec tego gdyby miały być odrzucone? Tylko głośno myślę.
Co do odrzucania projektów - a jak z ich cenami? Może warto zostawić każdy, skupić się na promowaniu jednego, a pozostałem najwyżej zostawić miłośnikom do głosowania - w najgorszym razie nie przejdą, więc żadna różnica wobec tego gdyby miały być odrzucone? Tylko głośno myślę.
Torowiska
Dziękuję Kosztowało mnie to sporo nerwów i wysiłku, ale wiem, że było warto i obyśmy jak najszybciej doświadczyli nowych rozjazdów na krakowskich torowiskach
Od samego początku zakładałem, że niezależnie ile projektów przejdzie pozytywnie weryfikację prawną, będę promował tylko jeden i chciałem też tytułami nawiązać do poprzedniego z separatorami. Z drugiej strony to nawiązanie powoduje, że te trzy projekty mają bardzo podobne początki tytułów i nawet jeśli oficjalnie będziemy przez fb PKK promować tylko jeden, to przez zbieżność tytułów, może dojść do pomyłki, dlatego muszę wycofać projekt 215, którego koszt jest maksymalny - 2 mln zł - i tak musiałby zająć wysokie miejsce, więc wolę nie ryzykować, aby nie trafiły tam pomyłkowo głosy. Przyznam, że jeśli przejdą głębokie rowki to i tak kusi mnie, aby zostawić ruchomy dziób, bo to ciekawy pomysł, ale zdrowy rozsądek podpowiada, aby w takim scenariuszu wycofać go.
Od samego początku zakładałem, że niezależnie ile projektów przejdzie pozytywnie weryfikację prawną, będę promował tylko jeden i chciałem też tytułami nawiązać do poprzedniego z separatorami. Z drugiej strony to nawiązanie powoduje, że te trzy projekty mają bardzo podobne początki tytułów i nawet jeśli oficjalnie będziemy przez fb PKK promować tylko jeden, to przez zbieżność tytułów, może dojść do pomyłki, dlatego muszę wycofać projekt 215, którego koszt jest maksymalny - 2 mln zł - i tak musiałby zająć wysokie miejsce, więc wolę nie ryzykować, aby nie trafiły tam pomyłkowo głosy. Przyznam, że jeśli przejdą głębokie rowki to i tak kusi mnie, aby zostawić ruchomy dziób, bo to ciekawy pomysł, ale zdrowy rozsądek podpowiada, aby w takim scenariuszu wycofać go.
Torowiska
Projekt numer 214 „SZYBCIEJ I CISZEJ TRAMWAJEM! - montaż nowoczesnego rozjazdu” (krzyżownice głębokorowkowe) decyzją Prezydenta, po głosowaniu RBO, został przywrócony i będzie można na niego oddać głos
Torowiska
Sześć firm chce projektować nowe torowisko na Ptaszyckiego. Więcej:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/szesc ... 32111.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/szesc ... 32111.html