Torowiska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

kucyk
Dyrektor
Posty: 3393
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Torowiska

#1876 Post autor: kucyk » 13 cze 2019, o 21:15

Tak się śmieją wszędzie z naszego krakowskiego podwórka od kilku lat, a tu ......bęc i to z jaką klasą: :lmao: :lmao:

https://video.wp.pl/i,tory-wyskoczyly-z ... aid=11d99d

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Torowiska

#1877 Post autor: tomek_m » 13 cze 2019, o 23:23

Aż ostatnim członem zabujało :eek:

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1878 Post autor: Jopek36 » 17 cze 2019, o 09:24

W tym roku zgłosiłem 3 projekty ogólnomiejskie - zobaczymy jak wyjdzie z weryfikacją techniczno-prawną ;)

SZYBCIEJ TRAMWAJEM! - montaż rozjazdu z ruchomym dziobem (krzyżownicy)
https://budzet.krakow.pl/projekty2019/1 ... iobem.html

SZYBCIEJ I CISZEJ TRAMWAJEM! - montaż nowoczesnego rozjazdu (głębokierowki)
https://budzet.krakow.pl/projekty2019/1 ... jazdu.html

SZYBCIEJ TRAMWAJEM przez Rondo Grzegórzeckie (wydłużenie peronów przystankowych)
https://budzet.krakow.pl/projekty2019/1 ... eckie.html

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Torowiska

#1879 Post autor: pasazer_mobilisu » 17 cze 2019, o 09:32

@Jopek36 - ogromny szacunek za to co robisz, widzę że temat obręczy też opisałeś. Oby w tym roku się udało :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Torowiska

#1880 Post autor: Kaszmir » 17 cze 2019, o 10:22

Jak zwykle kawał dobrej roboty Sebastian. Walczymy! Mam nadzieję, że uda się wywalczyć wszystkie trzy projekty :)

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Torowiska

#1881 Post autor: Mistrzejowiczanin » 17 cze 2019, o 12:15

Sukcesu bym nie wróżył... :twisted:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

suchy
Dyrektor
Posty: 2444
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Torowiska

#1882 Post autor: suchy » 17 cze 2019, o 13:51

Mistrzejowiczanin pisze:Sukcesu bym nie wróżył... :twisted:
No tak, bo przecież w 2017 roku projekt montażu separatorów wcale nie zdobył 8 miejsca (w ilości punktów) i w ogóle nie został zrealizowany :puppyeyes:

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Torowiska

#1883 Post autor: Mistrzejowiczanin » 17 cze 2019, o 15:21

Separatory to co innego. Zresztą mówiłem już o technicznych aspektach takiego przedsięwzięcia jak zmiana typu rozjazdów, która to jest wyłączną działką zarządcy infrastruktury, czyli dzisiaj ZDMK - Wydziału ds. Utrzymania, Działu Utrzymania Infrastruktury Torowej i Energetycznej przy dostosowaniu taboru ze strony MPK. Ze względu na koszty, mnogość procedur, zadań, które idą za takim przedsięwzięciem, tak naprawdę wszystkie oddolne inicjatywy z tym związane są z góry skazane na klęskę. A tym bardziej oddolne inicjatywy idące od strony osób, czy organizacji niezwiązanych fachowo z transportem. Analogicznie jak w roku ubiegłym (?) projekt od razu niemalże wylądował w koszu. Dlatego też następne tego typu przedsięwzięcia są jak dla mnie pociesznym infantylizmem, mając na względzie jakie mamy standardy w organizacji.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1884 Post autor: Jopek36 » 17 cze 2019, o 18:58

Kaszmir, pasazer_mobilisu, suchy dziękuję za wsparcie ;)
Mistrzejowiczanin pisze:Sukcesu bym nie wróżył...
Ten się śmieje, kto się śmieje ostatni.

Przez ostatni rok sporo się zmieniło, wyciągnąłem wnioski i zabrałem się jeszcze raz za ten temat. Rozmawiałem z osobami siedzącymi w branży, pozyskując cenne uwagi i informacje techniczne. W tym roku sporo wskazuje na to, że będzie inaczej, z pozytywnym rezultatem :) Generalnie zakładam wypromowanie jednego projektu, a pozostałe dwa wycofam w zależności jak potoczy się weryfikacja merytoryczno-prawna. Nie ukrywam, że najbardziej zależy mnie na głębokich rowkach. Jeśli nie wypalą (odpukać), to planem B jest rozjazd z ruchomym dziobem krzyżownicy - tu odchodzi kwestia obręczy, więc naprawdę trudno znaleźć podstawy do odrzucenia tego projektu. Natomiast planem C jest wydłużenie peronów przystankowych na Rondzie Grzegórzeckim - podobno ex. ZIKiT przygotował nawet plany wydłużenia peronu północnego, więc tym bardziej jestem spokojny ;)
Mistrzejowiczanin pisze:Ze względu na koszty, mnogość procedur, zadań, które idą za takim przedsięwzięciem, tak naprawdę wszystkie oddolne inicjatywy z tym związane są z góry skazane na klęskę. A tym bardziej oddolne inicjatywy idące od strony osób, czy organizacji niezwiązanych fachowo z transportem.
Bajdurzysz, bajdurzysz...
Mistrzejowiczanin pisze:Zresztą mówiłem już o technicznych aspektach takiego przedsięwzięcia jak zmiana typu rozjazdów
A znasz jakie są warunki stosowania krzyżownic głębokorowkowych w torowiskach tramwajowych?

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7982
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Torowiska

#1885 Post autor: Locutus » 17 cze 2019, o 19:06

Jesteśmy z Ciebie dumni, Jopek... I będziemy trzymać kciuki!

...nawet jeśli znając krakowski beton niestety osobiście raczej optymizm Mistrzejowiczanina podzielam, niż Twój...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Torowiska

#1886 Post autor: gagacek » 17 cze 2019, o 19:13

Mistrzejowiczanin pisze:Ze względu na koszty, mnogość procedur, zadań, które idą za takim przedsięwzięciem
-Jasne. Jakże znane tobie z praktyki "koszty i mnogość zadań", czyli rojenia nieudacznika myślącego tylko o tym jak bezstresowo przekolebać się do emerytury. I do tego ta okraszająca wszystko francowata, załamuąca mentalność. Ja w swojej naiwności napiszę tylko, że nadejdzie w końcu taki czas, że co poniektórzy obudzą się w głupocie swojej z ręką w nocniku. I oby to się stało jak najszybciej.

Jopek, chapeau bas.
Jopek36 pisze:W tym roku sporo wskazuje na to, że będzie inaczej, z pozytywnym rezultatem :)
W tym roku zobaczę, jak w praktyce będzie wyglądać realizacja tego, co JW Pan Prezydent nie tak dawno obiecywał. Jakie będą wewnętrzne zarządzenia i jakie tego efekty. Ja, jak zawsze, jestem naiwnym optymistą.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1887 Post autor: tomta1 » 17 cze 2019, o 19:28

Jopek36 pisze:Przez ostatni rok sporo się zmieniło
Problem w tym, że Dział UT w ZDMK się nie zmienił. Więc projekt najpewniej uwalą ci sami ludzie, co rok temu.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Torowiska

#1888 Post autor: Mistrzejowiczanin » 17 cze 2019, o 23:26

Jopek36 pisze:Ten się śmieje, kto się śmieje ostatni.
A kto tu się śmieje? Jeżeli coś udałoby Ci się zdziałać w tym zakresie to gloria, ale realia są niestety takie, że powodzenie tego typu projektów w sprawach czysto inżynieryjnych w naszych jednostkach budżetowych jest niemalże nieosiągalne.
Jopek36 pisze: Przez ostatni rok sporo się zmieniło, wyciągnąłem wnioski i zabrałem się jeszcze raz za ten temat. Rozmawiałem z osobami siedzącymi w branży, pozyskując cenne uwagi i informacje techniczne. W tym roku sporo wskazuje na to, że będzie inaczej, z pozytywnym rezultatem :) Generalnie zakładam wypromowanie jednego projektu, a pozostałe dwa wycofam w zależności jak potoczy się weryfikacja merytoryczno-prawna. Nie ukrywam, że najbardziej zależy mnie na głębokich rowkach. Jeśli nie wypalą (odpukać), to planem B jest rozjazd z ruchomym dziobem krzyżownicy - tu odchodzi kwestia obręczy, więc naprawdę trudno znaleźć podstawy do odrzucenia tego projektu. Natomiast planem C jest wydłużenie peronów przystankowych na Rondzie Grzegórzeckim - podobno ex. ZIKiT przygotował nawet plany wydłużenia peronu północnego, więc tym bardziej jestem spokojny ;)
Ciekawa logistyka, jak się okazuje z dużą dozą optymizmu. Z kim rozmawiałeś? Branża to całkiem szerokie pojęcie - z pracownikami ZDMK? Działu Utrzymania Infrastruktury Torowej? Myślę, że pierwsze dwa projekty są bez szans na wdrożenie, a trzeci z tym peronem też zależy od przepisów bezpieczeństwa ruchu i jeżeli zarząd dojdzie do tego, że wydłużenie peronu jest zasadne i nie stanowi potencjalnego zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu tramwajowego (jakkolwiek patetycznie mogłoby to nie brzmieć - z uwagi na kolejność wyprawiania składów z peronu jeden za drugim), to sam zleci wykonanie zadania, bez pomocy, czy sugestii z zewnątrz. Niemniej realizacją tych spraw zająłby się ten sam dział w zarządzie, co rok temu, jak wspomniał przedmówca, a musisz wiedzieć, że ludzie, którzy tam pracują, są tak niereformowalni, chyba 500x tyle niż ja mógłbym się wydawać. Z mentalnością typową, że jak jest, tak jest dobrze, a jak się coś zmieni, to może się spierniczyć sprawę, a ja tego na swoje bary brać nie będę. Są tam tacy nawet co już w latach 70., 80. się tymi sprawami zajmowali i tak samo się tym zajmują teraz - tymi samymi metodami, stare fachury. Wiem, bo miałem z nimi styczność kiedyś. Teraz co prawda z tego co się dowiedziałem ten dział lub wydział ma nowego kierownika, ale to niespecjalnie zmienia charakter specyfiki tych sekcji. Tak, że są to sprawy, które zależą od niewyobrażalnej liczby czynników również kadrowych, ale nie tylko. Walka z wiatrakami.
Jopek36 pisze:Bajdurzysz, bajdurzysz...
Czyżby?
Jopek36 pisze:A znasz jakie są warunki stosowania krzyżownic głębokorowkowych w torowiskach tramwajowych?
No, tyle co miałem okazję się dokształcić w szkole średniej, na studiach, ale to było w latach 90. jeszcze. Może jeszcze trochę w stażu pracy, ale w ruchu robiłem dość krótko i całkiem dawno + szkolenia bieżące. Zatem moja wiedza bądź niewiedza wydaje się być uzasadniona, bo to na co dzień nie jest moja działka. Więc coś tam znam, ale nie w takich szczegółach na poziomie toromistrza czy inżyniera dróg szynowych. A Ty jakie masz fachowe przygotowanie z zakresu infrastruktury szynowej?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Torowiska

#1889 Post autor: gagacek » 18 cze 2019, o 06:50

Mistrzejowiczanin pisze: powodzenie tego typu projektów w sprawach czysto inżynieryjnych w naszych jednostkach budżetowych jest niemalże nieosiągalne.
Jeżeli ktoś na dany temat wiedzy nie posiada, mało tego - robi z siebie, ze swojej wiedzy publiczne pośmiewisko, jak w poprzednim roku, to faktycznie jest to niby nieosiągalne
ale
tomta1 pisze:Problem w tym, że Dział UT w ZDMK się nie zmienił. Więc projekt najpewniej uwalą ci sami ludzie, co rok temu
Wg mnie nie ma to znaczenia, liczy się dyrektywa. Przyjdzie zarządzenie, choćby nieformalne i towarzystwo posłusznie je zrealizuje. To wszystko. Sam jestem ciekaw jak w praktyce będzie wyglądać to, co Pan Prezydent solennie obiecywał ;)

I dlatego też taką wypowiedź
Mistrzejowiczanin pisze: Tak, że są to sprawy, które zależą od niewyobrażalnej liczby czynników również kadrowych, ale nie tylko. Walka z wiatrakami.
można traktować jako życzeniowy stos bredni. Na szczęście.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1890 Post autor: Jopek36 » 18 cze 2019, o 11:29

Mistrzejowiczanin pisze: że pierwsze dwa projekty są bez szans na wdrożenie
Nie zgodzę się z Tobą.
Mistrzejowiczanin pisze:Ciekawa logistyka, jak się okazuje z dużą dozą optymizmu. Z kim rozmawiałeś? Branża to całkiem szerokie pojęcie - z pracownikami ZDMK? Działu Utrzymania Infrastruktury Torowej?
Między innymi z producentem takich krzyżownic.
Mistrzejowiczanin pisze:A Ty jakie masz fachowe przygotowanie z zakresu infrastruktury szynowej?
Komunikacją miejską i infrastrukturą tramwajową interesuję się hobbistycznie, niemniej jednak posiadam materiały od producenta, które definiują jakie warunki muszą być spełnione, aby zastosować krzyżownice głębokorowkowe. Tu Was pewnie zaskoczę i wg wyliczeń dałoby się nawet zastosować głebokierowki przy szerokości obręczy 90 mm pod warunkiem, że:

Kod: Zaznacz cały

szerokość rowka na toku głównym: 26 mm
szerokość rowka na toku zwrotnym: 28 mm
maksymalne zużycie rowka: 3 mm
maksymalne zużycie wewnętrznej części obrzeża koła: 3 mm
maksymalny kąt krzyżownicy dla szerokości obręczy 90 mm i szerokości obrzeża 21,5 mm: 18,19°
tomta1 pisze:Problem w tym, że Dział UT w ZDMK się nie zmienił.
W tym roku o ten aspekt jestem spokojny ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”