Torowiska
Moderator: Moderatorzy
Torowiska
W tym roku zgłosiłem 3 projekty ogólnomiejskie - zobaczymy jak wyjdzie z weryfikacją techniczno-prawną
SZYBCIEJ TRAMWAJEM! - montaż rozjazdu z ruchomym dziobem (krzyżownicy)
https://budzet.krakow.pl/projekty2019/1 ... iobem.html
SZYBCIEJ I CISZEJ TRAMWAJEM! - montaż nowoczesnego rozjazdu (głębokierowki)
https://budzet.krakow.pl/projekty2019/1 ... jazdu.html
SZYBCIEJ TRAMWAJEM przez Rondo Grzegórzeckie (wydłużenie peronów przystankowych)
https://budzet.krakow.pl/projekty2019/1 ... eckie.html
SZYBCIEJ TRAMWAJEM! - montaż rozjazdu z ruchomym dziobem (krzyżownicy)
https://budzet.krakow.pl/projekty2019/1 ... iobem.html
SZYBCIEJ I CISZEJ TRAMWAJEM! - montaż nowoczesnego rozjazdu (głębokierowki)
https://budzet.krakow.pl/projekty2019/1 ... jazdu.html
SZYBCIEJ TRAMWAJEM przez Rondo Grzegórzeckie (wydłużenie peronów przystankowych)
https://budzet.krakow.pl/projekty2019/1 ... eckie.html
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1685
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
Torowiska
@Jopek36 - ogromny szacunek za to co robisz, widzę że temat obręczy też opisałeś. Oby w tym roku się udało
Torowiska
Jak zwykle kawał dobrej roboty Sebastian. Walczymy! Mam nadzieję, że uda się wywalczyć wszystkie trzy projekty
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Torowiska
Sukcesu bym nie wróżył...
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Torowiska
Separatory to co innego. Zresztą mówiłem już o technicznych aspektach takiego przedsięwzięcia jak zmiana typu rozjazdów, która to jest wyłączną działką zarządcy infrastruktury, czyli dzisiaj ZDMK - Wydziału ds. Utrzymania, Działu Utrzymania Infrastruktury Torowej i Energetycznej przy dostosowaniu taboru ze strony MPK. Ze względu na koszty, mnogość procedur, zadań, które idą za takim przedsięwzięciem, tak naprawdę wszystkie oddolne inicjatywy z tym związane są z góry skazane na klęskę. A tym bardziej oddolne inicjatywy idące od strony osób, czy organizacji niezwiązanych fachowo z transportem. Analogicznie jak w roku ubiegłym (?) projekt od razu niemalże wylądował w koszu. Dlatego też następne tego typu przedsięwzięcia są jak dla mnie pociesznym infantylizmem, mając na względzie jakie mamy standardy w organizacji.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Torowiska
Kaszmir, pasazer_mobilisu, suchy dziękuję za wsparcie
Przez ostatni rok sporo się zmieniło, wyciągnąłem wnioski i zabrałem się jeszcze raz za ten temat. Rozmawiałem z osobami siedzącymi w branży, pozyskując cenne uwagi i informacje techniczne. W tym roku sporo wskazuje na to, że będzie inaczej, z pozytywnym rezultatem Generalnie zakładam wypromowanie jednego projektu, a pozostałe dwa wycofam w zależności jak potoczy się weryfikacja merytoryczno-prawna. Nie ukrywam, że najbardziej zależy mnie na głębokich rowkach. Jeśli nie wypalą (odpukać), to planem B jest rozjazd z ruchomym dziobem krzyżownicy - tu odchodzi kwestia obręczy, więc naprawdę trudno znaleźć podstawy do odrzucenia tego projektu. Natomiast planem C jest wydłużenie peronów przystankowych na Rondzie Grzegórzeckim - podobno ex. ZIKiT przygotował nawet plany wydłużenia peronu północnego, więc tym bardziej jestem spokojny
Ten się śmieje, kto się śmieje ostatni.Mistrzejowiczanin pisze:Sukcesu bym nie wróżył...
Przez ostatni rok sporo się zmieniło, wyciągnąłem wnioski i zabrałem się jeszcze raz za ten temat. Rozmawiałem z osobami siedzącymi w branży, pozyskując cenne uwagi i informacje techniczne. W tym roku sporo wskazuje na to, że będzie inaczej, z pozytywnym rezultatem Generalnie zakładam wypromowanie jednego projektu, a pozostałe dwa wycofam w zależności jak potoczy się weryfikacja merytoryczno-prawna. Nie ukrywam, że najbardziej zależy mnie na głębokich rowkach. Jeśli nie wypalą (odpukać), to planem B jest rozjazd z ruchomym dziobem krzyżownicy - tu odchodzi kwestia obręczy, więc naprawdę trudno znaleźć podstawy do odrzucenia tego projektu. Natomiast planem C jest wydłużenie peronów przystankowych na Rondzie Grzegórzeckim - podobno ex. ZIKiT przygotował nawet plany wydłużenia peronu północnego, więc tym bardziej jestem spokojny
Bajdurzysz, bajdurzysz...Mistrzejowiczanin pisze:Ze względu na koszty, mnogość procedur, zadań, które idą za takim przedsięwzięciem, tak naprawdę wszystkie oddolne inicjatywy z tym związane są z góry skazane na klęskę. A tym bardziej oddolne inicjatywy idące od strony osób, czy organizacji niezwiązanych fachowo z transportem.
A znasz jakie są warunki stosowania krzyżownic głębokorowkowych w torowiskach tramwajowych?Mistrzejowiczanin pisze:Zresztą mówiłem już o technicznych aspektach takiego przedsięwzięcia jak zmiana typu rozjazdów
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7982
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Torowiska
Jesteśmy z Ciebie dumni, Jopek... I będziemy trzymać kciuki!
...nawet jeśli znając krakowski beton niestety osobiście raczej optymizm Mistrzejowiczanina podzielam, niż Twój...
Pozdrawiam!
LOKI
...nawet jeśli znając krakowski beton niestety osobiście raczej optymizm Mistrzejowiczanina podzielam, niż Twój...
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Torowiska
-Jasne. Jakże znane tobie z praktyki "koszty i mnogość zadań", czyli rojenia nieudacznika myślącego tylko o tym jak bezstresowo przekolebać się do emerytury. I do tego ta okraszająca wszystko francowata, załamuąca mentalność. Ja w swojej naiwności napiszę tylko, że nadejdzie w końcu taki czas, że co poniektórzy obudzą się w głupocie swojej z ręką w nocniku. I oby to się stało jak najszybciej.Mistrzejowiczanin pisze:Ze względu na koszty, mnogość procedur, zadań, które idą za takim przedsięwzięciem
Jopek, chapeau bas.
W tym roku zobaczę, jak w praktyce będzie wyglądać realizacja tego, co JW Pan Prezydent nie tak dawno obiecywał. Jakie będą wewnętrzne zarządzenia i jakie tego efekty. Ja, jak zawsze, jestem naiwnym optymistą.Jopek36 pisze:W tym roku sporo wskazuje na to, że będzie inaczej, z pozytywnym rezultatem
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Torowiska
A kto tu się śmieje? Jeżeli coś udałoby Ci się zdziałać w tym zakresie to gloria, ale realia są niestety takie, że powodzenie tego typu projektów w sprawach czysto inżynieryjnych w naszych jednostkach budżetowych jest niemalże nieosiągalne.Jopek36 pisze:Ten się śmieje, kto się śmieje ostatni.
Ciekawa logistyka, jak się okazuje z dużą dozą optymizmu. Z kim rozmawiałeś? Branża to całkiem szerokie pojęcie - z pracownikami ZDMK? Działu Utrzymania Infrastruktury Torowej? Myślę, że pierwsze dwa projekty są bez szans na wdrożenie, a trzeci z tym peronem też zależy od przepisów bezpieczeństwa ruchu i jeżeli zarząd dojdzie do tego, że wydłużenie peronu jest zasadne i nie stanowi potencjalnego zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu tramwajowego (jakkolwiek patetycznie mogłoby to nie brzmieć - z uwagi na kolejność wyprawiania składów z peronu jeden za drugim), to sam zleci wykonanie zadania, bez pomocy, czy sugestii z zewnątrz. Niemniej realizacją tych spraw zająłby się ten sam dział w zarządzie, co rok temu, jak wspomniał przedmówca, a musisz wiedzieć, że ludzie, którzy tam pracują, są tak niereformowalni, chyba 500x tyle niż ja mógłbym się wydawać. Z mentalnością typową, że jak jest, tak jest dobrze, a jak się coś zmieni, to może się spierniczyć sprawę, a ja tego na swoje bary brać nie będę. Są tam tacy nawet co już w latach 70., 80. się tymi sprawami zajmowali i tak samo się tym zajmują teraz - tymi samymi metodami, stare fachury. Wiem, bo miałem z nimi styczność kiedyś. Teraz co prawda z tego co się dowiedziałem ten dział lub wydział ma nowego kierownika, ale to niespecjalnie zmienia charakter specyfiki tych sekcji. Tak, że są to sprawy, które zależą od niewyobrażalnej liczby czynników również kadrowych, ale nie tylko. Walka z wiatrakami.Jopek36 pisze: Przez ostatni rok sporo się zmieniło, wyciągnąłem wnioski i zabrałem się jeszcze raz za ten temat. Rozmawiałem z osobami siedzącymi w branży, pozyskując cenne uwagi i informacje techniczne. W tym roku sporo wskazuje na to, że będzie inaczej, z pozytywnym rezultatem Generalnie zakładam wypromowanie jednego projektu, a pozostałe dwa wycofam w zależności jak potoczy się weryfikacja merytoryczno-prawna. Nie ukrywam, że najbardziej zależy mnie na głębokich rowkach. Jeśli nie wypalą (odpukać), to planem B jest rozjazd z ruchomym dziobem krzyżownicy - tu odchodzi kwestia obręczy, więc naprawdę trudno znaleźć podstawy do odrzucenia tego projektu. Natomiast planem C jest wydłużenie peronów przystankowych na Rondzie Grzegórzeckim - podobno ex. ZIKiT przygotował nawet plany wydłużenia peronu północnego, więc tym bardziej jestem spokojny
Czyżby?Jopek36 pisze:Bajdurzysz, bajdurzysz...
No, tyle co miałem okazję się dokształcić w szkole średniej, na studiach, ale to było w latach 90. jeszcze. Może jeszcze trochę w stażu pracy, ale w ruchu robiłem dość krótko i całkiem dawno + szkolenia bieżące. Zatem moja wiedza bądź niewiedza wydaje się być uzasadniona, bo to na co dzień nie jest moja działka. Więc coś tam znam, ale nie w takich szczegółach na poziomie toromistrza czy inżyniera dróg szynowych. A Ty jakie masz fachowe przygotowanie z zakresu infrastruktury szynowej?Jopek36 pisze:A znasz jakie są warunki stosowania krzyżownic głębokorowkowych w torowiskach tramwajowych?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Torowiska
Jeżeli ktoś na dany temat wiedzy nie posiada, mało tego - robi z siebie, ze swojej wiedzy publiczne pośmiewisko, jak w poprzednim roku, to faktycznie jest to niby nieosiągalneMistrzejowiczanin pisze: powodzenie tego typu projektów w sprawach czysto inżynieryjnych w naszych jednostkach budżetowych jest niemalże nieosiągalne.
ale
Wg mnie nie ma to znaczenia, liczy się dyrektywa. Przyjdzie zarządzenie, choćby nieformalne i towarzystwo posłusznie je zrealizuje. To wszystko. Sam jestem ciekaw jak w praktyce będzie wyglądać to, co Pan Prezydent solennie obiecywałtomta1 pisze:Problem w tym, że Dział UT w ZDMK się nie zmienił. Więc projekt najpewniej uwalą ci sami ludzie, co rok temu
I dlatego też taką wypowiedź
można traktować jako życzeniowy stos bredni. Na szczęście.Mistrzejowiczanin pisze: Tak, że są to sprawy, które zależą od niewyobrażalnej liczby czynników również kadrowych, ale nie tylko. Walka z wiatrakami.
Torowiska
Nie zgodzę się z Tobą.Mistrzejowiczanin pisze: że pierwsze dwa projekty są bez szans na wdrożenie
Między innymi z producentem takich krzyżownic.Mistrzejowiczanin pisze:Ciekawa logistyka, jak się okazuje z dużą dozą optymizmu. Z kim rozmawiałeś? Branża to całkiem szerokie pojęcie - z pracownikami ZDMK? Działu Utrzymania Infrastruktury Torowej?
Komunikacją miejską i infrastrukturą tramwajową interesuję się hobbistycznie, niemniej jednak posiadam materiały od producenta, które definiują jakie warunki muszą być spełnione, aby zastosować krzyżownice głębokorowkowe. Tu Was pewnie zaskoczę i wg wyliczeń dałoby się nawet zastosować głebokierowki przy szerokości obręczy 90 mm pod warunkiem, że:Mistrzejowiczanin pisze:A Ty jakie masz fachowe przygotowanie z zakresu infrastruktury szynowej?
Kod: Zaznacz cały
szerokość rowka na toku głównym: 26 mm
szerokość rowka na toku zwrotnym: 28 mm
maksymalne zużycie rowka: 3 mm
maksymalne zużycie wewnętrznej części obrzeża koła: 3 mm
maksymalny kąt krzyżownicy dla szerokości obręczy 90 mm i szerokości obrzeża 21,5 mm: 18,19°
W tym roku o ten aspekt jestem spokojnytomta1 pisze:Problem w tym, że Dział UT w ZDMK się nie zmienił.