Torowiska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Torowiska

#1846 Post autor: tomek_m » 29 maja 2019, o 22:56

Jopek36 pisze:Wynika to oczywiście z konstrukcji, a głównym winowajcą są dwa ostatnie wózki w czwartym członie, szczególnie wózek nr IV, który jest mocno obciążony przez lektykę.
To jak się to ma do limitu nacisku na oś?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1847 Post autor: Cukier » 29 maja 2019, o 23:16

Tak się ma, że z tego co wiele osób mówiło, nacisk ten został przekroczony, więc konstruktorzy radośnie uznali że w członie podwieszanym zamocują stojaki dla rowerów i przy obliczeniu nacisków założą że stoi tam pięć rowerów razem dających 50 kg, podczas gdy w praktyce stoi tam 10 ludzi ważących 700 kg. Zresztą z tego samego powodu w członie podwieszanym są dwie loże z jednej strony i rząd trzech krzeseł z drugiej strony, gdzie jest miejsca na nogi tyle, że przed siedzącym pasażerem stanęłoby jeszcze dwóch - co jest bardzo żywym kontrastem do wszystkich innych miejsc siedzących w Krakowiaku, gdzie trudno jest się wzajemnie nie deptać i nie smyrać kolanami, a o przewożeniu plecaka zawieszonego między kolanami trudno w ogóle mówić.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1848 Post autor: Jopek36 » 29 maja 2019, o 23:23

Cóż w papierach niby się zgadza, bo mamy 3 stojaki rowerowe... Dochodzi jeszcze kwestia, że przez czlon wiszący konstrukcja jest mniej stabilna, bo tę nieszczęsną lektykę pchają dwa wózki napędne. Dużo wniosłaby już zamiana funkcji między wózkami III i IV, wtedy siła ciągu wózków napędnych byłaby bardziej równomiernie rozłożona.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7982
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Torowiska

#1849 Post autor: Locutus » 30 maja 2019, o 08:33

No ale dzięki takiej konstrukcji Pesa zgarnęła piętnaście punktów za najdłuższą niską podłogę, co pomogło jej wygrać przetarg (bo kryterium to było ustawione tak, że najlepszy zgarniał wszystko, a pozostali obchodzili się smakiem)… A że za szybko toto zużywa torowiska? A to już nie jest problem Pesy, nie Pesa będzie te torowiska naprawiać…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

mateuszwon94
Miłośnik
Posty: 117
Rejestracja: 5 wrz 2014, o 10:59
Lokalizacja: Ruczaj

Torowiska

#1850 Post autor: mateuszwon94 » 30 maja 2019, o 10:46

Pokłosie wczorajszego remontu na Kapelance...

„Reanimowanie” torowiska: wprowadzamy ograniczenie do 10 km/h

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/reanim ... 30691.html
W środę od południa do czwartku do godzin porannych tramwaje nie jeździły ulicami Dietla, Monte Cassino i Kapelanka. Powodem awarii była szyna, która na łuku pękła na pół. – Na razie wykonaliśmy doraźne zabezpieczenie łuku w najbardziej uszkodzonej części – mówi Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Teraz urzędnicy, ze względu na fatalny stan torowiska, wprowadzili… ograniczenie prędkości dla tramwajów. Pojazdy szynowe mogą poruszać się z maksymalną prędkością do 10 kilometrów na godzinę.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Torowiska

#1851 Post autor: tomek_m » 31 maja 2019, o 13:01


... mówi Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Teraz urzędnicy, ze względu na fatalny stan torowiska, wprowadzili… ograniczenie prędkości dla tramwajów. Pojazdy szynowe mogą poruszać się z maksymalną prędkością do 10 kilometrów na godzinę.
No i jak się to ma do tego, co kiedyś ten gościu mówił w TV że KMK ogólnie w mieście przyspiesza, skoro jest coraz więcej ograniczeń prędkości?

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Torowiska

#1852 Post autor: gagacek » 1 cze 2019, o 08:23

tomek_m pisze:No i jak się to ma do tego, co kiedyś ten gościu mówił w TV że KMK ogólnie w mieście przyspiesza, skoro jest coraz więcej ograniczeń prędkości?
Ach ci redaktorzy, wszystko przeinaczą. KMK przyspiesza w stawianiu ograniczeń.

tjakub
Moderator fb pkk
Posty: 42
Rejestracja: 16 lut 2016, o 18:52

Torowiska

#1853 Post autor: tjakub » 3 cze 2019, o 13:51

Informacja o podpisaniu umowy na modernizację Karmelickiej: https://gazetakrakowska.pl/krakow-na-dn ... 1-14179947

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Torowiska

#1854 Post autor: gagacek » 3 cze 2019, o 14:02

Umowa na kwotę 15, 3 mln zł. zakłada uzyskanie przejezdności tramwajowej ulicy, a więc i powrót komunikacji tramwajowej do Bronowic, do końca września br.
Kolejni którzy nie wiedzą (lub nie chcą wiedzieć :) ), że w naszym bagienku uzyskanie przejezdności tramwajowej nie oznacza powrót jakiegoś tramwaju. W końcu jak jeździ, to kosztuje :lmao:

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Torowiska

#1855 Post autor: Arsents » 3 cze 2019, o 14:57

A łuki pod Bagatelą nie będą wymieniać?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

suchy
Dyrektor
Posty: 2444
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Torowiska

#1856 Post autor: suchy » 3 cze 2019, o 15:46

Arsents pisze:A łuki pod Bagatelą nie będą wymieniać?
Raczej nie - raz, że remont rozjazdów pod Bagatelą był chyba w 2012, więc "za wcześnie" na kolejny :D

A dwa - w obecnej sytuacji mogliby wymienić rozjazdy tylko na jednym wlocie (od Karmelickiej), bo pozostałe dwa wloty (Podwale i Dunajewskiego) MUSZĄ być otwarte. A żeby usunąć kontrałuki, to trzeba by skorygować całą geometrię torów na skrzyżowaniu i wymienić wszystkie wloty - bo inaczej tory się "rozminą".

tjakub
Moderator fb pkk
Posty: 42
Rejestracja: 16 lut 2016, o 18:52

Torowiska

#1857 Post autor: tjakub » 3 cze 2019, o 17:45


kucyk
Dyrektor
Posty: 3393
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Torowiska

#1858 Post autor: kucyk » 4 cze 2019, o 09:08

tjakub pisze:Uzupełnienie tematu Karmelickiej =D
https://gazetakrakowska.pl/wielkie-zami ... 3-14180557
Jaja jak w kabarecie. :rotfl:
Ale to normalne w naszym mieście. ;P

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1859 Post autor: kot_feliks » 4 cze 2019, o 09:18

Jak w każdym mieście. Wraca temat wynagrodzeń w szeroko pojętej administracji publicznej. Za stawki w wysokości np. 2800 pln brutto + kilkaset pln premii naprawdę ciężko znaleźć dużo sensownych osób do pracy... A osoby te są nierzadko odpowiedzialne za wydatkowanie olbrzymich sum pieniędzy.

Dla porównania, u nas stażystka bez żadnego doświadczenia (która ma dopiero się uczyć) ma... większą stawkę.

Krzysiek Mietla
Dyspozytor
Posty: 605
Rejestracja: 28 maja 2011, o 16:43
Lokalizacja: Kraków-Krakowiaków

Torowiska

#1860 Post autor: Krzysiek Mietla » 6 cze 2019, o 21:29

Torowisko w ulicy Karmelickiej zostanie wyremontowane
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... emontowane
Na tym nie koniec prac na ulicy Karmelickiej. Prawdopodobnie jeszcze w czerwcu rozpoczną się prace na skrzyżowaniu przy Teatrze Bagatela. Dzięki temu także tu powinien poprawić się stan torowiska tramwajowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”