To jak się to ma do limitu nacisku na oś?Jopek36 pisze:Wynika to oczywiście z konstrukcji, a głównym winowajcą są dwa ostatnie wózki w czwartym członie, szczególnie wózek nr IV, który jest mocno obciążony przez lektykę.
Torowiska
Moderator: Moderatorzy
Torowiska
Torowiska
Tak się ma, że z tego co wiele osób mówiło, nacisk ten został przekroczony, więc konstruktorzy radośnie uznali że w członie podwieszanym zamocują stojaki dla rowerów i przy obliczeniu nacisków założą że stoi tam pięć rowerów razem dających 50 kg, podczas gdy w praktyce stoi tam 10 ludzi ważących 700 kg. Zresztą z tego samego powodu w członie podwieszanym są dwie loże z jednej strony i rząd trzech krzeseł z drugiej strony, gdzie jest miejsca na nogi tyle, że przed siedzącym pasażerem stanęłoby jeszcze dwóch - co jest bardzo żywym kontrastem do wszystkich innych miejsc siedzących w Krakowiaku, gdzie trudno jest się wzajemnie nie deptać i nie smyrać kolanami, a o przewożeniu plecaka zawieszonego między kolanami trudno w ogóle mówić.
Torowiska
Cóż w papierach niby się zgadza, bo mamy 3 stojaki rowerowe... Dochodzi jeszcze kwestia, że przez czlon wiszący konstrukcja jest mniej stabilna, bo tę nieszczęsną lektykę pchają dwa wózki napędne. Dużo wniosłaby już zamiana funkcji między wózkami III i IV, wtedy siła ciągu wózków napędnych byłaby bardziej równomiernie rozłożona.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7982
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Torowiska
No ale dzięki takiej konstrukcji Pesa zgarnęła piętnaście punktów za najdłuższą niską podłogę, co pomogło jej wygrać przetarg (bo kryterium to było ustawione tak, że najlepszy zgarniał wszystko, a pozostali obchodzili się smakiem)… A że za szybko toto zużywa torowiska? A to już nie jest problem Pesy, nie Pesa będzie te torowiska naprawiać…
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
-
- Miłośnik
- Posty: 117
- Rejestracja: 5 wrz 2014, o 10:59
- Lokalizacja: Ruczaj
Torowiska
Pokłosie wczorajszego remontu na Kapelance...
„Reanimowanie” torowiska: wprowadzamy ograniczenie do 10 km/h
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/reanim ... 30691.html
„Reanimowanie” torowiska: wprowadzamy ograniczenie do 10 km/h
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/reanim ... 30691.html
W środę od południa do czwartku do godzin porannych tramwaje nie jeździły ulicami Dietla, Monte Cassino i Kapelanka. Powodem awarii była szyna, która na łuku pękła na pół. – Na razie wykonaliśmy doraźne zabezpieczenie łuku w najbardziej uszkodzonej części – mówi Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Teraz urzędnicy, ze względu na fatalny stan torowiska, wprowadzili… ograniczenie prędkości dla tramwajów. Pojazdy szynowe mogą poruszać się z maksymalną prędkością do 10 kilometrów na godzinę.
Torowiska
No i jak się to ma do tego, co kiedyś ten gościu mówił w TV że KMK ogólnie w mieście przyspiesza, skoro jest coraz więcej ograniczeń prędkości?
... mówi Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Teraz urzędnicy, ze względu na fatalny stan torowiska, wprowadzili… ograniczenie prędkości dla tramwajów. Pojazdy szynowe mogą poruszać się z maksymalną prędkością do 10 kilometrów na godzinę.
Torowiska
Ach ci redaktorzy, wszystko przeinaczą. KMK przyspiesza w stawianiu ograniczeń.tomek_m pisze:No i jak się to ma do tego, co kiedyś ten gościu mówił w TV że KMK ogólnie w mieście przyspiesza, skoro jest coraz więcej ograniczeń prędkości?
Torowiska
Informacja o podpisaniu umowy na modernizację Karmelickiej: https://gazetakrakowska.pl/krakow-na-dn ... 1-14179947
Torowiska
Kolejni którzy nie wiedzą (lub nie chcą wiedzieć ), że w naszym bagienku uzyskanie przejezdności tramwajowej nie oznacza powrót jakiegoś tramwaju. W końcu jak jeździ, to kosztujeUmowa na kwotę 15, 3 mln zł. zakłada uzyskanie przejezdności tramwajowej ulicy, a więc i powrót komunikacji tramwajowej do Bronowic, do końca września br.
Torowiska
Raczej nie - raz, że remont rozjazdów pod Bagatelą był chyba w 2012, więc "za wcześnie" na kolejnyArsents pisze:A łuki pod Bagatelą nie będą wymieniać?
A dwa - w obecnej sytuacji mogliby wymienić rozjazdy tylko na jednym wlocie (od Karmelickiej), bo pozostałe dwa wloty (Podwale i Dunajewskiego) MUSZĄ być otwarte. A żeby usunąć kontrałuki, to trzeba by skorygować całą geometrię torów na skrzyżowaniu i wymienić wszystkie wloty - bo inaczej tory się "rozminą".
Torowiska
Uzupełnienie tematu Karmelickiej
https://gazetakrakowska.pl/wielkie-zami ... 3-14180557
https://gazetakrakowska.pl/wielkie-zami ... 3-14180557
Torowiska
Jaja jak w kabarecie.tjakub pisze:Uzupełnienie tematu Karmelickiej
https://gazetakrakowska.pl/wielkie-zami ... 3-14180557
Ale to normalne w naszym mieście.
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Torowiska
Jak w każdym mieście. Wraca temat wynagrodzeń w szeroko pojętej administracji publicznej. Za stawki w wysokości np. 2800 pln brutto + kilkaset pln premii naprawdę ciężko znaleźć dużo sensownych osób do pracy... A osoby te są nierzadko odpowiedzialne za wydatkowanie olbrzymich sum pieniędzy.
Dla porównania, u nas stażystka bez żadnego doświadczenia (która ma dopiero się uczyć) ma... większą stawkę.
Dla porównania, u nas stażystka bez żadnego doświadczenia (która ma dopiero się uczyć) ma... większą stawkę.
-
- Dyspozytor
- Posty: 605
- Rejestracja: 28 maja 2011, o 16:43
- Lokalizacja: Kraków-Krakowiaków
Torowiska
Torowisko w ulicy Karmelickiej zostanie wyremontowane
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... emontowane
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... emontowane
Na tym nie koniec prac na ulicy Karmelickiej. Prawdopodobnie jeszcze w czerwcu rozpoczną się prace na skrzyżowaniu przy Teatrze Bagatela. Dzięki temu także tu powinien poprawić się stan torowiska tramwajowego.