Huk występuje już od roku jak nie dłużej, ale w ostatnim czasie jest coraz głośniejszy. Co więcej, w niskopodłogowych tramwajach nie da się siedzieć przez te wibracje.krawiec pisze:A co się stało z torami między Grzegórzeckim a Mogilskim? Huk jest niesamowity! Chyba przed remontem było ciszej, choć rzucało jak na Bieńczyckiej.
Torowiska
Moderator: Moderatorzy
Torowiska
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Torowiska
No dobra, jak oficjalną informacją jest, że "kierownik zdecydował, aby nie podawać żadnej informacji dla pasażerów", to jest to celowe działanie, czy głupota / ignorancja?Cukier pisze:Nie przypisuj złośliwości czegoś, co można łatwo wytłumaczyć głupotą i ignorancją. Ludzie są znacznie bardziej głupi niż złośliwi.
Torowiska
@Cukier, dla mnie wszystko jedno jak to nazwiesz. Fakt jest taki, że czuję się jak pasażer drugiej kategorii - moje autobusy w przeciwieństwie do tramwajów są regularnie poopóźniane kilkadziesiąt, a nie max parę minut. I kiedy się pojawią na przystanku wie jedynie Duch Św., a nie ja patrząc na aplikację.
Może powinienem płacić np. połowę mniej za taką "usługę"? Póki co wypada przesiąść się na samochód albo jeździć z włączonym moBiletem - nie zamierzam płacić tyle samo co pasażerowie tramwajów a otrzymywać tak wybrakowaną usługę...
Może powinienem płacić np. połowę mniej za taką "usługę"? Póki co wypada przesiąść się na samochód albo jeździć z włączonym moBiletem - nie zamierzam płacić tyle samo co pasażerowie tramwajów a otrzymywać tak wybrakowaną usługę...
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Torowiska
Zastanawia mnie czy ten wpis ze strony ZIKiT-u w ogóle pojawiłby się, gdyby nie wcześniejsza publikacja postu na fb PKK:Cukier pisze:Ja daję okejkę za sam fakt, że ZiKiT wie w czym problem i co jest do roboty oraz mówi o tym otwarcie. Miła odmiana względem dotychczasowego rżnięcia głupa, że wszystko jest w jak najlepszym porządku. I trzymam kciuki, żeby się udało zrealizować jak najwięcej, nawet za cenę utrudnień w skali zamknięta Lubicz i Grzegórzecka jednocześnie.
fb PKK pisze:Pęknięte szyny, krzywe torowiska, ograniczenia prędkości do 10 km/h na rozjazdach i prostych odcinkach czy wpuszczanie samochodów na torowisko (przebudowa ul. Krakowskiej), a w rezultacie opóźnienia w realizacji rozkładu jazdy... Zaskakujący obraz nędzy i rozpaczy zwłaszcza po Światowych Dniach Młodzieży, które pokazały jak olbrzymi potencjał tkwi w transporcie zbiorowym, szczególnie tramwajowym, jeśli nada mu się prawdziwy priorytet.
Od ŚDM minęło prawie 2 lata i oprócz zwiększenia liczby kursów - szczerze chwalimy (y) - niestety miasto dalej nie potrafi wykorzystać atutów komunikacji miejskiej. Próbuje się zachęcać ludzi darmowymi przejazdami w czasie smogu, ale nie tędy droga do rozwiązania problemu. Ludzie sami zaczną przesiadać się z samochodów, jeśli transport zbiorowy będzie: SZYBKI, KOMFORTOWY, PUNKTUALNY i NIEZAWODNY. Osiągnięcie tych efektów jest na wyciągnięcie ręki - wystarczy wprowadzić poniższe rozwiązania, a część z nich można stosunkowo szybko wcielić w życie niewielkim kosztem.
Centrum Krakowa nie jest z gumy i zwyczajnie nie ma miejsca, aby w pełni zadowolić każdą grupę uczestników ruchu - w takiej sytuacji należy nadać priorytet zdecydowanej większości, jaką stanowią pasażerowie komunikacji miejskiej.
Torowiska
Oprócz powyższego - czy istnieje jakikolwiek plan szlifowania torowisk w Krakowie? To, w jakim stanie jest większość wcale niezbyt starych torowisk, to jakiś obłęd. Przejazd Krakowiakiem na "szybkiej" linii 50 sprawia, że plomby z zębów wypadają. Powstania Warszawskiego to do natychmiastowej reparacji w tym względzie... Najlepiej stan utrzymania szyn obrazuje przejechanie się po wymianie płyt pod estakadą na Nowohuckiej. Kilkanaście metrów "płynięcia" w ciszy - i nagle łup i witamy z powrotem w Krakowie...
-
- Dyrektor
- Posty: 7016
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Torowiska
Na prośbę znajomego, który prowadzi fan page m.in. Kompedium, a teraz dodatkowo niezaleznytransportowy pisze gruby artykuł dotyczących krakowskich torowisk.
Na stronę wczoraj wrzucił kilka pytań z prośbą o udzielenie odpowiedzi. Link do postu poniżej:
https://www.facebook.com/niezaleznytran ... =3&theater
Na stronę wczoraj wrzucił kilka pytań z prośbą o udzielenie odpowiedzi. Link do postu poniżej:
https://www.facebook.com/niezaleznytran ... =3&theater
-
- Dyrektor
- Posty: 7016
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Torowiska
Tyle w temacie...
ZIKIT SPÓŹNIŁ SIĘ Z PRZETARGIEM NA UTRZYMANIE TOROWISK
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/zikit- ... 25526.html
ZIKIT SPÓŹNIŁ SIĘ Z PRZETARGIEM NA UTRZYMANIE TOROWISK
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/zikit- ... 25526.html
-
- Dyrektor
- Posty: 7016
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Torowiska
Informacja z jednej z grup nowohuckich. 23 czerwca rozpocznie się remont torowiska na Bieńczyckiej
https://www.facebook.com/groups/9302626 ... 459974444/Modernizacja ulicy Bieńczyckiej Od poniedziałku (21 maja br.) przy ulicy Bieńczyckiej rozpoczną się prace związane z wymianą sieci energetycznej. A od soboty 23 czerwca rozpocznie się przełomowy etap prac związany m.in. z remontem torowiska. Wówczas ruch tramwajowy pomiędzy rondami Czyżyńskim, a Kocmyrzowskim na 3 tygodnie zostanie wstrzymany..
Od poniedziałku (21 maja br.) rozpocznie się wymiana sieci energetycznej przy ul. Bieńczyckiej. Prace będą polegały na przesunięciu sieci trakcyjnej średniego napięcia w głąb pobocza, co pozwoli na planowane poszerzenie jezdni.
Developer w ramach prowadzonej inwestycji (budowy osiedla mieszkaniowego) został zobowiązany przez ZIKiT do przebudowy skrzyżowania wraz z przystankiem tramwajowym „Bieńczycka”. Zostaną przebudowane perony tramwajowe oraz zostanie ustawiona nowa sygnalizacja świetlna, co ułatwi mieszkańcom nowego osiedla bezpieczne przejście się na drugą stronę ulicy.
Na razie prace związane z siecią energetyczną prowadzone będą na poboczu, co nie generuje dodatkowych utrudnień w ruchu samochodowym. Potem wykonywane zostanie asfaltowanie oraz wymiana krawężników wzdłuż jezdni.
Natomiast 23 czerwca br. rozpocznie się przełomowy etap prac związany z przebudową przystanku i skrzyżowania przy ul. Bieńczyckiej. Wówczas w cieniu prac prowadzonych przez developera ZIKiT planuje rozpoczęcie remontu odcinka torowiska, pomiędzy rondem Czyżyńskim , a rondem Kocmyrzowskim. W ciągu 3 tygodni wymienione zostaną zużyte elementy torowiska, tak aby go ustabilizować oraz poprawić komfort podróży na kilometrowym fragmencie ul. Bieńczyckiej. Z uwagi na to, że naprawiane będą m.in. szyny i podkłady - od 23 czerwca do polowy lipca ruch tramwajowy na remontowanym odcinku pomiędzy rondami zostanie wstrzymany. Zakończenie wszystkich prac zarówno na jezdni jak i na torowisku w ciągu ul. Bieńczyckiej planowane jest 31 sierpnia br.
Torowiska
Ja owszem słyszałem o tym, że mają zamknąć Bieńczycką, ale... tylko po to, żeby wydłużyć perony. Torowiska mają nie ruszać. Może się coś zmieniło i jednak poprawią i tory? Kolejny skandal byłby, że zaś zamykają Bieńczycką, tysiące ludzi musi nadkładać drogi przez Plac Centralny, a oni raptem poprawią perony... Najlepiej jakby się to rozsypało całkowicie to by się pieniądze szybko znalazły.
Torowiska
Realne jest zrobienie całego torowiska w 3 tygodnie?
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.
Torowiska
Tak - bo to będzie NAPRAWA, a nie remont od podstaw Czytaj - wymienią kilkanaście podkładów, ze 100-200 metrów szyn i na tym się pewnie skończymaria pisze:Realne jest zrobienie całego torowiska w 3 tygodnie?
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Torowiska
Dodatkowo podczas przebudowy skrzyżowania w połowie Bieńczyckiej zniknie jedno z przejść dla pieszych w imię św. Przepustowości.
-
- Dyrektor
- Posty: 7016
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Torowiska
Odnośnie torowiska na Alei Solidarności
Nowa Huta: remont al. Solidarności pod znakiem zapytania
Nowa Huta: remont al. Solidarności pod znakiem zapytania
https://krakow.onet.pl/nowa-huta-remont ... ia/nt9hqr7Zniszczone torowisko, popękana ulica i krzywe chodniki. Tak wygląda aleja Solidarności w Nowej Hucie. Jej remont od lat zapowiadają urzędnicy. Ten miał się – według wstępnych założeń – rozpocząć w tym roku. Tak się nie stanie, a prace mają ruszyć za rok. Jednak ich zakres może zostać mocno ograniczony, jeśli krakowski magistrat szybko nie znajdzie pieniędzy.