Torowiska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1531 Post autor: tomta1 » 31 sie 2018, o 14:52

Wiem że sięgam trochę po archiwum, ale:
Adrian pisze:Tylko nie mogę sobie przypomnieć, czy jest skręt możliwy od Placu Wolnicy do Stradomia.
Cały schemat sieci jest umieszczony stronie H. Waguły. Co prawda ten schemat jest mocno nieaktualny w zakresie ograniczeń prędkości, typach i umiejscowieniach przystanków czy zakazów taborowych, lecz stricte sam układ torowy od tamtej pory się nie zmienił (ostatnia zmiana to zmiana układu na pętli Wieczysta).

Generalnie w Krakowie jest możliwość skrętu tramwajem na wszystkich skrzyżowaniach, gdzie krzyżują się torowiska, z wyjątkiem:
  • Bieżanowska – brak przejazdu z Nowosądeckiej w Wielicką (na Bieżanów)
  • Dworzec Główny – brak przejazdu z Pawiej w Lubicz
  • Rondo Mogilskie – brak przejazdu z Lubicz w tunel
  • Stradom – brak przejazdu z Krakowskiej w stronę mostu Grunwaldzkiego
Oczywiście wszystko dwukierunkowo. Dawniej była możliwość jednokierunkowego przejazdu z al. Jana Pawła II (od centrum) w al. Pokoju, a w przeciwnym kierunku nie. Ale po remoncie dostępne są wszystkie relacje.

Oprócz tego są pętle przelotowe, które nie umożliwiają wjazdu/zjazdu na wszystkie kierunki:
  • Prokocim – brak wjazdu/zjazdu w stronę Bieżanowa
  • Łagiewniki – brak możliwości zawrócenia od strony Borku, poza tym przejezdność pełna
  • Bronowice – brak wjazdu/zjazdu w stronę Bronowic Małych
  • Dworzec Towarowy – brak możliwości zawrócenia od strony Krowodrzy, poza tym przejezdność pełna
  • Dąbie – brak wjazdu/zjazdu w stronę Huty
  • Bieńczyce – brak wjazdu/zjazdu w stronę Mikołajczyka
  • Kopiec Wandy – brak wjazdu/zjazdu w stronę Pleszowa
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Torowiska

#1532 Post autor: Kaszmir » 1 wrz 2018, o 02:19

Z jednokierunkowych jeszcze Dajwór - brak możliwości wjazdu od strony Placu Bohaterów Getta.

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3447
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1533 Post autor: lukaszpdg » 1 wrz 2018, o 03:50

Kaszmir pisze:Z jednokierunkowych jeszcze Dajwór - brak możliwości wjazdu od strony Placu Bohaterów Getta.
Wydaje mi się że byłby za ostry zakręt, podobnie jak wjazd/wyjazd z tunelu w Pawią, tylko że tam jest dużo gorzej bo tory są za blisko i musiało być dużo dalej.

inżinier
Miłośnik
Posty: 51
Rejestracja: 18 lip 2016, o 19:39
Lokalizacja: Bronowice

Torowiska

#1534 Post autor: inżinier » 1 wrz 2018, o 18:35

Poniekąd rolę skrętu Pawia <-> tunel pełni pętla Dworzec Towarowy. ;)

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 246
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Torowiska

#1535 Post autor: Mr. Passenger » 1 wrz 2018, o 19:47

Akurat relacja Pawia-Tunel jest trochę średnio przydatna, ale za to brak relacji Pawia-Lubicz jest sporym problemem. W razie awarii w tunelu 5, 17, 19 i 50 muszą jechać przez Długą, a w przypadku jednoczesnej blokady w Tunelu i na Długiej (złe parkowanie) wszystkie te linie musiałyby nakładać drogi jeszcze przez Halę Targową i Pocztę Główną.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Torowiska

#1536 Post autor: Locutus » 2 wrz 2018, o 07:57

Niestety. Powiem szczerze, że jak zabierali się do rycia skrzyżowania pod dworcem rok temu, miałem nadzieję, że dobudują brakującą relację...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1537 Post autor: kot_feliks » 2 wrz 2018, o 11:07

A tam żeby zbudować tę relację, to nie trzeba by przebudowywać również wylotu tunelu podziemnego dla pieszych?

Swoją drogą fajnie, że przebudowano to skrzyżowanie, szkoda, że nadal nie ma tam normalnych PdP również na powierzchni...

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Torowiska

#1538 Post autor: Arsents » 17 wrz 2018, o 16:47

Nie tak dawno wymieniane łuki zjazdowe z wiaduktu na Prądnickiej kierunek KG, a już mamy 10/h.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Torowiska

#1539 Post autor: scyzor663 » 17 wrz 2018, o 19:28

Chyba jakiś problem z siecią, bo 10 zawisła po "naprawie" przez wóz sieciowy.

suchy
Dyrektor
Posty: 2430
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Torowiska

#1540 Post autor: suchy » 15 paź 2018, o 17:40

Ciekawe czy ZIKiT dołoży te 0,7mln, żeby remont się odbył...

http://kzdwk.home.pl/zikit/attachments/ ... 0ofert.pdf

tjakub
Moderator fb pkk
Posty: 42
Rejestracja: 16 lut 2016, o 18:52

Torowiska

#1541 Post autor: tjakub » 23 paź 2018, o 12:40

Mały przetarg na utrzymanie torowisk zamiast dużego: https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 59959.html

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1542 Post autor: kot_feliks » 23 paź 2018, o 13:13

suchy pisze:Ciekawe czy ZIKiT dołoży te 0,7mln, żeby remont się odbył...

http://kzdwk.home.pl/zikit/attachments/ ... 0ofert.pdf
Bardziej ciekawe, czy dołoży do Krakowskiej, bo obawiam się, że kolejny przetarg to najtańsza oferta > 100 mln PLN :D

suchy
Dyrektor
Posty: 2430
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Torowiska

#1543 Post autor: suchy » 23 paź 2018, o 13:17

kot_feliks pisze:
suchy pisze:Ciekawe czy ZIKiT dołoży te 0,7mln, żeby remont się odbył...

http://kzdwk.home.pl/zikit/attachments/ ... 0ofert.pdf
Bardziej ciekawe, czy dołoży do Krakowskiej, bo obawiam się, że kolejny przetarg to najtańsza oferta > 100 mln PLN :D
Z artykułu na LoveKraków wynika, że chyba będą próbowali rozstrzygnąć ten przetarg (szukając brakującej kasy), bo przewidują tak jak ty - że kolejne postępowanie może skończyć się jeszcze wyższą ofertą.
Za tym, by przetarg mimo wszystko rozstrzygnąć, przemawiają dwa argumenty. Po pierwsze, stan torowiska na tym odcinku jest zły i inwestycji po prostu nie można już odsuwać w czasie. Po drugie, jest ryzyko, że ewentualny trzeci przetarg, zamiast oszczędności, przyniesie kolejny wzrost kosztów.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/przebu ... 27607.html

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1544 Post autor: volferssj » 24 paź 2018, o 16:06

Przebudowa skrzyżowania z ul. Dietla zakłada natomiast likwidację przejazdu na wprost z ulicy Stradomskiej.
Mi na łeb padło czy chcą likwidować jedną z trzech(!) relacji, które są tam używane? :wall: Nie powinniśmy przypadkiem likwidować relacji skrętnych? :/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Torowiska

#1545 Post autor: Kaszmir » 24 paź 2018, o 16:15

volferssj pisze:
Przebudowa skrzyżowania z ul. Dietla zakłada natomiast likwidację przejazdu na wprost z ulicy Stradomskiej.
Mi na łeb padło czy chcą likwidować jedną z trzech(!) relacji, które są tam używane? :wall: Nie powinniśmy przypadkiem likwidować relacji skrętnych? :/
Wspomniana likwidacja dotyczy ruchu ogólnego, nie tramwajowego. Chcą uniemożliwić samochodom przejazd na wprost z/w Krakowską, by zmniejszyć na niej ruch.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”