Torowiska
Moderator: Moderatorzy
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Torowiska
Kumulacja remontów w Krakowie. Czy uda się uniknąć paraliżu?
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... alizu.html
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... alizu.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
-
- Moderator fb pkk
- Posty: 3543
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
- Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Torowiska
Taki krótki wyciąg z http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... rzowskiego cytat dotyczy także informacji o remontach innych torowisk, stąd wrzucam w tym wątku 

Kod: Zaznacz cały
Całość prac na Rondzie Kocmyrzowskim powinna zakończyć się w maju. Znacznie wcześniej, bo jeszcze w styczniu powinny zostać przeprowadzone roboty przy remoncie najbardziej zniszczonych odcinków torowiska w ulicy Grzegórzeckiej. W kwietniu lub w maju powinny również rozpocząć się roboty na ulicy Basztowej. A to tylko najważniejsze remonty. Generalnie krakowian przez najbliższe miesiące czeka wiele utrudnień w ruchu tramwajów na terenie całego miasta.
Torowiska
Kilka dni temu wysłałem przez e-PUAP pismo ws. wyższej prędkości na rozjazdach tramwajowych do ZIKiT-u oraz prezydenta Trzmiela:
TECHNOLOGIA ROZJAZDÓW I KRZYŻOWNIC TRAMWAJOWYCH – podniesienie prędkości przejazdu z 10 km/h do 30-50 km/h
https://drive.google.com/open?id=0B19vg ... TVEWHVfb3c
TECHNOLOGIA ROZJAZDÓW I KRZYŻOWNIC TRAMWAJOWYCH – podniesienie prędkości przejazdu z 10 km/h do 30-50 km/h
https://drive.google.com/open?id=0B19vg ... TVEWHVfb3c
Torowiska
Chwali się!
Zobaczymy co odpiszą. Swoją drogą jak przeglądałem ostatnio tramwajowe plany Olsztyna (http://www.tramwaje.olsztyn.eu/images/n ... ys_1_1.pdf) i tam jest zaznaczone "zwrotnica głębokorowkowa", choć też podana jest vmax = 15 km/h - dlatego nie wiem co o tym myśleć.

-
- Inspektor
- Posty: 369
- Rejestracja: 12 paź 2013, o 20:14
- Lokalizacja: Kraków
Torowiska
Jakby naprawdę chcieli coś takiego to przecież przy budowie sieci postawiliby na nowocześniejsze rozwiązania. A tak, mamy tam co w reszcie kraju...Cukier pisze:Chwali się!Zobaczymy co odpiszą. Swoją drogą jak przeglądałem ostatnio tramwajowe plany Olsztyna (http://www.tramwaje.olsztyn.eu/images/n ... ys_1_1.pdf) i tam jest zaznaczone "zwrotnica głębokorowkowa", choć też podana jest vmax = 15 km/h - dlatego nie wiem co o tym myśleć.

Torowiska
Tam jest złożona mijanka (jak na tramwaje) chyba BEZ sygnalizacji świetlnej, praktycznie koniec trasy, przejścia dla pieszych i dlatego dali jednolite ograniczenie dla całego węzła. Przykładowo w Warszawie podczas bodajże ostatniego przetargu na budowę linii tramwajowej w SIWZ zawarli dla projektanta wytyczne, aby znalazł rozwiązanie na min. v=30 km/h na rozjazdach, więc wystarczy tylko chciećCukier pisze:i tam jest zaznaczone "zwrotnica głębokorowkowa", choć też podana jest vmax = 15 km/h - dlatego nie wiem co o tym myśleć

Torowiska
Ja mówię o tym skrzyżowaniu w górnej części PDFa - biorąc pod uwagę jego rozmach, na pewno musi tam być sygnalizacja - wyobrażasz sobie nasze skrzyżowanie na Wieczystej bez sygnalizacji? Nie jest to wcale złożony układ torowy - ot, zwykłe rozwidlenie ze wszystkimi relacjami - nic bardziej ambitnego niż chociażby węzeł przy Kombinacie czy na Rondzie Piastowskim. A ślepe wypustki w lewym górnym rogu to budowanie NA PRZYSZŁOŚĆ, coś co jest w Krakowie wyrazem obcym (patrz Lipska / Saska).Jopek36 pisze:Tam jest złożona mijanka (jak na tramwaje) chyba BEZ sygnalizacji świetlnej, praktycznie koniec trasy, przejścia dla pieszych i dlatego dali jednolite ograniczenie dla całego węzła.
O właśnie. Istotne to znaleźć przykład w skali kraju, żeby niedasiowie nie mówili, że krajowe przepisy na to nie pozwalają. Choć i tak coś, co w Warszawie jest zupełnie normalne i możliwe w Krakowie jest nierealne, złe i nieczyste - począwszy od darmowej komunikacji dla wszystkich podczas smogu, przez regularne szlifowanie torowisk i racjonalnie zaplanowaną politykę taborową (tabor jednakowej długości i przystanki podwójne jako STANDARD) po integrację kolei miejskiej z komunikacją tramwajową i autobusową wspólną taryfą biletową.Jopek36 pisze: Przykładowo w Warszawie podczas bodajże ostatniego przetargu na budowę linii tramwajowej w SIWZ zawarli dla projektanta wytyczne, aby znalazł rozwiązanie na min. v=30 km/h na rozjazdach, więc wystarczy tylko chcieć
Torowiska
Ok nie zauważyłem, czyli Olsztyn się cyka, gdyż znalazłem ciekawą rzecz z Warszawy - rozjazdy z krzyżownicami płytkorowkowymi z prędkością co najmniej 20 km/h, strona 16 SIWZu:Cukier pisze:Ja mówię o tym skrzyżowaniu w górnej części PDFa - biorąc pod uwagę jego rozmach, na pewno musi tam być sygnalizacja - wyobrażasz sobie nasze skrzyżowanie na Wieczystej bez sygnalizacji? Nie jest to wcale złożony układ torowy - ot, zwykłe rozwidlenie ze wszystkimi relacjami - nic bardziej ambitnego niż chociażby węzeł przy Kombinacie czy na Rondzie Piastowskim. A ślepe wypustki w lewym górnym rogu to budowanie NA PRZYSZŁOŚĆ, coś co jest w Krakowie wyrazem obcym (patrz Lipska / Saska).
Dostawa elementów nawierzchni torowej, tj. rozjazdów, zwrotnic oraz iglic do zwrotnic (6 części)
https://tw.waw.pl/wp-content/uploads/20 ... 2016-1.pdf
Więc skoro da się na płytkorowkowej min. 20 km/h, to na głebokorowkowej, a tym bardziej na rozjazdach typu kolejowego, można spokojnie jeszcze szybciej pojechać

Torowiska
Póki co przejazd przez krzyżownice płytkorowkowe przy prędkości 20-30 km/h się udaje
I nawet jest wskazane bo jadąc przepisowe 10 km/h przy skręcie Saska - Lipska Krakowiakiem zaliczało by się jakieś 10 sekund zielonego światła dla samochodów.

Torowiska
W praktyce tak to wygląda, ale coraz mniej takich motorniczych widzę, gdyż jeśli wykolei się tramwaj, to cała wina ląduję właśnie na motorniczym. W dodatku podobno nasze rozjazdy i krzyżownice (oczywiście te nowe) w Krakowie są objęte gwarancją producenta przy Vmax=10km/h.AKE pisze:Póki co przejazd przez krzyżownice płytkorowkowe przy prędkości 20-30 km/h się udajeI nawet jest wskazane bo jadąc przepisowe 10 km/h przy skręcie Saska - Lipska Krakowiakiem zaliczało by się jakieś 10 sekund zielonego światła dla samochodów.
Torowiska
Jakiś czas temu otrzymałem z ZIKiTu odpowiedź na pytanie dotyczące remontu torowiska w ul. Bieńczyckiej, oto ona:
W odpowiedzi na pismo w sprawie ujęcia w planach inwestycyjnych remontu torowiska tramwajowego na odcinku od Ronda Czyżyńskiego – Ronda Kocmyrzowskiego Zarząd Infrastruktury i Transportu przedkłada następujące informacje.
W ramach prowadzonego zadania pn.” Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą „wykonana zostanie w 2017 roku przebudowa układu torowego w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego.
Ponadto informujemy, że w obowiązującym terminie do dnia 15 września 2017r. w Wydziale Planowania i Monitorowania Inwestycji Urzędu Miasta Krakowa złożony zostanie wniosek, celem umieszczenia w Budżecie Miasta Krakowa na rok 2018 oraz w Wieloletniej Prognozie Finansowej – Wieloletnim Planie Inwestycyjnym (dalej WPF-WPI) zadania
pn. "Modernizacja torowiska tramwajowego na odcinku od Ronda Czyżyńskiego do Ronda Kocmyrzowskiego".
Nadmienić należy, żę powyższe działanie nie jest jednoznaczne z wprowadzeniem zadania do Budżetu oraz do WPF-WPI i tym samym zabezpieczeniem środków finansowych niezbędnych do jego realizacji, gdyż tego rodzaju decyzja leży w gestii Rady Miasta Krakowa, która jest organem niezależnym od Prezydenta Miasta Krakowa.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Torowiska
Królewska do przebudowy. Zamiast Kościuszki i Zwierzynieckiej
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/krolew ... 18497.html
Pięknie, a trasa na Salwator na święty nigdy.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/krolew ... 18497.html
Pięknie, a trasa na Salwator na święty nigdy.

Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Torowiska
Komunikację zastępczą Filharmonia - Salwator można załatwić jednym przegubem a do Bronowic jakby torowisko się totalnie rozleciało i 20 autobusów by mało było czego próbkę mieliśmy w tamtym roku. Trzeba jednak zachować priorytety zależne od popytu.