Igołomska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Igołomska

#61 Post autor: Cukier » 4 cze 2017, o 20:34

Tak sobie patrzę na projekt węzła w Wyciążach i naprawdę nie mogę się nadziwić jak można było to tak dokumentnie spier**lić.
- Namnożone przystanków cholera wie po co - czyżby projektant przewidział dla każdej linii osobną parę?
- Wielka szkoda, że nie rozsunęli ich jeszcze dalej, najlepiej jedne na ul. Jeziorko a drugie na ul. Wiatra, żeby było jeszcze trudniej się przesiadać w i tak wybitnie nieprzyjaznej relacji Wróżenice - Wolica.
- Nikt nie pomyślał o przystankach podwójnych dla głównego ciągu, mimo że część autobusów ma wręcz z założenia jeździć stadnie, a do tego jest przecież ogromny ruch busiarski. 20m to trochę kpina.
- Skanalizowano dwa północne wloty w jeden, ale nikt nie pomyślał o tym, że wypadłoby go w związku z tym zrobić nieco szerszym, chociażby o elementarne rozdzielenie na osobne pasy potoku prosto od potoku w prawo
- Zmyślnie umieszczono przejście dla pieszych przez Igołomską, tak że zielone dla pieszych skutecznie może blokować pojazdy wyjeżdżające z podporządkowanych, a przecież wiadomo że w tym miejscu jeśliby odrzucić pojazdy jadące z podporządkowanej w podporządkowaną na wprost, to zostanie 90% pojazdów chcących skręcić w stronę centrum miasta, a nie jego granicy. Zresztą co ciekawe, chyba żadne ze skrzyżowań nie dostanie pełnego zestawu czterech przejść dla pieszych na każdym wlocie, i niestety chyba będzie więcej przypadków gdzie to przejście przez Igołomską będzie w tym drugim, gorszym położeniu
- Zrezygnowano z planowanego pierwotnie ronda u zbiegu ul. Jeziorko, Wiatra i łącznika do Igołomskiej i wstawiono dziwacznie pierwszeństwo co przypuszczam że zacznie się mścić w ekspresowym tempie blokowaniem skrzyżowań.

https://drive.google.com/file/d/0BxQsMp ... sp=sharing

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Igołomska

#62 Post autor: NowaHutaWschód » 10 cze 2017, o 17:15

Pozostale skrzyzowania pozostaja w swojej obecnej formie?
Polska Kibolska

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Igołomska

#63 Post autor: Cukier » 10 cze 2017, o 19:53

Wysłałem Ci plany na pw.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Igołomska

#64 Post autor: Cukier » 3 sie 2017, o 14:24

Mamy przełom:

Obrazek

Kitek
Inspektor
Posty: 469
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Igołomska

#65 Post autor: Kitek » 3 sie 2017, o 14:27

Cukier pisze:Mamy przełom:

Obrazek
To jakiś cud, nareszcie ktoś się zorientował, że tam musi być remont całego odcinka. Czy ten remont może jest związany z jakimś przyspieszeniem projektu Nowa Huta Przyszłości?

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Igołomska

#66 Post autor: Mistrzejowiczanin » 3 sie 2017, o 19:42

No chyba dostanę zawału oka z wrażenia. Zatem ktoś widać zrozumiał, że pierwotne plany były za przeproszeniem g**niane. A z Ptaszyckiego jak?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Igołomska

#67 Post autor: NowaHutaWschód » 28 paź 2017, o 19:56

Takie moje zapytanie, co to za konstrukcja powstaje przy torowisku na wysokosci baru Meksyk? To po pierwsze, a po drugie, czy a te cholerne plyty, ktore sluza za droge tymczasowa nie mozna wylac minimalnej warstwy asfaltu zeby normalnie przejechac?
Polska Kibolska

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Igołomska

#68 Post autor: Cukier » 28 paź 2017, o 20:44

NowaHutaWschód pisze:Takie moje zapytanie, co to za konstrukcja powstaje przy torowisku na wysokosci baru Meksyk?
Tam przechodził nad jezdnią rurociąg, który jakiś czas temu zdemontowano. Zapewne jest on teraz odtwarzany, z tym że przedtem szedł on wzdłuż drogi po stronie Meksyku a obecnie jest budowany wzdłuż drogi po stronie torowiska.
NowaHutaWschód pisze:a po drugie, czy a te cholerne plyty, ktore sluza za droge tymczasowa nie mozna wylac minimalnej warstwy asfaltu zeby normalnie przejechac?
Zapewne od razu by zbudowali tą drogę z asfaltu gdyby mogli, przecież tak jest znacznie łatwiej niż bawić się w układanie tych płyt. Obstawiam jednak że ułożono je ze względu na duży ruch TIRów, które prowizoryczną drogę asfaltową dość szybko by zniszczyły. Natomiast jak zareagowałyby płyty polane asfaltem na ruch TIRów - nie wiem - ale możesz mieć rację że nic by to nie zaszkodziło a wiele pomogło.

Ogólnie odnoszę wrażenie, że odkąd zapadła decyzja o remontowaniu całego torowiska, rzucono wszystkich pracowników do prac torowych, a rozgrzebane prace drogowe stoją w miejscu. Łącznie z objazdem objazdu przy Bramie 5, gdzie objazd już jest przejezdny tylko zastawiony barierkami.

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Igołomska

#69 Post autor: NowaHutaWschód » 29 paź 2017, o 08:11

Plyty leza juz dosc dlugo i zrobila sie droga na poligonie, ciekawe kto zaplaci za naprawy prywatnych samochodów, bo kolejny odcinek pewnie niebawem bedzie gotowy tuz za petla. Dobrze ze stare jelcze wycofali z uzytku w mpk bo byloby wesolo.
Polska Kibolska

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Igołomska

#70 Post autor: Cukier » 29 paź 2017, o 09:55

Ten odcinek między Pleszowem a Koksochemią powstaje już ponad półtorej miesiąca i z tego co widzę to prace nad nim zostały przerwane bo rzucili wszystkich pracowników do budowy nowego torowiska.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Igołomska

#71 Post autor: Cukier » 22 lis 2017, o 21:13

Zmiana organizacji ruchu na ulicy Igołomskiej
http://krakow.pl/aktualnosci/215276,191 ... skiej.html
Ruch dwukierunkowy poprowadzony zostanie tymczasową drogą po stronie północnej ulicy Igołomskiej - w miejscu, gdzie remontowany będzie wiadukt. Jednocześnie ruch w kierunku Krakowa zostanie poprowadzony po wykonanym poszerzeniu po stronie północnej.
Nie wiem jak wy, ale ja z tego komunikatu zrozumiałem okrągłe nic. O jaki wiadukt chodzi i gdzie mamy gotową drogę stanowiącą obejście tegoż wiaduktu? Na Igołomskiej wiadukty są dwa: przy hałdzie "Pleszów" i na przecięciu dużej obwodnicy kolejowej. Przy którym mamy gotowe (lub będziemy mieć za kilka dni) przebicie na drugą stronę wału kawałek obok i poprowadzoną tamże drogę tymczasową?
I o które "wykonane poszerzenie po stronie północnej" chodzi? O te betony między Pleszowem a Koksochemią?

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Igołomska

#72 Post autor: Jopek36 » 28 sty 2018, o 11:55

https://www.facebook.com/tramwajekrk97/ ... ater&ifg=1
Przepięknie.. wnerwia mnie już ten burdel i brak jakiejkolwiek konsekwencji. Co inwestycja i nowy wykonawca - każdy robi jak chce, totalna samowolka i partyzantka :wall:

Na Basztowej nie zrobiono przystanku wiedeńskiego na łuku, ponieważ Krakowiaki zahaczałyby o krawężnik - wydaje się więc logiczne takie rozwiązanie. Ale co właśnie zrobiono na świeżo remontowanej trasie na Pleszów? - widać na poniższym zdjęciu. Nasuwa się pytanie - czy dalej zostaną utrzymane zakazy wjazdu na Pleszów dla niektórych tramwajów, tj. Krakowiak 2014N, aby nie zahaczały o krawężnik czy też trzeba będzie przerabiać dopiero co wyremontowany peron.. Jeszcze jest trzecia opcja, najmniej prawdopodobna - Krakowiak nie zahaczy o krawężnik, ale wtedy nasunie się pytanie czemu więc zrezygnowano z przystanku wiedeńskiego na Basztowej..

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Igołomska

#73 Post autor: Festence » 28 sty 2018, o 12:38

A torowisko na Pleszów nie miało być czasem "zielonym torowiskiem"?

smerf
Dyrektor
Posty: 2651
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Igołomska

#74 Post autor: smerf » 28 sty 2018, o 13:12

A przystanki na długość w ogóle zmieszczą krakowiaka?
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

suchy
Dyrektor
Posty: 2423
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Igołomska

#75 Post autor: suchy » 28 sty 2018, o 13:17

Jopek36 pisze:Na Basztowej nie zrobiono przystanku wiedeńskiego na łuku, ponieważ Krakowiaki zahaczałyby o krawężnik - wydaje się więc logiczne takie rozwiązanie. Ale co właśnie zrobiono na świeżo remontowanej trasie na Pleszów? - widać na poniższym zdjęciu. Nasuwa się pytanie - czy dalej zostaną utrzymane zakazy wjazdu na Pleszów dla niektórych tramwajów, tj. Krakowiak 2014N, aby nie zahaczały o krawężnik czy też trzeba będzie przerabiać dopiero co wyremontowany peron.. Jeszcze jest trzecia opcja, najmniej prawdopodobna - Krakowiak nie zahaczy o krawężnik, ale wtedy nasunie się pytanie czemu więc zrezygnowano z przystanku wiedeńskiego na Basztowej..
Na Basztowej nie chodziło o zahaczanie o krawężniki tylko o odstęp między krawężnikiem a podłogą wagonu:
Zachowanie skrajni, takiej jaką wyznacza tramwaj „Krakowiak”, spowodowałoby, że dla innych tramwajów powstałaby niebezpieczna odległość, uskok wysokości 17 cm, pomiędzy krawężnikiem a wejściem do tramwaju – tłumaczy Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT.
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... enski.html

Na Giedroycia widać, że łuk jest o wiele mniejszy i znajduje się tylko w przedniej części peronu (z tyłu jest prosty). Plus pytanie, czy potoki na Pleszowie będą uzasadniać konieczność liniowego puszczania tam Pes.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”