Park / Kiss & Ride w Krakowie

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 733
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Park / Kiss & Ride w Krakowie

#286 Post autor: Sorig » 22 paź 2017, o 13:54

Cukier pisze:W praktyce przy zakorkowanym pasie Bronowickiej w kierunku centrum powinno być szczególnie łatwiej się wydostać w lewo ze Stańczyka. Pojazdy stojąc w korku mają obowiązek nieblokowania skrzyżowań, zaś gdy się powoli toczą widząc korek przed sobą, kierowcy zazwyczaj bywają kulturalniejsi i pozwalają wyjechać z podporządkowanych. Oczywiście z kulturą w różnych miejscach bywa różnie, ale z tego co można zaobserwować, to Bronowice w skali miasta wyróżniają się dość mocno na plus choćby tym jak sprawnie działa tam zamek błyskawiczny i to nawet obejmując wloty podporządkowane.
Obawiam się jednak, że może nie być tak różowo jak piszesz, i bez czerwonego dla samochodów na Bronowickiej byłoby ciężko włączyć się do ruchu.
Sorig pisze: i potrzeba było kilku telefonów, żeby sytuacja delikatnie się polepszyła - teraz czeka się jakieś 2,5 minuty o obu miejscach, więc do wytrzymania.
Dla mnie jest to czas stanowczo nieakceptowalny. I szczególną farsą w tym wszystkim są te przyciski. Na zachodzie przycisk jest po to, żeby pieszy mógł szybciej dostać zielone światło. W Polsce przycisk jest po to żeby dostał w ogóle.
Ale to podobno "wszystko co mogli zrobić" :puppyeyes:
Cukier pisze:Z planu wynika że ma być tylko możliwość skrętu w prawo - w zasadzie ten lewoskręt nawet nie jest tam szczególnie potrzebny, bo przecież większość pojazdów na P+R będzie docierać od Jasnogórskiej / Pasternika albo od Balickiej. Wyjazd z P+R w stronę centrum miasta to poniekąd zaprzeczenie jego idei.
I wszystkie pojazdy z Pasternika, Balickiej czy Jasnogórskiej będą docierać na parking właśnie przez lewoskręt z Balickiej przecinający główną oś Bronowickie/Balickiej (w tym miejscu ulica zmienia nazwę). Istnieje również możliwość zjechania pod wiadukt i wjechania na parking od strony Amii Krajowej, i moim zdaniem byłaby ona wystarczająca dla samochodów. Wtedy lewoskręt z wiaduktu byłby wyłącznie do dyspozycji KM.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Park / Kiss & Ride w Krakowie

#287 Post autor: Cukier » 22 paź 2017, o 16:04

Sorig pisze:Obawiam się jednak, że może nie być tak różowo jak piszesz, i bez czerwonego dla samochodów na Bronowickiej byłoby ciężko włączyć się do ruchu.
Skoro nawet KPRy na Kocmyrzowskiej to ogarniają to i Bronowiczanie dadzą radę :)
Sorig pisze:I wszystkie pojazdy z Pasternika, Balickiej czy Jasnogórskiej będą docierać na parking właśnie przez lewoskręt z Balickiej przecinający główną oś Bronowickie/Balickiej
Nie rozumiem problemu. Zjazd z drogi głównej w lewo jest tak samo prostym manewrem jak wyjazd z podporządkowanej w prawo czy zmiana pasa ruchu na zatłoczonej ulicy.
Sorig pisze: Istnieje również możliwość zjechania pod wiadukt i wjechania na parking od strony Amii Krajowej, i moim zdaniem byłaby ona wystarczająca dla samochodów.
Można, tylko to moim zdaniem niepotrzebne krążenie. I wcale nie musi to być szybsza droga, bo często trzeba stać na czerwonym bo tramwaj jedzie.
Sorig pisze:Wtedy lewoskręt z wiaduktu byłby wyłącznie do dyspozycji KM.
Ja bym się skłonił ku temu tylko i wyłącznie wtedy, gdyby chętni do skrętu na parking przestali się mieścić na pasie do lewoskrętu i zablokowali skrzyżowanie przy przystanku tramwajowym.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Park / Kiss & Ride w Krakowie

#288 Post autor: Kaszmir » 9 lis 2017, o 14:08

We wrześniu (27.09.2017 roku) została podpisana umowa o dofinansowanie na realizację zadania pn. Budowa systemu parkingów P&R zintegrowanych z szybką komunikacją aglomeracyjną wraz z centrami przesiadkowymi na terenie Gminy Liszki. W ramach zadania powstaną 4 systemy P&R w następujących miejscowościach: Budzyń, Kaszów, Kryspinów, Piekary.

Parkingi zostały wyznaczone w różnych lokalizacjach, umożliwiających łatwiejszy dojazd i korzystanie z nich mieszkańcom z różnych części gminy. Parkingi zostały wyznaczone również w miejscach bliskiej odległości przystanków autobusowych, które umożliwiają w łatwy sposób i w krótkim czasie przesiadkę na transport zbiorowy. Parkingi umożliwią pozostawienie auta i dojazd transportem zbiorowym do Krakowa.

Istnieje konieczność zwiększenia roli transportu publicznego, jako alternatywy dla motoryzacji indywidualnej w gminie, w regionie. Realizacja P&R przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 i innych zanieczyszczeń uciążliwych dla środowiska i mieszkańców aglomeracji oraz zwiększenia efektywności energetycznej systemu transportowego.
https://www.facebook.com/gminaliszkiurz ... =3&theater

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Park / Kiss & Ride w Krakowie

#289 Post autor: Cukier » 9 lis 2017, o 15:10

Nie rozumiem co ma wnieść dobrego dla mieszkańców ta inwestycja. Kto i po co miałby się przesiadać na taką żałosną komunikację? Zostawić auto, by czekać godzinę na autobus?

Może jakby uruchomili jakąś trzysetkę z os. Podwawelskiego do Piekar / Kryspinowa co 20 minut, to taki parking miałby wzięcie. I mam na myśli taką konkretną trzysetkę, z przystankami: Os. Podwawelskie, Centrum Kongresowe, Kapelanka, Malczewskiego, Przegorzały, Skalna, ... - na aglomeracji już wedle życzenia gminy, mogą być i wszystkie przystanki.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Park / Kiss & Ride w Krakowie

#290 Post autor: Sgriffin » 9 lis 2017, o 15:15

A kto miałby sie przesiadać na P&R w Krakowie? Jak ktoś już jedzie 40 minut samochodem to po co ma się przesiadać na 10 minut? Koszt przesiadki zazwyczaj przekracza koszt krańcowy kontynuowania podróży.
Prawda jest taka, że mini P&R powinny być praktycznie przy każdym przystanku. Ludzie podjeżdżają samochodem 3-4 kilometry z górki do centrum wiochy, zostawiają auto koło przystanku, a jak wracają to jeszcze do GSu podskoczą.

Zobacz, że praktycznei każdy przystanek po wioskach jest obstawiany samochodami - oczywiscie bardziej tam, gdzie jest częsta komunikacja prywatna niż wysoce zaawansowana KMK. Z resztą znam 2 osoby z twoich rejonów które tak podjeżdżają na Igołomską - żeby na MatBusa się przesiąść :D
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3563
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Park / Kiss & Ride w Krakowie

#291 Post autor: lukaszpdg » 9 lis 2017, o 15:48

Wkrótce końcówka Kurdwanów zmieni nazwę na Kurdwanów P+R. Wczoraj widziałem na tablicy SIP w parkingu.

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Park / Kiss & Ride w Krakowie

#292 Post autor: Festence » 9 lis 2017, o 16:14

lukaszpdg pisze:Wkrótce końcówka Kurdwanów zmieni nazwę na Kurdwanów P+R. Wczoraj widziałem na tablicy SIP w parkingu.
Ciekawe, czy zmieszczą to w jednej linijce... Czy może na wyświetlaczach tramwajów zobaczymy:

Kurdwanów
P+R

:lmao:

Hajciu
Specjalista
Posty: 249
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Park / Kiss & Ride w Krakowie

#293 Post autor: Hajciu » 9 lis 2017, o 17:46

Powiem więcej, liczba miejsc na tych P+R które mają powstać na rogatkach Krakowa jest tak mała, że nawet gdy się zapełnią w 100%, to ich wpływ nie będzie zauważalny jeśli chodzi o widoczne zmniejszenie się ilości aut w Krakowie. Siec P+R o której tak dużo się mówi, nie jest remedium i nie wpłynie zauważalnie na sytuację (zwłaszcza gdy do tego czasu miasto wykona kolejne zachęty do wjazdu autem do centrum).

Zmianie nazwy pętli na Kurdwanów P+R przypisuje się zbyt wielkie do faktycznych rozmiarów znaczenie.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Park / Kiss & Ride w Krakowie

#294 Post autor: Mseifer » 18 lis 2017, o 19:32

Kraków. Awantura o parking w Bronowicach
http://www.gazetakrakowska.pl/motofakty ... ,12681507/

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Park / Kiss & Ride w Krakowie

#295 Post autor: Cukier » 18 lis 2017, o 21:54

Jak dla mnie argumentacja mieszkańców jest absurdalna i gdyby parking nie powstał to byłoby właśnie tak jak to mieszkańcy widzą gdy powstanie - zwiększenie ruchu samochodowego w całej okolicy. Tak istotny węzeł przesiadkowy siłą rzeczy przyciągnąłby rzeszę chętnych i gdyby im nie został zbudowany dedykowany parking, to zaczęliby szukać miejsca po osiedlach nie tylko zwiększając ruch ale też zabierając miejsca parkingowe.

Mieszkańcy niby są zdania, że parkingi trzeba budować na obrzeżach, ale jak przychodzi co do czego to uznają że Bronowice Wiadukt to jest centrum a nie obrzeża. No cóż - ja bym polemizował.

Yunkers
Specjalista
Posty: 187
Rejestracja: 27 paź 2017, o 21:36
Lokalizacja: Skawina

Park / Kiss & Ride w Krakowie

#296 Post autor: Yunkers » 19 lis 2017, o 20:46

Nie da się ukryć, że P+R nie pomoże w żaden sposób mieszkańcom blokowisk. Zapewne gdyby to miał być zwyczajny parking, okazałoby się tereny zielone wcale nie są aż tak ważne :hihi: . Chociaż może dałoby się to połączyć? Gdyby wydzielić kilka miejsc tylko dla mieszkańców, negatywne głosy prawdopodobnie by ucichły.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Park / Kiss & Ride w Krakowie

#297 Post autor: Cukier » 19 lis 2017, o 21:54

Tyle że miasto nie ma żadnego interesu zapewniać swoim mieszkańcom miejsca parkingowe, co skłaniałoby ich do kupna samochodu i poruszania się nim po mieście. Zwłaszcza mieszkańcom rejonów dobrze skomunikowanych, a akurat węzeł Bronowice Wiadukt ma najlepszą ofertę komunikacyjną w całym północno-zachodnim Krakowie. Natomiast w przypadku mieszkańców aglomeracji Kraków niewiele może zrobić, żeby zniechęcić ich do posiadania auta - mieszkając na zadupiu samochód to zazwyczaj konieczność. Jedyne co Kraków może, to zniechęcić do wjeżdżania nim do Krakowa głębiej niż potrzeba.

Choć oczywiście docelowo powinna również powstać sieć parkingów Ride&Drive, czy jakkolwiek ich nie nazwać, która umożliwi mieszkańcom trzymanie swoich samochodów nie pod blokiem tylko na obrzeżach miasta, gdzie będą mogli dotrzeć komunikacją miejską i przesiąść się do własnego samochodu którym będą mogli np. dojechać do pracy za miasto. Oczywiście w zasadzie wraz z systemem P&R to mogłoby stanowić jedno, tylko należałoby doprecyzować kwestię dozwolonych godzin parkingowych - bo obecnie nocna godzina zakazowa na P&R dyskryminuje ludzi którzy mieszkają w mieście i pracują poza nim (chyba że pracują same nocne zmiany). No i rzecz jasna trzeba by się jakoś zabezpieczyć przed nadużyciami - że ktoś będzie tam trzymał samochód przez noc a w dzień będzie nim dojeżdżał do pracy w mieście. Może jakieś poświadczenie o tym że się pracuje poza Krakowem (?).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Park / Kiss & Ride w Krakowie

#298 Post autor: Kaszmir » 4 sty 2018, o 13:33

Kraków. Kolejny duży parking wybudowany za pieniądze miasta świeci pustkami
http://www.gazetakrakowska.pl/motofakty ... ,12816638/
Mariusz Żabiński, specjalista ds. zarządzania parkingami z gminnej spółki Miejska Infrastruktura (MI), przypomina, że cieszący się obecnie dużym powodzeniem parking P&R „Czerwone Maki” przy pętli tramwajowej na Ruczaju też początkowo świecił pustkami.

- Dopiero po około trzech miesiącach na parkingu „Czerwone Maki” napełnienie wzrosło do około 20 procent. Później z każdymi miesiącem zaczęło tam przybywać samochodów - mówi Mariusz Żabiński.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Park / Kiss & Ride w Krakowie

#299 Post autor: Mistrzejowiczanin » 4 sty 2018, o 15:24

To prawda. Ludzie muszą się zorientować, że w ogóle taki parking istnieje w tym rejonie, bo nie oszukujmy się - pętla Kurdwanów nie leży przy jakimś wielkim ścieku samochodowym. Nawet do tej Herberta trochę jest. A w ogóle na skrzyżowaniu Witosa i Herberta są drogowskazy informujące o P+R Kurdwanów?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Park / Kiss & Ride w Krakowie

#300 Post autor: volferssj » 4 sty 2018, o 17:16

Owszem są znaki na, a raczej przed skrzyżowaniem (przynajmniej od strony Huty).
Co do zapełnienia to nie jest aż tak źle. 135 wolnych... nienajgorszy start.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”