Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 paź 2019, o 09:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 517 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 35  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 lut 2015, o 12:09 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 31 mar 2011, o 18:42
Posty: 487
Lokalizacja: Kraków - NB
tomta1 napisał(a):
Ta trasa to imho wynik ostatniego KBR-u, który pokazał ogromny potok na linii Bieżanów-Ruczaj.

A moim zdaniem to po prostu ogromna zachcianka miłościwie nam panującego. Oczywiście trasa łagiewnicka - tramwaj to przecież tylko przykrywka i dorabianie do niego jakiejkolwiek ideologii mija się z celem, bo jej po prostu nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2015, o 14:30 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2329
Lokalizacja: Kraków
Dwie jezdnie z trzema pasami ruchu... A4 nawet tyle nie ma...

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2015, o 15:01 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9958
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Jest umowa na Trasę Łagiewnicką
http://wiadomosci.onet.pl/krakow/jest-u ... icka/h86l4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2015, o 17:15 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 10 wrz 2012, o 23:20
Posty: 182
Lokalizacja: Wola Duchacka
Skoro już ta trasa ma powstać, to co można zrobić z częścią tramwajową, żeby się nie okazało, że jest przydatna tylko na zjazdy i wyjazdy z Zajezdni, albo od Święta na uroczystości w Sanktuarium BM, czy Centrum JP II?
Największą szansę widzę we wspomnianym już w tym wątku przetrasowaniu "23", z Czerwonych Maków do Łagiewnik, normalnie, następnie w Kierunku Borku, przez trasę Łagiewnicką, Kurdwanów, nowe rozjazdy na Bieżanowskiej do Nowego Bieżanowa. Byłoby szybciej i krócej, pytanie ilu pasażerów z NB potrzebuje dojechać do Korony i Matecznego, a nie Łagiewnik i Ruczaju?
Można się jeszcze zastanowić nad linią "6", od Salwatora do Korony normalnie, następnie przez Mateczny, Łagiewniki, Trasę Łagiewnicką do pętli na Kurdwanowie. Trasa byłaby krótsza, szybsza, mnie przystanków, ale zapewniałaby tylko dojazd do pętli, omijając wszystkie pozostałe przystanki, od Bieżanowskiej do Kurdwanowa.
Ewentualnie można przedłużyć "19" z Łagiewnik na Kurdwanów, ale to już tak na silę, bo nie wiem komu by to się przydało, ani nie tworzy nowych kierunków podróży, ani nie jest dużo szybciej, czy krócej.
Zdecydowanie największy sens ma "23", choć zgadzam się, że jest wiele pilniejszych tras do zbudowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2015, o 17:56 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2329
Lokalizacja: Kraków
Może puszczą jakąś linię na trasie Borek Fałęcki - Nowy Bieżanów tudzież Czerwone Maki - Nowy Bieżanów albo Borek Fałęcki/Czerwone Maki - Mały Płaszów (przez estakadę) albo jeszcze nie wiadomo jakimi konfiguracjami. Może i na Wieczystą coś albo do pętli na Dąbiu albo do Dworca Towarowego, kto ich tam wie, na co wpadną.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2015, o 20:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22628
4sta40icztery napisał(a):
Skoro już ta trasa ma powstać, to co można zrobić z częścią tramwajową, żeby się nie okazało, że jest przydatna tylko na zjazdy i wyjazdy z Zajezdni, albo od Święta na uroczystości w Sanktuarium BM, czy Centrum JP II?

Nie budować ;) Serio wydaje mi się to jedyną sensowną opcją.

4sta40icztery napisał(a):
Byłoby szybciej i krócej, pytanie ilu pasażerów z NB potrzebuje dojechać do Korony i Matecznego, a nie Łagiewnik i Ruczaju?

Do Korona jest "13", do R. Matecznego "173" ("503").

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2015, o 00:17 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 maja 2012, o 15:42
Posty: 590
Lokalizacja: Kraków
Kolejna bida-autostrada, tramwaj będzie jedynie przykrywką do dofinansowania...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2015, o 08:31 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3675
Lokalizacja: Kraków
Tramwaj nie będzie przykrywką do dofinansowania. Ewentualne dofinansowanie będzie dane TYLKO do części tramwajowej. Dokładnie tak jak było z autostradą skawińską.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2015, o 12:35 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 31 mar 2011, o 18:42
Posty: 487
Lokalizacja: Kraków - NB
tomta1 napisał(a):
Tramwaj nie będzie przykrywką do dofinansowania. Ewentualne dofinansowanie będzie dane TYLKO do części tramwajowej. Dokładnie tak jak było z autostradą skawińską.

Ale będzie przykrywką do samej budowy. Myślisz, że dużo osób wie o tym jak w rzeczywistości wyglądało finansowanie tej autostrady skawińskiej? Podobnie będzie tutaj. Wystarczy powiedzieć, że inwestycja jest dofinansowana ze środków unijnych (co oczywiście będzie prawdą), na koniec postawi się ładną tablicę i wszystko będzie po myśli rządzących.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2015, o 15:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2329
Lokalizacja: Kraków
PanFranek napisał(a):
Ale będzie przykrywką do samej budowy. Myślisz, że dużo osób wie o tym jak w rzeczywistości wyglądało finansowanie tej autostrady skawińskiej? Podobnie będzie tutaj. Wystarczy powiedzieć, że inwestycja jest dofinansowana ze środków unijnych (co oczywiście będzie prawdą), na koniec postawi się ładną tablicę i wszystko będzie po myśli rządzących.

No a na tablice patrzy kilka procent ludzi, którzy nieświadomi czytając to i tak im się wyda dziwne, co tak mało dofinansowania albo w ogóle się nie zdziwią bo pomyślą, że tyle warta jest inwestycja, czyli większość będzie nieświadoma i tyle. A powstanie piękna :hihi: trasa.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2015, o 15:15 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 sie 2014, o 10:45
Posty: 378
Lokalizacja: Kraków
I przed następnymi wyborami usłyszę znów kwestię, że "Majchrowski tyle dobrego zrobił".
"Dla kogo?"
"No dla kierowców..."

Dlaczego akurat ta trasa jest tak ważna dla rządzących? Dlaczego nie np. Zwierzyniecka? Tego nie rozumiem.

Cytuj:
im się wyda dziwne, co tak mało dofinansowania albo w ogóle się nie zdziwią bo pomyślą, że tyle warta jest inwestycja, czyli większość będzie nieświadoma i tyle

Nie popatrzą na kwotę. A jeśli popatrzą, to nie będą zdziwieni, bo odsetek ludzi, który rzeczywiście ma świadomość, ile kosztuje budowa trasy, jest niewielki. Mówię nie o konkretnych wartościach, ale o rzędach wielkości. Obstawiam, że pomyślą, że mamy takich super obrotnych włodarzy, którzy umieli zadbać o dofinansowanie i taniej zrobili nową trasę, ale niewielu się zastanowi, czy to rzeczywiście jest tak korzystne.

_________________
to miasto myśli, że mu wystarczy całodobowy monitoring
to miasto myli się bardzo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2015, o 17:22 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2329
Lokalizacja: Kraków
kandela napisał(a):
Nie popatrzą na kwotę. A jeśli popatrzą, to nie będą zdziwieni, bo odsetek ludzi, który rzeczywiście ma świadomość, ile kosztuje budowa trasy, jest niewielki.

To miałem na myśli. Mało komu chce się sprawdzać, co ile jest warte, za jakie pieniądze i jakim kosztem i co najważniejsze, JAKĄ INWESTYCJĘ/INWESTYCJE POŚWIĘCONO by budować tę rzeczoną.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2015, o 17:51 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3675
Lokalizacja: Kraków
kandela napisał(a):
Dlaczego akurat ta trasa jest tak ważna dla rządzących? Dlaczego nie np. Zwierzyniecka? Tego nie rozumiem.
Rejony Niemiłościwie-Nam-Panującego.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2015, o 21:35 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1453
Lokalizacja: WDZ
Nie bardzo rozumiem skąd zdziwienie i oburzenie, że miasto realizuje plany inwestycyjne zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym ładne parę lat temu...

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2015, o 21:42 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10779
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Afterbirds napisał(a):
Nie bardzo rozumiem skąd zdziwienie i oburzenie, że miasto realizuje plany inwestycyjne zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym ładne parę lat temu...

Mówimy o planach z lat 70. podobnie jak w przypadku Trasy Wolbromskiej?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 517 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 35  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: maszynista i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL