Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
PanFranek
Inspektor
Posty: 487
Rejestracja: 31 mar 2011, o 18:42
Lokalizacja: Kraków - NB

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#61 Post autor: PanFranek » 11 lut 2015, o 12:09

tomta1 pisze:Ta trasa to imho wynik ostatniego KBR-u, który pokazał ogromny potok na linii Bieżanów-Ruczaj.
A moim zdaniem to po prostu ogromna zachcianka miłościwie nam panującego. Oczywiście trasa łagiewnicka - tramwaj to przecież tylko przykrywka i dorabianie do niego jakiejkolwiek ideologii mija się z celem, bo jej po prostu nie ma.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2345
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#62 Post autor: DaroKRK » 26 lut 2015, o 14:30

Dwie jezdnie z trzema pasami ruchu... A4 nawet tyle nie ma...

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#63 Post autor: Mseifer » 26 lut 2015, o 15:01


4sta40icztery
Specjalista
Posty: 182
Rejestracja: 10 wrz 2012, o 23:20
Lokalizacja: Wola Duchacka

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#64 Post autor: 4sta40icztery » 27 lut 2015, o 17:15

Skoro już ta trasa ma powstać, to co można zrobić z częścią tramwajową, żeby się nie okazało, że jest przydatna tylko na zjazdy i wyjazdy z Zajezdni, albo od Święta na uroczystości w Sanktuarium BM, czy Centrum JP II?
Największą szansę widzę we wspomnianym już w tym wątku przetrasowaniu "23", z Czerwonych Maków do Łagiewnik, normalnie, następnie w Kierunku Borku, przez trasę Łagiewnicką, Kurdwanów, nowe rozjazdy na Bieżanowskiej do Nowego Bieżanowa. Byłoby szybciej i krócej, pytanie ilu pasażerów z NB potrzebuje dojechać do Korony i Matecznego, a nie Łagiewnik i Ruczaju?
Można się jeszcze zastanowić nad linią "6", od Salwatora do Korony normalnie, następnie przez Mateczny, Łagiewniki, Trasę Łagiewnicką do pętli na Kurdwanowie. Trasa byłaby krótsza, szybsza, mnie przystanków, ale zapewniałaby tylko dojazd do pętli, omijając wszystkie pozostałe przystanki, od Bieżanowskiej do Kurdwanowa.
Ewentualnie można przedłużyć "19" z Łagiewnik na Kurdwanów, ale to już tak na silę, bo nie wiem komu by to się przydało, ani nie tworzy nowych kierunków podróży, ani nie jest dużo szybciej, czy krócej.
Zdecydowanie największy sens ma "23", choć zgadzam się, że jest wiele pilniejszych tras do zbudowania.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2345
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#65 Post autor: DaroKRK » 27 lut 2015, o 17:56

Może puszczą jakąś linię na trasie Borek Fałęcki - Nowy Bieżanów tudzież Czerwone Maki - Nowy Bieżanów albo Borek Fałęcki/Czerwone Maki - Mały Płaszów (przez estakadę) albo jeszcze nie wiadomo jakimi konfiguracjami. Może i na Wieczystą coś albo do pętli na Dąbiu albo do Dworca Towarowego, kto ich tam wie, na co wpadną.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#66 Post autor: Kaszmir » 27 lut 2015, o 20:57

4sta40icztery pisze:Skoro już ta trasa ma powstać, to co można zrobić z częścią tramwajową, żeby się nie okazało, że jest przydatna tylko na zjazdy i wyjazdy z Zajezdni, albo od Święta na uroczystości w Sanktuarium BM, czy Centrum JP II?
Nie budować ;) Serio wydaje mi się to jedyną sensowną opcją.
4sta40icztery pisze:Byłoby szybciej i krócej, pytanie ilu pasażerów z NB potrzebuje dojechać do Korony i Matecznego, a nie Łagiewnik i Ruczaju?
Do Korona jest "13", do R. Matecznego "173" ("503").

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 15:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#67 Post autor: Festence » 1 mar 2015, o 00:17

Kolejna bida-autostrada, tramwaj będzie jedynie przykrywką do dofinansowania...

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3734
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#68 Post autor: tomta1 » 1 mar 2015, o 08:31

Tramwaj nie będzie przykrywką do dofinansowania. Ewentualne dofinansowanie będzie dane TYLKO do części tramwajowej. Dokładnie tak jak było z autostradą skawińską.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

PanFranek
Inspektor
Posty: 487
Rejestracja: 31 mar 2011, o 18:42
Lokalizacja: Kraków - NB

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#69 Post autor: PanFranek » 1 mar 2015, o 12:35

tomta1 pisze:Tramwaj nie będzie przykrywką do dofinansowania. Ewentualne dofinansowanie będzie dane TYLKO do części tramwajowej. Dokładnie tak jak było z autostradą skawińską.
Ale będzie przykrywką do samej budowy. Myślisz, że dużo osób wie o tym jak w rzeczywistości wyglądało finansowanie tej autostrady skawińskiej? Podobnie będzie tutaj. Wystarczy powiedzieć, że inwestycja jest dofinansowana ze środków unijnych (co oczywiście będzie prawdą), na koniec postawi się ładną tablicę i wszystko będzie po myśli rządzących.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2345
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#70 Post autor: DaroKRK » 1 mar 2015, o 15:10

PanFranek pisze: Ale będzie przykrywką do samej budowy. Myślisz, że dużo osób wie o tym jak w rzeczywistości wyglądało finansowanie tej autostrady skawińskiej? Podobnie będzie tutaj. Wystarczy powiedzieć, że inwestycja jest dofinansowana ze środków unijnych (co oczywiście będzie prawdą), na koniec postawi się ładną tablicę i wszystko będzie po myśli rządzących.
No a na tablice patrzy kilka procent ludzi, którzy nieświadomi czytając to i tak im się wyda dziwne, co tak mało dofinansowania albo w ogóle się nie zdziwią bo pomyślą, że tyle warta jest inwestycja, czyli większość będzie nieświadoma i tyle. A powstanie piękna :hihi: trasa.

kandela
Inspektor
Posty: 378
Rejestracja: 23 sie 2014, o 10:45
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#71 Post autor: kandela » 1 mar 2015, o 15:15

I przed następnymi wyborami usłyszę znów kwestię, że "Majchrowski tyle dobrego zrobił".
"Dla kogo?"
"No dla kierowców..."

Dlaczego akurat ta trasa jest tak ważna dla rządzących? Dlaczego nie np. Zwierzyniecka? Tego nie rozumiem.
im się wyda dziwne, co tak mało dofinansowania albo w ogóle się nie zdziwią bo pomyślą, że tyle warta jest inwestycja, czyli większość będzie nieświadoma i tyle
Nie popatrzą na kwotę. A jeśli popatrzą, to nie będą zdziwieni, bo odsetek ludzi, który rzeczywiście ma świadomość, ile kosztuje budowa trasy, jest niewielki. Mówię nie o konkretnych wartościach, ale o rzędach wielkości. Obstawiam, że pomyślą, że mamy takich super obrotnych włodarzy, którzy umieli zadbać o dofinansowanie i taniej zrobili nową trasę, ale niewielu się zastanowi, czy to rzeczywiście jest tak korzystne.
to miasto myśli, że mu wystarczy całodobowy monitoring
to miasto myli się bardzo

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2345
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#72 Post autor: DaroKRK » 1 mar 2015, o 17:22

kandela pisze: Nie popatrzą na kwotę. A jeśli popatrzą, to nie będą zdziwieni, bo odsetek ludzi, który rzeczywiście ma świadomość, ile kosztuje budowa trasy, jest niewielki.
To miałem na myśli. Mało komu chce się sprawdzać, co ile jest warte, za jakie pieniądze i jakim kosztem i co najważniejsze, JAKĄ INWESTYCJĘ/INWESTYCJE POŚWIĘCONO by budować tę rzeczoną.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3734
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#73 Post autor: tomta1 » 1 mar 2015, o 17:51

kandela pisze:Dlaczego akurat ta trasa jest tak ważna dla rządzących? Dlaczego nie np. Zwierzyniecka? Tego nie rozumiem.
Rejony Niemiłościwie-Nam-Panującego.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1475
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#74 Post autor: Afterbirds » 1 mar 2015, o 21:35

Nie bardzo rozumiem skąd zdziwienie i oburzenie, że miasto realizuje plany inwestycyjne zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym ładne parę lat temu...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#75 Post autor: Cukier » 1 mar 2015, o 21:42

Afterbirds pisze:Nie bardzo rozumiem skąd zdziwienie i oburzenie, że miasto realizuje plany inwestycyjne zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym ładne parę lat temu...
Mówimy o planach z lat 70. podobnie jak w przypadku Trasy Wolbromskiej?

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”