Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

suchy
Dyrektor
Posty: 2410
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#496 Post autor: suchy » 16 lut 2019, o 12:52

obserwator pisze:Wie ktoś jaki jest obecnie przewidywany termin oddania Trasy Łagiewnickiej?
Internety mówią, że przełom 2020/21.

mateuszwon94
Miłośnik
Posty: 112
Rejestracja: 5 wrz 2014, o 10:59
Lokalizacja: Ruczaj

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#497 Post autor: mateuszwon94 » 8 mar 2019, o 15:16

Nie, żeby to coś wnosiło do dyskusji, ale taka ciekawostka :) Na zamieszczonej mapce z objazdami przy zamknięciu wlotu z Mogilskiego w Lubicz chyba pierwszy raz pojawiła się tramwajowa Trasa Łagiewnicka :D Przystanek pod Sanktuarium JPII póki co jest nazwany "Tunel", ale tak nie zostanie na pewno :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#498 Post autor: Kaszmir » 8 mar 2019, o 15:38

mateuszwon94 pisze:Nie, żeby to coś wnosiło do dyskusji, ale taka ciekawostka :) Na zamieszczonej mapce z objazdami przy zamknięciu wlotu z Mogilskiego w Lubicz chyba pierwszy raz pojawiła się tramwajowa Trasa Łagiewnicka :D Przystanek pod Sanktuarium JPII póki co jest nazwany "Tunel", ale tak nie zostanie na pewno :)
Wydaje mi się że przystanki były już od jakiegoś czasu - w każdym razie sprawdzałem mapkę jakoś parę tygodni temu i też moją uwagę przykuły "Tunel" oraz "Przykopy" ;)
Tak czy siak nikt chyba o tym nie wspominał na forum więc dzięki za napisanie :thumbup:

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#499 Post autor: kot_feliks » 8 mar 2019, o 20:23

Mapka bardzo ładnie pokazuje, jak przy inwestycji za 1 mld zl koncertowo sp... powiązanie KMK z SKA :)

Jest nowy przystanek SKA Kraków Sanktuarium, jest przystanek SKA Kraków Łagiewniki, będzie nowy tunel tramwajowy, będzie nowy przystanek KMK.... I co? I g....

Co istotniejsze, budowa TŁ totalnie rozwali obecne skomunikowanie KMK - SKA przy przystanku Kraków Łagiewniki, gdyż przystanki tramwajowe zostaną... oddalone od kolei :D Ale przecież zachęcamy do przesiadki z samochodów na KMK / SKA. Przy okazji promując jogging, bo zamiast przejścia przejściem podziemnym będzie trzeba dodatkowo robić spacer kilkaset metrów do tramwaju :D

kasztan
Inspektor
Posty: 395
Rejestracja: 27 gru 2012, o 18:39
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#500 Post autor: kasztan » 9 mar 2019, o 19:14

Kaszmir pisze: Wydaje mi się że przystanki były już od jakiegoś czasu
Trasa Łagiewnicka jest już od jakiegoś czasu na tej mapie: https://www.atlaskolejowy.net/kmkrakow/?id=tor

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#501 Post autor: Kaszmir » 24 kwie 2019, o 15:54

Przy ul. Turowicza widać już zalążki torów tramwajowych wzdłuż trasy Łagiewnickiej, które połączą pętlę na Kurdwanowie z rejonami przystanku "Sanktuarium Bożego Miłosierdzia" na Zakopiańskiej.
https://www.facebook.com/PKKinfo/photos ... =3&theater
Obrazek

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10933
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#502 Post autor: Cukier » 4 maja 2019, o 21:54

M. Wojtaszek pisze u siebie, że tunel pod Rostworowskiego powstanie dopiero w ramach trasy Pychowickiej. Czyli tradycyjnie po krakosku teraz będzie budowane piękne ładne nowe skrzyżowanie Kobierzyńska / Rostworowskiego, w przyszłości zostanie ono rozwalone po to żeby wykopać tunel tuż pod nim. Naprawdę nie rozumiem, dlaczego nie można było zaplanować choćby i ślepego odcinka tunelu do połowy Rostworowskiego, tak żeby w przyszłości już nigdy więcej nie zamykać na długie miesiące dość ważnego skrzyżowania Rostworowskiego / Kobierzyńska, zwłaszcza w obliczu tego że kopiąc ten tunel trzeba zamknąć i Kobierzyńską i Grota Roweckiego i zdecydowanie nie powinno się ich zamykać jednocześnie.

PanA
Kierownik
Posty: 923
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#503 Post autor: PanA » 4 maja 2019, o 23:00

Bo budowanie dróg w Polsce jest konsekwentnym stosowaniem podwójnych standardów.
1. Budowanie PRZEWYMIAROWANYCH DRÓG - świadomie.
2. Później właśnie zamykanie, bo przecież wszystkie drogi to "zapasy przepustowości", podobnie jak z ograniczeniami prędkości. Wiele dróg nadal się buduje świadomie z parametrami na duże prędkości, a później stawia czterdziechę.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

pjetrek
Specjalista
Posty: 268
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#504 Post autor: pjetrek » 5 maja 2019, o 16:11

Ciekawe, czy za jakiś rok-dwa ZDMK (czy jego kolejne wcielenie) nie ograniczy przepustowości TŁ, a skrajne prawe pasy przeznaczy pod miejsca parkingowe... to ostatnio modny trend na dwupasmówkach (Dietla, Wybickiego itp.) ;P

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#505 Post autor: Mistrzejowiczanin » 5 maja 2019, o 20:27

Skrajne pasy mogą tam zostać przeznaczone na buspasy.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1478
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#506 Post autor: Afterbirds » 6 maja 2019, o 08:15

Tak, zwłaszcza w tunelach będą parkować... W którejś wersji te skrajne pasy rzeczywiście miały zostać buspasami, tylko co i po co miałoby nimi jeździć skoro tunelem obok pojedzie tramwaj...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#507 Post autor: kot_feliks » 6 maja 2019, o 08:34

pjetrek pisze:Ciekawe, czy za jakiś rok-dwa ZDMK (czy jego kolejne wcielenie) nie ograniczy przepustowości TŁ, a skrajne prawe pasy przeznaczy pod miejsca parkingowe... to ostatnio modny trend na dwupasmówkach (Dietla, Wybickiego itp.) ;P
Zauważasz subtelną różnię między Dietla / Wybickiego, a TŁ...?

PanA
Kierownik
Posty: 923
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#508 Post autor: PanA » 7 maja 2019, o 01:34

pjetrek pisze:Ciekawe, czy za jakiś rok-dwa ZDMK (czy jego kolejne wcielenie) nie ograniczy przepustowości TŁ, a skrajne prawe pasy przeznaczy pod miejsca parkingowe... to ostatnio modny trend na dwupasmówkach (Dietla, Wybickiego itp.) ;P
Chciałem napisać I po to poszły te miliony?!, choć w sumie zarówno wersja z Przenajświętszą, jak i z miejscami parkingowymi jest równie gówniana.

Choć w sumie gdyby zrobić pasy parkingowe i strefę płatnego parkowania to choć te grosze z parkingu by się zarobiły...
MKM-owie to jednak wielkie: xD

smerf
Dyrektor
Posty: 2639
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#509 Post autor: smerf » 28 cze 2019, o 22:50

"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

żmijowicz
Pasażer
Posty: 6
Rejestracja: 12 lut 2019, o 09:20

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#510 Post autor: żmijowicz » 29 sie 2019, o 16:04

"Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej się opóźni. Poczekamy na nią może nawet o rok dłużej"
artykuł w Gazecie Krakowskiej

https://gazetakrakowska.pl/krakow-budow ... 4-14382651

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”