Platforma Komunikacyjna Krakowa
https://pkk.info.pl/

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
https://pkk.info.pl/viewtopic.php?f=11&t=1252
Strona 31 z 35

Autor:  Krakowiak2013 [ 24 kwi 2018, o 17:34 ]
Tytuł:  Re: Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Jeszcze w temacie trasy łagiewnickiej. Dorzucam to....

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/dab-sk ... 25230.html

Autor:  Krakowiak2013 [ 16 maja 2018, o 11:15 ]
Tytuł:  Re: Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

TRAMWAJE Z KURDWANOWA I BORKU FAŁĘCKIEGO POJADĄ INACZEJ

Ktoś wie ile mamy obecnie dwukierunkowych tramwajów?

Cytuj:
– Tramwaje nie będą kursować zaledwie przez kilka dni. W tym czasie wykonawca zbuduje przejazdówkę przy pętli tramwajowej, aby później można było utrzymać ruch tramwajowy – mówi w rozmowie z LoveKraków.pl Krzysztof Migdał, członek zarządu spółki Trasa Łagiewnicka.


Cytuj:
Zmiany w Borku Fałęckim

Zmiany czekają także na pasażerów jeżdżących z Borku Fałęckiego do Łagiewnik. Tam firma Budimex również wykona przejazdówkę. Ruch tramwajów ma się odbywać po jednym torze. Utrudnienia mają potrwać przez jeden wakacyjny miesiąc.


http://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramwa ... 25505.html

Autor:  Cukier [ 16 maja 2018, o 13:00 ]
Tytuł:  Re: Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Krakowiak2013 napisał(a):
Ktoś wie ile mamy obecnie dwukierunkowych tramwajów?

Tak, wszystkie strony, które prowadzą zestawienie krakowskiego taboru, choćby PSMKMS: http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/c ... wski-tabor.

Powinno być czynnych 25 GT8 i 6 N8. Z czego wystawić na miasto uda się zapewne co najwyżej 22 GT8 i 3 N8. Mnie najbardziej ciekawi jak będzie wyglądała siatka połączeń, bo nie wyobrażam sobie by uwalać 3/4 trasy linii "24" czy "50" taborem który jest przede wszystkim za mały. Jedynie należy liczyć na zamknięcie ciągu bronowickiego i tym samym zmniejszenie roli "24" - wówczas można by rozważyć np. połączenie "20" z "24" pod Bagatelą i ten zestaw obsadzić ZR. Choć to też średnie rozwiązanie, bo połowa dwukierunkowców jeździłaby tam gdzie nie jest potrzebna zamiast w maksymalnym stopniu obsłużyć Kurdwanów.

Powiem więc coś niepopularnego, bo zakładającego przesiadki, że wartą uwagi opcją byłaby krótka ale bardzo częsta linia Kurdwanów - Mały Płaszów przez estakadę, a skierowanie kurdwanowskich tramwajów do Prokocimia / Bieżanowa i ewentualne połączenie którejś z linii z "11" która wówczas na Płaszowie się nieszczególnie zmieści.

Mówiąc bardzo częsta mam na myśli 3-4 min w szczycie. Przy jednej linii na przejazdówce nie ma problemów z zajeżdżaniem się ni ustawianiem brygad, więc myślę że da radę.

Autor:  scyzor663 [ 16 maja 2018, o 13:36 ]
Tytuł:  Re: Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Jak obie przejazdówki będą w tym samym czasie to można zrobić (w różnej wersji) linię Kurdwanów - Borek. Można najkrótszą wersją przez Kalwaryjską i Łagiewniki zapewniając jakieś tam możliwości przesiadkowe, można przez I obwodnicę, czy przez Dietla i Kapelankę.

Autor:  Kaszmir [ 16 maja 2018, o 13:45 ]
Tytuł:  Re: Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Cukier napisał(a):
Powinno być czynnych 25 GT8 i 6 N8. Z czego wystawić na miasto uda się zapewne co najwyżej 22 GT8 i 3 N8. Mnie najbardziej ciekawi jak będzie wyglądała siatka połączeń, bo nie wyobrażam sobie by uwalać 3/4 trasy linii "24" czy "50" taborem który jest przede wszystkim za mały.

Zamknięcie będzie w wakacje, przy mniejszych potokach pasażerskich więc jest szansa że tabor 26-metrowy jakoś da radę. A co do liczby brygad, zakładając że utrzymany zostanie system ~f=7,5/15 w okresie letnim i powołując się na dane z klubu428:
"6": 7 brygad
"24": 8 brygad, lecz przy np. skróceniu do Cichego Kącika (remont ciągu bronowickiego) zostałoby tak z 6-7,
"50": 17 brygad, przy wakacyjnym ścięciu szczytowej ~f do 7,5 zostałoby tak z 11-12,
zatem razem wychodzi właśnie koło 25. I taką opcję podejrzewam dla Kurdwanowa, bo rodzi najmniejsze utrudnienia, nie wymusza na pasażerach dodatkowych przesiadek, a do tego jest tańsza niż organizowanie tymczasowej linii "7x" do Kurdwanowa (bo wtedy i tak linie podstawowe typu "50" trzeba by skierować np. do Prokocimia = dodatkowe koszty).

Autor:  fysztof [ 16 maja 2018, o 13:46 ]
Tytuł:  Re: Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Cukier napisał(a):
Powiem więc coś niepopularnego, bo zakładającego przesiadki, że wartą uwagi opcją byłaby krótka ale bardzo częsta linia Kurdwanów - Mały Płaszów przez estakadę, a skierowanie kurdwanowskich tramwajów do Prokocimia / Bieżanowa i ewentualne połączenie którejś z linii z "11" która wówczas na Płaszowie się nieszczególnie zmieści.


Nie wiem czy niepopularne... Mi też w głowie zaświtał dokładnie taki sam pomysł - i pewnie nie jesteśmy ostatnimi osobami. Zresztą to chyba jedyna realna opcja, aby utrzymać na ciągu kurdwanowskim odpowiednią moc przewozową.

Wpuszczenie np. GT8 na wszystkie brygady linii 50 to chyba tylko w ramach abstrakcji można rozważać... Może to i będą wakacje, pewnie też zmniejszona będzie częstotliwość, no ale nadal nie wyobrażam sobie takiej obsady. A z częstą dowozówką o tyle nie powinno być problemu, że pod Kablem przesiadka będzie na tym samym peronie, bez żadnego przechodzenia - co w Krakowie jest jednak ewenementem;-)

Tak sobie myślę, że 50 z f=7,5 do Prokocimia, 24 z f=15 też (bo to wakacje) - a 6 do Bieżanowa (przy okazji dając tymczasową częściową rekompensatę za zlikwidowane 23). Czy to realny scenariusz?

Ewentualnie, aby dowozówka była możliwie najkrótsza, to można jeszcze zrobić ją na intrygującej trasie Kurdwanów - Dworcowa;-) Jeden trójkąt jest tam wciąż dostępny... ale przy istniejącym jednak ruchu to czyste SF.

Autor:  maszynista [ 16 maja 2018, o 14:12 ]
Tytuł:  Re: Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Można też skierować 50 do Bieżanowa i na ten okres zawiesić 9.

Autor:  Krakowiak2013 [ 16 maja 2018, o 14:14 ]
Tytuł:  Re: Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

maszynista napisał(a):
Można też skierować 50 do Bieżanowa i na ten okres zawiesić 9.


Co w zamian za to dla Huty? Jeśli 9 zawiesimy? To nie przejdzie...

Autor:  Cukier [ 16 maja 2018, o 16:29 ]
Tytuł:  Re: Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

scyzor663 napisał(a):
Jak obie przejazdówki będą w tym samym czasie to można zrobić (w różnej wersji) linię Kurdwanów - Borek. Można najkrótszą wersją przez Kalwaryjską i Łagiewniki zapewniając jakieś tam możliwości przesiadkowe, można przez I obwodnicę, czy przez Dietla i Kapelankę.

Jeśli dobrze zrozumiałem, to w Borku nie będzie ślepego toru, a jedynie fragmentaryczny jednotor - dokładnie tak jak budowano rozjazdy z Wielickiej na estakadę.

maszynista napisał(a):
Można też skierować 50 do Bieżanowa i na ten okres zawiesić 9.

"9" można połączyć z "11" i tym samym się zrobi i miejsca na Małym Płaszowie dla "70", i relacja z Dworca Płaszów Estakady do Podgórza / Ruczaju zostanie zachowana.

Autor:  obserwator [ 16 maja 2018, o 17:29 ]
Tytuł:  Re: Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

A gdyby tak na Bronowicach w pierwszej fazie remontu również wprowadzić dwukierunkowce i na "24" posłać 2xGT8S? Pytanie tylko czy się zmieszczą...

Autor:  Impuls [ 16 maja 2018, o 19:04 ]
Tytuł:  Re: Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Cukier napisał(a):
Jeśli dobrze zrozumiałem, to w Borku nie będzie ślepego toru, a jedynie fragmentaryczny jednotor - dokładnie tak jak budowano rozjazdy z Wielickiej na estakadę.



Bardziej to będzie przypominać tor objazdowy na Rondzie Mogilskim. W tym miejscu muszą zmienić koryto Wilgi i wybudować dwupoziomowe skrzyżowanie.

Autor:  maria [ 18 maja 2018, o 05:13 ]
Tytuł:  Re: Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Pomysł z linią do małego Plaszowa nie jest w teorii zły, ale w praktyce spróbujcie przesiąść się na Lipskiej to zmienicie zdanie. Odsunięcie od tarczy skrzyżowania przejścia na przystanek w stronę miasta + zestaw najbardziej antypieszych sygnalizacji jakie znam- to nie brzmi zachęcająco. Serio, żeby w ogóle się wydostać z przystanku w stronę Małego Plaszowa, to nieraz czekałam kilka cykli świetlnych (!), mimo wyciskania przycisku na słupkach. Tak samo dostanie się legalnie na przystanek w stronę miasta to kilka dłuuuuugich minut. A nie wyobrażam sobie, żeby ktoś jechał dodatkowo 2 przystanki na pętle, żeby tam się przesiąść i znowu 2 przystanki wracać w to samo miejsce.

Autor:  Locutus [ 18 maja 2018, o 05:44 ]
Tytuł:  Re: Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

No ale przecież przesiadki odbywałyby się z tego samego peronu na przystanku Kabel... Po co ktoś miałby się przesiadać na Płaszowie?

Pozdrawiam!
LOKI

Autor:  maria [ 18 maja 2018, o 06:30 ]
Tytuł:  Re: Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Oczywiście masz rację, nie wiem czemu zrozumiałam że Kurdwanowskie tramwaje mają być skierowane do Małego Płaszowa, mój błąd, wybacz. O 6 rano kiepsko myślę chyba.

Autor:  Cukier [ 18 maja 2018, o 11:02 ]
Tytuł:  Re: Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

maria napisał(a):
Oczywiście masz rację, nie wiem czemu zrozumiałam że Kurdwanowskie tramwaje mają być skierowane do Małego Płaszowa, mój błąd, wybacz. O 6 rano kiepsko myślę chyba.
Myślałem o takim rozwiązaniu, ale stanęło mi przed oczyma skrzyżowanie o którym wspominałaś i bardzo szybko uznałem to za bardzo zły pomysł. Na weekend, góra tydzień może i byłoby okej ale na dłużej wykluczone.

Strona 31 z 35 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/