Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
Moderator: Moderatorzy
-
- Dyrektor
- Posty: 7015
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
Jeszcze w temacie trasy łagiewnickiej. Dorzucam to....
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/dab-sk ... 25230.html
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/dab-sk ... 25230.html
-
- Dyrektor
- Posty: 7015
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
TRAMWAJE Z KURDWANOWA I BORKU FAŁĘCKIEGO POJADĄ INACZEJ
Ktoś wie ile mamy obecnie dwukierunkowych tramwajów?
Ktoś wie ile mamy obecnie dwukierunkowych tramwajów?
– Tramwaje nie będą kursować zaledwie przez kilka dni. W tym czasie wykonawca zbuduje przejazdówkę przy pętli tramwajowej, aby później można było utrzymać ruch tramwajowy – mówi w rozmowie z LoveKraków.pl Krzysztof Migdał, członek zarządu spółki Trasa Łagiewnicka.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramwa ... 25505.htmlZmiany w Borku Fałęckim
Zmiany czekają także na pasażerów jeżdżących z Borku Fałęckiego do Łagiewnik. Tam firma Budimex również wykona przejazdówkę. Ruch tramwajów ma się odbywać po jednym torze. Utrudnienia mają potrwać przez jeden wakacyjny miesiąc.
Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
Tak, wszystkie strony, które prowadzą zestawienie krakowskiego taboru, choćby PSMKMS: http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/c ... wski-tabor.Krakowiak2013 pisze:Ktoś wie ile mamy obecnie dwukierunkowych tramwajów?
Powinno być czynnych 25 GT8 i 6 N8. Z czego wystawić na miasto uda się zapewne co najwyżej 22 GT8 i 3 N8. Mnie najbardziej ciekawi jak będzie wyglądała siatka połączeń, bo nie wyobrażam sobie by uwalać 3/4 trasy linii "24" czy "50" taborem który jest przede wszystkim za mały. Jedynie należy liczyć na zamknięcie ciągu bronowickiego i tym samym zmniejszenie roli "24" - wówczas można by rozważyć np. połączenie "20" z "24" pod Bagatelą i ten zestaw obsadzić ZR. Choć to też średnie rozwiązanie, bo połowa dwukierunkowców jeździłaby tam gdzie nie jest potrzebna zamiast w maksymalnym stopniu obsłużyć Kurdwanów.
Powiem więc coś niepopularnego, bo zakładającego przesiadki, że wartą uwagi opcją byłaby krótka ale bardzo częsta linia Kurdwanów - Mały Płaszów przez estakadę, a skierowanie kurdwanowskich tramwajów do Prokocimia / Bieżanowa i ewentualne połączenie którejś z linii z "11" która wówczas na Płaszowie się nieszczególnie zmieści.
Mówiąc bardzo częsta mam na myśli 3-4 min w szczycie. Przy jednej linii na przejazdówce nie ma problemów z zajeżdżaniem się ni ustawianiem brygad, więc myślę że da radę.
Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
Jak obie przejazdówki będą w tym samym czasie to można zrobić (w różnej wersji) linię Kurdwanów - Borek. Można najkrótszą wersją przez Kalwaryjską i Łagiewniki zapewniając jakieś tam możliwości przesiadkowe, można przez I obwodnicę, czy przez Dietla i Kapelankę.
Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
Zamknięcie będzie w wakacje, przy mniejszych potokach pasażerskich więc jest szansa że tabor 26-metrowy jakoś da radę. A co do liczby brygad, zakładając że utrzymany zostanie system ~f=7,5/15 w okresie letnim i powołując się na dane z klubu428:Cukier pisze:Powinno być czynnych 25 GT8 i 6 N8. Z czego wystawić na miasto uda się zapewne co najwyżej 22 GT8 i 3 N8. Mnie najbardziej ciekawi jak będzie wyglądała siatka połączeń, bo nie wyobrażam sobie by uwalać 3/4 trasy linii "24" czy "50" taborem który jest przede wszystkim za mały.
"6": 7 brygad
"24": 8 brygad, lecz przy np. skróceniu do Cichego Kącika (remont ciągu bronowickiego) zostałoby tak z 6-7,
"50": 17 brygad, przy wakacyjnym ścięciu szczytowej ~f do 7,5 zostałoby tak z 11-12,
zatem razem wychodzi właśnie koło 25. I taką opcję podejrzewam dla Kurdwanowa, bo rodzi najmniejsze utrudnienia, nie wymusza na pasażerach dodatkowych przesiadek, a do tego jest tańsza niż organizowanie tymczasowej linii "7x" do Kurdwanowa (bo wtedy i tak linie podstawowe typu "50" trzeba by skierować np. do Prokocimia = dodatkowe koszty).
Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
Nie wiem czy niepopularne... Mi też w głowie zaświtał dokładnie taki sam pomysł - i pewnie nie jesteśmy ostatnimi osobami. Zresztą to chyba jedyna realna opcja, aby utrzymać na ciągu kurdwanowskim odpowiednią moc przewozową.Cukier pisze:Powiem więc coś niepopularnego, bo zakładającego przesiadki, że wartą uwagi opcją byłaby krótka ale bardzo częsta linia Kurdwanów - Mały Płaszów przez estakadę, a skierowanie kurdwanowskich tramwajów do Prokocimia / Bieżanowa i ewentualne połączenie którejś z linii z "11" która wówczas na Płaszowie się nieszczególnie zmieści.
Wpuszczenie np. GT8 na wszystkie brygady linii 50 to chyba tylko w ramach abstrakcji można rozważać... Może to i będą wakacje, pewnie też zmniejszona będzie częstotliwość, no ale nadal nie wyobrażam sobie takiej obsady. A z częstą dowozówką o tyle nie powinno być problemu, że pod Kablem przesiadka będzie na tym samym peronie, bez żadnego przechodzenia - co w Krakowie jest jednak ewenementem;-)
Tak sobie myślę, że 50 z f=7,5 do Prokocimia, 24 z f=15 też (bo to wakacje) - a 6 do Bieżanowa (przy okazji dając tymczasową częściową rekompensatę za zlikwidowane 23). Czy to realny scenariusz?
Ewentualnie, aby dowozówka była możliwie najkrótsza, to można jeszcze zrobić ją na intrygującej trasie Kurdwanów - Dworcowa;-) Jeden trójkąt jest tam wciąż dostępny... ale przy istniejącym jednak ruchu to czyste SF.
-
- Inspektor
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 wrz 2009, o 11:37
- Lokalizacja: Kraków
Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
Można też skierować 50 do Bieżanowa i na ten okres zawiesić 9.
-
- Dyrektor
- Posty: 7015
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
Co w zamian za to dla Huty? Jeśli 9 zawiesimy? To nie przejdzie...maszynista pisze:Można też skierować 50 do Bieżanowa i na ten okres zawiesić 9.
Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
Jeśli dobrze zrozumiałem, to w Borku nie będzie ślepego toru, a jedynie fragmentaryczny jednotor - dokładnie tak jak budowano rozjazdy z Wielickiej na estakadę.scyzor663 pisze:Jak obie przejazdówki będą w tym samym czasie to można zrobić (w różnej wersji) linię Kurdwanów - Borek. Można najkrótszą wersją przez Kalwaryjską i Łagiewniki zapewniając jakieś tam możliwości przesiadkowe, można przez I obwodnicę, czy przez Dietla i Kapelankę.
"9" można połączyć z "11" i tym samym się zrobi i miejsca na Małym Płaszowie dla "70", i relacja z Dworca Płaszów Estakady do Podgórza / Ruczaju zostanie zachowana.maszynista pisze:Można też skierować 50 do Bieżanowa i na ten okres zawiesić 9.
-
- Dyspozytor
- Posty: 565
- Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19
Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
A gdyby tak na Bronowicach w pierwszej fazie remontu również wprowadzić dwukierunkowce i na "24" posłać 2xGT8S? Pytanie tylko czy się zmieszczą...
Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
Bardziej to będzie przypominać tor objazdowy na Rondzie Mogilskim. W tym miejscu muszą zmienić koryto Wilgi i wybudować dwupoziomowe skrzyżowanie.Cukier pisze: Jeśli dobrze zrozumiałem, to w Borku nie będzie ślepego toru, a jedynie fragmentaryczny jednotor - dokładnie tak jak budowano rozjazdy z Wielickiej na estakadę.
Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
Pomysł z linią do małego Plaszowa nie jest w teorii zły, ale w praktyce spróbujcie przesiąść się na Lipskiej to zmienicie zdanie. Odsunięcie od tarczy skrzyżowania przejścia na przystanek w stronę miasta + zestaw najbardziej antypieszych sygnalizacji jakie znam- to nie brzmi zachęcająco. Serio, żeby w ogóle się wydostać z przystanku w stronę Małego Plaszowa, to nieraz czekałam kilka cykli świetlnych (!), mimo wyciskania przycisku na słupkach. Tak samo dostanie się legalnie na przystanek w stronę miasta to kilka dłuuuuugich minut. A nie wyobrażam sobie, żeby ktoś jechał dodatkowo 2 przystanki na pętle, żeby tam się przesiąść i znowu 2 przystanki wracać w to samo miejsce.
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7610
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
No ale przecież przesiadki odbywałyby się z tego samego peronu na przystanku Kabel... Po co ktoś miałby się przesiadać na Płaszowie?
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
Oczywiście masz rację, nie wiem czemu zrozumiałam że Kurdwanowskie tramwaje mają być skierowane do Małego Płaszowa, mój błąd, wybacz. O 6 rano kiepsko myślę chyba.
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.
Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
Myślałem o takim rozwiązaniu, ale stanęło mi przed oczyma skrzyżowanie o którym wspominałaś i bardzo szybko uznałem to za bardzo zły pomysł. Na weekend, góra tydzień może i byłoby okej ale na dłużej wykluczone.maria pisze:Oczywiście masz rację, nie wiem czemu zrozumiałam że Kurdwanowskie tramwaje mają być skierowane do Małego Płaszowa, mój błąd, wybacz. O 6 rano kiepsko myślę chyba.