Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 22 wrz 2019, o 09:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 516 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 35  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lis 2014, o 00:46 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2329
Lokalizacja: Kraków
Ta decyzja pokazuje (przynajmniej jeżeli chodzi o samą sieć tramwajową), że obecnie urzędujący prezydent nie idzie za głosem mieszkańców dzielnic, którym tramwaj naprawdę ułatwiłby życie bardziej niż TAM. Popieram zdanie Cukra. Może to na wypadek przegranych wyborów zaklepanie pewnej inwestycji? Cóż. Nie jestem z tego jakoś zadowolony.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lis 2014, o 10:26 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2043
Lokalizacja: Kraków
No to już wiadomo, że trasa po zachodniej stronie miasta nie powstanie i w tej relacji na kolejne 10 lat zostaną jedynie wiecznie zapchane ATW. Ale w zamian będzie:
- trasa Łagiewnicka za 800 mln zł;
- Igołomska 2x2 za 500 mln zł;
- 29L jako 2x3 za ok. 200 mln zł;
- Trasa Wolbromska za ok. 150 mln zł

Razem 1 mld 650 mln zł...

Z Ruczaju na wschód będzie można jechać już na x sposobów, natomiast na północ będzie trzeba się nadal przebijać przez ATW.

Zresztą miasto samo przyznaje, że m.in. rozbudowa Igołomskiej miałaby być... w zamian za trasę Zwierzyniecką. Nie wiem, co ma jedno z drugim wspólnego, jedno to wylotówka po wschodniej stronie miasta, drugie obwodnica. Może chodzi o to, aby wylać po prostu określoną ilość m2 asfaltu, niezależnie gdzie i po co...?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lis 2014, o 15:17 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 maja 2012, o 15:42
Posty: 590
Lokalizacja: Kraków
Gdzie ten P+R mieliby tam zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2015, o 15:27 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6991
Lokalizacja: Kraków
Tramwaj połączy Kurdwanów z ul. Zakopiańską

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2015, o 15:36 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6237
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
I pytam się po raz kolejny: Na kija nam ten łącznik?

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2015, o 16:11 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2099
Lokalizacja: kraków
Coffee napisał(a):
I pytam się po raz kolejny: Na kija nam ten łącznik?

Po to aby "52" wylądowała na Kurdwanowie. :eek:
Przecież Trzmiel z rodzinką muszą mieć 2 niezależne szybkie trasy do Centrum miasta. ;)
Jest wtedy szansa obsadzenia "52" NGT8 albo Krakowiakiami. :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2015, o 20:14 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 16:40
Posty: 325
Lokalizacja: Kielce / Kraków
kucyk napisał(a):
Coffee napisał(a):
I pytam się po raz kolejny: Na kija nam ten łącznik?

Po to aby "52" wylądowała na Kurdwanowie. :eek:
Przecież Trzmiel z rodzinką muszą mieć 2 niezależne szybkie trasy do Centrum miasta. ;)
Jest wtedy szansa obsadzenia "52" NGT8 albo Krakowiakiami. :]

Również po to aby mieć gdzie kolejną biedaautostradę zrobić :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2015, o 20:38 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Coffee napisał(a):
I pytam się po raz kolejny: Na kija nam ten łącznik?

No właśnie. Zupełnie nieprzemyślany projekt. Ani to to nie skróci dojazdu z Kurdwanowa do centrum, ani przy trasie przejścia tejże linii nie ma za dużo ludzi, którym ten tramwaj miałby służyć. Będzie to linia, która będzie przewoziła co najwyżej tlen i azot. Skupmy się na budowie linii do Górki Narodowej, Azorów i łącznika Rakowice-Mistrzejowice a potem takie podrzędne trasy. :/

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2015, o 20:44 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Skupmy się na budowie linii do Górki Narodowej, Azorów i łącznika Rakowice-Mistrzejowice a potem takie podrzędne trasy.

Moim zdaniem tramwaj między Kurdwanowem a Zakopiańską spokojnie mógłby nie powstać w ogóle w najbliższym czasie. Jest mnóstwo pilniejszych zadań w tym rejonie, jak choćby tramwaj z Borku do Klinów, czy wpuszczenie tramwaju na Kurdwanowie/Piaskach wgłąb osiedla.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2015, o 21:35 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 16 cze 2012, o 11:56
Posty: 661
Lokalizacja: Z-cie/Kraków
Ależ oczywiście, że jest cała masa potrzebniejszych tras do zrobienia (Prądnik Czerwony, Kliny, tramwaj na Alejach), ale przy okazji tych inwestycji nie ma możliwości zbudowania drogi 2X2 z szerokimi pasami i otoczonej gustownymi ekranami (zielonymi, bo ekologia jest najważniejsza!) z dopuszczalną prędkością 70 km/h (czyli de facto 80-90). Nie dość, że Kurdwanów mało zyska, to jeszcze Borek może stracić, bo przecież nie sądzicie, że otwarcie dodatkowych kilometrów torów pociągnie za sobą choćby wzrost nakładów na km?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2015, o 10:31 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3668
Lokalizacja: Kraków
Ta trasa to imho wynik ostatniego KBR-u, który pokazał ogromny potok na linii Bieżanów-Ruczaj. Tyle żeby taki potok był obsłużony przez trasę Kurdwanów-Łagiewniki, wypadałoby najsampierw wybudować odpowiednie łuki na skrzyżowaniu z Bieżanowską.

Choć zgadzam się z tym, iż są pilniejsze inwestycje do zrealizowania.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2015, o 11:17 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2011, o 12:54
Posty: 1542
Lokalizacja: Kraków
tomta1 napisał(a):
Ta trasa to imho wynik ostatniego KBR-u, który pokazał ogromny potok na linii Bieżanów-Ruczaj. Tyle żeby taki potok był obsłużony przez trasę Kurdwanów-Łagiewniki, wypadałoby najsampierw wybudować odpowiednie łuki na skrzyżowaniu z Bieżanowską.

Choć zgadzam się z tym, iż są pilniejsze inwestycje do zrealizowania.

Wtedy by się okazało, że dobra komunikacja na Bieżanowie i Prokocimiu jest dla kogoś ważna....zapomnij.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2015, o 23:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
tomta1 napisał(a):
Ta trasa to imho wynik ostatniego KBR-u, który pokazał ogromny potok na linii Bieżanów-Ruczaj. Tyle żeby taki potok był obsłużony przez trasę Kurdwanów-Łagiewniki, wypadałoby najsampierw wybudować odpowiednie łuki na skrzyżowaniu z Bieżanowską.

KBR (?)

Potok "23" może i jest przyzwoity, niemniej jednak nie nazwałbym go ogromnym, skoro GT8S co 20min sobie radzi. Poza tym jaką część potoku linii "23" stanowi akurat potok Ruczaj-Bieżanów? Zaryzykuję stwierdzenie, że niezbyt wielką, a o popularności linii przesądzają przystanki pośrednie takie jak Powstańców Wielkopolskich, Korona i Rondo Matecznego. Gdyby "wyprostować" trasę przez Witosa, to coś czuję że w cudowny sposób spora część potoku by się rozpłynęła..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2015, o 23:41 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2005
Lokalizacja: Kreuzberg
Kompleksowe Badanie Ruchu.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lut 2015, o 01:59 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 6 lut 2015, o 16:46
Posty: 2538
Cukier napisał(a):
tomta1 napisał(a):
Ta trasa to imho wynik ostatniego KBR-u, który pokazał ogromny potok na linii Bieżanów-Ruczaj. Tyle żeby taki potok był obsłużony przez trasę Kurdwanów-Łagiewniki, wypadałoby najsampierw wybudować odpowiednie łuki na skrzyżowaniu z Bieżanowską.

KBR (?)

Potok "23" może i jest przyzwoity, niemniej jednak nie nazwałbym go ogromnym, skoro GT8S co 20min sobie radzi. Poza tym jaką część potoku linii "23" stanowi akurat potok Ruczaj-Bieżanów? Zaryzykuję stwierdzenie, że niezbyt wielką, a o popularności linii przesądzają przystanki pośrednie takie jak Powstańców Wielkopolskich, Korona i Rondo Matecznego. Gdyby "wyprostować" trasę przez Witosa, to coś czuję że w cudowny sposób spora część potoku by się rozpłynęła..

W Łagiewnikach na niektórych kursach stoi po kilkanaście osób - to więcej niż w 22/12.
Uzupełnieniem i wzmocnieniem relacji mogłoby być skierowanie 11 z Płaszowa przez estakadę i razem z 23 na Maki. Stworzyłoby to w relacji Wielicka-Ruczaj połączenie co 10 minut. Dodatkowo Stare Podgórze zyskałoby połączenie z Płaszowem/Rybitwami, gdzie dużo osób pracuje.

_________________
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 516 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 35  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL