Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2348
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka wraz z linią tramwajową

#46 Post autor: DaroKRK » 5 lis 2014, o 00:46

Ta decyzja pokazuje (przynajmniej jeżeli chodzi o samą sieć tramwajową), że obecnie urzędujący prezydent nie idzie za głosem mieszkańców dzielnic, którym tramwaj naprawdę ułatwiłby życie bardziej niż TAM. Popieram zdanie Cukra. Może to na wypadek przegranych wyborów zaklepanie pewnej inwestycji? Cóż. Nie jestem z tego jakoś zadowolony.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka wraz z linią tramwajową

#47 Post autor: kot_feliks » 5 lis 2014, o 10:26

No to już wiadomo, że trasa po zachodniej stronie miasta nie powstanie i w tej relacji na kolejne 10 lat zostaną jedynie wiecznie zapchane ATW. Ale w zamian będzie:
- trasa Łagiewnicka za 800 mln zł;
- Igołomska 2x2 za 500 mln zł;
- 29L jako 2x3 za ok. 200 mln zł;
- Trasa Wolbromska za ok. 150 mln zł

Razem 1 mld 650 mln zł...

Z Ruczaju na wschód będzie można jechać już na x sposobów, natomiast na północ będzie trzeba się nadal przebijać przez ATW.

Zresztą miasto samo przyznaje, że m.in. rozbudowa Igołomskiej miałaby być... w zamian za trasę Zwierzyniecką. Nie wiem, co ma jedno z drugim wspólnego, jedno to wylotówka po wschodniej stronie miasta, drugie obwodnica. Może chodzi o to, aby wylać po prostu określoną ilość m2 asfaltu, niezależnie gdzie i po co...?

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka wraz z linią tramwajową

#48 Post autor: Festence » 5 lis 2014, o 15:17

Gdzie ten P+R mieliby tam zrobić?

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7007
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

KST Kurdwanów-Zakopiańska

#49 Post autor: Krakowiak2013 » 9 lut 2015, o 15:27


Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6370
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

KST Łagiewnicka

#50 Post autor: Coffee » 9 lut 2015, o 15:36

I pytam się po raz kolejny: Na kija nam ten łącznik?
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

kucyk
Dyrektor
Posty: 2530
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#51 Post autor: kucyk » 9 lut 2015, o 16:11

Coffee pisze:I pytam się po raz kolejny: Na kija nam ten łącznik?
Po to aby "52" wylądowała na Kurdwanowie. :eek:
Przecież Trzmiel z rodzinką muszą mieć 2 niezależne szybkie trasy do Centrum miasta. ;)
Jest wtedy szansa obsadzenia "52" NGT8 albo Krakowiakiami. :]

Awatar użytkownika
karolak
Inspektor
Posty: 335
Rejestracja: 23 lip 2010, o 17:40
Lokalizacja: Kielce / Kraków
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#52 Post autor: karolak » 9 lut 2015, o 20:14

kucyk pisze:
Coffee pisze:I pytam się po raz kolejny: Na kija nam ten łącznik?
Po to aby "52" wylądowała na Kurdwanowie. :eek:
Przecież Trzmiel z rodzinką muszą mieć 2 niezależne szybkie trasy do Centrum miasta. ;)
Jest wtedy szansa obsadzenia "52" NGT8 albo Krakowiakiami. :]
Również po to aby mieć gdzie kolejną biedaautostradę zrobić :rotfl:

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#53 Post autor: Mistrzejowiczanin » 9 lut 2015, o 20:38

Coffee pisze:I pytam się po raz kolejny: Na kija nam ten łącznik?
No właśnie. Zupełnie nieprzemyślany projekt. Ani to to nie skróci dojazdu z Kurdwanowa do centrum, ani przy trasie przejścia tejże linii nie ma za dużo ludzi, którym ten tramwaj miałby służyć. Będzie to linia, która będzie przewoziła co najwyżej tlen i azot. Skupmy się na budowie linii do Górki Narodowej, Azorów i łącznika Rakowice-Mistrzejowice a potem takie podrzędne trasy. :/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10933
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#54 Post autor: Cukier » 9 lut 2015, o 20:44

Mistrzejowiczanin pisze:Skupmy się na budowie linii do Górki Narodowej, Azorów i łącznika Rakowice-Mistrzejowice a potem takie podrzędne trasy.
Moim zdaniem tramwaj między Kurdwanowem a Zakopiańską spokojnie mógłby nie powstać w ogóle w najbliższym czasie. Jest mnóstwo pilniejszych zadań w tym rejonie, jak choćby tramwaj z Borku do Klinów, czy wpuszczenie tramwaju na Kurdwanowie/Piaskach wgłąb osiedla.

marcin1410
Dyspozytor
Posty: 673
Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
Lokalizacja: Z-cie/Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#55 Post autor: marcin1410 » 9 lut 2015, o 21:35

Ależ oczywiście, że jest cała masa potrzebniejszych tras do zrobienia (Prądnik Czerwony, Kliny, tramwaj na Alejach), ale przy okazji tych inwestycji nie ma możliwości zbudowania drogi 2X2 z szerokimi pasami i otoczonej gustownymi ekranami (zielonymi, bo ekologia jest najważniejsza!) z dopuszczalną prędkością 70 km/h (czyli de facto 80-90). Nie dość, że Kurdwanów mało zyska, to jeszcze Borek może stracić, bo przecież nie sądzicie, że otwarcie dodatkowych kilometrów torów pociągnie za sobą choćby wzrost nakładów na km?

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#56 Post autor: tomta1 » 10 lut 2015, o 10:31

Ta trasa to imho wynik ostatniego KBR-u, który pokazał ogromny potok na linii Bieżanów-Ruczaj. Tyle żeby taki potok był obsłużony przez trasę Kurdwanów-Łagiewniki, wypadałoby najsampierw wybudować odpowiednie łuki na skrzyżowaniu z Bieżanowską.

Choć zgadzam się z tym, iż są pilniejsze inwestycje do zrealizowania.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
krakowianka
Dyrektor
Posty: 1542
Rejestracja: 10 lip 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#57 Post autor: krakowianka » 10 lut 2015, o 11:17

tomta1 pisze:Ta trasa to imho wynik ostatniego KBR-u, który pokazał ogromny potok na linii Bieżanów-Ruczaj. Tyle żeby taki potok był obsłużony przez trasę Kurdwanów-Łagiewniki, wypadałoby najsampierw wybudować odpowiednie łuki na skrzyżowaniu z Bieżanowską.

Choć zgadzam się z tym, iż są pilniejsze inwestycje do zrealizowania.
Wtedy by się okazało, że dobra komunikacja na Bieżanowie i Prokocimiu jest dla kogoś ważna....zapomnij.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10933
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#58 Post autor: Cukier » 10 lut 2015, o 23:10

tomta1 pisze:Ta trasa to imho wynik ostatniego KBR-u, który pokazał ogromny potok na linii Bieżanów-Ruczaj. Tyle żeby taki potok był obsłużony przez trasę Kurdwanów-Łagiewniki, wypadałoby najsampierw wybudować odpowiednie łuki na skrzyżowaniu z Bieżanowską.
KBR (?)

Potok "23" może i jest przyzwoity, niemniej jednak nie nazwałbym go ogromnym, skoro GT8S co 20min sobie radzi. Poza tym jaką część potoku linii "23" stanowi akurat potok Ruczaj-Bieżanów? Zaryzykuję stwierdzenie, że niezbyt wielką, a o popularności linii przesądzają przystanki pośrednie takie jak Powstańców Wielkopolskich, Korona i Rondo Matecznego. Gdyby "wyprostować" trasę przez Witosa, to coś czuję że w cudowny sposób spora część potoku by się rozpłynęła..

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#59 Post autor: Sgriffin » 10 lut 2015, o 23:41

Kompleksowe Badanie Ruchu.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

smerf
Dyrektor
Posty: 2639
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#60 Post autor: smerf » 11 lut 2015, o 01:59

Cukier pisze:
tomta1 pisze:Ta trasa to imho wynik ostatniego KBR-u, który pokazał ogromny potok na linii Bieżanów-Ruczaj. Tyle żeby taki potok był obsłużony przez trasę Kurdwanów-Łagiewniki, wypadałoby najsampierw wybudować odpowiednie łuki na skrzyżowaniu z Bieżanowską.
KBR (?)

Potok "23" może i jest przyzwoity, niemniej jednak nie nazwałbym go ogromnym, skoro GT8S co 20min sobie radzi. Poza tym jaką część potoku linii "23" stanowi akurat potok Ruczaj-Bieżanów? Zaryzykuję stwierdzenie, że niezbyt wielką, a o popularności linii przesądzają przystanki pośrednie takie jak Powstańców Wielkopolskich, Korona i Rondo Matecznego. Gdyby "wyprostować" trasę przez Witosa, to coś czuję że w cudowny sposób spora część potoku by się rozpłynęła..
W Łagiewnikach na niektórych kursach stoi po kilkanaście osób - to więcej niż w 22/12.
Uzupełnieniem i wzmocnieniem relacji mogłoby być skierowanie 11 z Płaszowa przez estakadę i razem z 23 na Maki. Stworzyłoby to w relacji Wielicka-Ruczaj połączenie co 10 minut. Dodatkowo Stare Podgórze zyskałoby połączenie z Płaszowem/Rybitwami, gdzie dużo osób pracuje.
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”