
Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska
Moderator: Moderatorzy
Kaszmirze, pojedź do Amsterdamu, albo do Niemiec i zobacz, jak tam miasta wyglądają. To my sami sobie wmówiliśmy, że rozwój = drogi. A jest odwrotnie.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com
http://ibikekrakow.com
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7571
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
@ Tramwajem – ehh… Popadłem w nostalgię… Co ja się po tym lesie nałaziłem w dzieciństwie… Ile ognisk z rodzicami tam odbyliśmy… A jak zbudowali autostradę i odkryłem, że nie ma doń już żadnego dostępu, to miałem naprawdę nieciekawą minę…
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- czatowiec
- Dyrektor
- Posty: 2574
- Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków Łobzów
- Kontakt:
Tak naprawdę, jedyne drogi które trzeba zbudować i rozwijać to autostradowa obwodnica wokół miasta, by ruch tranzytowy omijał centrum. Budować dróg szybkiego ruchu przez środek miasta nie można, tak właśnie robiono w Ameryce. Efekt znamy. Przyszłość jest w komunikacji miejskiej i rowerachtramwajem pisze:Kaszmirze, pojedź do Amsterdamu, albo do Niemiec i zobacz, jak tam miasta wyglądają. To my sami sobie wmówiliśmy, że rozwój = drogi. A jest odwrotnie.

Ostatnio zmieniony 6 kwie 2011, o 11:35 przez czatowiec, łącznie zmieniany 1 raz.


Chińskie konsorcjum COVEC chce zbudować w Krakowie trasę Łagiewnicką, Pychowicką i Zwierzyniecką.
http://www.gazetakrakowska.pl/krakow/38 ... ,id,t.html
http://www.gazetakrakowska.pl/krakow/38 ... ,id,t.html
Ostatnio zmieniony 6 kwie 2011, o 23:17 przez Guliver, łącznie zmieniany 1 raz.
Źródło: http://www.zikit.krakow.pl/aktualnosci/2632Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty. Znak sprawy: 11/III/2011
Licytacja elektroniczna: Wyburzenie budynków pod Trasę Łagiewnicką. Znak sprawy: 11/III/2011
Licytacja została zakończona.
Zwycięzcą jest: zgkkrakow z ofertą o wartości 79800 zł brutto.
Dane zwyciężcy:
Zakład Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o.
30-556, Kraków ul. Wodna 4
Części ruchu i tak nie wyeliminujesz, bo nie zabronisz mieszkającym w ścisłym centrum korzystania aut, a także wjazdu choćby dostawczakom, busom czy autokarom.tramwajem pisze:Kaszmirze, pojedź do Amsterdamu, albo do Niemiec i zobacz, jak tam miasta wyglądają. To my sami sobie wmówiliśmy, że rozwój = drogi. A jest odwrotnie.
A wspomniana Trasa Łagiewnicka nie będzie prowadzić do centrum, tylko właśnie okrążać miasto.
Ostatnio zmieniony 6 kwie 2011, o 23:50 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.
No niestety. Las jest teoretycznie chroniony, teoretycznie zachowany, a w praktyce zdewastowany przez motocyklistów i bezużyteczny dla mieszkańców. Ani dojścia, ani spokoju A teraz jeszcze mają zabudować Zakrzówek, Białe Morza i dolinę Wilgi. Podgórze nigdy już nie będzie takie, jak kiedyś.Locutus pisze:Co ja się po tym lesie nałaziłem w dzieciństwie… Ile ognisk z rodzicami tam odbyliśmy… A jak zbudowali autostradę i odkryłem, że nie ma doń już żadnego dostępu, to miałem naprawdę nieciekawą minę…
Dziękuję za głos poparciaczatowiec pisze:Tak naprawdę, jedyne drogi które trzeba zbudować i rozwijać to autostradowa obwodnica wokół miasta, by ruch tranzytowy omijał centrum. Budować dróg szybkiego ruchu przez środek miasta nie można, tak właśnie robiono w Ameryce. Efekt znamy. Przyszłość jest w komunikacji miejskiej i rowerach

No i co z tego? Drogi istnieją i nie zamierzam ich burzyć. Więc w czym problem?Kaszmir pisze:Części ruchu i tak nie wyeliminujesz, bo nie zabronisz mieszkającym w ścisłym centrum korzystania aut, a także wjazdu choćby dostawczakom, busom czy autokarom.
Nie, wspomniana trasa będzie przecinać miasto, a to ogromna różnica.A wspomniana Trasa Łagiewnicka nie będzie prowadzić do centrum, tylko właśnie okrążać miasto.
EDIT:
Loki - dojście do lasu jest, a raczej dojazd, bo spacer w poprzek gigantycznego węzła raczej nie jest zbyt przyjemny. Ale da się całkiem sprawnie rowerem tam dojechać - w tunelu Kosocicka - MG musisz skręcić na przystanek 204 kier. Wieliczka, potem wzdłuż Wielickiej i żółtą kładką nad autostradą. Potem wystarczy tylko ominąć domy.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2011, o 16:40 przez tramwajem, łącznie zmieniany 4 razy.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com
http://ibikekrakow.com
Srawa nie przecina WielickiejLocutus pisze:w miejscu przecięcia Wielickiej przez Srawę...

I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com
http://ibikekrakow.com
Hej,
załączam mapki z przebiegu Trasy Łagiewnickiej w okolicach Rostworowskiego i Kobierzyńskiej.
Plusem jest chyba to, że wzdłuż trasy mają być poprowadzone ścieżki rowerowe (-:
załączam mapki z przebiegu Trasy Łagiewnickiej w okolicach Rostworowskiego i Kobierzyńskiej.


Plusem jest chyba to, że wzdłuż trasy mają być poprowadzone ścieżki rowerowe (-:
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2011, o 18:40 przez Lebo44, łącznie zmieniany 1 raz.
Trasa Łagiewnicka wraz z linią tramwajową
Odkurzamy temat... po 3 latach, i od razu z mocnym uderzeniem.
Umowa na budowę Trasy Łagiewnickiej oraz linii tramwajowej podpisana
http://krabok.wordpress.com/2014/11/04/ ... podpisana/
Umowa na budowę Trasy Łagiewnickiej oraz linii tramwajowej podpisana
http://krabok.wordpress.com/2014/11/04/ ... podpisana/
Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski poinformował dziś na swoim profilu fb, że podpisał umowę z Polskimi Inwestycjami Rozwojowymi dotyczącą budowy Trasy Łagiewnickiej. W zależności od tempa uzyskiwania zgód i zezwoleń administracyjnych postępowanie przetargowe planowane jest na drugą połowę 2015 albo początku 2016 r., tak by prace zakończyć przed upływem 2018 r.
Trasa Łagiewnicka wraz z linią tramwajową
Oczywiście w pierwszej kolejności zabieramy się za odcinek o najmniej istotnym znaczeniu, dla odmiany znów na południu miasta, które zgarnęło już 4 wielkie inwestycje, podczas gdy naprawdę istotne dla miasta inwestycje takie jak tramwaj na Azory i Prądnik Czerwony zostały odłożone na święte nigdy, podobnie zresztą jak najistotniejszy element zachodniej III obowodnicy, czyli bynajmniej nie fragment Zakopiańska - Witosa, a tunel pod Wzgórzem św. Bronisławy i odcinek od Armii Krajowej przez wspomniane wzgórze do Księcia Józefa, dalej most przez Wisłę i połączenie póki co z Grota-Roweckiego. Element który pozwoliłby na rozpoczęcie procesu ucywilizowania Alej Trzech Wieszczów, dzięki możliwości wywalenia z nich tranzytu, bo w końcu pojawiłaby się sensowna alternatywa.
Ale nie, po co, lepiej zbudować bardzo kosztowny odcinek Zakopiańska - Witosa który dla tramwajów jest zupełnie zbędny, a samochodom też nie jest pilnie potrzebny, bo ul. Jugowicka sobie radzi z istniejącym ruchem.
Ale nie, po co, lepiej zbudować bardzo kosztowny odcinek Zakopiańska - Witosa który dla tramwajów jest zupełnie zbędny, a samochodom też nie jest pilnie potrzebny, bo ul. Jugowicka sobie radzi z istniejącym ruchem.