Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

#31 Post autor: Allemon » 5 kwie 2011, o 18:26

Oj ludzie, ludzie. :clap:
Bara de döda stiger av i Kymlinge

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#32 Post autor: tramwajem » 5 kwie 2011, o 19:23

Kaszmirze, pojedź do Amsterdamu, albo do Niemiec i zobacz, jak tam miasta wyglądają. To my sami sobie wmówiliśmy, że rozwój = drogi. A jest odwrotnie.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7414
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#33 Post autor: Locutus » 6 kwie 2011, o 10:29

@ Tramwajem – ehh… Popadłem w nostalgię… Co ja się po tym lesie nałaziłem w dzieciństwie… Ile ognisk z rodzicami tam odbyliśmy… A jak zbudowali autostradę i odkryłem, że nie ma doń już żadnego dostępu, to miałem naprawdę nieciekawą minę…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#34 Post autor: czatowiec » 6 kwie 2011, o 10:35

tramwajem pisze:Kaszmirze, pojedź do Amsterdamu, albo do Niemiec i zobacz, jak tam miasta wyglądają. To my sami sobie wmówiliśmy, że rozwój = drogi. A jest odwrotnie.
Tak naprawdę, jedyne drogi które trzeba zbudować i rozwijać to autostradowa obwodnica wokół miasta, by ruch tranzytowy omijał centrum. Budować dróg szybkiego ruchu przez środek miasta nie można, tak właśnie robiono w Ameryce. Efekt znamy. Przyszłość jest w komunikacji miejskiej i rowerach :)
Ostatnio zmieniony 6 kwie 2011, o 10:35 przez czatowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Guliver
Specjalista
Posty: 299
Rejestracja: 29 lis 2010, o 18:22
Lokalizacja: Skawina

#35 Post autor: Guliver » 6 kwie 2011, o 22:16

Chińskie konsorcjum COVEC chce zbudować w Krakowie trasę Łagiewnicką, Pychowicką i Zwierzyniecką.

http://www.gazetakrakowska.pl/krakow/38 ... ,id,t.html
Ostatnio zmieniony 6 kwie 2011, o 22:17 przez Guliver, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#36 Post autor: Kaszmir » 6 kwie 2011, o 22:46

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty. Znak sprawy: 11/III/2011

Licytacja elektroniczna: Wyburzenie budynków pod Trasę Łagiewnicką. Znak sprawy: 11/III/2011

Licytacja została zakończona.
Zwycięzcą jest: zgkkrakow z ofertą o wartości 79800 zł brutto.

Dane zwyciężcy:

Zakład Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o.
30-556, Kraków ul. Wodna 4
Źródło: http://www.zikit.krakow.pl/aktualnosci/2632

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#37 Post autor: Kaszmir » 6 kwie 2011, o 22:49

tramwajem pisze:Kaszmirze, pojedź do Amsterdamu, albo do Niemiec i zobacz, jak tam miasta wyglądają. To my sami sobie wmówiliśmy, że rozwój = drogi. A jest odwrotnie.
Części ruchu i tak nie wyeliminujesz, bo nie zabronisz mieszkającym w ścisłym centrum korzystania aut, a także wjazdu choćby dostawczakom, busom czy autokarom.

A wspomniana Trasa Łagiewnicka nie będzie prowadzić do centrum, tylko właśnie okrążać miasto.
Ostatnio zmieniony 6 kwie 2011, o 22:50 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#38 Post autor: tramwajem » 7 kwie 2011, o 08:46

Locutus pisze:Co ja się po tym lesie nałaziłem w dzieciństwie… Ile ognisk z rodzicami tam odbyliśmy… A jak zbudowali autostradę i odkryłem, że nie ma doń już żadnego dostępu, to miałem naprawdę nieciekawą minę…
No niestety. Las jest teoretycznie chroniony, teoretycznie zachowany, a w praktyce zdewastowany przez motocyklistów i bezużyteczny dla mieszkańców. Ani dojścia, ani spokoju A teraz jeszcze mają zabudować Zakrzówek, Białe Morza i dolinę Wilgi. Podgórze nigdy już nie będzie takie, jak kiedyś.
czatowiec pisze:Tak naprawdę, jedyne drogi które trzeba zbudować i rozwijać to autostradowa obwodnica wokół miasta, by ruch tranzytowy omijał centrum. Budować dróg szybkiego ruchu przez środek miasta nie można, tak właśnie robiono w Ameryce. Efekt znamy. Przyszłość jest w komunikacji miejskiej i rowerach
Dziękuję za głos poparcia :) Jak najbardziej zgadzam się, że obwodnica jest potrzebna, ale też trzeba ją budować z uwzględnieniem potrzeb obszarów, przez które przechodzi.
Kaszmir pisze:Części ruchu i tak nie wyeliminujesz, bo nie zabronisz mieszkającym w ścisłym centrum korzystania aut, a także wjazdu choćby dostawczakom, busom czy autokarom.
No i co z tego? Drogi istnieją i nie zamierzam ich burzyć. Więc w czym problem?
A wspomniana Trasa Łagiewnicka nie będzie prowadzić do centrum, tylko właśnie okrążać miasto.
Nie, wspomniana trasa będzie przecinać miasto, a to ogromna różnica.

EDIT:
Loki - dojście do lasu jest, a raczej dojazd, bo spacer w poprzek gigantycznego węzła raczej nie jest zbyt przyjemny. Ale da się całkiem sprawnie rowerem tam dojechać - w tunelu Kosocicka - MG musisz skręcić na przystanek 204 kier. Wieliczka, potem wzdłuż Wielickiej i żółtą kładką nad autostradą. Potem wystarczy tylko ominąć domy.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2011, o 15:40 przez tramwajem, łącznie zmieniany 4 razy.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7414
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#39 Post autor: Locutus » 7 kwie 2011, o 10:09

A kiedyś do lasu dało się dojść ścieżką która zaczynała się w miejscu przecięcia Wielickiej przez Srawę...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#40 Post autor: tramwajem » 7 kwie 2011, o 15:42

Locutus pisze:w miejscu przecięcia Wielickiej przez Srawę...
Srawa nie przecina Wielickiej :) To jest Malinówka.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#41 Post autor: pablo » 14 kwie 2011, o 12:33

Wraith pisze:
tramwajem pisze: Te z mapki - tak. Miasto jest dla ludzi, nie dla samochodów.
A samochody dla kogo??
Jak dla kogo - dla kierowców :twisted:

Lebo44
Pasażer
Posty: 7
Rejestracja: 1 kwie 2011, o 20:23
Lokalizacja: Kraków

#42 Post autor: Lebo44 » 18 kwie 2011, o 17:39

Hej,

załączam mapki z przebiegu Trasy Łagiewnickiej w okolicach Rostworowskiego i Kobierzyńskiej.

Obrazek
Obrazek

Plusem jest chyba to, że wzdłuż trasy mają być poprowadzone ścieżki rowerowe (-:
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2011, o 17:40 przez Lebo44, łącznie zmieniany 1 raz.

mkluczny
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 19 cze 2011, o 22:06
Lokalizacja: Kraków

#43 Post autor: mkluczny » 19 cze 2011, o 22:08

Wiadomo już może gdzie będzie przebiegał podziemny odcinek trasy? Gdzie konkretnie będzie wjazd do tunelu?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka wraz z linią tramwajową

#44 Post autor: Kaszmir » 4 lis 2014, o 21:08

Odkurzamy temat... po 3 latach, i od razu z mocnym uderzeniem.

Umowa na budowę Trasy Łagiewnickiej oraz linii tramwajowej podpisana
http://krabok.wordpress.com/2014/11/04/ ... podpisana/
Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski poinformował dziś na swoim profilu fb, że podpisał umowę z Polskimi Inwestycjami Rozwojowymi dotyczącą budowy Trasy Łagiewnickiej. W zależności od tempa uzyskiwania zgód i zezwoleń administracyjnych postępowanie przetargowe planowane jest na drugą połowę 2015 albo początku 2016 r., tak by prace zakończyć przed upływem 2018 r.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka wraz z linią tramwajową

#45 Post autor: Cukier » 4 lis 2014, o 22:44

Oczywiście w pierwszej kolejności zabieramy się za odcinek o najmniej istotnym znaczeniu, dla odmiany znów na południu miasta, które zgarnęło już 4 wielkie inwestycje, podczas gdy naprawdę istotne dla miasta inwestycje takie jak tramwaj na Azory i Prądnik Czerwony zostały odłożone na święte nigdy, podobnie zresztą jak najistotniejszy element zachodniej III obowodnicy, czyli bynajmniej nie fragment Zakopiańska - Witosa, a tunel pod Wzgórzem św. Bronisławy i odcinek od Armii Krajowej przez wspomniane wzgórze do Księcia Józefa, dalej most przez Wisłę i połączenie póki co z Grota-Roweckiego. Element który pozwoliłby na rozpoczęcie procesu ucywilizowania Alej Trzech Wieszczów, dzięki możliwości wywalenia z nich tranzytu, bo w końcu pojawiłaby się sensowna alternatywa.

Ale nie, po co, lepiej zbudować bardzo kosztowny odcinek Zakopiańska - Witosa który dla tramwajów jest zupełnie zbędny, a samochodom też nie jest pilnie potrzebny, bo ul. Jugowicka sobie radzi z istniejącym ruchem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”