Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 paź 2019, o 22:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 517 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 35  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2011, o 18:26 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sty 2011, o 18:10
Posty: 1028
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Oj ludzie, ludzie. :clap:

_________________
Bara de döda stiger av i Kymlinge


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2011, o 19:23 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Kaszmirze, pojedź do Amsterdamu, albo do Niemiec i zobacz, jak tam miasta wyglądają. To my sami sobie wmówiliśmy, że rozwój = drogi. A jest odwrotnie.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2011, o 10:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7087
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Tramwajem – ehh… Popadłem w nostalgię… Co ja się po tym lesie nałaziłem w dzieciństwie… Ile ognisk z rodzicami tam odbyliśmy… A jak zbudowali autostradę i odkryłem, że nie ma doń już żadnego dostępu, to miałem naprawdę nieciekawą minę…

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2011, o 10:35 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
tramwajem napisał(a):
Kaszmirze, pojedź do Amsterdamu, albo do Niemiec i zobacz, jak tam miasta wyglądają. To my sami sobie wmówiliśmy, że rozwój = drogi. A jest odwrotnie.

Tak naprawdę, jedyne drogi które trzeba zbudować i rozwijać to autostradowa obwodnica wokół miasta, by ruch tranzytowy omijał centrum. Budować dróg szybkiego ruchu przez środek miasta nie można, tak właśnie robiono w Ameryce. Efekt znamy. Przyszłość jest w komunikacji miejskiej i rowerach :)

_________________
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 6 kwi 2011, o 10:35 przez czatowiec, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2011, o 22:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2010, o 18:22
Posty: 299
Lokalizacja: Skawina
Chińskie konsorcjum COVEC chce zbudować w Krakowie trasę Łagiewnicką, Pychowicką i Zwierzyniecką.

http://www.gazetakrakowska.pl/krakow/38 ... ,id,t.html


Ostatnio edytowano 6 kwi 2011, o 22:17 przez Guliver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2011, o 22:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22628
Cytuj:
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty. Znak sprawy: 11/III/2011

Licytacja elektroniczna: Wyburzenie budynków pod Trasę Łagiewnicką. Znak sprawy: 11/III/2011

Licytacja została zakończona.
Zwycięzcą jest: zgkkrakow z ofertą o wartości 79800 zł brutto.

Dane zwyciężcy:

Zakład Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o.
30-556, Kraków ul. Wodna 4
Źródło: http://www.zikit.krakow.pl/aktualnosci/2632


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2011, o 22:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22628
tramwajem napisał(a):
Kaszmirze, pojedź do Amsterdamu, albo do Niemiec i zobacz, jak tam miasta wyglądają. To my sami sobie wmówiliśmy, że rozwój = drogi. A jest odwrotnie.

Części ruchu i tak nie wyeliminujesz, bo nie zabronisz mieszkającym w ścisłym centrum korzystania aut, a także wjazdu choćby dostawczakom, busom czy autokarom.

A wspomniana Trasa Łagiewnicka nie będzie prowadzić do centrum, tylko właśnie okrążać miasto.


Ostatnio edytowano 6 kwi 2011, o 22:50 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwi 2011, o 08:46 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Locutus napisał(a):
Co ja się po tym lesie nałaziłem w dzieciństwie… Ile ognisk z rodzicami tam odbyliśmy… A jak zbudowali autostradę i odkryłem, że nie ma doń już żadnego dostępu, to miałem naprawdę nieciekawą minę…

No niestety. Las jest teoretycznie chroniony, teoretycznie zachowany, a w praktyce zdewastowany przez motocyklistów i bezużyteczny dla mieszkańców. Ani dojścia, ani spokoju A teraz jeszcze mają zabudować Zakrzówek, Białe Morza i dolinę Wilgi. Podgórze nigdy już nie będzie takie, jak kiedyś.
czatowiec napisał(a):
Tak naprawdę, jedyne drogi które trzeba zbudować i rozwijać to autostradowa obwodnica wokół miasta, by ruch tranzytowy omijał centrum. Budować dróg szybkiego ruchu przez środek miasta nie można, tak właśnie robiono w Ameryce. Efekt znamy. Przyszłość jest w komunikacji miejskiej i rowerach

Dziękuję za głos poparcia :) Jak najbardziej zgadzam się, że obwodnica jest potrzebna, ale też trzeba ją budować z uwzględnieniem potrzeb obszarów, przez które przechodzi.
Kaszmir napisał(a):
Części ruchu i tak nie wyeliminujesz, bo nie zabronisz mieszkającym w ścisłym centrum korzystania aut, a także wjazdu choćby dostawczakom, busom czy autokarom.

No i co z tego? Drogi istnieją i nie zamierzam ich burzyć. Więc w czym problem?
Cytuj:
A wspomniana Trasa Łagiewnicka nie będzie prowadzić do centrum, tylko właśnie okrążać miasto.

Nie, wspomniana trasa będzie przecinać miasto, a to ogromna różnica.

EDIT:
Loki - dojście do lasu jest, a raczej dojazd, bo spacer w poprzek gigantycznego węzła raczej nie jest zbyt przyjemny. Ale da się całkiem sprawnie rowerem tam dojechać - w tunelu Kosocicka - MG musisz skręcić na przystanek 204 kier. Wieliczka, potem wzdłuż Wielickiej i żółtą kładką nad autostradą. Potem wystarczy tylko ominąć domy.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Ostatnio edytowano 14 kwi 2011, o 15:40 przez tramwajem, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwi 2011, o 10:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7087
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
A kiedyś do lasu dało się dojść ścieżką która zaczynała się w miejscu przecięcia Wielickiej przez Srawę...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwi 2011, o 15:42 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Locutus napisał(a):
w miejscu przecięcia Wielickiej przez Srawę...

Srawa nie przecina Wielickiej :) To jest Malinówka.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 12:33 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
Wraith napisał(a):
tramwajem napisał(a):
Te z mapki - tak. Miasto jest dla ludzi, nie dla samochodów.


A samochody dla kogo??


Jak dla kogo - dla kierowców :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 17:39 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 20:23
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków
Hej,

załączam mapki z przebiegu Trasy Łagiewnickiej w okolicach Rostworowskiego i Kobierzyńskiej.

Obrazek
Obrazek

Plusem jest chyba to, że wzdłuż trasy mają być poprowadzone ścieżki rowerowe (-:


Ostatnio edytowano 18 kwi 2011, o 17:40 przez Lebo44, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 cze 2011, o 22:08 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 19 cze 2011, o 22:06
Posty: 1
Lokalizacja: Kraków
Wiadomo już może gdzie będzie przebiegał podziemny odcinek trasy? Gdzie konkretnie będzie wjazd do tunelu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lis 2014, o 21:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22628
Odkurzamy temat... po 3 latach, i od razu z mocnym uderzeniem.

Umowa na budowę Trasy Łagiewnickiej oraz linii tramwajowej podpisana
http://krabok.wordpress.com/2014/11/04/ ... podpisana/
Cytuj:
Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski poinformował dziś na swoim profilu fb, że podpisał umowę z Polskimi Inwestycjami Rozwojowymi dotyczącą budowy Trasy Łagiewnickiej. W zależności od tempa uzyskiwania zgód i zezwoleń administracyjnych postępowanie przetargowe planowane jest na drugą połowę 2015 albo początku 2016 r., tak by prace zakończyć przed upływem 2018 r.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lis 2014, o 22:44 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10778
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Oczywiście w pierwszej kolejności zabieramy się za odcinek o najmniej istotnym znaczeniu, dla odmiany znów na południu miasta, które zgarnęło już 4 wielkie inwestycje, podczas gdy naprawdę istotne dla miasta inwestycje takie jak tramwaj na Azory i Prądnik Czerwony zostały odłożone na święte nigdy, podobnie zresztą jak najistotniejszy element zachodniej III obowodnicy, czyli bynajmniej nie fragment Zakopiańska - Witosa, a tunel pod Wzgórzem św. Bronisławy i odcinek od Armii Krajowej przez wspomniane wzgórze do Księcia Józefa, dalej most przez Wisłę i połączenie póki co z Grota-Roweckiego. Element który pozwoliłby na rozpoczęcie procesu ucywilizowania Alej Trzech Wieszczów, dzięki możliwości wywalenia z nich tranzytu, bo w końcu pojawiłaby się sensowna alternatywa.

Ale nie, po co, lepiej zbudować bardzo kosztowny odcinek Zakopiańska - Witosa który dla tramwajów jest zupełnie zbędny, a samochodom też nie jest pilnie potrzebny, bo ul. Jugowicka sobie radzi z istniejącym ruchem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 517 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 35  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL