Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#466 Post autor: Kaszmir » 19 maja 2018, o 22:47

Locutus pisze:No ale przecież przesiadki odbywałyby się z tego samego peronu na przystanku Kabel... Po co ktoś miałby się przesiadać na Płaszowie?
Świat się kończy. Ja. Kaszmir, jestem za rozwiązaniem bez przesiadek podczas gdy Locutus popiera wersję z dodatkową przesiadką.

(Gdybym był złośliwy to bym napisał post w stylu Locutusa, że "Locutus popiera rozwiązanie zmuszające pasażerów do dodatkowej przesiadki i odcinające ciąg kurdwanowski od wielu ważnych punktów, w tym całej I obwodnicy". A także zapytałbym, czy gdyby chodziło o odłączenie Bieżanowa to też by popierał takie dodatkowe przesiadki? :P )
fysztof pisze:Wpuszczenie np. GT8 na wszystkie brygady linii 50 to chyba tylko w ramach abstrakcji można rozważać... Może to i będą wakacje, pewnie też zmniejszona będzie częstotliwość, no ale nadal nie wyobrażam sobie takiej obsady.
A dlaczego nie? Sam zwykłem bronić taboru 32-metrowego na "50" i pisać o olbrzymim tłoku - lecz w czasie roku szkolnego, nie wakacji. Pamiętajcie też, że do tej pory "50" wprawdzie miała w wakacje tabor 32/40-metrowy, jednak przy ~f=10. Teraz możemy się spodziewać że dostanie ~f=7,5 a więc będzie więcej kursów. Plus linie ją dublujące - "5", "9", "19" - też pewnie będą mieć ~f=15 zamiast wcześniejszego ~f=20.

Proponujecie rozwiązanie które odcina ciąg kurdwanowski od I obwodnicy, od ronda Mogilskiego ("184/484" obsługuje tylko część trasy) i wielu innych ważnych punktów, a tak naprawdę nie udowodniliście dlaczego. Argument o "50" podważam parę linijek wyżej.

Poza tym wg mnie to po prostu... się nie trzyma kupy. Gdyby ZIKiT planował dowozówkę, to nie bawiłby się w przełączkę i tramwaje, bo przecież taką samą dowozówkę można zrobić w formie autobusu. Na odcinku Kurdwanów Pętla - Kabel nie ma jakichś olbrzymich korków, nie w wakacje, a przecież kursy autobusowe są tańsze niż tramwajowe a i trasa byłaby krótsza i tym samym tańsza, bo do Dworca Płaszów zamiast do Małego Płaszowa. W wakacje rezerwy taborowe są większe, więc i to nie byłoby problemem. Do tego dowozówka autobusowa nie wymaga zamykania torowiska na parę dni przed i po remoncie celem (de)montażu przełączki, powodując tym samym dodatkowe komplikowanie życia.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#467 Post autor: Jopek36 » 19 maja 2018, o 23:10

Projekt wykonawczy skrzyżowania Witosa x Turowicza x Herberta :wall:
Obrazek
Fb PKK pisze:Obecnie przez ulicę Witosa (wlot po prawej stronie planu) prowadzi przejście dla pieszych które zgodnie z projektem ma zostać zlikwidowane "bo się nie mieści". Pieszym (i rowerzystom) funduję się więc wycieczkę dokoła skrzyżowania przez 10! przejść (21 pasów ruchu + torowisko). Ostatnią nadzieją jest zespół ds audytów, który cały czas walczy o wyznaczenie przejścia - oby się udało.

Ogólnie cała inwestycja jest "ciekawa". Są miejsca z 8 pasami ruchu po 3,5m każdy ale miejsca na drogę dla rowerów i chodnik już nie zostało, więc projektuje się półśrodek jakim jest ciąg pieszo-rowerowy.

Tak właśnie drodzy państwo wygląda projektowanie infrastruktury w duchu zrównoważonego transportu w Krakowie...
Reszta rysunków technicznych:
http://rowery.zikit.pl/audyt/budowa-tra ... ewnickiej/

Impuls
Dyrektor
Posty: 1561
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#468 Post autor: Impuls » 20 maja 2018, o 07:48

Czy od Strony Łagiewnik wjazd na pętlę w Kurdwanowie będzie tylko na tor zewnętrzny?

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1485
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#469 Post autor: Afterbirds » 20 maja 2018, o 07:53

A czym się to różni od stanu obecnego poza dołożeniem torowiska, DDR-ów i likwidacją PDP od strony Kurdwanowa (wmuszoną pewnie przez to zielone coś - wlot tunelu?)?
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#470 Post autor: Locutus » 20 maja 2018, o 10:43

@ Kaszmir – A czy ja napisałem, że popieram takie rozwiązanie? Napisałem tylko, gdzie przy jego zastosowaniu wygodniej byłoby się przesiadać niż na węźle Lipska/Saska. I oczywiście jeśli tylko starczy GT8S oraz niezmodernizowanych N8S, to należy utrzymać ruch regularnych tramwajów, a nie kombinować z rozwiązaniami pogarszającymi jakość podróży komunikacją miejską...

@ Jopek – Jest to po prostu wspaniałe rozwiązanie... Bajeczka o tym, jak żeby pójść na wprost, trzeba okrążyć całe skrzyżowanie, pokonując dziesięć przejść dla pieszych zaopatrzonych w sygnalizację świetlną... Ciekawe ile to minut zajmie... Pięć? Dziesięć? Czy w tym mieście koniecznie trzeba wszystko spartolić?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#471 Post autor: Kaszmir » 20 maja 2018, o 18:31

Locutus pisze:@ Kaszmir – A czy ja napisałem, że popieram takie rozwiązanie? Napisałem tylko, gdzie przy jego zastosowaniu wygodniej byłoby się przesiadać niż na węźle Lipska/Saska. I oczywiście jeśli tylko starczy GT8S oraz niezmodernizowanych N8S, to należy utrzymać ruch regularnych tramwajów, a nie kombinować z rozwiązaniami pogarszającymi jakość podróży komunikacją miejską...
A, to mea culpa, źle zrozumiałem Twoje posty. Kajam się ;)
Locutus pisze:@ Jopek – Jest to po prostu wspaniałe rozwiązanie... Bajeczka o tym, jak żeby pójść na wprost, trzeba okrążyć całe skrzyżowanie, pokonując dziesięć przejść dla pieszych zaopatrzonych w sygnalizację świetlną... Ciekawe ile to minut zajmie... Pięć? Dziesięć? Czy w tym mieście koniecznie trzeba wszystko spartolić?
Kraków - miasto paradoksów. Z jednej strony przywraca się przejście dla pieszych przy Jubilacie, a z drugiej wali takie buble przy Trasie Łagiewnickiej.

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 246
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#472 Post autor: Mr. Passenger » 20 maja 2018, o 19:18

A czy naprawdę nie można zrobić tam czegoś takiego jak jest przy skrzyżowaniu Wielickiej i Wlotowej czyli przejścia podziemnego z szerokim podjazdem dla wózków? Wiem, że to zajmuje sporo miejsca, ale działa.
Albo takie przejście jak przy skrzyżowaniu Zakopiańskiej i Siostry Faustyny (tylko od strony zachodniej, bo po wschodniej o takim ładnym zjeździe zapomnieli ^_^)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#473 Post autor: Cukier » 20 maja 2018, o 20:40

Impuls pisze:Czy od Strony Łagiewnik wjazd na pętlę w Kurdwanowie będzie tylko na tor zewnętrzny?
Wg planów które posiadam - tak.
Locutus pisze:Jest to po prostu wspaniałe rozwiązanie... Bajeczka o tym, jak żeby pójść na wprost, trzeba okrążyć całe skrzyżowanie, pokonując dziesięć przejść dla pieszych zaopatrzonych w sygnalizację świetlną... Ciekawe ile to minut zajmie... Pięć? Dziesięć? Czy w tym mieście koniecznie trzeba wszystko spartolić?
Wąsaty Król Midas czuwa, żeby czasem niechcący jakaś inwestycja nie faworyzowała biedapieszych kosztem normalnych obywateli.
Mr. Passenger pisze:Albo takie przejście jak przy skrzyżowaniu Zakopianskiej i Siostry Faustyny (tylko od strony zachodniej, bo po wschodniej o takim ładnym zjeździe zapomnieli )
Ten bubel i relikt już dawno powinien zostać zasypany. W mieście nie ma miejsca dla przejść podziemnych / nadziemnych - a jeśli już, to jedynie jako ułatwienie dla osób które wolą przejść po schodach zamiast czekać na zielone światło na równoległym przejściu dla pieszych.

A tu takie małe porównanie zmian jakie dotkną omawiane miejsce:
https://drive.google.com/file/d/1uvqJWm ... sp=sharing

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1485
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#474 Post autor: Afterbirds » 20 maja 2018, o 21:08

Z linkowanych wyżej planów wynika, że wjazd na pętlę będzie na tor pojedynczy, który potem dzieli się na dwa. Zjazdy w stronę Łagiewnik mają być z obu torów.
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#475 Post autor: Locutus » 21 maja 2018, o 09:39

@ Kaszmir – Nie masz co się kajać... Post napisałem tak, że można go było zrozumieć opacznie, moja wina...

@ Cukier – Jeśli tylko można wymalować naziemne przejścia dla pieszych, to rzeczywiście kładki i przejścia podziemne nie mają racji bytu... Ale jeśli absolutnie nie sposób ich wymalować, to już lepiej zrobić kładkę lub przejście podziemne, niż zmuszać pieszych do łażenia naokoło przez DZIESIĘĆ przejść ze światłami... Aczkolwiek tak czy siak najbardziej bym chciał, by po prostu wymalowano tam pasy gdzie trzeba...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Inspektor
Posty: 370
Rejestracja: 8 sty 2010, o 19:04
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#476 Post autor: kbieniu7 » 21 maja 2018, o 10:00

Jopek36 pisze:Projekt wykonawczy skrzyżowania Witosa x Turowicza x Herberta :wall:
Obrazek
Można by zaoszczędzić miejsce zwężając wylot skrzyżowania w stronę ul. Halszki. W projekcie są dwa pasy, jeden zaraz się kończy, a nie ma żadnego wlotu, na którym by w tę łącznicę prowadziły dwa pasy.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#477 Post autor: Cukier » 21 maja 2018, o 10:35

Locutus pisze:@ Cukier – Jeśli tylko można wymalować naziemne przejścia dla pieszych, to rzeczywiście kładki i przejścia podziemne nie mają racji bytu... Ale jeśli absolutnie nie sposób ich wymalować, to już lepiej zrobić kładkę lub przejście podziemne, niż zmuszać pieszych do łażenia naokoło przez DZIESIĘĆ przejść ze światłami... Aczkolwiek tak czy siak najbardziej bym chciał, by po prostu wymalowano tam pasy gdzie trzeba...
Loki, nie sposób, to parasol w d*pie otworzyć Obrazek Tutaj kwestia jest jedynie dobrej woli by ułatwić życie pieszym kosztem świętej przepustowości. Poza tym z pewnych względów tu nie da rady zrobić przejścia podziemnego, a zresztą i tak nie ma miejsca tym bardziej na schody, windy a co dopiero rampy.

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 09:02

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#478 Post autor: fysztof » 21 maja 2018, o 14:31

Projekt całej tej trasy to jest kpina z wszystkich innych użytkowników miasta niż kierowcy. Niepełne przejścia i przejazdy rowerowe, przewymiarowana miejscami liczba pasów czy wydzielenie osobnych jezdni dla prawoskrętów (zwiększające liczbę przejść i odsuwające je od tarczy skrzyżowania). Wisienką na torcie jest też poprowadzenie torów tramwajowych po przekątnej... Tym bardziej to znakomite, że kilkaset metrów dalej jezdnia będzie w tunelu i nie byłoby tam żadnej kolizji tramwaju z ruchem indywidualnym... ale co tam - sygnalizacje odpowiednio będą nadawać tramwajowi "priorytet", żeby przypadkiem za szybki nie był.
Oczywiście szerokość każdego pasa to też 3,5m, bo to w końcu droga ekspresowa... a nie miejska ulica z Vmax 50 km/h. A dopiero co pochwalili się "rewolucyjnym" zawężeniem na Armii Krajowej będącym w istocie czymś powszechnym nie tylko za Zachodzie, ale i np. w Warszawie.

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#479 Post autor: volferssj » 5 lip 2018, o 18:03

http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/kr ... id,tm.html

Mały artykuł o utrudnieniach. Prace mają zacząć się 18-ego lipca (!). Ktoś mi przypomni kiedy zamknęli pętlę? :wall:

Impuls
Dyrektor
Posty: 1561
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#480 Post autor: Impuls » 7 lip 2018, o 18:06

Na razie nadal zero prac na pętli w Kurdwanowie

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”