Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 wrz 2018, o 16:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 539 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 36  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 wrz 2009, o 22:10 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21692
Przedstawiam odnowioną wersję planu. Bezpośredni link: Plan rozwoju sieci tramwajowej Miasta Krakowa

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 29 lis 2012, o 20:16 przez Kaszmir, łącznie edytowano 15 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2009, o 02:58 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21692
Za Wikipedią:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_Krakowie napisał(a):
Miasto planuje także budowę/modernizacje (lata 2009 - 2016) następujących torowisk:

* modernizacja torowiska na ulicy Długiej
* przebudowa linii tramwajowej Rondo Mogilskie - Kombinat
* przebudowa linii tramwajowej Rondo Grzegórzeckie - Rondo Czyżyńskie
* przebudowa linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Wielicka - ul. Kamieńskiego do os. Bieżanów Nowy
* modernizacja linii tramwajowej Plac Inwalidów - os. Bronowice Małe
* budowa linii tramwajowej do III Kampusu UJ
* budowa KST Rondo Grzegórzeckie - ul. Golikówka
* budowa KST Wielicka - os. Lipska
* budowa KST Krowodrza Górka - Górka Narodowa
* budowa linii tramwajowej Rakowice - Mistrzejowice
* budowa linii tramwajowej "Stella-Sawickiego"
* budowa linii tramwajowej "Zwierzynieckiej"
* budowa linii tramwajowej wzdłuż Trasy Łagiewnickiej
* budowa linii tramwajowej "Słowackiego" (rozważana jest koncepcja tunelu)

Zastanawia mnie co z paroma innymi budowami, niewymienionymi w tekście:
> odcinka KG-Azory
> odcinka Wieczysta-R. Kocmyrzowskie
> południowej odnogi linii na Kurdwanów
Podejrzewam, że to przeoczenie, gdyż ztcw linie te są planowane (zwłaszcza pierwsza).


Ostatnio edytowano 14 mar 2010, o 01:41 przez Kaszmir, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2009, o 10:29 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 23:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Kaszmir napisał(a):
Za Wikipedią:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_Krakowie napisał(a):
Miasto planuje także budowę/modernizacje (lata 2009 - 2016) następujących torowisk:

* modernizacja torowiska na ulicy Długiej
* przebudowa linii tramwajowej Rondo Mogilskie - Kombinat
* przebudowa linii tramwajowej Rondo Grzegórzeckie - Rondo Czyżyńskie
* przebudowa linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Wielicka - ul. Kamieńskiego do os. Bieżanów Nowy
* modernizacja linii tramwajowej Plac Inwalidów - os. Bronowice Małe
* budowa linii tramwajowej do III Kampusu UJ
* budowa KST Rondo Grzegórzeckie - ul. Golikówka

Zastanawia mnie co z paroma innymi budowami, niewymienionymi w tekście:
> odcinka KG-Azory
> odcinka Wieczysta-R. Kocmyrzowskie
> południowej odnogi linii na Kurdwanów
Podejrzewam, że to przeoczenie, gdyż ztcw linie te są planowane (zwłaszcza pierwsza).

Tak jak napisałem na tymczasowej stronie forum wydaje mi się że ten artykuł to takie typowe dziennikarskie ble, ble.... Czy napewno będzie remontowany odcinek linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Wielicka - ul. Kamieńskiego do os. Bieżanów Nowy skoro tory mają tam 11 lat (od przystanku Wlotowa - pętla Bieżanów Nowy). Faktem jest że na odcinku Powstańców WLKP. do Wlotowa trzepie wagonami jak cholera i tam rzeczywiście potrzebna jest modernizacja (tym bardziej że kursuje tam cudowny KST) ale w mieście są odcinki o jeszcze gorszych parametrach. Wyjątek stanowi tylko fakt że przebudowa linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Wielicka - ul. Kamieńskiego do os. Bieżanów Nowy wiązać się może z ulepszeniem infrastruktury na tym odcinku do wymagań KST bo w tym momencie linia "51" to wg. mnie pseudo szybki tramwaj kursujący tylko w godz. szczytowych w dzień powszedni.


Ostatnio edytowano 23 wrz 2009, o 10:31 przez rafaello, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 wrz 2009, o 10:37 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 20:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Z tego co mówili w Podgórzu. To na dzień dzisiejszy najszybciej powinien być odcinek do Płaszowa, potem Rakowicka - Mistrzejowice ( to połączenie jest bardzo potrzebne, bo w przypadku jakieś wypadku/zdarzenia na R.Czyżyńskim Huta jest odcięta od większej części Krakowa), a na końcu chyba z tego co pamiętam na Ruczaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 wrz 2009, o 10:46 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21692
Mseifer napisał(a):
Z tego co mówili w Podgórzu. To na dzień dzisiejszy najszybciej powinien być odcinek do Płaszowa, potem Rakowicka - Mistrzejowice ( to połączenie jest bardzo potrzebne, bo w przypadku jakieś wypadku/zdarzenia na R.Czyżyńskim Huta jest odcięta od większej części Krakowa), a na końcu chyba z tego co pamiętam na Ruczaj.

Trasa na Ruczaj ma być budowana w najbliższych latach, w przypadku odcinka Mistrzejowice-Rakowice ostrożnie mówi się o 2016-2020?

rafaello napisał(a):
Czy napewno będzie remontowany odcinek linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Wielicka - ul. Kamieńskiego do os. Bieżanów Nowy skoro tory mają tam 11 lat (od przystanku Wlotowa - pętla Bieżanów Nowy). Faktem jest że na odcinku Powstańców WLKP. do Wlotowa trzepie wagonami jak cholera i tam rzeczywiście potrzebna jest modernizacja (tym bardziej że kursuje tam cudowny KST) ale w mieście są odcinki o jeszcze gorszych parametrach. Wyjątek stanowi tylko fakt że przebudowa linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Wielicka - ul. Kamieńskiego do os. Bieżanów Nowy wiązać się może z ulepszeniem infrastruktury na tym odcinku do wymagań KST bo w tym momencie linia "51" to wg. mnie pseudo szybki tramwaj kursujący tylko w godz. szczytowych w dzień powszedni.

Nie zdziwiłbym się, gdyby ten remont był w planach. Dość niewielkim kosztem Miasto będzie mogło uzyskać drugą pełnoprawną nitkę KST - wiadomo, ile to znaczy np. w czasie kampanii wyborczej...


Ostatnio edytowano 23 wrz 2009, o 10:47 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 wrz 2009, o 10:50 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 20:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Oprowadzający mówił że zaawansowane są prace nad tą linią jeśli chodzi o przygotowania. Zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 wrz 2009, o 23:48 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 23:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Mseifer napisał(a):
Oprowadzający mówił że zaawansowane są prace nad tą linią jeśli chodzi o przygotowania. Zobaczymy.

Ale o której linii Ty wspominasz ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 wrz 2009, o 23:57 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 20:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
rafaello napisał(a):
Mseifer napisał(a):
Oprowadzający mówił że zaawansowane są prace nad tą linią jeśli chodzi o przygotowania. Zobaczymy.

Ale o której linii Ty wspominasz ?


Mistrzejowice - Rakowicka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 16:31 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21692
Pogrzebałem trochę i udało się sporządzić pełną listę obecnie planowanych inwestycji tramwajowych:

Nowe odcinki: KST
> Kapelanka - Grota-Roweckiego - Kampus UJ
> N. Kleparz - Al. Słowackiego - Pl. Inwalidów
> Krowodrza Górka - Azory (odnoga zachodnia)
> Krowodrza Górka - Górka Narodowa (odnoga wschodnia)
> Piaski Nowe - Piaski Wielkie - pętla przy autostradzie (odnoga południowa)
> R. Grzegórzeckie - Herlinga-Grudzińskiego - Klimeckiego - Kuklińskiego
> Kuklińskiego - estakada nad torami kolejowymi - Dworzec Płaszów - Wielicka
> R. Dywizjonu 303 - Nowohucka - Stella-Sawickiego - Wiślicka - R. Piastowskie
> Os. Piastów - Batowice PKP
> Stella-Sawickiego - Al. Jana Pawła II (łączący główne osie KST)

Przystosowanie obecnych torowisk do KST
> Kapelanka - Dietla
> Pl. Inwalidów - Bronowice Małe
> Bieżanowska - Wielicka - Bieżanów Nowy (odnoga południowo-wschodnia)
> R. Mogilskie - Mogilska - Al. Jana Pawła II - Pl. Centralny - Kombinat
> R. Grzegórzeckie - Al. Pokoju - R. Dywizjonu 303
> R. Piastowskie - Piasta Kołodzieja - Os. Piastów
> R. Czyżyńskie - R. Dywizjonu 303 (łączący głównie osie KST)

Nowe odcinki: tramwaj zwykły
> Kuklińskiego - Lipska - Golikówka
> Salwator - Księcia Józefa - Trasa Pychowicka
> Cm. Rakowicki - Brogi - Dobrego Pasterza - Os. Oświecenia - Mistrzejowice
> Kurdwanów - Zakopiańska
> Wieczysta - lotnisko Czyżyny - R. Kocmyrzowskie


--- I oś KST
--- II oś KST
--- III oś KST


Ostatnio edytowano 17 gru 2009, o 02:57 przez Kaszmir, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 17:26 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 20:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kaszmir napisał(a):
Wieczysta - lotnisko Czyżyny - R. Kocmyrzowskie


Jaki ta trasa ma sens?? Tlenowozów nie potrzeba w mieście.

Kaszmir napisał(a):
> R. Dywizjonu 303 - Nowohucka - Stella-Sawickiego - Wiślicka - R. Piastowskie

Kaszmir napisał(a):
> R. Piastowskie - Piasta Kołodzieja Os. Piastów

Kaszmir napisał(a):
> Cm. Rakowicki - Brogi - Dobrego Pasterza - Os. Oświecenia - Mistrzejowice


Pytanie która trasa byłaby bardziej opłacalna? Bo dwie raczej sensu nie mają.

Kaszmir napisał(a):
Os. Piastów - Batowice PKP


Ktoś chyba nie ma na co pieniędzy wydawać :wall: :wall:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 17:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 15:59
Posty: 6073
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Mseifer napisał(a):
Kaszmir napisał(a):
Wieczysta - lotnisko Czyżyny - R. Kocmyrzowskie


Jaki ta trasa ma sens?? Tlenowozów nie potrzeba w mieście.

Kaszmir napisał(a):
> R. Dywizjonu 303 - Nowohucka - Stella-Sawickiego - Wiślicka - R. Piastowskie

Kaszmir napisał(a):
> R. Piastowskie - Piasta Kołodzieja Os. Piastów

Kaszmir napisał(a):
> Cm. Rakowicki - Brogi - Dobrego Pasterza - Os. Oświecenia - Mistrzejowice


Pytanie która trasa byłaby bardziej opłacalna? Bo dwie raczej sensu nie mają.

Kaszmir napisał(a):
Os. Piastów - Batowice PKP


Ktoś chyba nie ma na co pieniędzy wydawać :wall: :wall:



To są trasy planowane. Na całe szczęście na większość tych inwestycji nie ma co liczyć.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 17:42 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 20:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
No i bardzo dobrze, bo wyrzucać pieniędzy w błoto nie ma sensu. Chociaż wszystkiego się można spodziewać;/. :O


Ostatnio edytowano 18 paź 2009, o 17:52 przez Mseifer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 17:52 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21692
Coffee napisał(a):
To są trasy planowane. Na całe szczęście na większość tych inwestycji nie ma co liczyć.

Oj nie zgodzę się. Większość z tych tras, jeśli nie wszystkie, dojdą do skutku - choć nie wiadomo za ile lat. Ten spis to plany nie na najbliższe 5 lat, tylko kilkadziesiąt, 30 co najmniej.

Mseifer napisał(a):
Kaszmir napisał(a):
Wieczysta - lotnisko Czyżyny - R. Kocmyrzowskie


Jaki ta trasa ma sens?? Tlenowozów nie potrzeba w mieście.

Ma. Po pierwsze trasa przez Al. Jana Pawła II ma ograniczoną przepustowość (gdy jeszcze "5" i "9" kursowały co 10min., miejscami tworzyły się korki). Zatem pierwszy cel to zapewnić kolejną alternatywę dla JPII, w tym na wypadek jakiegoś zatrzymania.
Drugi to obsługa tramwajowa rejonów takich jak Os. Na Lotnisku, Os. Strusia, Olsza II czy -o co zabiega Rada Dzielnicy- połączenie Wieczystej i Meissnera z rejonami Olszy II i dalej w stronę NH.

Mseifer napisał(a):
> R. Dywizjonu 303 - Nowohucka - Stella-Sawickiego - Wiślicka - R. Piastowskie
> R. Piastowskie - Piasta Kołodzieja Os. Piastów
> Cm. Rakowicki - Brogi - Dobrego Pasterza - Os. Oświecenia - Mistrzejowice

Pytanie która trasa byłaby bardziej opłacalna? Bo dwie raczej sensu nie mają.

Mają, w końcu obsługują zupełnie inne rejony - i obie są planowane.

To troszkę tak, jakby zapytać którą trasę -przez Koronę czy przez Kapelankę- wyburzyć, bo przecież Borek i Łagiewniki obsłuży ta druga.

Kaszmir napisał(a):
Os. Piastów - Batowice PKP

Przystanek w Batowicach ma zdaje się stać częścią Kolei Aglomeracyjnej, więc sens pomysłu jest - tym bardziej, że byłoby to najprawdopodobniej wykonane przy okazji dostosowania trasy na Piastów do parametrów KST.


Ostatnio edytowano 18 paź 2009, o 17:54 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 17:57 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 20:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kaszmir napisał(a):
Mseifer napisał/a:
Kaszmir napisał/a:
Wieczysta - lotnisko Czyżyny - R. Kocmyrzowskie


Jaki ta trasa ma sens?? Tlenowozów nie potrzeba w mieście.

Ma. Po pierwsze trasa przez Al. Jana Pawła II ma ograniczoną przepustowość (gdy jeszcze "5" i "9" kursowały co 10min., miejscami tworzyły się korki). Zatem pierwszy cel to zapewnić kolejną alternatywę dla JPII, w tym na wypadek jakiegoś zatrzymania.
Drugi to obsługa tramwajowa rejonów takich jak Os. Na Lotnisku, Os. Strusia, Olsza II czy -o co zabiega Rada Dzielnicy- połączenie Wieczystej i Meissnera z rejonami Olszy II i dalej w stronę NH.


Pokaż na mapie którędy by to miało być.

Kaszmir napisał(a):
Kaszmir napisał/a:
Os. Piastów - Batowice PKP

Przystanek w Batowicach ma zdaje się stać częścią Kolei Aglomeracyjnej, więc sens pomysłu jest - tym bardziej, że byłoby to najprawdopodobniej wykonane przy okazji dostosowania trasy na Piastów do parametrów KST.


Ale to będzie tak jak Walcownia, albo Pleszów. Są tam autobusy, więc raczej starczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 18:05 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21692
Mseifer napisał(a):
Pokaż na mapie którędy by to miało być.

Nie jest to jeszcze ustalone - mniej więcej tak:
Meissnera - lotnisko Czyżyny - okolice Wiślickiej - Os. Strusia - R. Kocmyrzowskie
Choć nie wiadomo mi, czy np. zahaczałby o R. Młyńskie, skrzyżowanie Wiślicka i czy zamierza się do jej przeprowadzenia wykorzystać pas zieleni na środku ul. Andersa. Szczegóły są do ustalenia, niemniej dobrze, że planuje się kolejną alternatywę.

Kaszmir napisał(a):
Ale to będzie tak jak Walcownia, albo Pleszów. Są tam autobusy, więc raczej starczy.

Jakie masz tam autobusy? "'250", "260" kursujące z powalającą ~f i tylko do Prądnika Czerwonego? "136" tylko trochę lepszy?

Takie linie nie zachęciłyby do przesiadki. Potrzebna jest szybka linia tramwajowa, prosto do centrum.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 539 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 36  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kucyk i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL