KST Górka Narodowa

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

KST Górka Narodowa

#1 Post autor: Kaszmir » 30 sty 2010, o 17:57

jest plan dla tramwaju do Górki Narodowej
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/30 ... ,id,t.html

Na tramwaj poczekamy jeszcze wiele lat, mimo to dobrze, że Miasto myśli już o zabezpieczeniu terenu.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3047
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#2 Post autor: Arsents » 31 sty 2010, o 00:43

Jak ktoś tam napisał był plan przebudowy węzła Nowy Kleparz, miał być tramwaj z Krowodrzy na Azory, plany mogą być a zrobienie inwestycji to "inna bajka".
Ostatnio zmieniony 31 sty 2010, o 01:22 przez Arsents, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#3 Post autor: Kaszmir » 31 sty 2010, o 01:25

Arsents pisze:Jak ktoś tam napisał był plan przebudowy węzła Nowy Kleparz, miał być tramwaj z Krowodrzy na Azory, plany mogą być a zrobienie inwestycji to "inna bajka".
Plany dalej są - Azory zapewne jeszcze poczekają, ale przebudowa N. Kleparza nie jest aż tak odległa.

Choć... ostatnio dziwnie przybyło inwestycji, o których się mówi i planuje. Tramwaj na Ruczaj, o którym z dnia na dzień dowiadujemy się, że być może prace ruszą już w 2010; SKA na trasie Wieliczka-Balice, która wymaga olbrzymich nakładów finansowych; wreszcie tramwaj do Górki Narodowej. Czyżby miało to związek z wyborami? (bo zwłaszcza co do dwóch ostatnich to bardziej gdybanie niż konkretne plany) .
Ostatnio zmieniony 31 sty 2010, o 01:26 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3047
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#4 Post autor: Arsents » 31 sty 2010, o 01:52

Nie, po prostu na polu mróz a "panowie" siedzą sobie w ciepelunku rysują, planują, robią studia rozwoju dróg, sieci itp i teraz chcą za to kasę :devil:
Ostatnio zmieniony 31 sty 2010, o 01:58 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#5 Post autor: Kaszmir » 22 lut 2010, o 14:53

(Artykuł w niewielkim stopniu porusza temat linii tramwajowej, dlatego dla porządku wrzucam tutaj)

Infrastrukturalna czarna dziura - Górka Narodowa
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/region ... odowa.html

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#6 Post autor: Mseifer » 8 mar 2010, o 14:34

Szybki tramwaj do Górki Narodowej wypadł z planu
INWESTYCJE. Nie wiadomo, kiedy powstanie nowa linia. Problem z dojazdem do centrum 8 tysięcy mieszkańców osiedla będzie mieć jeszcze przez wiele lat.

http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... planu.html

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:20
Lokalizacja: Bieżanów

#7 Post autor: rafaello » 8 mar 2010, o 16:35

Mseifer pisze:Szybki tramwaj do Górki Narodowej wypadł z planu
INWESTYCJE. Nie wiadomo, kiedy powstanie nowa linia. Problem z dojazdem do centrum 8 tysięcy mieszkańców osiedla będzie mieć jeszcze przez wiele lat.

http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... planu.html
Nic dodać, nic ująć - Przykre to....

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#8 Post autor: Kaszmir » 8 mar 2010, o 18:38

rafaello pisze:
Nic dodać, nic ująć - Przykre to....
Tradycyjnie już w Krakowie:
Tymczasem przebieg linii jest wytyczony przez działki, które niedługo mogą zostać zabudowane.
Niezwykłe jest też to, że raz mówi się, że wpierw będzie wybudowany odcinek wzdłuż Stella-Sawickiego, a kiedy indziej, że jednak Mistrzejowice-Rakowice. Smaczku sprawie dodaje fakt, że w przypadku tej drugiej ostrożnie mówi się o okolicach roku... 2020 ;)
Ostatnio zmieniony 8 mar 2010, o 18:38 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#9 Post autor: Mseifer » 20 sie 2010, o 21:09

Miasto rezerwuje tereny dla tramwaju
http://news.komunikacja.krakow.pl/lokal ... mwaju.html

Awatar użytkownika
0paulow
Kierownik
Posty: 884
Rejestracja: 28 sie 2010, o 08:56
Lokalizacja: Kraków

#10 Post autor: 0paulow » 10 lut 2011, o 11:21

Chcą odkorkować północną część Krakowa
http://news.komunikacja.krakow.pl/lokal ... akowa.html

Tu nie chodzi o budżet, lecz o linię na Górkę Narodową. Linia ma być poprowadzona z Krowodrzy Górki aż do Trzeciej Góry? A po co? Tam mało ludzi mieszka, a skoro tam musi być to niech dorzuci się gmina Zielonki.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#11 Post autor: tramwajem » 10 lut 2011, o 13:35

Radni chcą także przyspieszyć remont al. 29 Listopada, jedynej drogi wylotowej na Warszawę. Prace zostały oszacowane na 190 mln zł.
A nie lepiej zostawić w spokoju 29, a wybudować północną obwodnicę? To ma chyba o wiele większy sens, niż pchanie do miasta jeszcze większej ilości samochodów.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

James
Inspektor
Posty: 335
Rejestracja: 17 sie 2010, o 17:10
Lokalizacja: Kraków

#12 Post autor: James » 10 lut 2011, o 20:57

Remont tańszy.

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:20
Lokalizacja: Bieżanów

#13 Post autor: rafaello » 11 lut 2011, o 08:57

0paulow pisze:Chcą odkorkować północną część Krakowa
http://news.komunikacja.krakow.pl/lokal ... akowa.html.
Oraz przyspieszyć budowę KST na Górkę Narodową:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... dowej.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#14 Post autor: Kaszmir » 12 lut 2011, o 13:16

0paulow pisze:Linia ma być poprowadzona z Krowodrzy Górki aż do Trzeciej Góry? A po co? Tam mało ludzi mieszka, a skoro tam musi być to niech dorzuci się gmina Zielonki.
Wydaje mi się, że ostatnio tam pobudowało się trochę bloków. Z drugiej strony, z artykułu który wrzucił rafaello w powyższym poście wynika, że przystanek końcowy będzie zlokalizowany w pobliżu pętli "164", na ul. Bociana.


PS. Wydzieliłem posty o tramwaju do Górki Narodowej z tematu o rozwoju sieci tramwajowej do tego wątku.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, o 13:16 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#15 Post autor: tramwajem » 12 lut 2011, o 18:04

Z MPZP wynika, że pętla będzie zlokalizowana przy planowanym rondzie na 29-tej/Iwaszki, mniej więcej w połowie między istniejącymi ul. Banacha i Belwederczyków. W linkowanym przez rafaello artykule jest mowa o "ostatnim przystanku przed pętlą", co zresztą nie jest prawdą, bo ostatni przystanek przed pętlą będzie za blokami położonymi między Banacha, a Słomczyńskiego.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, o 18:04 przez tramwajem, łącznie zmieniany 1 raz.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”