Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 21 lis 2019, o 10:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 paź 2017, o 20:43 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 10 lis 2012, o 21:35
Posty: 125
Lokalizacja: Krk
Cukier napisał(a):
jednak nie jestem przekonany co do tego, że byłoby szybciej niż przez wiadukt wzdłuż A29L po buspasie.


Na Kamiennej "buspas" już jest - na odcinku od Dworca Towarowego jest torowisko. Niestety, od tunelu na północ jest dość wąsko. Może zrobić Kamienną jednokierunkową i wytyczyć buspas do Kleparza? Albo od. :hihi:

Albo jeszcze lepiej: przeciąć Kamienną na przejeździe kolejowym - od fortu do przejazdu dopuścić tylko KMK. W kierunku Kleparza chyba jest na tyle szeroko że da się buspas nawet zrobić chociaż chyba nie będzie potrzebny a na północ ruch będzie minimalny. I zrobić światła przy stacji benzynowej.

Same plusy: aktywacja Dworca Towarowego a i busiarze by błagali o przeniesienie końcówek tam...

Oczywiście takie marzenia można snuć - wrzask lokalnych firm pewnie się podniesie, więc może to po wyborach? :puppyeyes:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 paź 2017, o 09:20 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
Cukier napisał(a):
pablo napisał(a):
Co do samego przejazdu w ciągu Łokietka, mam nadzieję, że tamtejszy przejazd się ucywilizuje w ten sposób, że obok powstanie drugi przekop i puszczony zostanie tamtędy trakt pieszo-rowerowy.

Ma tam być dokładnie to samo co na Zielonym Moście, czyli jezdnia 6m i chodniki po obu stronach. Biorąc pod uwagę charakter ulicy Łokietka,

Ale ta jezdnia z chodnikami ma być pod nowym wiaduktem? Bo pod starym się wszystko nie zmieści, a przebudować nie można bo jest zabytkowy. Co więc byłoby pod starym?


Ostatnio edytowano 10 paź 2017, o 21:51 przez pablo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 paź 2017, o 18:07 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10801
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Chyba ma być zbudowany od zera, jeśli chodzi o zabytki to tylko Miodową sobie przypominam. Mogę się jednak mylić...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 10:51 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9958
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Mniejszy zakres prac na Wielickiej
http://zikit.krakow.pl/utrudnienia/2141 ... ckiej.html

Cytuj:
Po szczegółowym badaniu technicznym okazało się jednak że infrastruktura pod jezdnią (system odwodnienia) jest uszkodzony i również wymaga remontu. Bez niego nałożenie nowej warstwy asfaltu mija się z celem, ponieważ szybko uległa by ona zniszczeniu. Kompleksową modernizację wymienionego fragmentu ulicy Wielickiej przeprowadzimy w innym terminie, tak by nie przedłużać teraz robót .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2017, o 13:05 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2601
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Pojawił się audyt rozbudowy ul. Stelmachów jako nowy ciąg dla KM pomiędzy ul. Łokietka i ul. Chełmońskiego.
http://rowery.zikit.pl/audyt/rozbudowa-ulicy-stelmachow/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2017, o 13:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22697
Streszczenie wczorajszej nadzwyczajnej sesji Rady Miasta w sprawie sytuacji na krakowskich drogach:

"Krakowianie dziękują za paraliż miasta". Prezydent przeprasza
https://www.tvn24.pl/krakow,50/krakow-m ... 82718.html

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2017, o 23:11 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
https://www.tvn24.pl/krakow,50/krakow-m ... 82718.html
Cytuj:
Prezydent Majchrowski mówił, że codziennie po Krakowie jeździ około 800 tysięcy samochodów. (http://www.tvn24.pl)

Czyli mamy już na drogach miasta więcej samochodów niż stałych mieszkańców liczy Kraków. Tych bowiem jest 765320 (dane GUS na 31 XII 2016 za Rocznikiem Demograficznym 2017).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2017, o 12:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22697
PRZEBUDOWA RYNKU KLEPARSKIEGO. PARKING ZOSTAJE NA CHODNIKU
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/przebu ... 23176.html
Cytuj:
Na stronie ZIKiT można już zobaczyć założenia planowanej przebudowy ulicy Rynek Kleparski. Po głosach sprzeciwu ze strony mieszkańców miasto wycofało się z planów całkowitej likwidacji miejsc postojowych na ostatnim odcinku, od strony ul. Basztowej.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2017, o 19:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Co tu dużo mówić - wygląda na to, że dla ZIKiT-u wciąż jest tak, że chodnik = parking. A były szumne zapowiedzi, kampanie reklamowe, spoty, na YouTubie, w telewizorkach w autobusach i tramwajach, w telewizji. Prawda jest taka, że cały czas niestety z ZIKiT-em jest jak z tą krową, co dużo ryczy, a mało mleka daje.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2018, o 11:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22697
PRZY PĘTLI W BIEŻANOWIE POWSTANIE RONDO TURBINOWE
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/przy-p ... 24002.html
Cytuj:
Na stronie ZIKiT można już zobaczyć, jak będzie wyglądać rondo, które ma powstać u zbiegu ulic Ćwiklińskiej, Heleny i Barbary w Bieżanowie. Prace przy jego budowie mają wystartować jesienią.
Wizualizacja:
Obrazek

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2018, o 14:34 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10801
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Ronda jednopasowe i turbinowe są super, więc idea zamiany jakiegokolwiek kolizyjnego skrzyżowania na rondo jest słuszna. Mnie tutaj tylko zastanawia jedno - czy aby na pewno w ciągu Ćwiklińskiej potrzebne są dwa pasy, skoro tuż za tym rondem prawe pasy są przeznaczone na parking, a kilkaset metrów dalej ulica i tak się kończy? I choć to drobiazg, to na tej wizualizacji jest błąd w rozmalowaniu - konkretniej w górnej części obrazka wyjazd z lewego pasa. No i nadal nie rozumiem dlaczego polscy projektanci się upierają przy kanciasnych załamaniach wyspy centralnej - niczemu to nie służy a znacząco utrudnia zawracanie bez najechania linii ciągłej bądź bezpiecznika z kostki. Naprawdę - znacznie korzystniej jest wziąć dobry wzorzec z Ronda Kocmyrzowskiego i ten kant ściąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2018, o 09:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22697
Z ŁAGIEWNIK PROSTO DO BONARKI. PRZEZ NOWE RONDO
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/z-lagi ... 24851.html
Cytuj:
Stąd postulaty mieszkańców, by zbudować alternatywne połączenie. Pomysłem na nie miałaby być droga równoległa do ulicy Turowicza, przebiegająca blisko niej – tak samo, jak ulica Przyjaźni Polsko-Węgierskiej po przeciwnej stronie. Rozpoczynałaby się od ulicy Generała Bolesława Roi i doprowadzała do przejazdu pod estakadą w ciągu ulicy Turowicza.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2018, o 12:15 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10801
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Zupełnie nie rozumiem o co im chodzi. Przecież ul. Turowicza dubluje ul. Fredry właściwie w 100% i jeśli ktoś jedzie od Łagiewnik w miejsce które nie leży stricte przy Fredry, to oczywiście wybierze Turowicza, choćby dlatego żeby nie stać do prawoskrętu, potem do zamkniętego szlabanu a potem jeszcze się wlec przez uliczkę o teoretycznie uspokojonym ruchu. W przeciwną stronę również - mimo nadłożenia 500m na kręcenie się po łącznicach myślę że jest to znacznie szybsze i wygodniejsze rozwiązanie niż lewoskręt z Fredry.

Fredry jest nieatrakcyjna dla tranzytu - jeśli jednak w stopniu niezadowalającym, to można ją jeszcze bardziej unieatrakcyjnić przez dołożenie progów wyspowych w ilości znanej z pierwotnej Bieżanowskiej, albo nawet pokusić się o klepsydrowe przystanki autobusowe. Wszystko to można - bo jak już napisałem - Turowicza w całości zapewnia alternatywę dla Fredry jeśli chodzi o tranzyt.

A już najbardziej mnie śmieszy podnoszony argument o tym, że często zamykany przejazd kolejowy jest dużym problemem, wybudujmy więc drogę która... i tak tego przejazdu nie zbocznikuje. Ogólnie świetne podejście do rozprawiania się z korkami przez budowę nowych dróg, zamiast zwyczajnego wypchnięcia tranzytu na istniejącą obok trasę GP (!).

Nie wiem kto i jaki ma interes w tej nowej drodze, ale z tego co ja widzę to jedyne co ona sprawi, to stanie się dodatkowym wyjazdem z Bonarki w stronę szeroko pojętego Borku i Kurdwanowa, co oczywiście ZWIĘKSZY ruch na Fredry, plus zassie lwią część ruchu od Brożka do Bonarki z węzła Powstańców Śląskich / Kamieńskiego również w fragment ul. Fredry i to ten feralny z przejazdem kolejowym. I w tej relacji jazda Fredry będzie atrakcyjna, bo ulicą Kamieńskiego jest znacznie naokoło i niemal zawsze jest tam jeden wielki korek, więc skoro już gdzieś i tak stać, to lepiej na Fredy do szlabanu i lewoskrętu.

Jak dla mnie jedyne co tam by można było zbudować, to przepust pod estakadą i rampę wyjazdową na południe z Przyjaźni Polsko-Węgierskiej w Turowicza, bo obecnie ta przedostatnia to jedna z najbardziej absurdalnych i bezużytecznych ulic w okolicy. Przynajmniej w stronę Turowicza, bo z Turowicza do Bonarki jest niewątpliwie świetnym dojazdem - co zresztą bije po oczach ze zdjęć satelitarnych Google jak bardzo wytarty jest pas ruchu na dół, a jak zakurzony jest pas ruchu na górę. Choć uważam że w skali miasta jest pierdyliard innych ważniejszych inwestycji niż ta rampa, więc jeśli nie będzie okazji do wymuszenia jej budowy przez dewelopera w ramach wuzetki, to nie powinno się jej budować wcale z miejskich środków.

Zwłaszcza że miasto chyba wyraźnie tych środków póki co nie ma, skoro decyduje się na taką horrendalną "Chwilówkę" z oprocentowaniem 69% jaką jest budowa trasy tramwajowej przez Meissnera.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2018, o 19:09 
Online
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2183
Lokalizacja: kraków
Od najbliższej środy 13 czerwca przez równe 3 miesiące (do 13 września) rozpoczyna się remont ul. Ćwiklińskiej. Stosowne tablice pojawiły się na początku tej ulicy przy skrzyżowaniu z ul. Jerzmanowskiego i Teligi. :)
Chce się rzec: Nareszcie. :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2018, o 08:45 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 3 gru 2018, o 14:00
Posty: 2
Pojawiła się wizualizacja budowanej trasy łagiewnickiej, podrzucam link:

https://www.youtube.com/watch?v=NoauGYS5kDw
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL