Wieści z Krakowa - infrastruktura drogowa

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Outofrange
Miłośnik
Posty: 127
Rejestracja: 10 lis 2012, o 21:35
Lokalizacja: Krk

Wieści z Krakowa - infrastruktura drogowa

#436 Post autor: Outofrange » 8 paź 2017, o 21:43

Cukier pisze:jednak nie jestem przekonany co do tego, że byłoby szybciej niż przez wiadukt wzdłuż A29L po buspasie.
Na Kamiennej "buspas" już jest - na odcinku od Dworca Towarowego jest torowisko. Niestety, od tunelu na północ jest dość wąsko. Może zrobić Kamienną jednokierunkową i wytyczyć buspas do Kleparza? Albo od. :hihi:

Albo jeszcze lepiej: przeciąć Kamienną na przejeździe kolejowym - od fortu do przejazdu dopuścić tylko KMK. W kierunku Kleparza chyba jest na tyle szeroko że da się buspas nawet zrobić chociaż chyba nie będzie potrzebny a na północ ruch będzie minimalny. I zrobić światła przy stacji benzynowej.

Same plusy: aktywacja Dworca Towarowego a i busiarze by błagali o przeniesienie końcówek tam...

Oczywiście takie marzenia można snuć - wrzask lokalnych firm pewnie się podniesie, więc może to po wyborach? :puppyeyes:

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

Wieści z Krakowa - infrastruktura drogowa

#437 Post autor: pablo » 10 paź 2017, o 10:20

Cukier pisze:pablo napisał(a):
Co do samego przejazdu w ciągu Łokietka, mam nadzieję, że tamtejszy przejazd się ucywilizuje w ten sposób, że obok powstanie drugi przekop i puszczony zostanie tamtędy trakt pieszo-rowerowy.

Ma tam być dokładnie to samo co na Zielonym Moście, czyli jezdnia 6m i chodniki po obu stronach. Biorąc pod uwagę charakter ulicy Łokietka,
Ale ta jezdnia z chodnikami ma być pod nowym wiaduktem? Bo pod starym się wszystko nie zmieści, a przebudować nie można bo jest zabytkowy. Co więc byłoby pod starym?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2017, o 22:51 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10934
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wieści z Krakowa - infrastruktura drogowa

#438 Post autor: Cukier » 10 paź 2017, o 19:07

Chyba ma być zbudowany od zera, jeśli chodzi o zabytki to tylko Miodową sobie przypominam. Mogę się jednak mylić...

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Wieści z Krakowa - infrastruktura drogowa

#439 Post autor: Mseifer » 15 paź 2017, o 11:51

Mniejszy zakres prac na Wielickiej
http://zikit.krakow.pl/utrudnienia/2141 ... ckiej.html
Po szczegółowym badaniu technicznym okazało się jednak że infrastruktura pod jezdnią (system odwodnienia) jest uszkodzony i również wymaga remontu. Bez niego nałożenie nowej warstwy asfaltu mija się z celem, ponieważ szybko uległa by ona zniszczeniu. Kompleksową modernizację wymienionego fragmentu ulicy Wielickiej przeprowadzimy w innym terminie, tak by nie przedłużać teraz robót .

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2608
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Wieści z Krakowa - infrastruktura drogowa

#440 Post autor: scyzor663 » 17 paź 2017, o 14:05

Pojawił się audyt rozbudowy ul. Stelmachów jako nowy ciąg dla KM pomiędzy ul. Łokietka i ul. Chełmońskiego.
http://rowery.zikit.pl/audyt/rozbudowa- ... telmachow/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieści z Krakowa - infrastruktura drogowa

#441 Post autor: Kaszmir » 19 paź 2017, o 14:53

Streszczenie wczorajszej nadzwyczajnej sesji Rady Miasta w sprawie sytuacji na krakowskich drogach:

"Krakowianie dziękują za paraliż miasta". Prezydent przeprasza
https://www.tvn24.pl/krakow,50/krakow-m ... 82718.html

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

Wieści z Krakowa - infrastruktura drogowa

#442 Post autor: pablo » 21 paź 2017, o 00:11

Prezydent Majchrowski mówił, że codziennie po Krakowie jeździ około 800 tysięcy samochodów. (http://www.tvn24.pl)
Czyli mamy już na drogach miasta więcej samochodów niż stałych mieszkańców liczy Kraków. Tych bowiem jest 765320 (dane GUS na 31 XII 2016 za Rocznikiem Demograficznym 2017).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieści z Krakowa - infrastruktura drogowa

#443 Post autor: Kaszmir » 27 lis 2017, o 12:23

PRZEBUDOWA RYNKU KLEPARSKIEGO. PARKING ZOSTAJE NA CHODNIKU
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/przebu ... 23176.html
Na stronie ZIKiT można już zobaczyć założenia planowanej przebudowy ulicy Rynek Kleparski. Po głosach sprzeciwu ze strony mieszkańców miasto wycofało się z planów całkowitej likwidacji miejsc postojowych na ostatnim odcinku, od strony ul. Basztowej.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Wieści z Krakowa - infrastruktura drogowa

#444 Post autor: Mistrzejowiczanin » 27 lis 2017, o 19:36

Co tu dużo mówić - wygląda na to, że dla ZIKiT-u wciąż jest tak, że chodnik = parking. A były szumne zapowiedzi, kampanie reklamowe, spoty, na YouTubie, w telewizorkach w autobusach i tramwajach, w telewizji. Prawda jest taka, że cały czas niestety z ZIKiT-em jest jak z tą krową, co dużo ryczy, a mało mleka daje.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieści z Krakowa - infrastruktura drogowa

#445 Post autor: Kaszmir » 31 sty 2018, o 11:56

PRZY PĘTLI W BIEŻANOWIE POWSTANIE RONDO TURBINOWE
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/przy-p ... 24002.html
Na stronie ZIKiT można już zobaczyć, jak będzie wyglądać rondo, które ma powstać u zbiegu ulic Ćwiklińskiej, Heleny i Barbary w Bieżanowie. Prace przy jego budowie mają wystartować jesienią.
Wizualizacja:
Obrazek

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10934
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wieści z Krakowa - infrastruktura drogowa

#446 Post autor: Cukier » 31 sty 2018, o 14:34

Ronda jednopasowe i turbinowe są super, więc idea zamiany jakiegokolwiek kolizyjnego skrzyżowania na rondo jest słuszna. Mnie tutaj tylko zastanawia jedno - czy aby na pewno w ciągu Ćwiklińskiej potrzebne są dwa pasy, skoro tuż za tym rondem prawe pasy są przeznaczone na parking, a kilkaset metrów dalej ulica i tak się kończy? I choć to drobiazg, to na tej wizualizacji jest błąd w rozmalowaniu - konkretniej w górnej części obrazka wyjazd z lewego pasa. No i nadal nie rozumiem dlaczego polscy projektanci się upierają przy kanciasnych załamaniach wyspy centralnej - niczemu to nie służy a znacząco utrudnia zawracanie bez najechania linii ciągłej bądź bezpiecznika z kostki. Naprawdę - znacznie korzystniej jest wziąć dobry wzorzec z Ronda Kocmyrzowskiego i ten kant ściąć.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieści z Krakowa - infrastruktura drogowa

#447 Post autor: Kaszmir » 4 kwie 2018, o 10:54

Z ŁAGIEWNIK PROSTO DO BONARKI. PRZEZ NOWE RONDO
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/z-lagi ... 24851.html
Stąd postulaty mieszkańców, by zbudować alternatywne połączenie. Pomysłem na nie miałaby być droga równoległa do ulicy Turowicza, przebiegająca blisko niej – tak samo, jak ulica Przyjaźni Polsko-Węgierskiej po przeciwnej stronie. Rozpoczynałaby się od ulicy Generała Bolesława Roi i doprowadzała do przejazdu pod estakadą w ciągu ulicy Turowicza.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10934
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wieści z Krakowa - infrastruktura drogowa

#448 Post autor: Cukier » 4 kwie 2018, o 13:15

Zupełnie nie rozumiem o co im chodzi. Przecież ul. Turowicza dubluje ul. Fredry właściwie w 100% i jeśli ktoś jedzie od Łagiewnik w miejsce które nie leży stricte przy Fredry, to oczywiście wybierze Turowicza, choćby dlatego żeby nie stać do prawoskrętu, potem do zamkniętego szlabanu a potem jeszcze się wlec przez uliczkę o teoretycznie uspokojonym ruchu. W przeciwną stronę również - mimo nadłożenia 500m na kręcenie się po łącznicach myślę że jest to znacznie szybsze i wygodniejsze rozwiązanie niż lewoskręt z Fredry.

Fredry jest nieatrakcyjna dla tranzytu - jeśli jednak w stopniu niezadowalającym, to można ją jeszcze bardziej unieatrakcyjnić przez dołożenie progów wyspowych w ilości znanej z pierwotnej Bieżanowskiej, albo nawet pokusić się o klepsydrowe przystanki autobusowe. Wszystko to można - bo jak już napisałem - Turowicza w całości zapewnia alternatywę dla Fredry jeśli chodzi o tranzyt.

A już najbardziej mnie śmieszy podnoszony argument o tym, że często zamykany przejazd kolejowy jest dużym problemem, wybudujmy więc drogę która... i tak tego przejazdu nie zbocznikuje. Ogólnie świetne podejście do rozprawiania się z korkami przez budowę nowych dróg, zamiast zwyczajnego wypchnięcia tranzytu na istniejącą obok trasę GP (!).

Nie wiem kto i jaki ma interes w tej nowej drodze, ale z tego co ja widzę to jedyne co ona sprawi, to stanie się dodatkowym wyjazdem z Bonarki w stronę szeroko pojętego Borku i Kurdwanowa, co oczywiście ZWIĘKSZY ruch na Fredry, plus zassie lwią część ruchu od Brożka do Bonarki z węzła Powstańców Śląskich / Kamieńskiego również w fragment ul. Fredry i to ten feralny z przejazdem kolejowym. I w tej relacji jazda Fredry będzie atrakcyjna, bo ulicą Kamieńskiego jest znacznie naokoło i niemal zawsze jest tam jeden wielki korek, więc skoro już gdzieś i tak stać, to lepiej na Fredy do szlabanu i lewoskrętu.

Jak dla mnie jedyne co tam by można było zbudować, to przepust pod estakadą i rampę wyjazdową na południe z Przyjaźni Polsko-Węgierskiej w Turowicza, bo obecnie ta przedostatnia to jedna z najbardziej absurdalnych i bezużytecznych ulic w okolicy. Przynajmniej w stronę Turowicza, bo z Turowicza do Bonarki jest niewątpliwie świetnym dojazdem - co zresztą bije po oczach ze zdjęć satelitarnych Google jak bardzo wytarty jest pas ruchu na dół, a jak zakurzony jest pas ruchu na górę. Choć uważam że w skali miasta jest pierdyliard innych ważniejszych inwestycji niż ta rampa, więc jeśli nie będzie okazji do wymuszenia jej budowy przez dewelopera w ramach wuzetki, to nie powinno się jej budować wcale z miejskich środków.

Zwłaszcza że miasto chyba wyraźnie tych środków póki co nie ma, skoro decyduje się na taką horrendalną "Chwilówkę" z oprocentowaniem 69% jaką jest budowa trasy tramwajowej przez Meissnera.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2563
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Wieści z Krakowa - infrastruktura drogowa

#449 Post autor: kucyk » 10 cze 2018, o 20:09

Od najbliższej środy 13 czerwca przez równe 3 miesiące (do 13 września) rozpoczyna się remont ul. Ćwiklińskiej. Stosowne tablice pojawiły się na początku tej ulicy przy skrzyżowaniu z ul. Jerzmanowskiego i Teligi. :)
Chce się rzec: Nareszcie. :thumbup:

3Droad
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 3 gru 2018, o 14:00

Wieści z Krakowa - infrastruktura drogowa

#450 Post autor: 3Droad » 6 gru 2018, o 08:45

Pojawiła się wizualizacja budowanej trasy łagiewnickiej, podrzucam link:

https://www.youtube.com/watch?v=NoauGYS5kDw
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”