Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 23 paź 2019, o 12:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 456 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 lut 2017, o 14:34 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Wkrótce nowa nawierzchnia dla 50 ulic
http://www.gazetakrakowska.pl/motofakty ... ,11818982/

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2017, o 16:53 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10779
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
kot_feliks napisał(a):
Grunt, że wyremontują nawierzchnię na Wrocławskiej, którą mieli przebudować (poszerzenie w krawężnikach w niektórych miejscach, aby zmieścić pasy rowerowe + wymiana asfaltu) w ramach umów infrastrukturalnych z deweloperami... Więc albo:
- za chwilę rozryją nowy asfalt albo:
- zrobią na swój koszt coś, co miał zrobić deweloper.

Zgodzę się z tym, że w wielu miejscach te nakładki są robione bez pomyślunku i sprowadzają się tylko do wymiany nawierzchni, podczas gdy czasem przestawienie paru krawężników "przy okazji" byłoby sporym usprawnieniem dla ruchu. Osobiście bardzo żałuję, że remontując nakładkowo ulice w rejonie miasteczka studenckiego AGH nikt nie wpadł na pomysł połączenia w jedno zanikającego prawego pasa Armii Krajowej / Nawojki z zatoką autobusową która jest tak ciasna, że z trudem mieście jednego przegubowca i wymaga od kierowcy nie lada umiejętności. Wystarczyło przestawić parę krawężników, zrobić kawałek podbudowy i autobusy mogłyby jechać cały czas prawym pasem do samego przystanku "MS AGH", bez praktycznie żadnego ruszania kierownicą, i ten przystanek mógłby być podwójny, na co zapotrzebowanie jak najbardziej jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2017, o 11:35 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
To samo dotyczy przystanku Czarnowiejska w stronę Bronowic. Przedłużenie o ok. metr zatoki pozwoliłoby pomieścić dwa autobusy przegubowe i przystanek stałby się podwójny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2017, o 16:15 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
W Krakowie w najbliższych tygodniach pracę zacznie... drogomistrz. To nowe stanowisko w ZIKiT
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... dzie-drog/

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2017, o 12:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22635
Cytuj:
Z tego rekordu się cieszymy!

2017-03-01

Trwają pierwsze pozimowe przeglądy dróg. Na przedwiośniu sprawdziliśmy także ile razy interweniowali u nas kierowcy, którzy uszkodzili samochód na drogowej dziurze. Okazuje się, że w tym roku, do 28 lutego, dotarło do ZIKiT 49 takich spraw. Dla porównania w 2011 roku, w tym samym okresie, było ich 337. Bardzo nas cieszy, że po Krakowie po prostu jeździ się lepiej!

O roszczenie odszkodowawcze występują do ZIKiT kierowcy, którzy uszkodzili pojazd ze względu na zły stan nawierzchni drogi. Najczęściej chodzi o uszkodzenie kół i elementów zawieszenia. Mniej takich wniosków złożonych na dzienniku podawczym ZIKiT, można uznać za lepszy stan krakowskich dróg, choć oczywiście składają się na to także inne czynniki, jak np. poziom ruchu czy bezpieczna jazda.

O tym, że statystyki są coraz lepsze, świadczy porównanie liczby złożonych roszczeń odszkodowawczych od kierowców w ciągu ostatnich lat. I tak od początku roku do końca lutego w 2010 roku było ich 271; w 2011 r. – 337, 2012 r. – 146, w 2013 r. -162, w 2014 r. – 67, w 2015 r. – 52, w 2016 r. – 64 i w 2017 r. – 49.

Warto także zauważyć, że wypłacanie takiego odszkodowania także leży w gestii ZIKiT. Nie są to małe kwoty, w dodatku koszty rosną, ponieważ samochody i ich części są coraz droższe. Średnia wartość jednej szkody w 2014 r. wynosiła 1211 zł, w kolejnych latach 1392 zł (2014 r.) i 1468 zł (2015 r.). Mniej okazji do wypłacania takich odszkodowań to także realne oszczędności w budżecie ZIKiT. Jest to tym bardziej korzystne dla mieszkańców i kierowców, bo zaoszczędzone środki z tej puli, przekazywane są na bieżące utrzymanie dróg, czyli dodatkowe remonty.

Z naszych danych wynika również, że w przeważającej większości o zniszczonym pojeździe na drogowej dziurze informują nas kierowcy. Od motocyklistów i rowerzystów mamy incydentalne, pojedyncze zgłoszenia.
http://zikit.krakow.pl/ogolne/208017,17 ... zymy_.html

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2017, o 16:04 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Problemów z przebudową Myślenickiej ciąg dalszy. ZIKiT jest dobrej myśli
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/proble ... 19213.html

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2017, o 20:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2013, o 20:01
Posty: 271
Lokalizacja: Krowodrza Górka
W kwestii remontów nakładkowych, mnie też boli że nie uwzględniają nawet drobnych zmian geometrii konserwując obecny stan na wiele lat. Problemem jest to że taka zmiana geometrii sprawia że remont staje się przebudową i znacząco zwiększa biurokrację, czyli też koszty - choćby wymaga pozwolenia na budowę.

W kwestii Wrocławskiej sprawa jest już chyba przegrana, deweloperzy już budują osiedle i nie uda się ich zmusić do przebudowy drogi. Niestety, ale ten piękny projekt trafi najpewniej do szuflady.

_________________
Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. - Ernest Hemingway


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2017, o 15:41 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Kapelanka do remontu jeszcze przed wakacjami
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/kapela ... 19291.html

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 15:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Krakowscy drogowcy rozpoczynają wiosenną akcję malowania pasów. Gdzie można zrobić to lepiej?
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... to-lepiej/

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 19:03 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 9 gru 2013, o 20:32
Posty: 660
Lokalizacja: Kraków
Co do tego malowania pasów to ostatnio ktoś pomyślał i namalowali pasy na ul. Łokietka (od Pachońskiego do granicy miasta). Wcześniej ich tam nie było i kierowcy wyprzedzali jak chcieli, a teraz przynajmniej widać gdzie nie mogą, bo jest podwójna ciągła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2017, o 15:28 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Kraków. Na wiosnę kwitną remonty [LISTA ULIC]
http://www.gazetakrakowska.pl/motofakty ... ,11898541/

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2017, o 08:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22635
PODZIEMNA KOMUNIKACJA I JEDEN PLAC. CO POWSTANIE PRZED DAWNYM HOTELEM CRACOVIA?
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/podzie ... 19513.html
Cytuj:
Powstanie punktu widokowego pomiędzy budynkami, likwidacja trakcji tramwajowej przecinającej obecny plac, a w zamian za to elektryczne autobusy. Taką koncepcję zaproponował jeden z krakowskich architektów. W odpowiedzi usłyszał, że „nie można doprowadzić do monumentalizacji przestrzeni”.

Chętnie dowiedziałbym się który architekt to wymyślił. Na szczęście pomysł nie ma szans przejść.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2017, o 20:41 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 9 gru 2013, o 20:32
Posty: 660
Lokalizacja: Kraków
Wycięcie tramwaju nie ma faktycznie szans przejść, ale nie zdziwię się jak tunel będą chcieli budować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 09:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22635
Cytuj:
Lepiej dla wszystkich
2017-04-28

Zimą Wózkowa Masa Krytyczna zwróciła uwagę ZIKiT na organizację ruchu na ul. Doktora Twardego, gdzie chodniki zastawione są przez samochody, brakuje przejść dla pieszych, a te które istnieją są niebezpieczne.

Obrazek
Fot. Michał Wojtaszek

Na kanwie postulatów mieszkańców powstał projekt organizacji ruchu, który pogodzi wszystkich użytkowników ulicy i poprawi ich bezpieczeństwo. Udało się wygospodarować zarówno dodatkowe miejsca parkingowe dla samochodów, jak i zaprojektować nowe przejścia dla pieszych i fragment buspasa.

Zmiany obejmą odcinek pomiędzy ul. Bratysławską, a tunelem pod linią kolejową. Dodatkowa przestrzeń została wygospodarowana ze skrajnych pasów ruchu na ul. Doktora Twardego. To na nich zostanie zorganizowany parking, na którym zmieści się ok. 70 pojazdów. Dzięki temu na chodnikach pojawi się ciąg pieszo – rowerowy. Dodatkowo powstaną nowe przejścia dla pieszych – przez ul. Prądnicką (przy szpitalu) i ul. Pielęgniarek, a istniejące przejście przez ul. Doktora Twardego zostanie wyposażone w azyle dla pieszych, poprawiające bezpieczeństwo. Natomiast tuż za skrzyżowaniem z ul. Bratysławską pojawi się nowy fragment buspasa, który ułatwi poruszanie się autobusom KMK.

Nowa organizacja ruchu na ul. Doktora Twardego zostanie wprowadzona ok. 20 maja.
http://zikit.krakow.pl/ogolne/209646,17 ... tkich.html

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 15:22 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Weekendowe remonty na Dietla, Słowackiego i Conrada
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/weeken ... 19936.html

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 456 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL