Igołomska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

franio
Miłośnik
Posty: 133
Rejestracja: 30 paź 2013, o 22:38
Lokalizacja: Golkowice

Igołomska

#151 Post autor: franio » 11 wrz 2018, o 13:24

Stopiątki mają zakaz, gdyż nie można nimi utrzymać prędkości do 10 km/h.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1556
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Igołomska

#152 Post autor: Impuls » 11 wrz 2018, o 21:48

kucyk pisze:Jutro na pętli tramwajowej w Pleszowie ponownie zawita Krakowiak z Nowej Huty ze świtą na pokładzie - być może będzie to ostateczne odebranie trasy tramwajowej. :)
Gdzieś po 12-ej pojawił się HG923. Wcześniej kosili metrową trawę i sprzątali przystanki.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3045
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Igołomska

#153 Post autor: kucyk » 12 wrz 2018, o 05:04

Impuls pisze:Gdzieś po 12-ej pojawił się HG923. Wcześniej kosili metrową trawę i sprzątali przystanki.
Tak wiem. Z zajezdni wyjechał zaraz po godzinie 11 a wrócił do niej ok. 12,30. :)

remus846
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 21 lut 2010, o 17:10
Lokalizacja: KrK NH LSK

Igołomska

#154 Post autor: remus846 » 22 wrz 2018, o 20:49

Dlaczego Bronowice mają mieć darmową komunikację zastepczą a Pleszów nie??

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3325
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Igołomska

#155 Post autor: tomek_m » 22 wrz 2018, o 21:03

Pewnie "kiełbasa wyborcza", na którymś portalu wyczytałem, że jest to inicjatywa prezydenta J. Majchrowskiego.

remus846
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 21 lut 2010, o 17:10
Lokalizacja: KrK NH LSK

Igołomska

#156 Post autor: remus846 » 22 wrz 2018, o 21:26

tomek_m pisze:Pewnie "kiełbasa wyborcza", na którymś portalu wyczytałem, że jest to inicjatywa prezydenta J. Majchrowskiego.
Dokładnie o to mi chodzi... Czyżby p.Jacek chciał zadbać o głosy z Bronowic?? Wedle jego mniemania to 710 powinno być darmowe od stycznia tego roku. Głosy z Pleszowa są tak samo ważne jak te z Bronowic.

Treść Konstytucji :
1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.

remus846
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 21 lut 2010, o 17:10
Lokalizacja: KrK NH LSK

Igołomska

#157 Post autor: remus846 » 22 wrz 2018, o 21:27

A jak tak się stanie, że złamie art.32 Konstytucji to na niego odniosę.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3325
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Igołomska

#158 Post autor: tomek_m » 22 wrz 2018, o 22:21

Ale to jeszcze nie wiadomo czy wejdzie w życie. J. Majchrowski dopiero miał z taką propozycją wystąpić na którejś z najbliższych sesji Rady Miasta.

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Igołomska

#159 Post autor: NowaHutaWschód » 23 wrz 2018, o 07:55

Ciekawe czy kodziarze beda wtedy krecic awantury o konstytucje, a dwa co z tymi tramwajami, puszcza je w tym roku, czy torowisko zostanie na pokaz? Moze majcher stwierdzil ze ludzie z Pleszowa sa juz dosc wkurw.... i nie ma sensu dbac już o ich glosy
-nieczynne torowisko
-Igolomska zaplytowana na długim odcinku
-korki na drodze
-olewanie od lat tej czesci Krakowa
-komunikacja gorsza niz za prl-u
Polska Kibolska

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Igołomska

#160 Post autor: Cukier » 28 wrz 2018, o 21:30

Carol pisze:No ja już sam nie wiem czy to ściema, czy nie. Od ponad tygodnia wkopywane są w ziemie ogromne rury o średnicy chyba ponad metrowej. Rozpoczęcie wykopu i montażu tego rurociągu/kanału zaczyna się obok obecnego wjazdu na drogę w kierunku bramy nr 4 huty i kierują się z tym rurociągiem w stronę Pleszowa. Jest zakopywany na dość znacznej głębokości, dokładnie pomiędzy torowiskiem tramwajowym a "starą" częścią Igołomskiej. Tempo prac to jakieś może 100 metrów w ciągu 5 dni, a pracują nawet do późna w nocy. Więc jeśli to jest ten kanał przez który ma biec odwodnienie torowiska, to otwarcie Pleszowa będzie chyba w przyszłym roku.
Potwierdzam, kopią dość głęboki rów szeroki na jakieś 2-3 metry, zabezpieczony z obu stron ściankami Larsena i władają do niego duże rury, przy czym wydaje mi się, że tak naprawdę odkopują stary kanał, rozbierają go i dopiero na jego miejsce wstawiają nowy. Roboty mają sporo, więc nieszczególnie dziwi, że tyle to zajmuje.

Ogólnie w końcu można powiedzieć że na Igołomskiej z tygodnia na tydzień widać postęp prac. Zwłaszcza w temacie pierwszej z dwóch nowych jezdni - od Giedroycia do Bramy 5 już od jakiegoś czasu gotowa, od Bramy 5 po dojazd do hałdy "Pleszów" z niewielkimi przerwami na dojazdy do posesji, skrzyżowania z oboma końcami ul. Nadbrzezie oraz przekop przy cmentarzu w Pleszowie jest już uwalcowana niemal finalna warstwa tłucznia / suchobetonu. Myślę, że jest realne, że przed zimą skończy się na tym odcinku jazda po betonach.

Ruszyło się też w kwestii Wielkiej Dziury W Ziemi, gdzie wciąż się ją pogłębia, zdaje się że poszła też już w ruch palownica i było zalewanie betonem pierwszych fundamentów. Między zaś WDWZ a wiaduktem kolejowym do hałdy dość niespiesznie ale konsekwentnie jest demolowana południowa część starej jezdni i szykowane jest miejsce pod nową - zapewne robotnicy się za to wezmą gdy skończą odcinek Brama 5 - Pleszów.

Między WDWZ a Rzepakową jest chyba najmniejsze zaawansowanie prac i pomijając wycinkę drzew właściwie można tam oglądać starą Igołomską w oryginale. Kawałek dalej, przy Ruszczy również już chyba od roku mamy stagnację i mimo wykopanej wannny pod nową jezdnię nikt ani myśli jej robić, a najstarsze betony stanowiące pas ruchu w stronę miasta są w coraz gorszym stanie. Nieznacznie do przodu posuwa się jedynie budowa kanału dla Strugi Rusieckiej, nad którym w przyszłości ma być placówka ITD do kontrolowania tirów.

Na temat odcinka Wiatra - Cło zbyt wiele nie powiem, bo nie bywam.

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Igołomska

#161 Post autor: NowaHutaWschód » 5 paź 2018, o 19:22

Na Igolomskiej szykuje sie kolejny objazd z płyt, miasto nie ma nic do powiedzenia w tej kwestii ze firma wykonawcza odwala taka ch.....? Nie dosc ze kolejny fragment na płytach, to wyglądaja gorzej niz te przy wiadukcie obok pętli Pleszowskiej.
Polska Kibolska

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1778
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Igołomska

#162 Post autor: Jamnik » 15 paź 2018, o 16:00


kucyk
Dyrektor
Posty: 3045
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Igołomska

#163 Post autor: kucyk » 23 mar 2021, o 16:23


Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7715
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Igołomska

#164 Post autor: Locutus » 14 wrz 2021, o 08:17

Nie do wiary. No po prostu nie do wiary. Ciekawe czy na dziesiątkę w końcu trafią niskopodłogowe tramwaje (tu słychać złośliwy chichot, bo odpowiedź na to pytanie wszyscy znamy).
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 20.09.2021 r. (poniedziałek) rozpocznie się przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu Al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego (odcinek Plac Centralny im. R. Reagana – Bardosa). W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

linia 10 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Łagiewniki – … – Plac Centralny im. R. Reagana – Al. Solidarności – Ujastek Mogilski – Igołomska – Pleszów. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 16 – zostanie zawieszona;

linia 44 – w dalszym ciągu będzie zawieszona;

linia 74 – zostanie uruchomiona zastępcza linia tramwajowa kursująca po następującej trasie: Mistrzejowice – Ks. Jancarza – Mikołajczyka – Al. Andersa – Plac Centralny im. R. Reagana – Al. Jana Pawła II – Mogilska – Lubicz – Basztowa – Długa – Kamienna – Dworzec Towarowy. Linia będzie kursować w dni powszednie w godzinach ok. 6:00 – 18:00 z częstotliwością co 15 minut;

linia 716 – zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa kursująca po następującej trasie: Aleja Przyjaźni – Al. Andersa – Boruty-Spiechowicza – Al. Jana Pawła II – Ptaszyckiego – Fort Mogiła

linia będzie obsługiwać następujące przystanki: Aleja Przyjaźni, Os. Zgody (tylko w kierunku Alei Przyjaźni), Os. Kolorowe (tylko w kierunku Fortu Mogiła), Plac Centralny im. R. Reagana, Os. Na Skarpie, Klasztorna, Suche Stawy, Bardosa, Fort Mogiła;

linia będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza godzinami szczytu oraz co 30 minut w dni wolne.

Zasady zachowania ważności biletów

 

Bilety okresowe wykupione na linie 10 i 16 zachowują ważność na stałych i zmienionych trasach tych linii oraz na całej trasie linii 710. Ponadto:

Bilety okresowe wykupione na linię 10 zachowują ważność:

na trasie linii 123, 163 i 193 na odcinku Os. Na Skarpie – Struga;

na trasie linii 174 na odcinku Rondo Czyżyńskie – Kombinat.

Bilety okresowe wykupione na linię 16 zachowują ważność:

na trasie linii 10 na odcinku Fort Mogiła – Plac Centralny im. R. Reagana;

na trasie linii 123 na odcinku Os. Na Skarpie – Mistrzejowice;

na trasie linii 163 i 193 na odcinku Os. Na Skarpie – Rondo Piastowskie;

na trasie linii 174 na odcinku Os. Kolorowe – Klasztorna.
Źródło: https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/104-2021

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”