Kocmyrzowska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Kocmyrzowska

#31 Post autor: Mistrzejowiczanin » 17 mar 2018, o 11:22

Lw25 pisze:P&R na Makach trzeba rozbudować, a wszystkie P&Ry w końcu podłączyć do iMKA.
A może by zacząć się zastanawiać nad przedłużeniem linii z Czerwonych Maków gdzieś dalej, gdzie mogłaby powstać duża pętla i nawet piętrowy P+R? Na Czerwonych Makach, cóż - z jednej strony nie ma miejsca na większą pętlę czy większy P+R, a w obliczu rozbudowującego się miasta w kierunku Skawiny, w którą to stronę prędzej czy później trzeba będzie ten tramwaj przedłużyć, decyzja o rozbudowie P+R na Makach byłaby straconymi środkami.

Co do iMKA: a nie lepiej myśleć nad integracją KKM i MKA w jeden system. Skoro dążymy przynajmniej w daleko posuniętej teorii do zintegrowanego systemu komunikacyjnego w Aglomeracji Krakowskiej, to po co mielibyśmy mieć ostatecznie dwa plastiki w portfelu zamiast jednego? A jeżeli nie, bo województwo będzie blokować, to już prędzej wypadałoby coś zdziałać w drugą stronę, aby istniejące P+R-y przy przystankach kolejowych włączyć do systemu Krakowskiego, jak póki co Czerwone Maki, Kurdwanów i Nowy Bieżanów.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Yunkers
Specjalista
Posty: 187
Rejestracja: 27 paź 2017, o 21:36
Lokalizacja: Skawina

Kocmyrzowska

#32 Post autor: Yunkers » 17 mar 2018, o 12:50

Lw25 pisze:P&R na Makach trzeba rozbudować, a wszystkie P&Ry w końcu podłączyć do iMKA.
I przyznać się do tego, że spieprzyło się budowę pętli i parkingu na szczerym polu? Tego ZIKiT na pewno nie zrobi, Czerwone Maki są "zbyt nowe", żeby je rozbudowywać. Zresztą, nie wyrabiają na każdym polu - nie tylko P+R jest do poprawki - a przecież domyślnie cała Bunscha ma iść w blokowiska, zapotrzebowanie będzie jeszcze większe. Tramwaj na Bunscha i tak jest kwestią czasu, nie ma co wrzucać pieniędzy na ratowanie Maków.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Kocmyrzowska

#33 Post autor: Lw25 » 17 mar 2018, o 17:14

Mistrzejowiczanin pisze: A może by zacząć się zastanawiać nad przedłużeniem linii z Czerwonych Maków gdzieś dalej, gdzie mogłaby powstać duża pętla i nawet piętrowy P+R? Na Czerwonych Makach, cóż - z jednej strony nie ma miejsca na większą pętlę czy większy P+R, a w obliczu rozbudowującego się miasta w kierunku Skawiny, w którą to stronę prędzej czy później trzeba będzie ten tramwaj przedłużyć, decyzja o rozbudowie P+R na Makach byłaby straconymi środkami.

Co do iMKA: a nie lepiej myśleć nad integracją KKM i MKA w jeden system. Skoro dążymy przynajmniej w daleko posuniętej teorii do zintegrowanego systemu komunikacyjnego w Aglomeracji Krakowskiej, to po co mielibyśmy mieć ostatecznie dwa plastiki w portfelu zamiast jednego? A jeżeli nie, bo województwo będzie blokować, to już prędzej wypadałoby coś zdziałać w drugą stronę, aby istniejące P+R-y przy przystankach kolejowych włączyć do systemu Krakowskiego, jak póki co Czerwone Maki, Kurdwanów i Nowy Bieżanów.
Z tego co wiem to nie województwo jest hamulcowym, tylko pewien operator przewozów z kompleksami. Przy czym mi chodzi o dodanie w aplikacji tam gdzie Tarnów.
Yunkers pisze:I przyznać się do tego, że spieprzyło się budowę pętli i parkingu na szczerym polu? Tego ZIKiT na pewno nie zrobi, Czerwone Maki są "zbyt nowe", żeby je rozbudowywać. Zresztą, nie wyrabiają na każdym polu - nie tylko P+R jest do poprawki - a przecież domyślnie cała Bunscha ma iść w blokowiska, zapotrzebowanie będzie jeszcze większe. Tramwaj na Bunscha i tak jest kwestią czasu, nie ma co wrzucać pieniędzy na ratowanie Maków.
Niestety, propaganda jest najważniejsza. :wall:
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Kocmyrzowska

#34 Post autor: Mistrzejowiczanin » 17 mar 2018, o 17:40

Lw25 pisze:Z tego co wiem to nie województwo jest hamulcowym, tylko pewien operator przewozów z kompleksami.
Chodzi Ci może o Przewozy Regionalne? Wątpię, bo MKA to jest idea władz województwa i Kolei Małopolskich na linie SKA i Przewozy Regionalne niewiele mają do tego.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
tiross
Dyrektor
Posty: 1165
Rejestracja: 8 lut 2012, o 12:57
Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica IV
Kontakt:

Kocmyrzowska

#35 Post autor: tiross » 1 maja 2018, o 18:52

Kolejny fragment Kocmyrzowskiej jest w trakcie wyrównywania nawierzchni. Póki co zrobiono wschodnią nitkę, zachodnia czeka na asfalt. W każdym razie od odcinka wyrównanego w marcu w stronę miasta będzie około 450 metrów nowej nawierzchni.
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX


suchy
Dyrektor
Posty: 2436
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Kocmyrzowska

#37 Post autor: suchy » 1 cze 2018, o 15:05

Świetnie, pętla bez żadnego żeberka czy przejazdów pomiędzy torami - czyli jak coś się pozajeżdża albo zepsuje to mamy zero możliwości manewrowania. :thumbdown:

Plus jak już ktoś zdążył skomentować pod audytem, przystanek przy Jarzębiny będzie bezużyteczny, bo na jego wysokości nie ma być przejścia dla pieszych - takowe będzie na skrzyżowaniu z Darwina. Więc kto z mieszkańców osiedla będzie się cofał od Darwina do Jarzębiny, skoro przy Darwina przystanek zostaje na miejscu? :lmao: No chyba, że przy budowie S7 i przebudowie wiaduktów planuje się go usunąć.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Kocmyrzowska

#38 Post autor: Cukier » 1 cze 2018, o 15:33

suchy pisze:Świetnie, pętla bez żadnego żeberka czy przejazdów pomiędzy torami - czyli jak coś się pozajeżdża albo zepsuje to mamy zero możliwości manewrowania.
Jak dla mnie to tam aż prosi się o mijankę dla tramwajów wjeżdżających. Miejsca mnóstwo.
suchy pisze:Plus jak już ktoś zdążył skomentować pod audytem, przystanek przy Jarzębiny będzie bezużyteczny, bo na jego wysokości nie ma być przejścia dla pieszych - takowe będzie na skrzyżowaniu z Darwina. Więc kto z mieszkańców osiedla będzie się cofał od Darwina do Jarzębiny, skoro przy Darwina przystanek zostaje na miejscu? No chyba, że przy budowie S7 i przebudowie wiaduktów planuje się go usunąć.
Zdaje się że ludzie nie bardzo będą mieć wyjście, bo jeśli się nic nie pozmieniało w kwestii S7, to zarówno przystanek tramwajowy Darwina jak i Wiadukty mają zniknąć bezpowrotnie. W pierwotnych planach do przystanku Jarzębiny miała być kładka, ale zdaje się że została sromotnie oprotestowana, to ZIKiT w odwecie stwierdził że nie będzie nic, chodźcie se naokoło :twisted:

Oczywiście jest to do cna durne i przy Jarzębiny powinno być oczywiście przejście. Ogólnie to uważam, że od Darwina do Bukszpanowej jezdnie Kocmyrzowskiej powinny iść w wannie, tak żeby nie stanowiły uciążliwego sąsiedztwa dla osiedli. To implikuje swobodę w przerzucaniu kładek dla pieszych, będących de facto przedłużeniem chodnika, bez żadnej różnicy w terenie.

I choć pętla tramwajowa pomijając brak mijanki została zaproponowana całkiem sensownie, to ja nie mogę przeboleć, że brakuje odwagi na wydłużenie tramwaju do Morcinka i zrobienie tam wielkiego parkingu P+R na który na Wzgórzach nigdy miejsca nie będzie. Miałoby również duży sens zrobienie wówczas na odcinku od Morcinka do Jarzębiny pasa autobusowo-tramwajowego - najlepiej chyba w wersji z tramwajem na skrajnym prawym pasie ruchu, będącym jednocześnie buspasem. I dalej ten ciąg autobusowy mógłby prowadzić do Darwina gdzie powinien powstać węzeł przesiadkowy na kolej, więc tam powinna powstać pętla autobusowa, ewentualnie jeśli kolejarzom to nie w smak, to można już odżałować i skierować te autobusy do istniejącego przystanku Lubocza.

Jaky
Znawca
Posty: 41
Rejestracja: 10 sie 2017, o 14:21

Kocmyrzowska

#39 Post autor: Jaky » 25 mar 2019, o 21:10

Marne szanse na rozpoczęcie budowy w tym roku...
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/przebu ... 29794.html

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Kocmyrzowska

#40 Post autor: Cukier » 25 mar 2019, o 22:34

W sumie dobrze, bo ten odcinek od Darwina do granic miasta dla Krakowa zbyt wiele nie wnosi, a sama ZIKiTowska koncepcja jednak pozostawiała trochę do życzenia. Skoro de facto urzędników czeka czysty start, to być może będzie szansa na pozbycie się absurdalnej pętli autobusowej na Wzgórzach i zamiast tego zrobienie PATa od pętli tramwajowej do ul. Darwina i budowę dworca przesiadkowego A+T+kolej w rejonie wiaduktów, gdzie nad torami kolejowymi powstanie przystanek tramwajowy i jest szansa, że pod spodem powstanie również kolejowy. Durne byłoby kończyć bieg autobusów dosłownie przystanek wcześniej przed tak ważnym węzłem.

No i te nieużytki między ul. Darwina a linią kolejową no aż się proszą o parking P+R i to piętrowy - idealnie skrojony nie tylko dla wlotu od Prus, ale i dla wlotu od Luboczy - która w wariancie z mini pizdrykiem P+R przy pętli tramwajowej de facto zostaje całkowicie olana w kwestii P+R.

A szerzej patrząc, to można by się kiedyś jeszcze pokusić o velostradę wzdłuż linii kolejowej - choćby śladem dawnego toru Kocmyrzówki do stacji Nowa Huta.

Awatar użytkownika
tiross
Dyrektor
Posty: 1165
Rejestracja: 8 lut 2012, o 12:57
Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica IV
Kontakt:

Kocmyrzowska

#41 Post autor: tiross » 3 lis 2019, o 16:01

Na żółtych tablicach informacyjnych ustawionych przy skrzyżowaniu Kocmyrzowskiej i Bukszpanowej w kierunku Prus i przed skrzyżowaniem z Morcinka w kierunku Wzgórz, widnieje informacja, że od 4 listopada rozpocznie się remont nawierzchni ul. Kocmyrzowskiej. Z informacji znajomych rano korki sięgają pierwszego ronda w Prusach, w czasie remontu mogą być większe.
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX

NGT10
Znawca
Posty: 43
Rejestracja: 17 paź 2013, o 15:22
Lokalizacja: Kraków

Kocmyrzowska

#42 Post autor: NGT10 » 8 cze 2021, o 10:32

W ramach s7 i towarzyszących planowanych inwestycji, w końcu które odcinki od Ronda Kocmyrzowskiego do Wzgórz zostają zrobione na nowo?

kucyk
Dyrektor
Posty: 3026
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Kocmyrzowska

#43 Post autor: kucyk » 15 lip 2021, o 18:50

Wrzucam tutaj. :]

Mamy monopolistę od inwestycji drogowych w rejonie. :wow: :

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/jest- ... 41963.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”