Buspasy i zatoki

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kbieniu7
Inspektor
Posty: 368
Rejestracja: 8 sty 2010, o 19:04
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów

Buspasy i zatoki

#526 Post autor: kbieniu7 » 21 lis 2019, o 15:46

@Locutus - odpukać, oby się jednak ziściło :P

Jak rozmawiamy już o buspasach, orientujecie się jak wygląda sytuacja na Armii Krajowej w stronę centrum w porannym szczycie? Tak patrzę sobie na zdjęcia satelitarne, wydaje się, że w pasie drogowym byłoby dość miejsca by dobudować tam buspas jako dodatkowy pas od węzła z Balicką do skrzyżowania z ul. Piastowską. Byłby wtedy nowy wydzielony ciąg Armii Krajowej-Czarnowiejska. Przy okazji wyposażenie tych niebezpiecznych przejść dla pieszych w sygnalizację świetlną. Jak sądzicie, byłoby warto?

Awatar użytkownika
kbieniu7
Inspektor
Posty: 368
Rejestracja: 8 sty 2010, o 19:04
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów

Buspasy i zatoki

#527 Post autor: kbieniu7 » 3 gru 2019, o 19:21

No i jest! :thumbup: Szkoda, że w niepełnej wersji, ale to i tak będzie już cos :) Artykuł:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowy- ... 33273.html

Nawet na epuap dostałem specjalne pismo z ZTP podpisane przez samego Franka ;D Niestety, z przystankiem "Bonarka" bedzie trudniej cokolwiek zrobić.

Obrazek

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Buspasy i zatoki

#528 Post autor: kot_feliks » 3 gru 2019, o 20:32

Pytanie, czy zamiast przeprowadzać "inwestycję", co wiąże się z całą papierologią, nie można tam wykorzystać np. jakichś prefabrykatów układanych na jezdni i w ten sposób poszerzyć tam część dla pieszych?

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Buspasy i zatoki

#529 Post autor: tomta1 » 4 gru 2019, o 06:24

Ciekawe to pismo ZTP… „w sprawie utworzenie”, „Rodna Matecznego”.
kot_feliks pisze:Pytanie, czy zamiast przeprowadzać "inwestycję", co wiąże się z całą papierologią, nie można tam wykorzystać np. jakichś prefabrykatów układanych na jezdni i w ten sposób poszerzyć tam część dla pieszych?
Niestety nie. Takie prefabrykaty wykorzystywane są, gdy jest np. potrzeba punktowego zwężenia jezdni przy przejściu dla pieszych (vide Marii Dąbrowskiej, Mikołajczyka czy parę innych ulic gdzie uspokojono ruchu przez zwykłą organizację ruchu). Natomiast ustawienie takich elementów jako quasi-stałego chodnika nie wchodzi w grę. Do tego może być problem z odwodnieniem, jeśli spadek poprzeczny jest w kierunku zatoki.

A sam przystanek „Bonarka” to tragedia, ale ze względu na to, że cały układ został koncertowo spier… to znaczy, został przygotowany skrajnie nieoptymalnie jak uzgadniano projekt x lat temu, że dzisiejsi urzędnicy z ZDMK/ZTP/Wydziału IR UMK nie są w stanie nic sensownego zaproponować.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Buspasy i zatoki

#530 Post autor: Kaszmir » 4 gru 2019, o 08:54

tomta1 pisze:A sam przystanek „Bonarka” to tragedia, ale ze względu na to, że cały układ został koncertowo spier… to znaczy, został przygotowany skrajnie nieoptymalnie jak uzgadniano projekt x lat temu, że dzisiejsi urzędnicy z ZDMK/ZTP/Wydziału IR UMK nie są w stanie nic sensownego zaproponować.
Ten układ w ogóle nie zakładał początkowo kursowania jakiejś sensownej km - właściciel chyba w ogóle nie uwzględnił, że ludzie jeżdżą autobusami. Dość powiedzieć, że po otwarciu tego centrum (2009) przez długi czas dołem jechało tylko... "103" kursujące dwa razy na godzinę. Dopiero z czasem, gdy okazało się że ludzie są wkurzeni o brak dojazdu, pociągnięto tam resztę linii.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Buspasy i zatoki

#531 Post autor: Sgriffin » 4 gru 2019, o 13:10

tomta1 pisze:Niestety nie. Takie prefabrykaty wykorzystywane są, gdy jest np. potrzeba punktowego zwężenia jezdni przy przejściu dla pieszych (vide Marii Dąbrowskiej, Mikołajczyka czy parę innych ulic gdzie uspokojono ruchu przez zwykłą organizację ruchu). Natomiast ustawienie takich elementów jako quasi-stałego chodnika nie wchodzi w grę. Do tego może być problem z odwodnieniem, jeśli spadek poprzeczny jest w kierunku zatoki.

A sam przystanek „Bonarka” to tragedia, ale ze względu na to, że cały układ został koncertowo spier… to znaczy, został przygotowany skrajnie nieoptymalnie jak uzgadniano projekt x lat temu, że dzisiejsi urzędnicy z ZDMK/ZTP/Wydziału IR UMK nie są w stanie nic sensownego zaproponować.
Nie mam teraz fotek, ale takie płyty były w trakcie remontu MDA na Wita Stwosza.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
kbieniu7
Inspektor
Posty: 368
Rejestracja: 8 sty 2010, o 19:04
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów

Buspasy i zatoki

#532 Post autor: kbieniu7 » 10 gru 2019, o 14:25

Dziś na epuap dostałem takie pismo od biura miejskiego Inżyniera Ruchu:
W odpowiedzi na Pana wniosek z dnia 31 października 2019 r. przekazany przez ZDMK, Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu uprzejmie informuje, że obecnie zatwierdzony został projekt na wykonanie buspasa na odcinku od C. H. Bonarka do al. Powstańców Śląskich.
Projekt został przekazany do Zarządu Dróg Miasta Krakowa w celu wprowadzenia w terenie. Jednocześnie informujemy, iż w zakresie poprawy warunków oczekiwania na przystankach autobusowych należy złożyć odpowiedni wniosek do Zarządu Transportu Publicznego. Informujemy ponadto, iż dodatkowo przekażemy również do ZTP informację o dużej liczbie oczekujących pasażerów na przystanku „Bonarka”.
Czyżby jednak mieli rychło przedłużyć to aż pod Mateczny? Było by miło :)

Awatar użytkownika
kbieniu7
Inspektor
Posty: 368
Rejestracja: 8 sty 2010, o 19:04
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów

Buspasy i zatoki

#533 Post autor: kbieniu7 » 9 wrz 2020, o 21:35

Ahoj

Jakiś czas temu pokazywałem na forum mój drobny pomysł na poprawę sytuacji autobusów na ul. Powstańców Wlkp. Wysłałem w końcu wniosek z tą propozycją do ZTP o wprowadzenie drobnej zmiany na kierunku do Nowej Huty i otrzymałem odpowiedź:
W odpowiedzi na Pana list elektroniczny z dnia 2 września 2020r. Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie zwraca się z prośbą o przyjęcie następującego stanowiska

Przedstawione przez Pana postulaty są słuszne, jednak pomimo iż korekta układu geometrycznego jest niewielka wymaga przeprowadzenia przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa stosownego procesu inwestycyjnego. Z informacji, którymi dysponuje tutejsza jednostka wynika, ze ZDMK podpisało z inwestorem prywatnym umowę o zastępstwo inwestycyjne, który w ramach swojej inwestycji wykona w tym obszarze kilka korekt układu geometrycznego, które usprawnią ruch autobusów m. in. wnioskowane przez Pana poszerzenie jezdni dla utworzenia pasa autobusowego. Do ZTP nie wpłynęły jednak jeszcze dokumenty do opinii, z tego względu nie wiemy na jakim etapie obecnie znajduje się kwestia tych zmian.
Dodatkowo napisałem n-ty wniosek o przedłużenie buspasa na Kamieńskiego w stronę Matecznego, z odcinkiem za Puszkarską na razie nic się nie zdarzyło. Odpowiedź:
W odpowiedzi na Pana list elektroniczny z dnia 2 września 2020r. Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie zwraca się z prośbą o przyjęcie następującego stanowiska

Tutejsza jednostka przekazała do Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu na początku sierpnia br. projekt organizacji ruchu obejmujący wyznaczenia pasa autobusowego wskazanym przez Pana odcinku. Do tej pory nie uzyskaliśmy jednak stosownego zatwierdzenia, które pozwoliłoby na wprowadzenie zmian w terenie. Po uzyskaniu zatwierdzenia projekt przekażemy do realizacji.

Wygląda na to, że jakiś ruch w interesie jest, oby coś szło do przodu. Zaskoczyli mnie czasem odpowiedzi, bo nie miesiąc, a po tygodniu już odpisali.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Inspektor
Posty: 368
Rejestracja: 8 sty 2010, o 19:04
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów

Buspasy i zatoki

#534 Post autor: kbieniu7 » 12 wrz 2020, o 15:15

No to jeszcze inna propozycja, wg pomysłu jednego z użytkowników na SSC, dotycząca ul. Marii Konopnickiej:

Obrazek
Pełny rozmiar po kliknięciu w link.

Poszerzenie jezdni i mostu nad Wilgą oraz przebudowa wraz wykorzystaniem dodatkowych pasów na skrzyżowaniu z Orawską pozwoliłoby na przedłużenie istniejącego buspasa na ul. Marii Konopnickiej o 400m. Skróciłoby to newralgiczny odcinek przed Rondem Matecznego do minimum (do jakichś 300m - liczyłem do momentu poszerzenia jezdni przed Rondem, gdzie autobusy zajmują jeden z pasów do prawoskrętu). Przebudowa mostu na pewno by tania nie była... ale jak na jeden z najważniejszych ciągów autobusowych - chyba warto w jakiejś przyszłości?

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”