Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 17 wrz 2019, o 03:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Czy jesteś za budową łącznika tramwajowego Wawel-Podzamcze-Filharmonia?
Tak 81%  81%  [ 30 ]
Nie 19%  19%  [ 7 ]
Liczba głosów : 37
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 cze 2019, o 21:06 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 613
suchy napisał(a):
Raczej chyba za odpowiednio WYŻSZĄ dopłatą, niż byłoby to w ramach przetargu
Dokładnie tak.
@Locutus I na pewno nie za pomocą tego przetargu. Dlatego też bardzo dziwię się się, że jesteś adwokatem tradycyjnie piszącego głupoty @Mistrzejowicznin.
tomek_m napisał(a):
A ciekawe jaka będzie żywotność tych kondensatorów i jaki koszt wymiany na nowe. Oby się nie okazało
Ale zamawiający wraz z producentem przewidzieli to i zachowawczo wybrali opcję dwóch wozów na próbę. Wg mnie bdb decyzja, szybko rozwijająca się technika pozwoli w przyszłości kupić taniej coraz trwalsze ogniwa. Tyle, że... tradycyjnie strach się bać, jakie w związku z tym decydenci będą mieć dalsze pomysły ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2019, o 07:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7027
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Przypominam, że sepsy w oryginalnym projekcie miały mieć tylko jedne drzwi w członie wiszącym. A jakoś dało się to zmienić. I to AFAIK nawet bez dopłat ze strony MPK. Producenci bywają elastyczni jak zależy im na kliencie.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2019, o 14:07 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 613
W tym pamiętnym czasie to inni potrafili więcej, nawet odbierać gołe szkielety. Ale to wcale nie oznacza, że jazda po bandzie jest tą właściwą drogą ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2019, o 06:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7027
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Nie mam na myśli jazdy po bandzie, a jedynie to, że czasem producent idzie na rękę zamawiającemu, bo lepiej jest mieć opinię łatwego współpracownika niż takiego, co o wszystko staje okoniem... Bombardier po wygraniu przetargu na NGT8 też nie musiał iść MPK na rękę, wynajmować renomowanego biura projektowego i kompletnie zmieniać stylistyki tramwaju... SIWZ tego nie przewidywała... A jednak to zrobił... I przykłady można by mnożyć... Więc jeśli o montaż kondensatorów poproszą odpowiednio wcześnie (na przykład przy podpisywaniu umowy), to myślę, że producent mógłby to zrobić po kosztach, bez naliczania marży... Jasne, nic go do tego nie obliguje, ale taka opcja nie znajduje się poza zbiorem tego, co możliwe a nawet prawdopodobne...

...choć oczywiście równie dobrze MPK może poczekać aż technologia jeszcze stanieje, hurtem kupić 106 kondensatorów (co pozwoli na wynegocjowanie jeszcze lepszej ceny) i zamontować je we własnym zakresie...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2019, o 17:43 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 613
Ale dalej nijak to ma się do bzdur: "Warunki mogą się jeszcze zmienić na etapie umowy czy w ciągu produkcji.". Czy to Ci się podoba czy nie obowiązuje SIWZ. Tak więc domówienie kondensatorów nie będzie elementem tego przetargu. Oczywiście zawsze można kierować się np. sposobem zamówienia kolejnych tramwai przez Lipsk, tylko, że w tym konkretnym postępowaniu nie ma to sensu. Spec od specjalnych narzędzi do badania rowków krzyżownic kolejny raz odjechał, a Ty starasz się to uzasadnić :O


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2019, o 22:20 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3080
Lokalizacja: Michałowice
To co zostanie dodatkowo zrobione poza SIWZ, zależy od negocjacji pomiędzy zamawiającym a producentem nawet już na etapie produkcji. Ale tylko od dobrej woli producenta będzie zależało, czy dodatkowe wyposażenie zostanie zamontowane "w cenie przetargowej" czy zażyczy sobie dodatkowej zapłaty za coś, czego SIWZ nie przewiduje a zamawiający sobie umyślał gdy już trwa etap produkcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2019, o 09:01 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 613
W końcu sensowna informacja, dziękuję. Czyli miasto opcjonalnie dopłaci za kondensatory jak za wyposażenie dodatkowe i tyle. Tak przy okazji superkondensatory mają znacznie większą trwałość od akumulatorów, więc nie musisz się o to martwić. Oczywiście pod warunkiem, że nie będą zamontowane jak w Solbusach, ale o takie kwiatki producenta bynajmniej nie podejrzewam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2019, o 17:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22531
Locutus napisał(a):
Ty piszesz o Straszewskiego. A ja piszę o Podwalu. Gdzie jest tyle samo kursów co na Placu Wszystkich Świętych (bo przypominam, że z ulicy Piłsudskiego wyjeżdża wszakże w kierunku Podwala mająca osiem kursów na godzinę linia numer dwadzieścia).

Tak czy siak na Straszewskiego obecnie jest miejsce na dodatkową linię, której nie ma jednak jak dalej poprowadzić z braku miejsca (i na wspomnianym przez Ciebie Podwalu, i na Placu Wszystkich Świętych). Łącznik to zmieni - będzie można uruchomić nowy tramwaj choćby z Cichego Kącika przez Straszewskiego i dalej Podzamcze albo Plac Wszystkich Świętych (w miejsce kursów przeniesionych na Podwale).

Locutus napisał(a):
Kaszmir napisał(a):
Popatrz na "8" - sporo osób się skarży, że po zabraniu NGT8, mimo zwiększenia ~f, jest tłoczno. Pomijając kwestię Bronowic, nawet gdybyśmy chcieli dać "8" ~f=5 w szczycie, albo uruchomić np. wspomagające "28" (choćby na trasie Borek Fałęcki - jak "8" - Cichy Kącik), to dziś nie ma możliwości ze względu na przepustowość placu Wszystkich Świętych. Budowa torów w ul. Podzamcze zrobiłaby miejsce na takie wzmocnienia.

A nie prościej dać tam z powrotem niskopodłogowy tabor trzydziestodwumetrowy?

Najpierw twierdziłeś, że budowa łącznika nie sprawi, że będzie więcej miejsca. Gdy pokazaliśmy, że jednak będzie, to wątpiłeś czy są potrzeby na więcej kursów. Gdy pokazaliśmy przykładową trasę gdzie są, to próbujesz to wybronić dłuższym taborem. A przecież to był przykład. Takich tras może być więcej, w inne miejsca i nie wszystko, i nie w nieskończoność, będzie dało się załatwić większym taborem. Pomijając już, że wyższa częstotliwość jest bardziej atrakcyjna dla pasażerów.

Locutus napisał(a):
Czyli wzmocnienia na osiedlach niekoniecznie polegały na dorzucaniu kursów do Pierwszej Obwodnicy (vide Kurdwanów, gdzie na wspomniane przez Ciebie dwanaście kursów wszystkie dwanaście dojeżdżało do ścisłego centrum, podczas gdy dzisiaj kursów może i jest dwadzieścia, ale do Pierwszej Obwodnicy jedzie tylko osiem z nich)…

No to proszę, podsumowanie: 2019 vs 2004 (15 lat temu). Podliczyłem łączną liczbę kursów wjeżdżających na I obwodnicę od wschodu (Lubicz, Starowiślna, św. Gertrudy). W 2004 były 72 kursy/h, obecnie jest 88. Wzrost o ponad 22%.

Kitek napisał(a):
Przed maksymalizacją było na PWŚ 39 kursów/h, obecnie bez remontów jest 36 kursów/h. Gdyby dać nową linię z f~15 byłoby 40 kursów/h, ten jeden kurs więcej to jest aż taki problem?

A skąd założenie, że przed maksymalizacją dawały rady? To że coś jest w rozkładzie nie znaczy, że tak rzeczywiście jest - najlepszym przykładem przepustowość Czerwonych Maków która dawno została przekroczona i powoduje opóźnienia kursów. Na Placu Wszystkich Świętych też jest ciasno w szczycie, potrafią się tworzyć kolejki tramwajowe, zwłaszcza od strony Filharmonii.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2019, o 18:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7027
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kaszmir napisał(a):
Tak czy siak na Straszewskiego obecnie jest miejsce na dodatkową linię, której nie ma jednak jak dalej poprowadzić z braku miejsca (i na wspomnianym przez Ciebie Podwalu, i na Placu Wszystkich Świętych). Łącznik to zmieni - będzie można uruchomić nowy tramwaj choćby z Cichego Kącika przez Straszewskiego i dalej Podzamcze albo Plac Wszystkich Świętych (w miejsce kursów przeniesionych na Podwale).

Chyba na Podzamcze, nie na Podwale...

W każdym razie nadal nie jestem przekonany... Cichy Kącik wzmocnień nie potrzebuje... Zapełnienia w szóstce (a zwłaszcza jak je porównać do zapełnień w dwudziestce czwórce) pokazują, że linie w tamte rejony Pierwszej Obwodnicy generują jednak wyraźnie mniej pasażerów...

Wiesz, zaczynam się wahać, nie mówię już tak zdecydowanie "nie" jak wcześniej, ale trochę się boję, żeby to nie była kasa wyrzucona w propagandę - wywalą na ten łącznik trzynastkę i osiemnastkę, odtrąbią sukces o pierwszym w Polsce tramwaju bez drutu i na tym się skończy, a ciężkie miliony wydane na jego budowę będą de facto zmarnowane...
Kaszmir napisał(a):
Najpierw twierdziłeś, że budowa łącznika nie sprawi, że będzie więcej miejsca. Gdy pokazaliśmy, że jednak będzie, to wątpiłeś czy są potrzeby na więcej kursów. Gdy pokazaliśmy przykładową trasę gdzie są, to próbujesz to wybronić dłuższym taborem. A przecież to był przykład. Takich tras może być więcej, w inne miejsca i nie wszystko, i nie w nieskończoność, będzie dało się załatwić większym taborem. Pomijając już, że wyższa częstotliwość jest bardziej atrakcyjna dla pasażerów.

Po prostu szukam rozwiązań dających takie same skutki przy wielokrotnie mniejszych kosztach. Zwiększenie taboru w zasadzie kosztów nie generuje żadnych. Budowa nowego odcinka torowiska oraz zwiększanie częstotliwości lub uruchamianie nowej linii wspomagającej wypada zdecydowanie drożej...
Kaszmir napisał(a):
No to proszę, podsumowanie: 2019 vs 2004 (15 lat temu). Podliczyłem łączną liczbę kursów wjeżdżających na I obwodnicę od wschodu (Lubicz, Starowiślna, św. Gertrudy). W 2004 były 72 kursy/h, obecnie jest 88. Wzrost o ponad 22%.

Rozumiem. I nadal uważam, że bez łącznika Cichy Kącik - Bronowice ten łącznik podwawelski da niewspółmiernie mało w porównaniu do kosztów budowy.
Kaszmir napisał(a):
A skąd założenie, że przed maksymalizacją dawały rady? To że coś jest w rozkładzie nie znaczy, że tak rzeczywiście jest - najlepszym przykładem przepustowość Czerwonych Maków która dawno została przekroczona i powoduje opóźnienia kursów. Na Placu Wszystkich Świętych też jest ciasno w szczycie, potrafią się tworzyć kolejki tramwajowe, zwłaszcza od strony Filharmonii.

Jakichś drastycznych opóźnień nie pamiętam...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 cze 2019, o 15:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22531
Locutus napisał(a):
W każdym razie nadal nie jestem przekonany... Cichy Kącik wzmocnień nie potrzebuje... Zapełnienia w szóstce (a zwłaszcza jak je porównać do zapełnień w dwudziestce czwórce) pokazują, że linie w tamte rejony Pierwszej Obwodnicy generują jednak wyraźnie mniej pasażerów...

Powtarzam: tu nie chodzi o skomunikowanie Cichego Kącika czy Salwatora z centrum, tylko o osiedla na południu i wschodzie Krakowa. "502" kończy przy Cracovii Stadionie - nawet wcześniej, niż tramwaj na Cichy Kącik! - a w szczycie jeździ świetnie zapełnione między Hutą i T. Bagatela. I jakoś nikomu nie przeszkadza, że ostatnie trzy przystanki pokonuje prawie na pusto.

Locutus, sam przez lata powtarzałeś że na I obwodnicy powoli zaczyna brakować miejsca. Ja się nie zgadzałem, aż w końcu dałem Ci się przekonać. Sam też zawsze rozumiałeś, że linie nie mogą zawrócić na środku skrzyżowania więc "502", "20" itd. kończą na najbliższych możliwych pętlach, nawet jeśli ostatnie parę przystanków jadą puściejsze.

Locutus napisał(a):
Jakichś drastycznych opóźnień nie pamiętam...

A to krakowski Plac Wszystkich Świętych leży w Paryżu? ;P

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2019, o 07:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7027
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kaszmir napisał(a):
Powtarzam: tu nie chodzi o skomunikowanie Cichego Kącika czy Salwatora z centrum, tylko o osiedla na południu i wschodzie Krakowa. "502" kończy przy Cracovii Stadionie - nawet wcześniej, niż tramwaj na Cichy Kącik! - a w szczycie jeździ świetnie zapełnione między Hutą i T. Bagatela. I jakoś nikomu nie przeszkadza, że ostatnie trzy przystanki pokonuje prawie na pusto.

502 jeździ zaprany po dach właśnie dlatego, że obsługuje przystanki takie jak Dworzec Główny czy Teatr Bagatela. Tak samo 24 jeździ bardzo mocno zapełniony z tych samych powodów, za to 6 od samego początku istnienia na obecnej trasie notuje wyraźnie mniejsze zapełnienia od 24. Co pokazuje, że linia z południa kończąca na Cichym Kąciku prawdopodobnie nie jest najlepszym sposobem na dokonanie wzmocnień.
Kaszmir napisał(a):
Locutus, sam przez lata powtarzałeś że na I obwodnicy powoli zaczyna brakować miejsca. Ja się nie zgadzałem, aż w końcu dałem Ci się przekonać. Sam też zawsze rozumiałeś, że linie nie mogą zawrócić na środku skrzyżowania więc "502", "20" itd. kończą na najbliższych możliwych pętlach, nawet jeśli ostatnie parę przystanków jadą puściejsze.

Patrz wyżej.
Kaszmir napisał(a):
A to krakowski Plac Wszystkich Świętych leży w Paryżu? ;P

Nie, ale TTSS odbieram w Paryżu równie dobrze co wy w Krakowie. A paradoksalnie to właśnie tam najłatwiej przekonać się ile konkretnie wynoszą opóźnienia, łatwiej nawet niż stojąc na rzeczonym przystanku.

I jedyny okres drastycznych opóźnień jaki pamiętam był zaraz po maksymalizacji, gdy na trzynastkę trafiły GT8S, które łapały spóźnienia równe trzykrotności interwału między kursami...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2019, o 11:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22531
Locutus napisał(a):
502 jeździ zaprany po dach właśnie dlatego, że obsługuje przystanki takie jak Dworzec Główny czy Teatr Bagatela. Tak samo 24 jeździ bardzo mocno zapełniony z tych samych powodów, za to 6 od samego początku istnienia na obecnej trasie notuje wyraźnie mniejsze zapełnienia od 24.

Czyli wg Ciebie taka "1" jeździ pustawa, bo nie obsługuje żadnego z tych punktów? Serio? :eek:

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2019, o 07:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7027
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Taka jedynka po pierwsze nie dojeżdża na południe Krakowa, po drugie na Alei Pokoju oraz na Wzgórzach Krzesławickich odjeżdża w stronę Pierwszej Obwodnicy dwukrotnie częściej niż odpowiednio 14 oraz 4 (od tej drugiej jedzie także wyraźnie krótszą trasą), a po trzecie na Kocmyrzowskiej oraz na Grzegórzeckiej stanowi jedyny dojazd do Pierwszej Obwodnicy. Wszystko to stanowi o jej sukcesie.

Jakby na Kurdwanowie szóstka była jedyną linią do ścisłego centrum albo odjeżdżała dwa razy częściej niż 24 (i jeszcze krótszą trasą), to pewnie też byłby w niej spory tłok...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2019, o 09:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22531
Locutus napisał(a):
Taka jedynka po pierwsze nie dojeżdża na południe Krakowa, po drugie na Alei Pokoju oraz na Wzgórzach Krzesławickich odjeżdża w stronę Pierwszej Obwodnicy dwukrotnie częściej niż odpowiednio 14 oraz 4 (od tej drugiej jedzie także wyraźnie krótszą trasą), a po trzecie na Kocmyrzowskiej oraz na Grzegórzeckiej stanowi jedyny dojazd do Pierwszej Obwodnicy. Wszystko to stanowi o jej sukcesie.

No właśnie - czyl linia jadąca przez Plac Wszystkich Świętych może jak najbardziej mieć spore obłożenie, nawet jeśli omija Dworzec Główny czy Teatr Bagatela.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2019, o 19:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7027
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Ano może - przy spełnieniu pewnych założeń... Aczkolwiek nadal nie jestem przekonany, że gra jest warta świeczki...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL