Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 15 gru 2018, o 21:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lut 2015, o 13:30 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:58
Posty: 1703
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
jopek36 napisał(a):
W mojej opinii lepiej byłoby poprowadzić tramwaj przez Armii Krajowej, gdyż na takiej trasie byłoby o 3 przystanki więcej => większe potoki pasażerskie i lepsze wykorzystanie potencjału linii.


Pomysł niezły, jednak widzę problem z miejscem na tory w rejonie Orlenu i kawałek za nim, tuż przed zakrętem, gdzie nie za bardzo jest miejsce dla tramwaju, a zwężanie AK na potrzeby tramwaju raczej nie przejdzie. Jeżeli ten problem jakoś się ominie to biorąc pod uwagę, że od Piastowskiej miejsce jest tylko po stronie akademików, to w rejonie skrzyżowania z ul. Zarzecze rodzi się kolejny problem, bo trzeba by tory przerzucić "na drugą" stronę, co wpłynie na płynność przejazdów tramwajów, bo wątpię, żeby mieszkańcy bloków zrezygnowali z miejsc parkingowych, aby linia była "prosta". Po drugie przy Salwator tower (czy jak to się tam zwie) jest więcej miejsca na ewentualny najazd i włączenie torów do istniejącej linii. A jak wtedy zrobić z tym wjazdem na wiadukt? :D Najazd z przejazdem dla samochodów pod torami mógłby nieco wpłynąć na podwyższenie kosztów :) Więc summa summarum chyba jednak propozycja Mistrzejowiczanina jest bardziej realna i prostsza do wykonania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2015, o 14:01 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sty 2011, o 18:10
Posty: 1028
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Ten pomysł jest dużo tańszy, zresztą mówimy raczej o łączniku nie o pełnoprawnej linii. Czarnowiejska dalej pozostanie królestwem autobusów. Tak jest ok, torowisko może być w pełni zielone, pętla może pozostać mała, bo będzie tu kończyć maksymalnie jedna linia i 1 autobus.

_________________
Bara de döda stiger av i Kymlinge


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2015, o 14:05 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2825
Lokalizacja: Krowodrza Górka
To jest naprawdę niezły pomysł. Ma ktoś pomysł, jak policzyć kosztorys?

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2015, o 14:49 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 6 lut 2015, o 16:46
Posty: 2350
Ja mam tylko uwagę dotyczącą przystanku Głowackiego>Biprostal żeby umieścić go przed wjazdem tramwaju na środkową część ulicy, tak aby pasażerowie nie musieli lawirować między samochodami.

_________________
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2015, o 15:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1915
Lokalizacja: Kreuzberg
Biorąc pod uwagę gdzie są akademiki, przystanki powinny być po stronie Miasteczka.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2015, o 21:03 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 29 paź 2011, o 19:53
Posty: 191
Lokalizacja: Kraków
Szkoda, że nie bierze się pod uwagę tego łącznika. Można było faktycznie opracować wcześniej projekt i to realizować teraz w trybie przyspieszonym na ŚDM, wtedy efektywnie wykorzystano by taką trasę. Dyskusyjna sprawa czy przez Piastowską do Głowackiego czy przez Armii krajowej, ponieważ, chyba trudno byłoby połączyć przy wiadukcie torowiska. Ale warto promować ten pomysł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2018, o 10:03 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 414
https://krabok.wordpress.com/2018/10/12/a-moze-tramwaj-na-piastowskiej/#more-4255

Wspaniały pomysł :clap:
Wiele problemów by zostało rozwiązanych:
Możemy przywrócić "20" do Bronowic, możemy rozwiązać problem z dublowaniem się linii "8" i "13" zachowując obie w Bronowicach.
Najgorsze jest tylko to że urzędnicy nie podejmują tematu :wall:
Może jako PKK nagłośnilibyśmy temat? Zbliżają się wybory więc sądzę że kandydataci by podchwycili pomysł i wpisali tą linię do swoich programów wyborczych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2018, o 13:39 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2935
Lokalizacja: zawsze Kraków
Nierealne, dzielnica /ulica/ willowa, podobnie było z Radomską.

_________________
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2018, o 14:10 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 13:54
Posty: 620
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
Arsents napisał(a):
Nierealne, dzielnica /ulica/ willowa, podobnie było z Radomską.

Znowu kolejny wydumany powód przez który musi cierpieć cała dzielnica miasta. Zwłaszcza że os. Cichy Kącik to tylko niewielki fragment, Piastowska i tak stoi non stop w jednym wielkim korku, a samo osiedle już dawno przestało być miejscem, do którego wprowadzają się ci bogatsi.

Zwłaszcza teraz, gdy przystanki na 3 Maja straciły miano "na żądanie" to czasowo przejazd przez CK z ciągu Bronowickiego mógłby być czaswo dłuższy o te parę minut. Przy ewentualnej inwestycji powinna też mieć miejsce przebudowa torowiska na 3 maja do standardu bliższego KST, moim zdaniem z likwidacją pary przystanków.

Miszalski się chwali w swojej ulotce że chce tramwaj na Piastowskiej, ale nic nie robił przez tą kadencję w tej sprawie.


Ostatnio edytowano 12 paź 2018, o 18:18 przez Sorig, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2018, o 14:24 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3781
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
obserwator napisał(a):
Może jako PKK nagłośnilibyśmy temat? Zbliżają się wybory więc sądzę że kandydataci by podchwycili pomysł i wpisali tą linię do swoich programów wyborczych.

Powodzenia. Jeden 41-letni kapitalista z pewnością już wpisze, a z następnymi krzyżyk na drogę. :D

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2018, o 15:27 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2935
Lokalizacja: zawsze Kraków
Bardziej bym myślał aby budując tramwaj na Azory /rondo Kraka/ przedłużyć go do Bronowic N. Z prostej przyczyny, jeśli byłby jakiś wypadek, wykolejenie np na Prądnickiej, mamy odcięte wagony na Krowodrzy, GN i na Azorach.

_________________
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2018, o 15:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21920
Arsents napisał(a):
Bardziej bym myślał aby budując tramwaj na Azory /rondo Kraka/ przedłużyć go do Bronowic N. Z prostej przyczyny, jeśli byłby jakiś wypadek, wykolejenie np na Prądnickiej, mamy odcięte wagony na Krowodrzy, GN i na Azorach.

Gdzieś pod koniec 2016 byłem na spotkaniu w sprawie tramwaju do Azorów / Chełmońskiego i tam było przyznane, że tymczasowa końcówka na Azorach dla tramwajów dwukierunkowych będzie pozostawiona nawet po wydłużeniu trasy do Chełmońskiego, jako zalążek łącznika z ciągiem bronowickim. I rzeczywiście, jako alternatywa dla Krowodrzy Górki, Górki Narodowej itd. będzie potrzebny. Natomiast w niewielkim stopniu rozwiąże problemy ciągu bronowickiego bo raz, że to mocno naokoło a dwa, że ciąg krowoderski też prawdopodobnie zacznie osiągać niebawem granicę przepustowości - obecnie w szczycie jeżdżą tam 32 poc./h, a przecież po dobudowaniu tras na Górkę Narodową i Azory potrzeby się tym bardziej zwiększą. Nie będzie zatem gdzie pomieścić linii bronowickich w przypadku remontowych objazdów.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2018, o 17:13 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 17:05
Posty: 826
Lokalizacja: Kraków
Piastowska to już dawno powinna powstać. Jak już w innym poście pisałem budowa nowych linii tramwajowych jest u nas spóźniona o dobrych 15 lat. Mamy zero kompleksowej polityki jeśli chodzi o układ i schemat torowy. Jedynie co w ostatnich latach uzupełniło układ torowy to estakada na Płaszowie. Linie na GN, Azory, Łącznik Piastowska, linia Olsza, Łącznik BN-Azory, Nowohucka to już dawno powinno istnieć...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2018, o 09:45 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 189
Kaszmir napisał(a):
Natomiast w niewielkim stopniu rozwiąże problemy ciągu bronowickiego bo raz, że to mocno naokoło a dwa, że ciąg krowoderski też prawdopodobnie zacznie osiągać niebawem granicę przepustowości - obecnie w szczycie jeżdżą tam 32 poc./h, a przecież po dobudowaniu tras na Górkę Narodową i Azory potrzeby się tym bardziej zwiększą. Nie będzie zatem gdzie pomieścić linii bronowickich w przypadku remontowych objazdów.

Mi by się marzyła trasa tramwajowa po Opolskiej i Bora-Komorowskiego, łącząca się z nową trasą do Mistrzejowic (niezależnie od tego którędy pojedzie) i Rondem Maczka. Dzięki temu można by utworzyć linię Bronowice Małe - Azory - Huta bez konieczności wjazdu do centrum. Tylko obawiam się, że miną długie dekady zanim taki projekt będzie mógł być zrealizowany


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2018, o 10:07 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3781
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Mr. Passenger napisał(a):
Mi by się marzyła trasa tramwajowa po Opolskiej i Bora-Komorowskiego, łącząca się z nową trasą do Mistrzejowic (niezależnie od tego którędy pojedzie) i Rondem Maczka. Dzięki temu można by utworzyć linię Bronowice Małe - Azory - Huta bez konieczności wjazdu do centrum. Tylko obawiam się, że miną długie dekady zanim taki projekt będzie mógł być zrealizowany

Obawiam się, że to nie jest najlepszy z pomysłów. Ze względu na geometrię układu komunikacyjnego Opolskiej, większości Lublańskiej i Bora-Komorowskiego taka linia kosztowałaby multum środków, a na jej trasie nie ma aż takich potoków pasażerskich, żeby sobie przegubowy autobus z nimi nie dał rady. Zarówno z Bronowic jak i z Huty większość tych wielkich potoków jest do centrum. Tym bardziej, iż na Opolskiej i Lublańskiej być może po zbudowaniu S52 uda się wytyczyć buspasy, a zawsze jeszcze pozostaje opcja kolejowa - linia 95.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL