Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 22 paź 2018, o 05:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 330 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 paź 2018, o 21:40 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 maja 2012, o 00:08
Posty: 2138
Lokalizacja: KRK
pjetrek napisał(a):
Myślę, że taki tramwaj miałby nawet większe powodzenie niż 74 w obecnej postaci :rotfl:

Pomijając fakt, że w tym celu trzeba byłoby całkowicie wyłączyć Karmelicką z ruchu w obu kierunkach :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2018, o 22:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1847
Lokalizacja: Kraków
Ja bym sobie to bardziej wyobrażał w ten sposób, że przed pl. Inwalidów masz przejazdówkę, natomiast przystanek końcowy / początkowy jest na torze w kierunku Bagateli. Być może udałoby się wtedy utrzymać ruch 704/713 w kierunku Bronowic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2018, o 08:48 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 17 wrz 2010, o 16:27
Posty: 76
Lokalizacja: Kraków
Linia bezsensowna. Gdybyśmy puścili tramwaje do Placu Inwalidów to co tam puścimy? 24? 14? Nie dość że one nie będą tam wyrabiać to jeszcze reszta miasta dostanie po tyłku. Kurdwanów obecnie ma bardzo często załadowane 24 na wiedeńczyku, a co dopiero jakby tam był GT8S..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2018, o 11:23 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 18:05
Posty: 817
Lokalizacja: Kraków
Kolejna przejazdówka jeszcze na tak małej przestrzeni. Musiałaby być za skrzyżowaniem. Jedno jest pewne jeśli w naszym mieście budowa nowych linii odbywała się prawidłowo (czytaj piorytet KM zamiast bieda autostrad) to dawno powstałaby przełączka na Cichy Kącik...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 paź 2018, o 00:26 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 18:56
Posty: 736
Lokalizacja: Nowa Huta Wolne Miasto!
Ostatnio kierowcy rozmawiali, że chcą skierować 511 pod UP. Dziwny pomysł.

_________________
Nowa Huta Wolne Miasto!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2018, o 08:13 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:17
Posty: 144
Ciekawy jestem jak sobie poradzą z obsługą ciągu bronowickiego w okresie Wszystkich Świętych, bo jednak linie cmentarne są w większości obsługiwane 18-metrowymi pojazdami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2018, o 09:03 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 17:24
Posty: 834
Lokalizacja: Krowodrza Górka
A ile brygad jest na 704 i 713?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2018, o 11:20 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10369
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
krawiec napisał(a):
A ile brygad jest na 704 i 713?

Oficjalnie 15 + 6, przy czym nieoficjalnie jeździ tam sporo wtyczek, które oficjalnie są rezerwami.

pjetrek napisał(a):
Ciekawy jestem jak sobie poradzą z obsługą ciągu bronowickiego w okresie Wszystkich Świętych, bo jednak linie cmentarne są w większości obsługiwane 18-metrowymi pojazdami...

Będzie to na pewno spore wyzwanie, zwłaszcza wobec faktu jak MPK IDIOTYCZNIE zarządza swoim taborem i w sytuacji gdy mogłoby mieć go całkiem spory nadmiar już kupując a jeszcze nie kasując robi rzecz dokładnie odwrotną i kasuje więcej niż kupuje, co już doprowadziło do totalnego absurdu ściągania wyeksploatowanego złomu nie wiadomo skąd na załatanie problemu że "nie ma czym jeździć". MPK widać uczy się od najlepszych (ZIKiTu) jak dzielnie zwalczać problemy które się samemu stworzyło.

Dobrze że chociaż w tym roku 1 listopada wypada w czwartek, więc cmentarne oblężenie rozłoży się zapewne na cztery dni, jak również wielu pracowników dostanie / załatwi sobie wolne na piątek, więc zapotrzebowanie na przewozy powinno się zmniejszyć i raczej w tym roku nie wystąpi to co poprzednio czyli konieczność uruchomienia części linii cmentarnych w normalne dni robocze. A jeśli na takie rozwiązanie się ktoś zdecyduje, to najpewniej będzie to poprzez znalezienie zatrudnienia dla dwurazówek w międzyszczycie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2018, o 17:46 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 13:22
Posty: 2814
Lokalizacja: Michałowice
Na Ujastku stoją jeszcze odstawione 18M? Jak tak, to nieoficjalnie mogą coś stamtąd zabrać do pomocy, coś co ma aktualne badania i jest sprawne do jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2018, o 20:34 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 23 mar 2014, o 11:25
Posty: 790
Prawda to, że nowe Volvo mają się pojawić na "704"? Jeżeli tak, to już rozumiem skąd na tej linii nowe SUIV. Bronowice to spory elektorat :puppyeyes:

Jednej rzeczy nie rozumiem. Remont potrwa tyle czasu, bo konieczne są jakieś "przekładki". Co tam jest do przekładania i po co właściwie to przekładać? Dlaczego nie można po prostu wyrżnąć obecnego torowiska do gołej ziemi i położyć nowego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2018, o 20:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10369
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
MarekR napisał(a):
Co tam jest do przekładania i po co właściwie to przekładać? Dlaczego nie można po prostu wyrżnąć obecnego torowiska do gołej ziemi i położyć nowego?

Ano dlatego, że skoro się je już rozwala raz na dwadzieścia lat, to byłoby głupio i niegospodarnie nie wyremontować wszystkiego tego co się pod tym torowiskiem znajduje. A są to wszelkie media - przewody energetyczne, przewody telekomunikacyjne, woda, gaz, kanalizacja, ogrzewanie - jest to doskonała okazja ku temu, by zwiększyć przepustowość tym przewodom / rurom, które obecnie są z nią na styk, czy też po prostu wymienić te, które przez te dwadzieścia lat znalazły się w równie opłakanym stanie co tory. Zwłaszcza, że trzeba mieć na względzie, że w bliskim pobliżu torowiska, które na dodatek jest niewłaściwie uziemione, występuje szczególnie nasilone zjawisko prądów błądzących, które znacząco przyspieszają proces korozji. A nie sądzę by w 98' zrobiono tam już wszystkie rury z tworzywa sztucznego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2018, o 20:47 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 23 mar 2014, o 11:25
Posty: 790
Niemniej ciekawe, jak to zrobią. Bo z tego co widzę, to prace nie odbywają się na całej szerokości jezdni. Na ul. Królewskiej został pasek asfaltu umożliwiający dojazd do tamtych posesji, a w rejonie ul. Rydla rozwalono tylko pół jedni.
Z innych rzeczy: widziałem coś, co wyglądało na fundament słupa trakcyjnego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 paź 2018, o 14:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21794
Kaszmir napisał(a):
A, i jest jeszcze jeden absurd z "73". Wieczorne kursy "4" w dni powszednie, które były skrócone do Kombinatu, będą teraz jechać... do Kopca Wandy. Nie wiedziałem, że tam są takie potoki pasażerskie o północy :D W weekendy normalnie skrócone do Kombinatu. Zatem jak dla mnie jest to chochlik drukarski (komuś pomylił się wariant "A" z wariantem "B"), ciekawe czy i kiedy to poprawią:
http://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL& ... =73__2__78
suchy napisał(a):
A co do 73 - może akurat tak wyszło w układzie brygad, że to będą wozy podgórskie a nie huckie - i z Kopca będą jechały przez całe miasto do zajezdni? Przecież mamy np. 14tkę, na której huckie wiednie zjeżdżają z Bronowic, a podgórskie NGT8 z Mistrzejowic :D

Poprawili. Teraz i kursy w dni powszednie, i weekendowe, są do Zajezdni Nowa Huta:
http://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL& ... =73__2__78

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2018, o 17:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21794
Wysłałem do ZIKiT propozycję, by przystanek "Wesele" dla "664" został na stałe, również po remoncie:
https://krabok.wordpress.com/2018/10/14 ... e-dla-664/

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2018, o 19:39 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 11:50
Posty: 635
Lokalizacja: Kraków
@Kaszmir - a nie sądzisz, że skoro już "74" musi kursować, to warto byłoby wydłużyć "713" aby robiła kółko Lea - Młodej Polski - Rydla - Bronowicka zapewniając przesiadkę z/do "74"? Z jednej strony śmiech na sali, że tramwaj wozi powietrze, z drugiej i tak ten kto wysiada na Głowackiego, albo wsiada w "704" albo idzie już pieszo Bronowicką w okolice Rydla..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 330 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL