Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 17 lip 2018, o 23:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 432 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 cze 2018, o 16:31 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 paź 2017, o 21:36
Posty: 81
Lokalizacja: Skawina
Lw25 napisał(a):
To ja mam inną lokalizację. Estakada nad torami kolejowymi w ciągu al. 29 listopada. Nawet w wakacje jest tam masa kursów w szczycie.
Tylko, że Aleje są głównym ciągiem tranzytowym Krakowa, a wiadukt na al. 29 listopada już i tak nie wytrzymuje ruchu. Co jak co, ale nie możemy zablokować dla samochodów głównej krakowskiej drogi, nawet jeśli pomogłoby to autobusom. No chyba, że masz jakiś pomysł jak tam zrobić buspas nie korkując przy okazji całej okolicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2018, o 17:03 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 16 cze 2012, o 12:56
Posty: 638
Lokalizacja: Z-cie/Kraków
Z tą Nowohucką to takie błędne koło. Nie ma buspasa bo nie ma pasażerów, a pasażerów nie ma bo nie ma buspasa. Rozkład takiego "178" ("174" nie jeżdżę więc się nie będę wypowiadał, ale pewnie też) w szczycie to fikcja. Nie raz zdarzało mi się przy f=12 czekać po 25-30 min na autobus. Ci co mają bliżej tramwaj wybiorą "10"/"22"/"52", bo choć jadą dłuższą trasą, to czas podróży jest znacznie bardziej przewidywalny.

Inną kwestią jest to, że korki na Brożka też trochę dokładają. Choć jak dla mnie po otwarciu trasy Łagiewnickiej spokojnie można by tam buspas zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2018, o 21:42 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10160
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Yunkers napisał(a):
Tylko, że Aleje są głównym ciągiem tranzytowym Krakowa, a wiadukt na al. 29 listopada już i tak nie wytrzymuje ruchu. Co jak co, ale nie możemy zablokować dla samochodów głównej krakowskiej drogi, nawet jeśli pomogłoby to autobusom. No chyba, że masz jakiś pomysł jak tam zrobić buspas nie korkując przy okazji całej okolicy.

Nie korkując całej okolicy? Cała okolica jest dzień w dzień w godzinach szczytu zakorkowana na amen. Tam już nie ma co zepsuć. A przepustowość tego ciągu dyktują głównie limitujące sygnalizacje świetlne - z południowej strony ta przy Kamiennej. I buspas w stronę ATW w żadnym stopniu nie pogorszy przepustowości całego ciągu, jeśli przez sygnalizację przy Kamiennej w czasie jednego cyklu przejeżdża dwoma pasami ogólnymi mniej aut niż jest zmagazynowane między tą sygnalizacją, a wyjazdem z Pawiej. Innymi słowy, jeśli obecnie jest niemożliwe stać na czerwonym tuż przy wyjeździe z Pawiej i na pierwszym zielonym pokonać światła, to buspas tu nic nie zepsuje.

W drugą stronę przy Miłosza byłby znacznie krótszy bufor dwupasowy, ale dla tej jezdni nie ma tam skrzyżowania więc wystarczy dłużej świecić zielone, bo ruch pieszy ich tam jest znikomy. Oczywiście pod warunkiem że dalej w stronę Prandoty w ogóle da się kontynuować jazdę - powinny być więc za przejściem dla pieszych pętle indukcyjne by wykryć że z przejścia i tak nie da się zjechać, więc nie ma sensu blokować pieszych.

Poza tym bynajmniej do mnie nie trafia, że nie można zablokować dla samochodów ulicy w imię drastycznej poprawy dla komunikacji zbiorowej, nie ważne jaka by to ulica nie była. Samochodziarze buspasów nienawidzą tak czy siak i to zresztą chodzi, że ten buspas ma ich do tego stopnia drażnić, by w końcu przesiedli się na autobus zamiast stać na pasie obok. Bo dopóki stoi się w dokładnie tym samym korku czy to w aucie czy w autobusie, to autobus w żaden sposób nie zachęca.

marcin1410 napisał(a):
Z tą Nowohucką to takie błędne koło. Nie ma buspasa bo nie ma pasażerów, a pasażerów nie ma bo nie ma buspasa. Rozkład takiego "178" ("174" nie jeżdżę więc się nie będę wypowiadał, ale pewnie też) w szczycie to fikcja. Nie raz zdarzało mi się przy f=12 czekać po 25-30 min na autobus. Ci co mają bliżej tramwaj wybiorą "10"/"22"/"52", bo choć jadą dłuższą trasą, to czas podróży jest znacznie bardziej przewidywalny.

No dokładnie. Jak dla mnie to chodzi w tym wszystkim o kasę - ZIKiT sobie doskonale zdaje sprawę, że gdyby udrożnił Nowohucką, to kursujące tamtędy linie przeżyłyby oblężenie i trzeba byłoby albo je wzmocnić, albo dołożyć trzecią równie częstą linię. Bo potoki między Nową Hutą a szeroko pojętym Podgórzem są z całą pewnością spore, tylko że każdy o zdrowych zmysłach obecnie pier**li stanie w korku na Nowohuckiej i pcha się tramwajem przez Śródmieście - właśnie "10"/"52", czasem też "22". I ZIKiTowi najwyraźniej bardzo zależy na tym by ci wszyscy ludzie robili sztuczne potoki do Śródmieścia (niektórym miłośnikom zapewne również zależy, bo to podpiera ich teorię, że do Śródmieścia musi jeździć mnóstwo ludzi), bo "10" i "52" z obecnymi częstotliwościami muszą utrzymywać tak czy siak, i po co sobie dodatkowo dokładać kosztów z utrzymywaniem szybkich autobusów obwodnicą "dwa i pół".

Podobnie może być i z Opolską - wprowadzenie tam buspasów spowodowałoby że kursujące sumarycznie rzadko "172"/"572"/"138" potrzebowałyby jeszcze jednej linii do kompletu żeby sprostać potokom, które przeniosłyby się z "4", "5" i innych tramwajów.

WSTYD I HAŃBA. Zwłaszcza w obliczu tego że kilka lat temu bynajmniej ZIKiTowi nie było szkoda kasy na machanie marchewką na Rakowickiej "dwójką" co 10 minut bo "może wysoką częstotliwością zachęci pasażerów". A tu dwa szalenie istotne ciągi i w obu ta sama strategia - lepiej trzymać potoki pasażerskie smyczą korków, żeby nie trzeba było czasem dołożyć tam więcej kursów. Bo pasażerowie przecież znajdą sobie inną trasę tramwajem przez Planty i jakoś sobie poradzą.

Szkoda że w kwestiach drogowych nikt nie prowadzi takiej polityki, że skoro auta jakoś sobie radzą na Brożka, Tishnera i Jugowickiej, to po co się silić na koszty i budować Trasę Łagiewnicką...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2018, o 22:51 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2766
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Yunkers napisał(a):
Tylko, że Aleje są głównym ciągiem tranzytowym Krakowa, a wiadukt na al. 29 listopada już i tak nie wytrzymuje ruchu. Co jak co, ale nie możemy zablokować dla samochodów głównej krakowskiej drogi, nawet jeśli pomogłoby to autobusom. No chyba, że masz jakiś pomysł jak tam zrobić buspas nie korkując przy okazji całej okolicy.


Ta estakada ma jakieś pi razy drzwi 300 metrów. Czyli korek na całym jednym jej pasie to... jeden autobus przegubowy ludzi. No i przecież jest łącznik 29 Listopada z Lubomirskiego. Dorzucić buspas w tunelu pod dworcem i kto nie musi jechać ATW może pojedzie inaczej... albo KMK.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2018, o 23:00 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 13:58
Posty: 1614
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
A jak dla mnie, żeby nie było zbyt dużo krzyku, że się całkiem zabiera pas, to powinno być jak na Kamieńskiego, tylko w rozszerzonej wersji- buspas w obu kierunkach w godzinach 6-10, 14-18/19. W Warszawie to się sprawdza, policja to kontroluje, więc czemu by i u nas tak nie można? I oczywiście tak samo na Nowohuckiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2018, o 07:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6176
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Pełna zgoda z Cukrem!

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2018, o 09:41 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1792
Lokalizacja: Kraków
Korek na 29L i tak jest z jednej strony do Nowego Kleparza, z drugiej do świateł przy UR. Jaka to różnica z punktu widzenia jazdy autem, czy po drodze na kawałku będzie się stało na dwóch, czy na jednym pasie ruchu? ;) Przecież stało się będzie tyle samo czasu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2018, o 11:51 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 22:15
Posty: 2545
Lokalizacja: Krowodrza Górka
ALE ZABIERAJO PASY OSZUSTY Z ZIKITU I KORKUJO! KURŁA KIEDYŚ TO BYŁY DWA PASY I KORKÓW NIE BYŁO!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lip 2018, o 10:29 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 11:50
Posty: 607
Lokalizacja: Kraków
A co do buspasów w miejscach takich jak Nowohucka - czy nie dałoby się wprowadzić buspasa, który obowiązywałby tylko w godzinach szczytu? To byłoby łatwiejsze do monitorowania niż ilość osób w samochodzie. Zwiększyć f w szczycie, a zrobić buspas.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lip 2018, o 10:51 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 22:42
Posty: 498
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
No przecież istnieje taki na Kamieńskiego, więc pewnie się da.

_________________
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2018, o 16:06 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2766
Lokalizacja: Krowodrza Górka
W sumie to jest jeszcze jedna ulica, na której przydałby się buspas albo strefa ograniczonego ruchu, bo tranzyt powoduje korki, w których autobusy mocno tracą. Kurniki.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2018, o 21:38 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:17
Posty: 103
Tam już kiedyś był zakaz ruchu z wyłączeniem KMK/Taxi, ale został zlikwidowany przy okazji ostatnich zmian w organizacji ruchu w centrum.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 432 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL