Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 sty 2018, o 16:48

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 311 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 sty 2018, o 17:47 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 10:17
Posty: 55
Biorąc pod uwagę, że parking otwarto 23.12, a przez ostatnie dwa tygodnie był raczej zmniejszony ruch na mieście to ja bym jeszcze poczekał z surowymi ocenami... Wrócą studenci, wrócą również ludzie do pracy z (przedłużonych) wyjazdów świątecznych to się zobaczy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2018, o 18:41 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 27 paź 2017, o 20:36
Posty: 29
Lokalizacja: Skawina
P+R Czerwone Maki dopiero gdzieś po roku zaczął być na 100% używany. Chociaż w jego przypadku doszedł jeszcze ten problem, że ludzie nie widzieli co to ten "Parkenrajd" i jak się tego używa, a teraz jest to wiedza powszechna. Trzeba dać co najmniej pół roku, żeby ocenić na ile to udana inwestycja.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2018, o 21:17 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 maja 2012, o 15:42
Posty: 586
Lokalizacja: Kraków
volferssj napisał(a):
Co do zapełnienia to nie jest aż tak źle. 135 wolnych... nienajgorszy start.

Według liczników ;) Z moich codziennych obserwacji mogę stwierdzić, że z tablicami wyświetlającymi ilość wolnych miejsc coś nie jest tak, jak być powinno. Np. dwa dni temu, wieczorem, koło 19, gdy na parkingu znajduje się 5-6 aut, minąłem trzy tablice:
1) Ilość wolnych miejsc: 169. Zapraszamy
2) Ilość wolnych miejsc: 119. Zapraszamy
3) Ilość wolnych miejsc: 0. Zapraszamy :lmao:

Zwłaszcza liczby "118" i "119" wyświetlają się bardzo często.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2018, o 21:54 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
Pętla Krowodrza Górka będzie najlepiej skomunikowaną pętlą tramwajową z parkingami P&R.
3 - do Nowego Bieżanowa P&R
18 - do Czerwonych Maków P&R
50 - do Kurdwanowa P&R
;D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2018, o 22:59 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20690
Yunkers napisał(a):
Chociaż w jego przypadku doszedł jeszcze ten problem, że ludzie nie widzieli co to ten "Parkenrajd" i jak się tego używa, a teraz jest to wiedza powszechna.

Ja bym powiedział, że jest to wiedza powszechna tylko dla tych, którzy je używają - czyli głównie kierowców Skawiny i terenów "zaruczajowskich". Ci z Kurdwanowa zapewne w sporej części jeszcze nie wiedzą z czym to się je.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2018, o 19:00 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 6 lut 2015, o 16:46
Posty: 1712
Dzisiaj po 17 na P&R Kurdwanów ponad 25 pojazdów.

_________________
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 21:36 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 maja 2012, o 15:42
Posty: 586
Lokalizacja: Kraków
Kilka dni temu, około 18, na parkingu szesnaście aut, wyświetlacz wskazuje 98 wolnych miejsc...

Abstrachując od tablic i wszystkiego innego, to ten cały P+R wraz z reklamami, zmianami nazwy przystanków, nowy zapowiedziami głosowymi itd. jak dla mnie jest bez sensu. Nie chodzi oczywiście o samą ideę, reklamę, czy o jej zapełnienie. ZIKIT chwali się nowooddanym parkingiem na Kurdwanowie (zamiast pewnie też na Bieżanowie), są bilboardy, "zostawże auto" itd, pełna propaganda sukcesu.

Ale patrząc realnie na to wszystko - codziennie do Krakowa wjeżdża 246 tysięcy samochodów z gmin ościennych i okolic. Zakładając, że wszystkie parkingi będą zapełnione w 100%, daje to zawrotną liczbę około 530 miejsc parkingowych. Różnica w poruszaniu się po mieście, korkach, zanieczyszczeniach itd., jest żadna, to nawet nie jest 1%. Tymczasem ZIKIT chwali się tymi ostatnimi dwoma parkingami, jakby to miało zbawić Kraków, wyeliminować korki, czy coś takiego. Tymczasem następne idee (na 2018 rok) są takie- Bronowice i Mały Płaszów - razem kolejne 400 miejsc, co da nam zawrotną liczbę około tysiąca miejsc parkingowych. Oczywiście, ktoś powie, że to zawsze te kilkaset aut mniej, zgadzam się, - ale co to jest w całościowym ujęciu tematu?

Jak sprawa wygląda np. w Pradze? (nie jest wcale wiele większa, niż Kraków, 1,2 miliona mieszkańców) Zostawiliśmy samochód kilkanaście kilometrów za miastem, na parkingu,w okolicy, w której wokoło oprócz końcówki metra i węzła autostrady nie było nic, szczere pola. Parking był wielopoziomowy, bardzo duży, z dwa tysiące aut spokojnie się zmieści. Opłaty w przeliczeniu na polskie wynoszą kilka złotych (3-4zł), po kilku minutach byliśmy na stacji metra, po następnych 15 minutach w centrum Pragi, na Hradczanach. W Rzymie podobnie, parkingi na całkowitych obrzeżach, pojemne, przy węzłach autostradowych, aż chce się zostawić auto i przesiąść (choć jakość pociągów rzymskiego metra znacznie gorsza niż tego w Pradze).

Oczywiście, Kraków nie ma metra i przez długi czas nie będzie go posiadał. Choć idea budowania sieci P+R jest świetna i szczerze ją chwalę, to wykonanie w stylu krakowskim jest bardzo słabe. Malutkie parkingi na 100-200 miejsc, niekiedy w środku osiedla, w miejscach, które mogłyby zostać zagospodarowane w inny, lepszy sposób. Kolejnym minusem może być fakt dodatkowego obciążenia osiedlowych ulic dojazdowych, jak chociażby ul. Halszki, gdzie autobusy łapią opóźnienia już kilka minut po wyjeździe z pętli. Następna okoliczność do tych P+R, to drogi szybkiego ruchu, które znajdują się w pobliżu parkingów (Autostrada Skawina, Teligi, Wielicka, Herberta, Kuklińskiego). Kto normalny (nie jadący do centrum), zostawi ciepły samochód w zimie na parkingu P+R na Małym Płaszowie, aby przesiąść się do stopiątki i marznąć? Ludzie jadą tam, gdzie mogą jechać najdalej - coraz więcej osób przesiada się na km zostawiając auto przy Tesco na Kapelance czy Carrefourze na Zakopiance. Dlaczego miasto nie podejmie z nimi współpracy? To samo parking przy Obi na Wielickiej (w dwóch ostatnich kwestiach oczywiście trzeba byłoby zrobić jakieś przejście dla pieszych w drodze na przystanek tramwajowy).

Oczywiście, zdaję sobie sprawę z ułomności krakowskiej sieci, budżetu, braku metra itd. Ale skoro nie mamy metra, to przecież mamy kolej miejską i aglomeracyjną. Nie lepiej byłoby wybudować jakieś cywilizowane, duże parkingi na rzeczywistych obrzeżach miast (Skawina, Wieliczka, Balice, ogólnie pobliże węzłów i przystanków kolejowych). Oczywiście do tego konieczne byłoby podwyższenie częstotliwości kursowania, chociażby SKA. Nie oszukujmy się, f~10 min w takiej sytuacji jest raczej minimum przyzwoitości. Kogo niby ma zachęcać pociąg, który przyjedzie raz na godzinę?
A, zapomniałem o jednej kwestii - niedawno na jednej ze stron miasta jako parking P+R widniał parking przy Sanktuarium Bożego Miłosierdzia (na całe trzy miejsca) :lmao:

Wiem, że to oczywiście nie nastąpi. Zaraz jednak będziemy mogli pochwalić się kolejnym "wielkim parkingiem" w środku osiedla na 100 aut, aby wszyscy zobaczyli jak władze miasta ograniczają ruch w centrum, zachęcając do przesiadek na km...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 22:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3439
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Wszystko powoli - to prawda, że może te parkingi są za małe, ale to jest na teraz - można powiedzieć na próbę, bo przecież takich obiektów w Krakowie mamy raptem 4. Jeżeli się to sprawdzi to będą te istniejące parkingi rozbudowywane, a nawet powiększane na piętrowe w bardzo prosty sposób. Parkingi powinno się budować jak najdalej od centrum, wręcz na granicy miasta, by ograniczyć ilość wjeżdżających pojazdów w głąb miasta. Oczywiście ważne jest też to, w co się mamy przesiąść - na Kurdwanowie, Nowym Bieżanowie, Czerwonych Makach, Bronowicach, Górce Narodowej jest/będzie całkiem sporo tramwajów by się przesiąść, ale niestety w Krakowie trwa wyjątkowo niebezpieczna tendencja aby całą komunikację, największe obciążenia rzucać na nieprzystosowane do tego tramwaje - komunikacja aglomeracyjna, P+R itd. Dlatego uważam, że w tej kwestii wypada bardziej to wszystko podporządkować SKA - komunikację podmiejską i P+R, bo na SKA/M jest oczywiście mniej postojów i szybsza droga, czyli przykładowo taki P+R mógłby być koło stacji Podłęże i przesiadając się w pociąg kolei podmiejskiej za 15 minut góra bylibyśmy na Krakowie Głównym. Z Nowego Bieżanowa niestety o wiele dłużej trwałby dojazd do centrum, więc tramwaj delikatnie mówiąc nie jest najlepszym środkiem przesiadki w ramach systemu P+R. Ja zauważyłeś Festence w innych nazwijmy to metropoliach na P+R przesiadki są generalnie na metro, bo metro jest szybsze i o wiele pojemniejsze niż tramwaj - czyli o wiele większy komfort jazdy i co za tym idzie - zachęta do korzystania z systemu. A z tym metrem czy metrem dla ubogich to wiadomo jak w tym mieście się zanosi.

SKA oczywiście musi być włączona do KMK jako trzeci (ale wstyd, że dopiero teraz trzeci) środek komunikacji miejskiej w Krakowie z biletami KMK, kasownikami jak w tramwajach i autobusach, czyli bez drużyny pociągowej, która na połączeniach miejskich i podmiejskich jest całkowicie zbędna, a z kontrolą ze strony mobilnych kontrolerów, organizacją ze strony ZIKiTu i malowaniem krakowskim, właściwie księgowym, jak ono ma być tym właściwym. Częstotliwość oczywiście na całej trasie S1 (nie żadnego SKA1) co 15 minut, S2, S3 także na większości trasy i wieloma nowymi trasami po obwodnicach głównie z też częstotliwością wysoką co 15 minut. Jeżeli SKA byłaby w końcu zorganizowana jak trzeba to można ruszać z budową większej ilości parkingów P+R na wielu stacjach i przystankach kolejowych - Kraków Bieżanów, Kraków Bieżanów Drożdżownia, Kraków Opatkowice, Skawina, Zastów, Kraków Batowice, Kraków Os. Piastów, Kraków Bronowice, Kraków Mydlniki, Zabierzów, Podłęże, Kokotów, być może nawet piętrowych, bo będzie prawdziwa zachęta - szybka kolej co 15 minut do samego centrum miasta w systemie KMK z jednakowymi biletami, bo to jest w tym momencie dla pasażera najważniejsze. Te parkingi koło stacji SKA też musiałyby być w jednym systemie KMK, bez obecnego podziału na miasto i województwo.

Dlatego poczekajmy - jeżeli system P+R się sprawdzi w Krakowie, a sprawdzi się na pewno to będziemy mogli myśleć nad rozbudową, ale przy stacjach SKA, czy może metra jak uda się go wdrożyć. Koło przystanków i końcówek tramwajowych myślę, że z racji wątpliwej atrakcyjności przesiadki na tramwaj większe mogą być niepotrzebne, a nawet jak będą, to nie będzie wielkiego problemu w tym, aby istniejące powiększyć. :)

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2018, o 07:40 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 10:37
Posty: 310
Lokalizacja: Kraków
Wiadomo kiedy będzie otwarty parking Nowy Bieżanów PR?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2018, o 13:07 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20690
maszynista napisał(a):
Wiadomo kiedy będzie otwarty parking Nowy Bieżanów PR?

Po weekendzie:

W PONIEDZIAŁEK OTWARCIE P&R BIEŻANÓW. TRADYCYJNIE, Z OPÓŹNIENIEM
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-poni ... 23782.html
Cytuj:
Po Bieżanowie kolejnym obiektem zaplanowanym do realizacji jest parking P&R Mały Płaszów, po przeciwnej stronie pętli tramwajowej. Przygotowywany jest też węzeł przesiadkowy z parkingiem w Bronowicach, u zbiegu ulic Bronowickiej i Armii Krajowej. Który następny? – Mamy porozumienie z Zarządem Infrastruktury Sportowej odnośnie terenu przy ul. Ptaszyckiego, przy Klubie Sportowym „Hutnik”. Na tym zamierzamy się skupić. Myślę, że w tym przypadku przygotowanie parkingu pójdzie szybciej, ponieważ to będzie tylko przebudowa i adaptacja istniejącego placu – zapowiada Paweł Skrzypiec.
Nie jestem pewny czy parking przy KS "Hutnik" to dobry pomysł, oferta km nie jest tam jakaś rewelacyjna - tylko jeden tramwaj do centrum co 15 minut ("10") i linia lokalna z okrojonym rozkładem wieczorem i w weekendy ("16"). Jasne, są jeszcze autobusy lecz w dojeździe do centrum miasta nie pomogą.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2018, o 00:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 9583
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
Nie jestem pewny czy parking przy KS "Hutnik" to dobry pomysł, oferta km nie jest tam jakaś rewelacyjna - tylko jeden tramwaj do centrum co 15 minut ("10") i linia lokalna z okrojonym rozkładem wieczorem i w weekendy ("16"). Jasne, są jeszcze autobusy lecz w dojeździe do centrum miasta nie pomogą.

Mnie na pewno nie zachęci. A koło Hutnika autobusów nie ma (jedynie "149") i stwierdzenie, że jest tam gorsza oferta niż na Pleszowie jest całkiem bliskie prawdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 311 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL