Autobusy wyborcze
Moderator: Moderatorzy
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1685
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
Autobusy wyborcze
Nie było takiego tematu, a na pewno mamy tu autobusów świrów, więc może ich zaciekawić
Według wikipedii Używanie autobusów w kampanii jest znane już co najmniej od 1948 roku.
W Polsce pomysł na autobus wyborczy pojawił się dopiero w 2010 roku i był to Mercedes Tourismo z wizerunkiem kandydata na prezydenta Bronisława Komorowskiego.
Znacznie większą popularność zdobył "Tuskobus", który wyjechał w 2011 roku przed wyborami parlamentarnymi, w tej roli widzieliśmy zazwyczaj ówczesny flagowy autokar koncernu Evobus - Setrę 431 DT. Oczywiście autobusów było więcej m.in. Setra 417 HDH, Mercedes Travego, Neoplan N 316 SHD, Bova Futura oraz Scania Irizar Century.
Na kilka lat temat przycichł i powrócił w 2015 roku kiedy to opozycyjny obóz polityczny postanowił użyć w kampanii "swojego" autobusu. W rolę "Dudabusu" wcieliły się co najmniej 2 autobusy Autosan Lider, natomiast konkurencyjny "Bronkobus" to podobnie jak 4 lata wcześniej autokary niemieckich producentów - Setra 431 DT, mniejsza 416 GT-HD, Mercedesy Tourismo oraz (już nie Bova) - VDL Futura. Przed wyborami parlamentarnymi w 2015 roku "Szydłobusem" były ponownie autobusy marki Autosan model Lider. Platforma nie zdecydowała się na nazwanie autobusu od nazwiska swojej liderki, ale wykorzystała odpowiednio oklejonego minibusa Mercedes Sprinter. Na autobusy zdecydowały się też dwa inne komitety wyborcze - SLD miało swój "Czerwony autobus" - Mercedes Tourismo O350 oraz nieznany trzyosiowy model Van Hoola, a .Nowoczesna "R-Bus" - Mercedes Travego.
W 2019 mieliśmy wybory aż dwa razy i dalsze odchodzenie od nazywania autobusów od nazwisk - tym razem PiS wybrał nowocześniejszy z wyglądu model Autosana - Eurolider 9 oraz Sprintery. Na minibusa firmy Mercedes zdecydowała się też Wiosna, Koalicja Obywatelska ponownie wybrała Mercedesa Toursimo, a Lewica - Mercedesa Travego.
Dziś ruszył DudaBus - tak jak poprzednio postawiono na polskiego producenta, obecnie urzędujący prezydent ma podróżować Autosanem Eurolider 9.
To zabawne ale w przynajmniej dwóch przypadkach można znaleźć powiązanie między marką autobusu a z poglądami jakie te partie są kojarzone Szkoda tylko że nie ma elektrycznych autokarów na wynajem - ekologia to ostatnio modny temat, więc byłyby jak znalazł.
Proszę o wstrzymanie się od dyskusji politycznych, nie są one tematem wątku
Według wikipedii Używanie autobusów w kampanii jest znane już co najmniej od 1948 roku.
W Polsce pomysł na autobus wyborczy pojawił się dopiero w 2010 roku i był to Mercedes Tourismo z wizerunkiem kandydata na prezydenta Bronisława Komorowskiego.
Znacznie większą popularność zdobył "Tuskobus", który wyjechał w 2011 roku przed wyborami parlamentarnymi, w tej roli widzieliśmy zazwyczaj ówczesny flagowy autokar koncernu Evobus - Setrę 431 DT. Oczywiście autobusów było więcej m.in. Setra 417 HDH, Mercedes Travego, Neoplan N 316 SHD, Bova Futura oraz Scania Irizar Century.
Na kilka lat temat przycichł i powrócił w 2015 roku kiedy to opozycyjny obóz polityczny postanowił użyć w kampanii "swojego" autobusu. W rolę "Dudabusu" wcieliły się co najmniej 2 autobusy Autosan Lider, natomiast konkurencyjny "Bronkobus" to podobnie jak 4 lata wcześniej autokary niemieckich producentów - Setra 431 DT, mniejsza 416 GT-HD, Mercedesy Tourismo oraz (już nie Bova) - VDL Futura. Przed wyborami parlamentarnymi w 2015 roku "Szydłobusem" były ponownie autobusy marki Autosan model Lider. Platforma nie zdecydowała się na nazwanie autobusu od nazwiska swojej liderki, ale wykorzystała odpowiednio oklejonego minibusa Mercedes Sprinter. Na autobusy zdecydowały się też dwa inne komitety wyborcze - SLD miało swój "Czerwony autobus" - Mercedes Tourismo O350 oraz nieznany trzyosiowy model Van Hoola, a .Nowoczesna "R-Bus" - Mercedes Travego.
W 2019 mieliśmy wybory aż dwa razy i dalsze odchodzenie od nazywania autobusów od nazwisk - tym razem PiS wybrał nowocześniejszy z wyglądu model Autosana - Eurolider 9 oraz Sprintery. Na minibusa firmy Mercedes zdecydowała się też Wiosna, Koalicja Obywatelska ponownie wybrała Mercedesa Toursimo, a Lewica - Mercedesa Travego.
Dziś ruszył DudaBus - tak jak poprzednio postawiono na polskiego producenta, obecnie urzędujący prezydent ma podróżować Autosanem Eurolider 9.
To zabawne ale w przynajmniej dwóch przypadkach można znaleźć powiązanie między marką autobusu a z poglądami jakie te partie są kojarzone Szkoda tylko że nie ma elektrycznych autokarów na wynajem - ekologia to ostatnio modny temat, więc byłyby jak znalazł.
Proszę o wstrzymanie się od dyskusji politycznych, nie są one tematem wątku
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1685
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
Autobusy wyborcze
A no właśnie - skupiłem się na tym że autokarów elektrycznych nie ma (oprócz 1 Flixbusa w Niemczech) nie zastanawiając się nawet nad kwestią infrastruktury. Zresztą to czy są przyznaje środowisku jest często kwestią sporów, więc nawet gdyby się dało to mogłoby to nie być dobrym pomysłem na kampanie.
Autobusy wyborcze
Nie ma autokarów elektrycznych? Sam Flix już przetestował 3 marki - Yutonga we Francji, gdzie testy się udały, następnie BYD w NIemczech oraz MCI w USA. Elektrycznych autokarów po Chinach już trochę jeździ, a w Europie to kwestia czasu, że wyjadą w większej liczbie Yutongi, BYD czy Higery.pasazer_mobilisu pisze: ↑20 lut 2020, o 16:45A no właśnie - skupiłem się na tym że autokarów elektrycznych nie ma (oprócz 1 Flixbusa w Niemczech) nie zastanawiając się nawet nad kwestią infrastruktury. Zresztą to czy są przyznaje środowisku jest często kwestią sporów, więc nawet gdyby się dało to mogłoby to nie być dobrym pomysłem na kampanie.
Autobusy wyborcze
No OK, autokary elektryczne. Ale jakoś sobie nie wyobrażam takiego pojazdu np: na trasie z Warszawy do Budapesztu w obsłudze regularnych połączeń. Chodzi oczywiście o czas ładowania baterii oraz zasięg.
Autobusy wyborcze
Oglądałem w tym roku na Bus World w Brukseli Yutonga turystycznego z zasięgiem 500 km.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"