Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 cze 2019, o 18:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 cze 2019, o 20:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6874
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
http://transinfo.pl/wicepremier-gowin-b ... 15315.html

To się chyba tylko tu nadaje…

Pozdrawiam!
LOKI


Edit: Przeniosłem do działu "Wokół KMK" - adm. K

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2019, o 20:32 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3908
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Niech on już lepiej nie wyręcza nas, urzędu, spółek, jednostek organizacyjnych, bo aż przykro czytać. :lol-above:

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2019, o 21:15 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10734
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Niestety tu wiele punktów jest podnoszonych jak najbardziej słusznie. Kumulacja remontów jest ogromna, rekordowa w skali chyba nawet kilku dekad. Do tego te remonty które już trwają to się ślimaczą, bo w obliczu kryzysu na rynku pracowników budowlanych wszystko jest robione po taniości i nikt nie zapłaci za pracę dwuzmianową. Inwestycje w nowe linie tramwajowe stoją w miejscu już właściwie od 4 lat (ostatnie co oddano to estakada). O ile w przypadku Górki Narodowej jeszcze można zrozumieć kwestię własności gruntów czy dogadań z PKP w kwestii wiaduktu, a sama budowa mocno ingeruje w tkankę ulic Prądnika Białego, tak w przypadku Azorów korytarz jest przygotowany właściwie od 50 lat i czeka tylko na ułożenie torów.

Do tego skandaliczne planowanie remontu Karmelickiej, która zamiast razem ze wszystkim będzie robiona tuż po całej reszcie i to jeszcze na odrębnych zasadach, bez żadnego porozumienia. I robotnicy z Królewskiej, Bronowickiej i Podchorążych będą się spinać żeby zdążyć na swój lipcowy termin, mimo że całą trasą nic co najmniej do września nie pojedzie - i tym samym remont przejazdu przez ATW mógł być robiony przez wakacje. A tak to nie dość że na remont przewidziano dziwne 10 miesięcy, to jeszcze je wybrano akurat dokładnie w samiutkim roku szkolnym, byle czasem nie zahaczyć o wakacje.

Do tego brak porozumienia z PKP doprowadził do nałożenia się tych remontów i kolejną głupią decyzją było zamykać ciąg bronowicki przed uruchomieniem przystanku kolejowego przy Armii Krajowej - wówczas przecież lwia część pasażerów wsiadłaby w pociągi, a tak to musi się użerać z "704".

Co więcej, mocno daje się we znaki zupełnie niewydolna południowo-zachodnia obwodnica autostradowa, która przez większą część dnia się ślamazarzy a czasem zwyczajnie stoi w kilkukilometrowym korku. Co prawda winni tym korkom są tylko i wyłącznie kierowcy którzy nie powinni mieć prawa jazdy, ale jako że nie wymyślono skutecznego sposobu ich eliminowania z ruchu to trzeba szukać innych rozwiązań, takich jak dodatkowy pas ruchu, czy stanowiąca alternatywę obwodnica północna. To się wszystko może wydawać błahe, ale jak się spojrzy na mapę korków google, to krakowska zachodnia obwodnica autostradowa to często jedyny tak zakorkowany odcinek drogi szybkiego ruchu w całym kraju i nawet słynna warszawska S8 często wypada lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2019, o 07:25 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 21:42
Posty: 577
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
Oczywiście, że sporo postulatów jest słusznych (bo oczywistych), tylko co z tego, skoro taki zespół nie będzie miał żadnej mocy sprawczej?

_________________
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2019, o 20:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3908
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Cukier napisał(a):
Co więcej, mocno daje się we znaki zupełnie niewydolna południowo-zachodnia obwodnica autostradowa, która przez większą część dnia się ślamazarzy a czasem zwyczajnie stoi w kilkukilometrowym korku. Co prawda winni tym korkom są tylko i wyłącznie kierowcy którzy nie powinni mieć prawa jazdy, ale jako że nie wymyślono skutecznego sposobu ich eliminowania z ruchu to trzeba szukać innych rozwiązań, takich jak dodatkowy pas ruchu, czy stanowiąca alternatywę obwodnica północna. To się wszystko może wydawać błahe, ale jak się spojrzy na mapę korków google, to krakowska zachodnia obwodnica autostradowa to często jedyny tak zakorkowany odcinek drogi szybkiego ruchu w całym kraju i nawet słynna warszawska S8 często wypada lepiej.

Ano w latach 80. jak ją budowali to nie wzięto pod uwagę narastającego ruchu samochodowego i funkcji jaką ta droga ma pełnić. Efekty są jakie są - dwa pasy zamiast trzech, które to są standardem na tego typu trasach, przejęcie sporej części krakowskiego ruchu międzydzielnicowego, który się kwalifikuje na III obwodnicę jakiej nie ma i na dodatek brak alternatywy tranzytowej w postaci obwodnicy północnej. Rzecz oczywista.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2019, o 21:24 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 577
A ten znowu bredzi :eek: Człowieku to inne źródło kasy, inni decydenci. A jakoś pomijasz budowaną autostradę znikąd donikąd, która pięknie dobije ruch w mieście, w dodatku mając w d*pie cały czas mające inwestycyjne pierwszeństwo kanał ulgi. Za te pieniądze możnaby załatwić wszystkie zaległości komunikacji w naszym kochanym mieście, taki szczegół.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2019, o 22:04 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3908
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
gagacek napisał(a):
A ten znowu bredzi :eek: Człowieku to inne źródło kasy, inni decydenci. A jakoś pomijasz budowaną autostradę znikąd donikąd, która pięknie dobije ruch w mieście, w dodatku mając w d*pie cały czas mające inwestycyjne pierwszeństwo kanał ulgi. Za te pieniądze możnaby załatwić wszystkie zaległości komunikacji w naszym kochanym mieście, taki szczegół.

Na Miłość Boską, jak nie rozumiesz przekazu, te tematy prawdopodobnie przerastają ten Twój poziom intelektualny, nie masz pojęcia o czym mowa to po jakiego grzyba się udzielasz?

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 14:02 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 688
Te wszystkie komisje są dokładnie takie same jak te o "reprywatyzacji", Amber Gold, smoleńskie itd. Ludzie bez kompetencji w temacie, grupy bez żadnej mocy prawnej. Jedyne, co tu powinno się stać, to wejście prokuratora i zamknięcie wszystkich za defraudację publicznych pieniędzy i wykonywanie pracy, do których nie mają kompetencji, uzyskiwanie poufnych informacji, do których nie mają prawa i koniec.

O czym tu w ogóle dyskutować, to ja nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 19:07 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3908
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
PanA napisał(a):
Jedyne, co tu powinno się stać, to wejście prokuratora i zamknięcie wszystkich za defraudację publicznych pieniędzy i wykonywanie pracy, do których nie mają kompetencji, uzyskiwanie poufnych informacji, do których nie mają prawa i koniec.

Kogo zamknięcie? Jakich wszystkich?

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 19:30 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 688
Chodzi mi o te wszystkie gównokomisje.
To już naprawdę oczywista defraudacja pieniędzy i powierzanie danych osobom, które nie powinny mieć do nich dostępu. To jednak szersza sprawa, więc zakończę tu.

A tak tl;dr: no po prostu skoro przynajmniej ta prokuratura ani NIK nie potrafią zwinąć tego chorego zjawiska, to przynajmniej my zarzućmy zasłonę milczenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 19:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3908
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
A, o te komisje. A jakież to oni mają poufne informacje? Takie jakie sami sobie wytworzą. Z tego co mi wiadomo, to żadna miejska jednostka organizacyjna, żadnych informacji im nie udostępniała. Chyba, że jest coś o czym nie wiem...

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 21:19 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 688
No właśnie o to chodzi, że oni do czegoś nie mają. Ale tak jak w przypadku wcześniejszych "komisji" zbierali świadków, którzy przyciśnięci różne rzeczy mówili.
Nie wieszczę tu katastrofy z informacjami, bo tu i tak wszystko publiczne, ale wszystkie te komisje działały bezprawnie i tak działają.

Czy moja reakcja przesadzona? Wyobraźcie sobie, że taką komisję przygotowuje np. Majchrowski o polityce ministerstwa i np zakłada 7 stanowisk na komisję. Zarzuty dla niego szybko by były.

Przecież od kontroli jest NIK, który i krakowską komunikację bada. Czemu się NIK-u nie słuchają? Również pod względem rozwiązań, które proponuje?Bo nie dość, że to niepoprawne politycznie (zwłaszcza w kontekście ostatniej krytyki rządu przez NIK w sprawie szkolnictwa, na co ministerstwo odpowiedziało, że NIK jest na usługach opozycji), to jeszcze NIK na własnych pracowników, a przecież trzeba znajomków wrzucić.

Jak ktoś mi chciałby powiedzieć, żeby nie politykować, to powiem mu, żeby wyszedł, bo polityka jest wszędzie. A najbardziej niedawno odczuła to gmina Brzezie w opolskiem, której większość została za karę włączona do Opola, czy teraz odczuwa Dolny Śląsk pięknym niszczeniem sukcesu Kolei Dolnośląskich.
Czy wreszcie - PiS rządzi w dolnośląskiem TYLKO dlatego, że zaoferował "Bezpartyjnymi" stanowiska w spółkach i wydziałach UMWD. I - uwaga - te rozmowy o rozdawaniu stanowisk były oficjalne.
Włącznie z wywaleniem byłego już dyrektora KD, który wypracował cały sukces spółki, a teraz przez te błędy i polityczne miernoty z "bezpartyjnych" zapłacimy dodatkowe miliony za nowy przetarg zerwany bez powodu czy kolejną zmianę rozkładu na otworzone w zeszłym tygodniu połączenie do Lubina, o którym znajdziecie informacje w necie.

Tak kończąc Offtop - PiS naprawdę jest zdolny do wszystkiego.
I tak zapobiegawczo - lepiej, żeby w Krakowie nie rządził.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL