Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 wrz 2019, o 09:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 maja 2019, o 10:52 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2940
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Długo się zastanawiałem gdzie to wrzucić i czy wrzucać. Jestem obecnie w Sapporo, gdzie działa metro ogumione. Zoo w Sapporo jest umiejscowione podobnie jak w Krakowie, w parku na wzgórzu i od transportu szynowego do zoo trzeba podejść albo podjechać. Zainspirowało mnie to jednak do zastanowienia się nad hipotetyczną konstrukcją, którą można by posłać do obsługi Zoo w Krakowie. Podobne pomysły były już rozpatrywane na kolei ale stosunkowo dawno, od tego czasu technologia jednak poszła znacznie do przodu. Mianowicie co myślicie o za i przeciw autobusu dwudrogowego? Taki pojazd zapewne musiałby mieć 2,4 metra szerokości zamiast 2,5 dla typowego autobusu. Skrajnia nie powinna być problemem. Widziałbym to tak, że taki pojazd w dwuskładzie, jako tramwaj na trakcji elektrycznej dojeżdżałby do Cichego Kącika, tam podnosiłby koła szynowe (jak techniczne Unimogi), na żeberku rozpinałby się i dalej jechał jako autobus elektryczny. Dwuskład mialby od 25 (2x12) do 37 (2x18) metrów. Potencjalnym problemem byłaby zapewne konstrukcja wózka, bo pojazd znacznie dłuższy od Unimoga musiałby mieć już zapewnie wózki skrętne. Oczywiście mam świadomość, że to sci-fi. ;)

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2019, o 20:37 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 13:54
Posty: 670
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
Gdyby Las Wolski był w Japonii, to kto wie :) Ale jest u nas, w Polsce jest mniej fantazji. Może i dobrze bo takie prototypy często generują spore koszty i krótko żyją.

Sci-fi, chociaż równie przydatnym pomysłem jest tramwaj aglomeracyjny do Zielonek. Albo reaktywacja tramwaju wąskotorowego w Krakowie jako pojazdów turystycznych poruszających się po starym mieście bez trakcji, na bateriach. Podobno miasto chce odrodzenia ul. Kopernika, na pewno takie cudo by w tym pomogło, jeżdżąc np. na trasie Teatr Bagatela - Rynek - Poczta Główna - Kopernika. ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 cze 2019, o 20:21 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2940
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Wiesz, nie przeczę. Moim celem było raczej zastanowienie się czy współczesne technologie mogłyby hipotetycznie uczynić taką konstrukcję możliwą. ;) Bo tego typu pomysły się pojawiały w przeszłości ale na kolei, nie w transporcie miejskim.
Swoją drogą, dopiero teraz odkryłem, że JR Hokkaido testowało autobus dwudrogowy.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 14:12 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 703
Autobusy naprowadzane przez kamery i pojazdy KM autonomiczne to naprawdę nie jest ani rocket science, ani nowość. Istnieje tylko jedno pytanie - po co?
Problem jest w tym, że to zwyczajnie nie ma sensu. Bo nadal nie daje nic ponad tramwaj.

A metro ogumione to już w ogóle - opory ruchu są tam już wyższe od wersji szynowej o naprawdę mocno zauważalne wartości.
No po prostu kiedyś ktoś miał "kreatywną" decyzję, ktoś to przyklepał i wyszło. W Krakowie takich "innowacyjnych wizji" urzędnicy nie mają, że się dziwicie? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL