Reforma Gowina w krakowskiej km

Bilety, działalność ZIKiT oraz pozostałe tematy związane z komunikacją miejską w Krakowie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7982
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Reforma Gowina w krakowskiej km

#1 Post autor: Locutus » 10 cze 2019, o 21:15

http://transinfo.pl/wicepremier-gowin-b ... 15315.html

To się chyba tylko tu nadaje…

Pozdrawiam!
LOKI


Edit: Przeniosłem do działu "Wokół KMK" - adm. K
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Pośmiejmy się

#2 Post autor: Mistrzejowiczanin » 10 cze 2019, o 21:32

Niech on już lepiej nie wyręcza nas, urzędu, spółek, jednostek organizacyjnych, bo aż przykro czytać. :lol-above:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Pośmiejmy się

#3 Post autor: Cukier » 10 cze 2019, o 22:15

Niestety tu wiele punktów jest podnoszonych jak najbardziej słusznie. Kumulacja remontów jest ogromna, rekordowa w skali chyba nawet kilku dekad. Do tego te remonty które już trwają to się ślimaczą, bo w obliczu kryzysu na rynku pracowników budowlanych wszystko jest robione po taniości i nikt nie zapłaci za pracę dwuzmianową. Inwestycje w nowe linie tramwajowe stoją w miejscu już właściwie od 4 lat (ostatnie co oddano to estakada). O ile w przypadku Górki Narodowej jeszcze można zrozumieć kwestię własności gruntów czy dogadań z PKP w kwestii wiaduktu, a sama budowa mocno ingeruje w tkankę ulic Prądnika Białego, tak w przypadku Azorów korytarz jest przygotowany właściwie od 50 lat i czeka tylko na ułożenie torów.

Do tego skandaliczne planowanie remontu Karmelickiej, która zamiast razem ze wszystkim będzie robiona tuż po całej reszcie i to jeszcze na odrębnych zasadach, bez żadnego porozumienia. I robotnicy z Królewskiej, Bronowickiej i Podchorążych będą się spinać żeby zdążyć na swój lipcowy termin, mimo że całą trasą nic co najmniej do września nie pojedzie - i tym samym remont przejazdu przez ATW mógł być robiony przez wakacje. A tak to nie dość że na remont przewidziano dziwne 10 miesięcy, to jeszcze je wybrano akurat dokładnie w samiutkim roku szkolnym, byle czasem nie zahaczyć o wakacje.

Do tego brak porozumienia z PKP doprowadził do nałożenia się tych remontów i kolejną głupią decyzją było zamykać ciąg bronowicki przed uruchomieniem przystanku kolejowego przy Armii Krajowej - wówczas przecież lwia część pasażerów wsiadłaby w pociągi, a tak to musi się użerać z "704".

Co więcej, mocno daje się we znaki zupełnie niewydolna południowo-zachodnia obwodnica autostradowa, która przez większą część dnia się ślamazarzy a czasem zwyczajnie stoi w kilkukilometrowym korku. Co prawda winni tym korkom są tylko i wyłącznie kierowcy którzy nie powinni mieć prawa jazdy, ale jako że nie wymyślono skutecznego sposobu ich eliminowania z ruchu to trzeba szukać innych rozwiązań, takich jak dodatkowy pas ruchu, czy stanowiąca alternatywę obwodnica północna. To się wszystko może wydawać błahe, ale jak się spojrzy na mapę korków google, to krakowska zachodnia obwodnica autostradowa to często jedyny tak zakorkowany odcinek drogi szybkiego ruchu w całym kraju i nawet słynna warszawska S8 często wypada lepiej.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Pośmiejmy się

#4 Post autor: lucapacioli » 11 cze 2019, o 08:25

Oczywiście, że sporo postulatów jest słusznych (bo oczywistych), tylko co z tego, skoro taki zespół nie będzie miał żadnej mocy sprawczej?
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Reforma Gowina w krakowskiej km

#5 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 cze 2019, o 21:43

Cukier pisze:Co więcej, mocno daje się we znaki zupełnie niewydolna południowo-zachodnia obwodnica autostradowa, która przez większą część dnia się ślamazarzy a czasem zwyczajnie stoi w kilkukilometrowym korku. Co prawda winni tym korkom są tylko i wyłącznie kierowcy którzy nie powinni mieć prawa jazdy, ale jako że nie wymyślono skutecznego sposobu ich eliminowania z ruchu to trzeba szukać innych rozwiązań, takich jak dodatkowy pas ruchu, czy stanowiąca alternatywę obwodnica północna. To się wszystko może wydawać błahe, ale jak się spojrzy na mapę korków google, to krakowska zachodnia obwodnica autostradowa to często jedyny tak zakorkowany odcinek drogi szybkiego ruchu w całym kraju i nawet słynna warszawska S8 często wypada lepiej.
Ano w latach 80. jak ją budowali to nie wzięto pod uwagę narastającego ruchu samochodowego i funkcji jaką ta droga ma pełnić. Efekty są jakie są - dwa pasy zamiast trzech, które to są standardem na tego typu trasach, przejęcie sporej części krakowskiego ruchu międzydzielnicowego, który się kwalifikuje na III obwodnicę jakiej nie ma i na dodatek brak alternatywy tranzytowej w postaci obwodnicy północnej. Rzecz oczywista.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Reforma Gowina w krakowskiej km

#6 Post autor: gagacek » 11 cze 2019, o 22:24

A ten znowu bredzi :eek: Człowieku to inne źródło kasy, inni decydenci. A jakoś pomijasz budowaną autostradę znikąd donikąd, która pięknie dobije ruch w mieście, w dodatku mając w d*pie cały czas mające inwestycyjne pierwszeństwo kanał ulgi. Za te pieniądze możnaby załatwić wszystkie zaległości komunikacji w naszym kochanym mieście, taki szczegół.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Reforma Gowina w krakowskiej km

#7 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 cze 2019, o 23:04

gagacek pisze:A ten znowu bredzi :eek: Człowieku to inne źródło kasy, inni decydenci. A jakoś pomijasz budowaną autostradę znikąd donikąd, która pięknie dobije ruch w mieście, w dodatku mając w d*pie cały czas mające inwestycyjne pierwszeństwo kanał ulgi. Za te pieniądze możnaby załatwić wszystkie zaległości komunikacji w naszym kochanym mieście, taki szczegół.
Na Miłość Boską, jak nie rozumiesz przekazu, te tematy prawdopodobnie przerastają ten Twój poziom intelektualny, nie masz pojęcia o czym mowa to po jakiego grzyba się udzielasz?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Reforma Gowina w krakowskiej km

#8 Post autor: PanA » 16 cze 2019, o 15:02

Te wszystkie komisje są dokładnie takie same jak te o "reprywatyzacji", Amber Gold, smoleńskie itd. Ludzie bez kompetencji w temacie, grupy bez żadnej mocy prawnej. Jedyne, co tu powinno się stać, to wejście prokuratora i zamknięcie wszystkich za defraudację publicznych pieniędzy i wykonywanie pracy, do których nie mają kompetencji, uzyskiwanie poufnych informacji, do których nie mają prawa i koniec.

O czym tu w ogóle dyskutować, to ja nie wiem.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Reforma Gowina w krakowskiej km

#9 Post autor: Mistrzejowiczanin » 16 cze 2019, o 20:07

PanA pisze:Jedyne, co tu powinno się stać, to wejście prokuratora i zamknięcie wszystkich za defraudację publicznych pieniędzy i wykonywanie pracy, do których nie mają kompetencji, uzyskiwanie poufnych informacji, do których nie mają prawa i koniec.
Kogo zamknięcie? Jakich wszystkich?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Reforma Gowina w krakowskiej km

#10 Post autor: PanA » 16 cze 2019, o 20:30

Chodzi mi o te wszystkie gównokomisje.
To już naprawdę oczywista defraudacja pieniędzy i powierzanie danych osobom, które nie powinny mieć do nich dostępu. To jednak szersza sprawa, więc zakończę tu.

A tak tl;dr: no po prostu skoro przynajmniej ta prokuratura ani NIK nie potrafią zwinąć tego chorego zjawiska, to przynajmniej my zarzućmy zasłonę milczenia.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Reforma Gowina w krakowskiej km

#11 Post autor: Mistrzejowiczanin » 16 cze 2019, o 20:36

A, o te komisje. A jakież to oni mają poufne informacje? Takie jakie sami sobie wytworzą. Z tego co mi wiadomo, to żadna miejska jednostka organizacyjna, żadnych informacji im nie udostępniała. Chyba, że jest coś o czym nie wiem...
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Reforma Gowina w krakowskiej km

#12 Post autor: PanA » 16 cze 2019, o 22:19

No właśnie o to chodzi, że oni do czegoś nie mają. Ale tak jak w przypadku wcześniejszych "komisji" zbierali świadków, którzy przyciśnięci różne rzeczy mówili.
Nie wieszczę tu katastrofy z informacjami, bo tu i tak wszystko publiczne, ale wszystkie te komisje działały bezprawnie i tak działają.

Czy moja reakcja przesadzona? Wyobraźcie sobie, że taką komisję przygotowuje np. Majchrowski o polityce ministerstwa i np zakłada 7 stanowisk na komisję. Zarzuty dla niego szybko by były.

Przecież od kontroli jest NIK, który i krakowską komunikację bada. Czemu się NIK-u nie słuchają? Również pod względem rozwiązań, które proponuje?Bo nie dość, że to niepoprawne politycznie (zwłaszcza w kontekście ostatniej krytyki rządu przez NIK w sprawie szkolnictwa, na co ministerstwo odpowiedziało, że NIK jest na usługach opozycji), to jeszcze NIK na własnych pracowników, a przecież trzeba znajomków wrzucić.

Jak ktoś mi chciałby powiedzieć, żeby nie politykować, to powiem mu, żeby wyszedł, bo polityka jest wszędzie. A najbardziej niedawno odczuła to gmina Brzezie w opolskiem, której większość została za karę włączona do Opola, czy teraz odczuwa Dolny Śląsk pięknym niszczeniem sukcesu Kolei Dolnośląskich.
Czy wreszcie - PiS rządzi w dolnośląskiem TYLKO dlatego, że zaoferował "Bezpartyjnymi" stanowiska w spółkach i wydziałach UMWD. I - uwaga - te rozmowy o rozdawaniu stanowisk były oficjalne.
Włącznie z wywaleniem byłego już dyrektora KD, który wypracował cały sukces spółki, a teraz przez te błędy i polityczne miernoty z "bezpartyjnych" zapłacimy dodatkowe miliony za nowy przetarg zerwany bez powodu czy kolejną zmianę rozkładu na otworzone w zeszłym tygodniu połączenie do Lubina, o którym znajdziecie informacje w necie.

Tak kończąc Offtop - PiS naprawdę jest zdolny do wszystkiego.
I tak zapobiegawczo - lepiej, żeby w Krakowie nie rządził.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Wokół KMK”