Tramwaj wodny
Moderator: Moderatorzy
Tramwaj wodny
Należy zacząć od uwolnienia przystanków. ZIKIT robi monopol dla jednego przewoźnika któremu w dodatku trzeba płacić z naszych podatków, podczas gdy inni robią to (lub mogli by to robić) gratis, w ramach samego biletu.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Tramwaj wodny
Tramwaj wodny już kursuje. Z centrum Krakowa na Salwator i do Tyńca
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... -do-tynca/
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... -do-tynca/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Tramwaj wodny
Według Gazety Wyborczej, tramwaj wodny kursuje:
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... zmian.html(...) między Galerią Krakowską a Salwatorem, a także na trasie do Tyńca
-
- Miłośnik
- Posty: 117
- Rejestracja: 5 wrz 2014, o 10:59
- Lokalizacja: Ruczaj
Tramwaj wodny
Tramwajem wodnym popłyniemy do pracy?
Wraca pomysł tramwaju wodnego w systemie KMK. Ja tam bardzo temu kibicuję, ale jeśli zostanie zachowana prędkość obecnego tramwaju wodnego to nic z tego niestety nie będzie.
I to będzie zabawne jak MPK ogłosi przetarg na zakup łodzi
http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... ,12887948/Gazeta Krakowska pisze:Wsiadamy do łodzi albo statku na Wiśle i kasując taki sam bilet jak w tramwaju naziemnym, płyniemy np. z Dąbia na Salwator - tak może być, jeżeli urząd zrealizuje wniosek radnych z Dzielnicy I Stare Miasto. Poprzez uchwałę zwrócili się do prezydenta Krakowa o włączenie tramwaju wodnego do systemu komunikacji miejskiej i zapewnienie całorocznego jego funkcjonowania.
Wraca pomysł tramwaju wodnego w systemie KMK. Ja tam bardzo temu kibicuję, ale jeśli zostanie zachowana prędkość obecnego tramwaju wodnego to nic z tego niestety nie będzie.
I to będzie zabawne jak MPK ogłosi przetarg na zakup łodzi

- Locutus
- Moderator
- Posty: 7945
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Tramwaj wodny
Ja tam bym wolał, żeby zajęto się sprawami ważnymi – jak integracja taryfowa z SKA – a nie błahymi – jak integracja z tramwajem wodnym...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Tramwaj wodny
Teraz są przetargi na operatora i tak powinno pozostać. Tylko wymagania co do taboru zmienić i może powinni dac umowę wieloletnią. To jest moim zdaniem dobry pomysł, tylko ewentualnie gdzieniegdzie trzeba przesunąć przystań (np. nie wiem czy nie powinna trafić na drugą stronę mostu Grunwaldzkiego, czy tam czasem nie jest bliżej na Dietla).mateuszwon94 pisze: http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... ,12887948/
Wraca pomysł tramwaju wodnego w systemie KMK. Ja tam bardzo temu kibicuję, ale jeśli zostanie zachowana prędkość obecnego tramwaju wodnego to nic z tego niestety nie będzie.
I to będzie zabawne jak MPK ogłosi przetarg na zakup łodzi
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Tramwaj wodny
Pomysł jest dobry, aby wykorzystać Wisłę jako szlak komunikacji miejskiej, ale biorąc pod uwagę od ilu lat już się o tym mówi, od ilu lat ZIKiT walczy z ZIS o przekazanie tramwaju wodnego to wątpię by coś z tego wyszło tym razem. Ale na pewno tramwaj wodny pełniłby jakąś rolę w systemie KMK, przecież dla takiego Dąbia byłaby to bardzo dobra sprawa podpłynąć pod Jubilat czy do Podgórza, oczywiście przy rozsądnej prędkości komunikacyjnej, nie mówiąc o tym, że rozwiązałby się problem z uruchamianiem autobusu do Bodzowa, bo komunikację tego osiedla przejąłby tramwaj wodny. Oprócz tego ważne jest też i to, by rozsądnie rozwiązano przesiadki do tramwajów i autobusów, czyli przystanek powiedzmy ,,Jubilat" koło północnego przyczółku Mostu Dębnickiego czy ,,Centrum Kongresowe ICE" przy zachodnim przyczółku Mostu Grunwaldzkiego. Istotnym jest unifikacja nazw z komunikacją tramwajową i autobusową. Ogólnie mogłoby to wyglądać tak:


O, właśnie i dodam do tego jeszcze częstotliwość, bo jeżeli będzie to jeździło, znaczy pływało co godzinę, albo i rzadziej to nic z tego nie wyjdzie.mateuszwon94 pisze:ale jeśli zostanie zachowana prędkość obecnego tramwaju wodnego to nic z tego niestety nie będzie.
A co to, nie da się myśleć i wprowadzać jednego i drugiego?Locutus pisze:Ja tam bym wolał, żeby zajęto się sprawami ważnymi – jak integracja taryfowa z SKA – a nie błahymi – jak integracja z tramwajem wodnym...
Pozdrawiam!
LOKI
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
-
- Specjalista
- Posty: 246
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40
Tramwaj wodny
Pomysł dobry, ale jeżeli dalej będą dostojnie pływać w żółwim tempie to wątpię by to się sprawdziło.
Tramwaj wodny
Hmm, nie jestem za bardzo w temacie więc zapytam. Jest możliwość przepłynięcia łodzią, na całej długości Wisłę na terenie Krakowa, od Tyńca aż do Mogiły? Stopień wodny Dąbie da się przepłynąć?
https://www.google.pl/maps/@50.0533402, ... a=!3m1!1e3

https://www.google.pl/maps/@50.0533402, ... a=!3m1!1e3
Tramwaj wodny
Tak, na Dąbiu jest śluza.
Tramwaj wodny
Tak z czystej ciekawości - ile trwa przeprawa przez śluzy na stopniach Dąbie i Kościuszko?
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji...
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji...
Pozdrawiam, Rbrt
Tramwaj wodny
Wisła jest żeglowna na odcinku od zachodniej granicy miasta do stopnia Przewóz (Kujawy). Dalej na wschód nie jest żeglowna bo kolejny stopień jest za daleko, przez co po wschodniej stronie Przewozu jest płytko i łatwo osiąść w mule. A wszystko przez to że nie wybudowano stopnia Niepołomice, na co się zresztą baaaardzo nie zanosi.
Na wschód za Dąbie dopłynąć można, pytanie czy ma to sens bo zabudowań blisko Wisły jest tam już znacznie mniej a konieczność pokonania śluzy na Dąbiu może całkowicie pogrzebać atrakcyjność czasową takiej podróży, podobnie jak w przypadku pociągów do Skawiny jazda przez Płaszów i 20 min stracone tamże na zmianę czoła.
Na wschód za Dąbie dopłynąć można, pytanie czy ma to sens bo zabudowań blisko Wisły jest tam już znacznie mniej a konieczność pokonania śluzy na Dąbiu może całkowicie pogrzebać atrakcyjność czasową takiej podróży, podobnie jak w przypadku pociągów do Skawiny jazda przez Płaszów i 20 min stracone tamże na zmianę czoła.
Tramwaj wodny
W przypadku jednostek elektrycznych potrzeba 20 minut aby przejść z kabiny "A" do kabiny "B" aby zmienić kierunek jazdy? Coś chyba nie bardzo. Chyba że to się tyczy lokomotywy i składów wagonowych.Cukier pisze: podobnie jak w przypadku pociągów do Skawiny jazda przez Płaszów i 20 min stracone tamże na zmianę czoła.
-
- Miłośnik
- Posty: 117
- Rejestracja: 5 wrz 2014, o 10:59
- Lokalizacja: Ruczaj
Tramwaj wodny
Za przeglądem prasy z LoveKraków:
Gazeta Wyborcza: Tramwaj wodny pod skrzydła ZZM
Kurczę, oby wreszcie udało się to jakoś włączyć do KM.
Gazeta Wyborcza: Tramwaj wodny pod skrzydła ZZM
Jak mniemam jest to na podstawie tego artykułu, ale nie mam subskrypcji więc nie potrafię powiedzieć więcej niż zacytowany tekst.LoveKraków pisze:Kursujący po Wiśle tramwaj wodny 30 września zakończy swój kolejny sezon. Obecnie zajmujący się nim Zarząd Infrastruktury Sportowej odda go pod skrzydła Zarządu Zieleni Miejskiej. W „zielonej jednostce” zastanawiają się czy nadal korzystać z usług zewnętrznego operatora, bo pojawił się pomysł kupienia własnego środka transportu. Jedno na pewno ma się zmieć: ZZM chce, by tramwaj służył nie tylko jako atrakcja turystyczna, ale został włączony do systemu komunikacji miejskiej i odciążył linie tramwajowe i autobusowe.

Kurczę, oby wreszcie udało się to jakoś włączyć do KM.
Tramwaj wodny
Tylko dlaczego ma się tym zajmować ZZM, a nie ZTP? 
