Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 wrz 2019, o 05:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 cze 2018, o 17:33 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2005
Lokalizacja: Kreuzberg
Nie ma na rynku 5 letnich pojazdów. 8-10 lat tak, bo tyle trwają kontrakty.

Generalnie naprawdę dobra specyfikacja mogłaby spowodować jazdę nawet za 4 zł przy naprawdę dobrych warunkach, o wiele lepszych niż jest to obecnie.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2018, o 18:35 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3080
Lokalizacja: Michałowice
AKE napisał(a):
..Autobusy w wersji średnio biednej: biletomat tylko na karty,

Akurat na terenach pozamiejskich odsetek osób które nie mają karty kredytowej, jest zdecydowanie wyższy niż w mieście, więc biletomaty na gotówkę powinny być priorytetem. Ale w zamian aby jeszcze obniżyć koszty pojazdy mogłyby być pozbawione wyświetlaczy zewnętrznych: kierunkowego czołowego oraz bocznych. Wystarczyłaby odpowiednich rozmiarów i podświetlana decha z numerem linii i kierunkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2018, o 18:52 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2005
Lokalizacja: Kreuzberg
To żadnych kosztów nie obniża za specjalnie.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2018, o 19:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3080
Lokalizacja: Michałowice
Być może, ale jak już ciąć to na czym się tylko da.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2018, o 19:12 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 29 sty 2015, o 08:23
Posty: 234
Lokalizacja: Krowodrza Południe
obserwator napisał(a):
Czy może ta zmiana wpłynąć na zwiększenie budżetu na komunikację lub obniżenie stawki za wzkm? A może odwrotnie?


Od mieszania herbaty nie staje się ona słodsza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2018, o 20:04 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 5 sie 2016, o 19:07
Posty: 132
Lokalizacja: Kraków
Sgriffin napisał(a):
Jakie gminy coś analizowały?
Jedyna informacja jaka była to, to że nie chcą prywatnego przewoźnika bo ZIKiT stawia tak wysokie wymagania przewoźnikom w przetargu, że będzie drożej. Jak każdy wie w przetargu konkurencyjnym jest taniej :)

Wystarczy zobaczyć jak to wygląda we Wrocławiu. Fabrycznie nowe, dostosowane do ruchu aglomeracyjnego (dużo siedzących) na kontrakcie 6 letnim za 4,66 zł/netto...


Przecież obecny kontrakt Mobilisu był pierwotnie planowany jako cała aglomeracja, w 4 pakietach bodajże.
Tylko poprzedni prezes MPK wiedział dobrze co może stracić, zrobił sobie rundkę po wójtach gmin, i skutecznie temat zablokował.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2018, o 23:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
Swoją drogą, tak jak nie mam nic przeciwko by w Krakowie był "miejski", dominujący przewoźnik który ma większą część rynku, tak z chęcią poddałbym kolejne linie pod przetarg, tak by docelowo procent linii przetargowych wynosił powiedzmy 30-40% a nie bodajże 10 jak obecnie. Wszyscy byśmy na tym zyskali, bo niższe koszty dałyby możliwość albo zwiększenia liczby kursów, albo przynajmniej oszczędności budżetowych.

Szczerze, to coraz mniej dostrzegam jakiekolwiek realne korzyści dla pasażerów z faktu istnienia miejskiego przewoźnika. Skoro oddawanie linii pod przetarg jest takie fajne, z czym się raczej wszyscy prócz Mistrzejowiczanina zgodzimy, bo pozwala i natychmiastowo odnowić tabor i realnie zaoszczędzić, co się przekłada na więcej kursów przy tym samym budżecie, to dlaczego w ten sposób oddać tylko 2/5 linii a nie całość? Dlaczego na pozostałych 3/5 mamy przepłacać i jeździć starym taborem?

Wszystko oddać pod przetarg, a MPK jeśli rzeczywiście jest takie dobre i konkurencyjne jak niektórzy je widzą, to bez trudu zgarnie swoją część rynku, prawdaaa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2018, o 07:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7025
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Szczerze, Cukier, to Twoja opcja mi się podoba. Wszystkie autobusy z lepszą informacją pasażerską, wszystkie w barwach miejskich, zero oklejania reklamami, zero dzikich podmian, i jeszcze do tego taniej...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2018, o 08:44 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 471
A tak zapytam, czy umowa z Mobilisem jest skonstruowana tak że co rok można dokładać wzkm czy tylko jednorazowo? Bo jeśli co rok to aż się prosi o wzmocnienie choćby "178" po wakacjach.
Do tego grona dorzuciłbym wzmocnienie "138" do f~15, aby mogło być zsynchronizowane z duetem "172/572".
Aby mieć porządek na tym ciągu, z linii "132" zrobiłbym szczytówkę f~15.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2018, o 15:06 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 28 lut 2017, o 16:58
Posty: 354
Locutus napisał(a):
Szczerze, Cukier, to Twoja opcja mi się podoba. Wszystkie autobusy z lepszą informacją pasażerską, wszystkie w barwach miejskich, zero oklejania reklamami, zero dzikich podmian, i jeszcze do tego taniej...

Pozdrawiam!
LOKI

Jeszcze tylko wprowadzić przewoźnika tramwajowego prywatnego i gotowe.
Jeśli ZIKiT powie Mobilisowi, że kursy 178 mają być realizowane przegubami to Mobilis tak zrobi, bo dostanie więcej kasy.

Jeśli ZIKiT powie MPK, że na 169 ma (a raczej czy mógłby) skierować przeguby, to po MPK to cieknie - i tak dostają taką samą stawkę za 18m i 12m..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2018, o 15:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22529
Adrian napisał(a):
Jeśli ZIKiT powie MPK, że na 169 ma (a raczej czy mógłby) skierować przeguby, to po MPK to cieknie - i tak dostają taką samą stawkę za 18m i 12m..

Gdyby tak było, to jakim cudem udało się uzyskać powrót przegubowców na "130"?

Wg mnie to działa dokładnie na odwrót. MPK to rybka co jeździ na danej linii bo mogą sobie zawsze odbić w wyższej stawce za wzkm. Natomiast to ZIKiT jest świadom, że nic nie ma za darmo i że żądając dłuższego taboru na danej linii, koniec końców będzie musiał więcej zapłacić.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2018, o 19:56 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
Gdyby tak było, to jakim cudem udało się uzyskać powrót przegubowców na "130"?

A udało się? Nadal dwie brygady są obsługiwane 12m, bo MPK woli uskuteczniać łączenia z wieśniakami. I takich właśnie chorych sytuacji by z prywatnym przewoźnikiem nie było, bo po prostu albo by się wywiązał z tego co się mu każe, albo kary finansowe.

Kaszmir napisał(a):
Natomiast to ZIKiT jest świadom, że nic nie ma za darmo i że żądając dłuższego taboru na danej linii, koniec końców będzie musiał więcej zapłacić.

Natomiast zlecając prywatnemu przewoźnikowi obsługę 18m, jest obsługa 18m na wszystkich kursach, a w MPK są podmiany, łączenia i inne kombinowanie by zaoszczędzić kosztem pasażerów w godzinach wieczornych, gdzie nie dość, że organizator ścina ilość kursów to jeszcze przewoźnik ścina pojemność taboru.

Natomiast oczywiście wskazane byłoby rozdrobnienie puli wzkm na wielu - powiedzmy że pięciu przewoźników - wówczas żaden z nich nie mógłby się czuć niezastąpiony i po prostu musiałby się starać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2018, o 20:48 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 28 lis 2015, o 22:03
Posty: 66
Lokalizacja: Kraków
Podmiany w godzinach wieczornych przegubów na solówki to nie jest nic złego jeśli robi się to na odpowiednich liniach. Coś takiego byłoby co najmniej niewłaściwe na 139, 152 ale już na 159 nawet wskazane by wiatr nie hulał po przegubie. Miasto by zaoszczędziło. To samo w niedzielę gdzie przeguby powinny wyjeżdżać na linie dworcowo studenckie dopiero około 13.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2018, o 20:54 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 28 lut 2017, o 16:58
Posty: 354
Cukier napisał(a):
Natomiast zlecając prywatnemu przewoźnikowi obsługę 18m, jest obsługa 18m na wszystkich kursach, a w MPK są podmiany, łączenia i inne kombinowanie by zaoszczędzić kosztem pasażerów w godzinach wieczornych, gdzie nie dość, że organizator ścina ilość kursów to jeszcze przewoźnik ścina pojemność taboru.

Mobilis potrafi również "dopłacić" do interesu, któryś kurs jest/był wykonywany w ramach łączeń 18m zamiast 12m - i tutaj ZIKiT nie dopłaca stawki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2018, o 09:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22529
Cukier napisał(a):
A udało się?

Udało. Na siedem brygad było zero, teraz jest pięć, nie były one ściągnięte z innych linii. Kropka.

AKE napisał(a):
Podmiany w godzinach wieczornych przegubów na solówki to nie jest nic złego jeśli robi się to na odpowiednich liniach. Coś takiego byłoby co najmniej niewłaściwe na 139, 152 ale już na 159 nawet wskazane by wiatr nie hulał po przegubie. Miasto by zaoszczędziło.

Dokładnie. Ludzie zapominają, że oszczędności przewoźnika to oszczędności miasta, czyli ich samych. Gdyby nie podmiany to stawka za wzkm byłaby wyższa. Oczywiście tak jak napisałeś, ważne żeby podmiany były na tych liniach na których nie przeszkadzają, natomiast same w sobie nie są złe, wręcz przeciwnie.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL