Mapa TTSS Kraków / Śledzenie pojazdów km na żywo

Bilety, działalność ZIKiT oraz pozostałe tematy związane z komunikacją miejską w Krakowie

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1216
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Mapa TTSS Kraków

#91 Post autor: pasazer_mobilisu » 19 sty 2018, o 19:03

184 autobusy mają już system GPS? Czyli aż do 2016 roku MPK się przed tym broniło. Szkoda, myślałem że nieco starsze pojazdy które mają zapowiadanie przystanków też mają odpowiednie urządzenia. Jednak z pojazdami które przyjadą w tym roku i flotą Mobilisa (wydaje mi się że one mają stosowne urądzenia) będzie to już znaczna większość taboru. Druga sprawa to aplikacja - obawiam się że wydana przez MPK może być delikatnie mówiąc średnia ale jeśli w TTSS będą dostępne dane to na pewno info o autobusach trafi do istniejących aplikacji.

felipe76
Miłośnik
Posty: 60
Rejestracja: 17 cze 2017, o 16:14

Mapa TTSS Kraków

#92 Post autor: felipe76 » 19 sty 2018, o 22:39

No właśnie, jak to jest z flotą Mobilisa? Całe 100% taboru ma odpowiedni sprzęt do lokalizacji?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Mapa TTSS Kraków

#93 Post autor: Cukier » 19 sty 2018, o 22:42

Z tego co pamiętam to taki mieli wymóg w SIWZ, poza tym są na tyle skrupulatni, że w systemie informatycznym jest zapisywany każdy jeden kurs, więc ZIKiT ma pełną przejrzystość.

busfan1234
Specjalista
Posty: 165
Rejestracja: 20 lut 2015, o 18:36

Mapa TTSS Kraków

#94 Post autor: busfan1234 » 21 sty 2018, o 01:57

Tylko czy system stosowany w pojazdach Mobilisa jest kompatybilny z Trapeze używanym przez MPK?

Impuls
Dyrektor
Posty: 1478
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Mapa TTSS Kraków

#95 Post autor: Impuls » 21 sty 2018, o 14:27

Sporo tramwajów ma niesprawny lub go nie ma GPS. Wczoraj poza tradycyjnie wszystkimi E1 solo (za wyj. 101) i kilkoma składami 105Na nie wyświetlane były min. takie wagony. RW134, HW135, HL408, RF303, HK455 i chyba HK460, HG922. Niemal na każdej linii jedna brygada jest poza systemem. Ponadto RF327 i RF328 są dalej wysokopodłogowe a RW159 jest wyświetlany jako HW159.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Mapa TTSS Kraków

#96 Post autor: Lw25 » 21 sty 2018, o 19:19

ZIKiT powinien nie płacić za kursy z zepsutym GPSem.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1216
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Mapa TTSS Kraków

#97 Post autor: pasazer_mobilisu » 21 sty 2018, o 22:34

Lw25 pisze:ZIKiT powinien nie płacić za kursy z zepsutym GPSem.
Nieco zbyt drastyczne, wtedy przewoźnikowi nie opłacałoby się w ogóle realizować kursu więc straciliby pasażerowie. Natomiast jakaś kara powinna być, żeby MPK miało motywacje do naprawy GPS.

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Mapa TTSS Kraków

#98 Post autor: PiVoSH92 » 22 sty 2018, o 08:17

ZIKiT nie płaci MPK za kursy tylko za... nie wiadomo co, stawka za wzkm też nie jest wyznaczana przez MPK tylko szacowana przez ZIKiT, więc to byłoby bardzo ciężkie do ogarnięcia.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Mapa TTSS Kraków

#99 Post autor: Cukier » 22 sty 2018, o 12:44

Lw25 pisze:ZIKiT powinien nie płacić za kursy z zepsutym GPSem.
Najpierw trzeba wprowadzić model w którym w ogóle się płaci za kursy a nie za "całokształt działalności" i dopiero po zapłaceniu się szacuje ile wyszło per kurs.

Ale prawda - za kurs półsprawnym pojazdem - a więc takim który jest w stanie przewozić pasażerów, ale nie spełnia wymogów umowy - powinno się płacić 3/4 czy nawet 1/2 umownej kwoty za wzkm - co oczywiście również powinno być postanowione w umowie.

suchy
Dyrektor
Posty: 2405
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Mapa TTSS Kraków

#100 Post autor: suchy » 22 sty 2018, o 14:55

Cukier pisze:Ale prawda - za kurs półsprawnym pojazdem - a więc takim który jest w stanie przewozić pasażerów, ale nie spełnia wymogów umowy - powinno się płacić 3/4 czy nawet 1/2 umownej kwoty za wzkm - co oczywiście również powinno być postanowione w umowie.
Taaa, to może od razu zróbmy "ujemne wzkm" (tzn to MPK płaci ZIKiTowi te 14zł za każdy pockm. tramwaju w którym nie działa GPS). :puppyeyes:

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Mapa TTSS Kraków

#101 Post autor: Cukier » 22 sty 2018, o 14:59

suchy pisze:
Cukier pisze:Ale prawda - za kurs półsprawnym pojazdem - a więc takim który jest w stanie przewozić pasażerów, ale nie spełnia wymogów umowy - powinno się płacić 3/4 czy nawet 1/2 umownej kwoty za wzkm - co oczywiście również powinno być postanowione w umowie.
Taaa, to może od razu zróbmy "ujemne wzkm" (tzn to MPK płaci ZIKiTowi te 14zł za każdy pockm. tramwaju w którym nie działa GPS). :puppyeyes:
Nie, dajmy premię 200% wzkm MPK za to, że w ogóle raczyło takim pojazdem wyjechać z zajezdni.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Mapa TTSS Kraków

#102 Post autor: Kaszmir » 22 sty 2018, o 15:25

Cukier pisze:Nie, dajmy premię 200% wzkm MPK za to, że w ogóle raczyło takim pojazdem wyjechać z zajezdni.
No to obciąć stawkę symbolicznie, przecież taki pojazd jest generalnie sprawny, GPS nie jest potrzebny by przewieźć pasażerów szybko i bezpiecznie. A nie proponować pocięcie stawki o połowę, które spowoduje że przewoźnik w ogóle zacznie się zastanawiać czy mu się opłaca wysyłać ten kurs na miasto... (koszty prądu/paliwa + praca prowadzącego wcale nie maleją z powodu niedziałającego GPSa).

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Mapa TTSS Kraków

#103 Post autor: Cukier » 22 sty 2018, o 16:28

Kaszmir pisze:No to obciąć stawkę symbolicznie, przecież taki pojazd jest generalnie sprawny,
Dlatego pierwszą propozycją było 3/4.
Kaszmir pisze: GPS nie jest potrzebny by przewieźć pasażerów szybko i bezpiecznie.
Podobnie jak niska podłoga na linii deklarowanej jako niskopodłogowa, klimatyzacja, ogrzewanie, sprawny wyświetlacz zewnętrzny, automat biletowy czy informacja pasażerska wewnątrz w postaci mniej lub bardziej udanych choinek.
Kaszmir pisze:A nie proponować pocięcie stawki o połowę, które spowoduje że przewoźnik w ogóle zacznie się zastanawiać czy mu się opłaca wysyłać ten kurs na miasto... (koszty prądu/paliwa + praca prowadzącego wcale nie maleją z powodu niedziałającego GPSa).
Może i faktycznie -50% jest zbyt drastyczne, ale niezaprzeczalnym faktem jest że powinny być za to kary natychmiastowe, bo w przeciwnym razie MPK sobie uzna, że skoro tyle samo dostaje kasy za jazdę w pełni sprawnym pojazdem co pojazdem z może i nie krytyczną, ale jednak awarią, to nie ma żadnego powodu by się spieszyć z naprawą awarii.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Mapa TTSS Kraków

#104 Post autor: Kaszmir » 22 sty 2018, o 16:58

Cukier pisze:Podobnie jak niska podłoga na linii deklarowanej jako niskopodłogowa, klimatyzacja, ogrzewanie, sprawny wyświetlacz zewnętrzny, automat biletowy czy informacja pasażerska wewnątrz w postaci mniej lub bardziej udanych choinek.
Tu się nie do końca zgodzę. Brak niskiej podłogi sprawia, że dla części pasażerów wagon jest niedostępny. Z kolei brak klimatyzacji może prowadzić (w rzadkich przypadkach, ale jednak) do zasłabnięć, a brak ogrzewania np. do przeziębień. Są to zatem o wiele ważniejsze aspekty niż brak GPSa.
Cukier pisze:Może i faktycznie -50% jest zbyt drastyczne, ale niezaprzeczalnym faktem jest że powinny być za to kary natychmiastowe, bo w przeciwnym razie MPK sobie uzna, że skoro tyle samo dostaje kasy za jazdę w pełni sprawnym pojazdem co pojazdem z może i nie krytyczną, ale jednak awarią, to nie ma żadnego powodu by się spieszyć z naprawą awarii.
A właściwie... to jesteśmy pewni, że takich kar nie ma?

kucyk
Dyrektor
Posty: 2506
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Mapa TTSS Kraków

#105 Post autor: kucyk » 22 sty 2018, o 17:10

Tak na chwileczkę odciągając Was od tej dyskusji o GPS-ach. Będziemy mieć w Krakowie kolejny rodzaj tabor z monitoringiem. Dzisiaj odpowiadając na pytanie Pana z GDR - szczególnie o to, czy w składach wiedeńskich mamy kamery dowiedziałem się, że w Podgórzu wszystkie GT8 mieć będą we wnętrzu kamery. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Wokół KMK”