Mapa TTSS Kraków / Śledzenie pojazdów km na żywo

Bilety, działalność ZIKiT oraz pozostałe tematy związane z komunikacją miejską w Krakowie

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
brovar
Dyrektor
Posty: 5148
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 02:47
Lokalizacja: - KrK

Mapa TTSS Kraków

#106 Post autor: brovar » 22 sty 2018, o 18:35

Impuls pisze:HL408
Dzisiaj już działa GPS
Obrazek

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Mapa TTSS Kraków

#107 Post autor: Mistrzejowiczanin » 22 sty 2018, o 19:37

Lw25 pisze:ZIKiT powinien nie płacić za kursy z zepsutym GPSem.
A w czym GPS jest taki ważny, że tak chcesz się pastwić nad MPK, gdy jest on zepsuty?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Mapa TTSS Kraków

#108 Post autor: Sgriffin » 22 sty 2018, o 20:05

Pastwić się? Kara to kara.

W temacie o SKA bajdurzysz o zachodnich wzorcach, a kontraktowy Turkmenistan Ci nie przeszkadza.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3713
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Mapa TTSS Kraków

#109 Post autor: tomta1 » 22 sty 2018, o 20:56

Przede wszystkim GPS może być dowodem tego że kurs się odbył. Nie ma GPS – kurs się nie odbył. Oczywiście żeby tak rozumować potrzebny jest odpowiedni zapis w umowie. I jakaś furtka, bo czasem GPS może się zepsuć.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Mapa TTSS Kraków

#110 Post autor: Sgriffin » 22 sty 2018, o 21:42

Niestety takie już jest ryzyko, jeżeli coś nie działa to trzeba jak najszybciej zrobić podmianę pojazdu i GPS naprawić. Jak nie będzie w kontrakcie odpowiednich zapisów i ich egzekwowania to nie będzie jakości.
No i oczywiście, za wysoką jakość należy również nagradzać wyższą stawką w danym okresie rozliczeniowym.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Mapa TTSS Kraków

#111 Post autor: Mistrzejowiczanin » 22 sty 2018, o 22:18

Sgriffin pisze:Pastwić się? Kara to kara.
Tak jak już pisałem: ZIKiT i MPK są zdani na siebie w kwestii przewozów w tym mieście i o żadnych karach ze strony jednego czy drugiego nie może być mowy. To tak jak byś biczował swoją prawą rękę, za nie wiem, że nie jest idealnie wyrzeźbiona. Pewnie by bolało i nic by się od tego pewnie nie zmieniło na lepsze.
Sgriffin pisze:W temacie o SKA bajdurzysz o zachodnich wzorcach, a kontraktowy Turkmenistan Ci nie przeszkadza.
No to dobrze, że bajdurzę o zachodnich wzorcach, wschodnie na pewno dla Krakowa będą lepsze. A słyszałeś kiedyś, żeby na zachodzie, w ogóle gdziekolwiek o karaniu miejskiego przewoźnika przez miejskiego organizatora, za brak sprawnego GPS-u w 1 czy kilku pojazdach, bo mapka TTSS wtedy nie wskazuje takiego kursu, a przecież mapka TTSS jest najważniejsza w tym mieście. :lol-above: Cały Kraków można by było rozbawić. :lmao: Oczywiście abstrahując od tego, że GPS pomaga w lokalizacji pojazdu z perspektywy jakiejś awarii, ale są to sytuacje jednak epizodyczne w skali ogólnej liczby kursów.
tomta1 pisze:Przede wszystkim GPS może być dowodem tego że kurs się odbył. Nie ma GPS – kurs się nie odbył.
To czy kurs się odbył ocenia się po wpisach w karcie pojazdu iż został on przejęty przez takiego, a takiego motorniczego, o takiej, a takiej godzinie i zwrócony o takiej, a takiej godzinie i po liczniku przejechanych kilometrów, a nie po wskaźniku z GPS-a. Jeszcze 10 lat temu większość 105-tek i wiedni nie miała GPS-ów i jakoś się żyło.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Mapa TTSS Kraków

#112 Post autor: Sgriffin » 22 sty 2018, o 22:43

W sumie Warszawa jest na północy, to może zły przykład ale niech będzie już Wrocław. I to jeszcze każde odchylenie od rozkładu trzeba tłumaczyć.
A w Krakowie? W Krakowie jak w lesie.

Ale Ty pewnie wiesz lepiej podobnie jak z SKA, sztywnymi wózkami, przyjezdnymi w ZIKiT itd.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7354
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Mapa TTSS Kraków

#113 Post autor: Locutus » 23 sty 2018, o 09:08

Znowu was zanudzę moją ostatnią podróżą do Bazylei (ogromne wrażenie na mnie zrobiła jakość tamtejszej komunikacji tramwajowej), ale podczas mojego tamże pobytu nie widziałem ani jednego kursu, któryby się na tablicach nie wyświetlał... A w Krakowie to niestety norma...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Mapa TTSS Kraków

#114 Post autor: Mistrzejowiczanin » 23 sty 2018, o 13:33

Sgriffin pisze:I to jeszcze każde odchylenie od rozkładu trzeba tłumaczyć.
Na tramwajach czy na autobusach? Na autobusach w trasie zawsze jest odchylenie w granicach dwóch minut, bo wiadomo jak to jest na ulicach w gąszczu sygnalizacji świetlnej. Na tramwajach w Krakowie rzadko zdarzają się opóźnienia, ale jak się już zdarzą to z przyczyn losowych i nie wiadomo z czego się tu tłumaczyć. Ładnie by wyglądał taki system, gdyby organizator w ten sposób postępował wobec przewoźnika i to jeszcze miejskiego.
Sgriffin pisze:Ale Ty pewnie wiesz lepiej podobnie jak z SKA, sztywnymi wózkami, przyjezdnymi w ZIKiT itd.
A, myśl tam sobie co chcesz.
Locutus pisze:Znowu was zanudzę moją ostatnią podróżą do Bazylei (ogromne wrażenie na mnie zrobiła jakość tamtejszej komunikacji tramwajowej), ale podczas mojego tamże pobytu nie widziałem ani jednego kursu, któryby się na tablicach nie wyświetlał... A w Krakowie to niestety norma...

Pozdrawiam!
LOKI
Nie zauważyłem, żeby jakikolwiek kurs w Krakowie się na tablicy nie wyświetlał. Co najwyżej minimalna część kursów wyświetla się pod postacią godziny odjazdu, zamiast [przewidywanego] czasu odjazdu w minutach z powodu właśnie zepsutego GPS-a.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Mapa TTSS Kraków

#115 Post autor: yosujiro » 23 sty 2018, o 13:46

Mistrzejowiczanin pisze:Na tramwajach czy na autobusach? Na autobusach w trasie zawsze jest odchylenie w granicach dwóch minut, bo wiadomo jak to jest na ulicach w gąszczu sygnalizacji świetlnej. Na tramwajach w Krakowie rzadko zdarzają się opóźnienia, ale jak się już zdarzą to z przyczyn losowych i nie wiadomo z czego się tu tłumaczyć. Ładnie by wyglądał taki system, gdyby organizator w ten sposób postępował wobec przewoźnika i to jeszcze miejskiego.
Tu to już się ośmieszasz :D Regularnie widuję opóźnienia 2-5min na pętlach, bo prowadzący jakoś nie kwapi się aby przyjść z powrotem do tramwaju. A przychodzi później z kawą, kończąc papierosa, czy z jakąś drożdżówką. I później wcale nie próbuje tego nadrobić. Oczywiście mówię o sytuacjach, kiedy widać, że motorniczy jest w trakcie swojej zmiany, a nie dopiero na nią przyszedł. Do tego nigdy nie planuję przesiadki z tramwaju na mniej niż 5min, bo nawet z takim zapasem czasu w tygodniu ciężko się przesiąść. Strasznie dużo tych zdarzeń losowych musi być na tramwajach. W porównaniu z autobusami rzeczywiście można powiedzieć, że tramwaje są dużo bardziej punktualne, ale już kompletnie nie można się zgodzić z Twoją wyidealizowaną opinią.

smerf
Dyrektor
Posty: 2630
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Mapa TTSS Kraków

#116 Post autor: smerf » 23 sty 2018, o 13:58

Obrazek

To kiedy będzie "1" na Salwator? Czy ta za ponad 25 minut będzie miała komputer, będzie sprawny i czy w ogóle tramwaj przyjedzie?
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Mapa TTSS Kraków

#117 Post autor: Mistrzejowiczanin » 23 sty 2018, o 14:05

yosujiro pisze:Tu to już się ośmieszasz :D Regularnie widuję opóźnienia 2-5min na pętlach, bo prowadzący jakoś nie kwapi się aby przyjść z powrotem do tramwaju. A przychodzi później z kawą, kończąc papierosa, czy z jakąś drożdżówką. I później wcale nie próbuje tego nadrobić. Oczywiście mówię o sytuacjach, kiedy widać, że motorniczy jest w trakcie swojej zmiany, a nie dopiero na nią przyszedł. Do tego nigdy nie planuję przesiadki z tramwaju na mniej niż 5min, bo nawet z takim zapasem czasu w tygodniu ciężko się przesiąść. Strasznie dużo tych zdarzeń losowych musi być na tramwajach. W porównaniu z autobusami rzeczywiście można powiedzieć, że tramwaje są dużo bardziej punktualne, ale już kompletnie nie można się zgodzić z Twoją wyidealizowaną opinią.
No to pięknie przedstawiasz naszych motorniczych, nie ma co. :/ Znacząca większość pomijając nielicznych osobników sumiennie wykonuje swoje obowiązki, muszą być punktualni w ogóle żeby i wyjechać z zajezdni i zdążyć na zmianę, bo czas jest ściśle wyśrubowany także w rozkładzie, a tu spotyka ich taka nagroda. Pomijając fakt, że żyjemy chyba w dwóch osobnych rzeczywistościach, bo z tramwaju korzystam 2-6 razu dziennie i naprawdę rzadko zdarza mi się trafić na kurs opóźniony. Poza tym robione są każdego roku przez MPK wykresy punktualności kursów i wskaźnik opóźnień niezmiennie jest bardzo niewielki.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Mapa TTSS Kraków

#118 Post autor: yosujiro » 23 sty 2018, o 14:35

Nie zliczę ile razy tak się zdarzyło i gdyby to były odosobnione przypadki, to bym nawet gęby nie otwierał. Niestety to jest tak jak z moim jeżdżeniem na tirze- opinię masz taką, jak wyrobią Ci je czarne owce, mimo że większość nie ma nic na sumieniu.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2341
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

Mapa TTSS Kraków

#119 Post autor: DaroKRK » 23 sty 2018, o 23:13

brovar pisze:
Impuls pisze:HL408
Dzisiaj już działa GPS
Obrazek
Można prosić link do miejsca, gdzie zrobiony był screen? :)

Adrian
Inspektor
Posty: 361
Rejestracja: 28 lut 2017, o 16:58

Mapa TTSS Kraków

#120 Post autor: Adrian » 24 sty 2018, o 15:18

DaroKRK pisze: Można prosić link do miejsca, gdzie zrobiony był screen? :)
Można: https://mpk.jacekk.net/

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Wokół KMK”