Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 wrz 2019, o 02:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 mar 2016, o 19:17 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 15 mar 2014, o 21:03
Posty: 3504
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Jaka polityka transportowa w Krakowie?
http://krakow.pl/aktualnosci/198320,29, ... owie_.html

Tutaj więcej info: http://dialogspoleczny.krakow.pl/Strona ... 80%9D.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2016, o 16:37 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 15 mar 2014, o 21:03
Posty: 3504
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Proponują ograniczenia ruchu w centrum
http://www.dziennikpolski24.pl/region/k ... m,9474353/

Kraków przygotowuje nową Politykę Transportową
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... ansportowa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2016, o 21:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
lukaskrk napisał(a):

Szczegóły w PDF-ie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2016, o 11:28 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 5 sty 2015, o 17:30
Posty: 170
Czytałem ten projekt uchwały, straszne ogólniki.
Będę miał więcej czasu, to siądę na spokojnie i przeanalizuję każdy fragment i może naniosę jakieś uwagi.
A Wy dodalibyście coś, lub zmienilibyście?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2016, o 22:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22553
Artykuł o Studium Rozwoju Systemu Transportu Miasta Krakowa:
https://krabok.wordpress.com/2016/04/24 ... a-krakowa/
Cytuj:
Na potrzeby Studium opracowano kilkadziesiąt (!) wariantów rozwoju komunikacji publicznej w Grodzie Kraka, z czego do ostatecznej wersji dokumentu trafiło dziewięć. Część z nich uwzględnia metro, inne skupiają się jedynie na premetrze, są nawet takie które kończą na zwykłych tramwajach.

Te warianty to:
I.1 Metro A (MA)
I.2 Metro ABC (MABC)
IV.2 Metro AC (MAC) - wariant autorski
IV.3 Metro Metrobus (MM) - wariant autorski
II.2 Premetro A (PA)
II.1 Premetro AC (PAC)
III.1 Szybki Tramwaj bez tunelu (STBT)
III.2 Szybki Tramwaj z tunelem (STZT)
IV.1 Szybki Tramwaj Autorski (STA) - wariant autorski

Niebawem postaram się napisać trochę więcej o każdym.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2016, o 06:51 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 15 mar 2014, o 21:03
Posty: 3504
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Zdaje mi się, że już jakiś czas temu zakładałem podobny wątek na forum wrzucając prasówkę :)

http://www.pkk.info.pl/viewtopic.php?f= ... ead#unread


Tamten wątek był o trochę inny temacie, jednak można scalić oba - co też niniejszym czynię ;) - adm. K


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2016, o 06:56 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:57
Posty: 1760
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kaszmir, zweryfikuj to co piszesz przy wariantach metra, bo tam jest pewna nieścisłość. Piszesz w planowanych nowych odcinkach o budowie linii z Piastów do Batowice PKP, ale przy zmianie trasy linii 52 jest mowa o Kraków Piastów. Błąd może być też w Studium. Z tego co wiem, nie ma już planów ciągnięcia linii pod obecną stację, tylko do torów gdzie powstanie nowy przystanek ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2016, o 08:56 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6991
Lokalizacja: Kraków
Studium Rozwoju Systemu Transportu – warianty z metrem

Cytuj:
Zgodnie z obietnicą, pora na przedstawianie poszczególnych wariantów ze Studium. Ponieważ jest ich aż dziewięć, podzielę je na kilka artykułów (metro wg pierwotnej koncepcji, metro autorskie, premetro, szybki tramwaj). Zaczynamy od wariatów uwzględniających pierwotne koncepcje metra, czyli: I.1 (Metro A) i I.2 (Metro ABC).


https://krabok.wordpress.com/2016/04/26 ... -z-metrem/

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2016, o 11:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22553
bielanek napisał(a):
Kaszmir, zweryfikuj to co piszesz przy wariantach metra, bo tam jest pewna nieścisłość. Piszesz w planowanych nowych odcinkach o budowie linii z Piastów do Batowice PKP, ale przy zmianie trasy linii 52 jest mowa o Kraków Piastów. Błąd może być też w Studium. Z tego co wiem, nie ma już planów ciągnięcia linii pod obecną stację, tylko do torów gdzie powstanie nowy przystanek ;).

Tak jest w Studium, myślę że jest to po prostu błąd i chodziło o Batowice PKP. Jednak wolę zostawić to w oryginalnej formie i nie ryzykować poprawek we własnym zakresie.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2016, o 11:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22553
Na kraboku są już mapki i zmiany tras dla wszystkich wariantów:
- 2 z metrem wg koncepcji Urzędu Miasta,
- 2 z metrem wg autorskiej koncepcji autorów Studium,
- 2 z premetrem,
- oraz 3 z szybkim tramwajem.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2016, o 14:02 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2329
Lokalizacja: Kraków
Przystanki na Wiślickiej i ciąg na Bora mega stracą, niby tam zyskują bo niedaleko metro itd., ale nie wiadomo czy tramwaj powstanie i jak szybko powstanie w tej okolicy, a widać, że 501 i 502 usuwają, większość kierują na Prądnik Czerwony i gdzie indziej i niewiele tam zostaje. :D

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2016, o 09:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7042
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Szczerze mówiąc najbardziej przypadł mi do gustu wariant autorski z szybkim tramwajem – tam gdzie powstaje najwięcej nowych tras plus tunel tramwajowy od Ronda Grzegórzeckiego do Czarnowiejskiej... W każdym razie pod względem rozwoju infrastruktury, bo propozycje tras są w wielu wypadkach kuriozalne (aczkolwiek mam wrażenie, że ten, kto przygotowywał propozycje tras bardzo dobrze zdawał sobie sprawę z krakowskiej przypadłości polegającej na tym, że coraz większą sieć tramwajową staramy się obsłużyć ciągle tą samą ilością wozokilometrów, LOL)...

Wielkie dzięki, Kaszmir, za opracowanie tego w formie przystępnej dla każdego zwykłego zjadacza chleba.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2016, o 09:58 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2329
Lokalizacja: Kraków
No dziwnym ogólnie jest proponowanie nowych tras bez otwierania nowych linii, a takie studium powinno również narzucać najpierw nowe linie a potem ile taboru na to potrzeba i tworzenie nowych. Przecież jak 9 i 14 pojadą nowymi trasami, to na odcinku Rondo Piastowskie - Rondo Kocmyrzowskie zostanie 16,21,52. Usuwają 501,502 także też rewelacja. Ponadto puszczając jedną linię przez Stella zabierają 129, które miałoby zupełnie inny potok. Niektóre propozycje są naprawdę dziwne, a analizuję je tylko po "swojej" stronie miasta.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2016, o 12:53 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1452
Lokalizacja: WDZ
Czy można rozumieć, że skoro wszystkie warianty zgodnie pchają "6" do Borku to pętla kurdwanowska jednak nie będzie przebudowywana na dwukierunkową?

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2016, o 14:30 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Jak dla mnie również jest mistrzostwem to, że w ostatnim wariancie mimo zaplanowania tylu nowych tras nie przewidziano stworzenia ŻADNEJ nowej linii tramwajowej, zaś np. w wariancie z premetrem (f~4) na Kurdwanów założono.. pocięcie "50" do f~10. Czyli sumarycznie 9/h na plusie, do tego żadna linia autobusowa miałaby nie być likwidowana.

Zresztą nadal totalnie nie rozumiem co autor miał na myśli z tym tunelem Czarnowiejska - R. Grzegórzeckie, skoro najszybszym połączeniem Huty z AGH czy dalej Bronowicami jest trasa przez Mogilską i al. Pokoju jeszcze przez bardzo długo (a może nigdy?) nie będzie w tej relacji sensowną alternatywą dla Mogilskiej z dłuższym kilometrażem i co najistotniejsze - z przystankami co krok.

MOŻE, gdyby przerzedzić te przystanki i zrobić porządny priorytet, to al. Pokoju mogłaby służyć jako w miarę sensowna oś dla "52" PIASTÓW - Stella - al. Pokoju - Dietla - Kapelanka - RUCZAJ, ale z całą pewnością nie dla linii Huta - Bronowice.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL