Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 cze 2019, o 20:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 maja 2016, o 15:13 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2320
Lokalizacja: Kraków
To studium w ogóle jest jakieś dziwne i jakby odrealnione. Skoro budują metro przez cały Kraków naturalnym jest, że skracamy linie w punkty przesiadkowe na metro. Jednak, gdy obcinamy 75% autobusów na sporym skrzyżowaniu tylko dlatego, że metro jest 1,5km dalej i tylko dlatego nie dając wielu alternatyw to ja tego nie rozumiem. Studium wskazuje rozwiązania, ale może niekoniecznie w wybranym wariacie trzeba by było wszystko zrealizować.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2016, o 21:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22379
A oto i obiecane porównanie wariantów. Jednak wskutek błędu w dokumentach, w Studium jako rekomendowane wskazano... dwa różne warianty - w zależności który dokument otworzycie, może to być albo II.2 albo IV.3.
https://krabok.wordpress.com/2016/05/11 ... wariantow/

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2016, o 22:03 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2599
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Kaszmir napisał(a):
wskazano... dwa różne warianty


Jeśli w zaletach wybranego wariantu wskazano możliwość etapowania to uważam, że chodzi raczej o wariant z premetrem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2016, o 22:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2013, o 20:01
Posty: 271
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Co ciekawe, najlepsze wyniki osiągnął wariant IV.1 (silny rozwój tramwaju z tunelem pod centrum): najwyższa średnia prędkość komunikacyjna, przy bardzo dużym obciążeniu podróżami, osiągając jedne z najkrótszych czasów podróży. Zwraca uwagę też fakt, że te inwestycje oddziaływałyby na znacznie większy obszar miasta niż jedna nitka premetra. I co najważniejsze, to wszystko przy stosunkowo małych nakładach finansowych w porównaniu do innych wariantów. A tym co zasmuca najbardziej jest fakt, że koszty budowy Trasy Łagiewnickiej to połowa kosztów tego wariantu...

_________________
Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. - Ernest Hemingway


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2016, o 23:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2084
Lokalizacja: Kraków
Paparazzi 97 napisał(a):
Co ciekawe, najlepsze wyniki osiągnął wariant IV.1 (silny rozwój tramwaju z tunelem pod centrum): najwyższa średnia prędkość komunikacyjna, przy bardzo dużym obciążeniu podróżami, osiągając jedne z najkrótszych czasów podróży. Zwraca uwagę też fakt, że te inwestycje oddziaływałyby na znacznie większy obszar miasta niż jedna nitka premetra. I co najważniejsze, to wszystko przy stosunkowo małych nakładach finansowych w porównaniu do innych wariantów. A tym co zasmuca najbardziej jest fakt, że koszty budowy Trasy Łagiewnickiej to połowa kosztów tego wariantu...
I to jest cała kwintesencja. Gdyby wariant IV.I zmodyfikować jeszcze w oparciu o Ygreka wg Cukra, to byłoby idealnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2016, o 23:12 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10735
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Paparazzi 97 napisał(a):
Co ciekawe, najlepsze wyniki osiągnął wariant IV.1 (silny rozwój tramwaju z tunelem pod centrum): najwyższa średnia prędkość komunikacyjna, przy bardzo dużym obciążeniu podróżami, osiągając jedne z najkrótszych czasów podróży. Zwraca uwagę też fakt, że te inwestycje oddziaływałyby na znacznie większy obszar miasta niż jedna nitka premetra. I co najważniejsze, to wszystko przy stosunkowo małych nakładach finansowych w porównaniu do innych wariantów.

Też to właśnie zauważyłem i totalnie nie rozumiem, dlaczego ten wariant nie został okrzyknięty najlepszym. Jedyny mankament, jakiego można się w nim doszukać, to że tramwaj byłby... zbyt popularny, co mogłoby spowodować przetłoczenie. Jednakże jak pamiętamy, wariant ten jest o tyle dziwny, że mimo radykalnego zwiększenia łącznej długości torowisk... nie zaplanowano żadnej nowej linii tramwajowej. W efekcie na wielu ciągach byłaby tylko jedna linia np. na zachodniej III Obw. Tramwajowej tylko "8" (f~10 bo nie wspomniano inaczej) czy w tunelu pod Starym Miastem tylko "14" z f~6 na cudacznej trasie z Widoku przez Armii Krajowej, Czarnowiejską, tunelem pod Rynkiem, al. Pokoju, Lema, Meissnera do Mistrzejowic. Sam ten tunel jest bez większego sensu w tym kształcie.

Reasumując - mimo spartaczenia paru elementarnych rzeczy i tak ten projekt osiągnął bardzo dobry wynik, który nie został doceniony. Gdyby pewne rzeczy przeorganizować i dofinansować - choćby tymi 4 miliardami zaoszczędzonymi względem wariantu rekomendowanego z premetrem - to lider byłby jasny i klarowny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2016, o 23:41 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2599
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Cukier napisał(a):
dlaczego ten wariant nie został okrzyknięty najlepszym

Bo:
Cytuj:
Na koniec dodają, że nie należy obawiać się stosowania rozwiązań innowacyjnych w skali kraju. Przypominają, że to Kraków właśnie jest miastem dysponującym odpowiednią kadrą, doświadczeniem w stosowaniu pionierskich rozwiązań i pozytywnym klimatem społecznym dla tychże.

Czyli wybrany wariant musiał być super cool tak żeby Jacuś mógł się pochwalić "patrzcie co my w tym Krakówku wybudowali" :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2016, o 06:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6879
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Cukier - widzę, że się zgadzamy w ocenie tego, który wariant byłby najlepszy... A że trasy nieprzemyślane, to już pisałem wcześniej. Ale to akurat można dopracować.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2016, o 07:16 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1982
Lokalizacja: Kreuzberg
scyzor663 napisał(a):
Cukier napisał(a):
dlaczego ten wariant nie został okrzyknięty najlepszym

Bo:
Cytuj:
Na koniec dodają, że nie należy obawiać się stosowania rozwiązań innowacyjnych w skali kraju. Przypominają, że to Kraków właśnie jest miastem dysponującym odpowiednią kadrą, doświadczeniem w stosowaniu pionierskich rozwiązań i pozytywnym klimatem społecznym dla tychże.

Czyli wybrany wariant musiał być super cool tak żeby Jacuś mógł się pochwalić "patrzcie co my w tym Krakówku wybudowali" :D
Gdzie ta kadra, w ZIKiCie? :wall:

I ciekawe gdzie te innowacje, bo ja to widzę tylko małpowanie zachodu i to z mizernym efektem.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL