Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 wrz 2019, o 02:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 lis 2015, o 14:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22553
Pasażerowie tłoczą się na przystanku? System MAK pomoże
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... omoze.html

W skrócie: MPK zaproponowało miastu wprowadzenie nowego rozwiązania. Na stałe trzymałoby na mieście ok. 10 pojazdów, które byłyby wysyłane na wybrane linie w przypadku przeciążenia regularnych kursów. A skąd Przewoźnik chce wziąć te 10 wolnych pojazdów? Jak to skąd? MPK zaproponowało cięcia istniejących linii...

PS. Pełen tekst jest dostępny również tutaj
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3600

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lis 2015, o 14:15 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
W artykule w części "skąd wziąć te autobusy" jest wspominane o "autobusach dublujących tramwaje na pierwszej obwodnicy". Można więc domniemywać, że wzorem planistów remarszrutyzacji z SITK również miejski przewoźnik skłania się ku chorej idei pozbycia się autobusów z rejonu plant. Tyle, że większość linii tam kursujących... obsługuje Mobilis. W rękach MPK jest tylko "124/424" i "304". O ile w przypadku tej pierwszej linii nie bardzo jest co z nią zrobić (propagandowa pętla os. Podwawelskie gdzie te autobusy są niezbędnie konieczne), o tyle przymiarki do skrócenia "304" trwają od dłuższego czasu. No, chyba że MPK zdecyduje się pójść na całość i "304" zastąpi "124/424" pod Centrum Kongresowym (peron nie będzie stał pusty, a tam chyba tylko o to chodzi..) zaś... "124/424" wyląduje na Kurnikach na peronie "304". Oszczędności co nie miara :twisted:

Pytanie tylko czy rzeczywiście jest sens dorywczego wzmacniania przeładowanego "139" solówkami? Zwłaszcza że np. przeładowanie występuje na konkretnych kursach porannych (bo wszyscy potrzebują się dostać na ósmą) i nim wtyczka dojedzie, to już przestanie być potrzebna?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lis 2015, o 14:24 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 6 lut 2015, o 16:46
Posty: 2536
I to przewoźnik ma decydować o tym gdzie wysłać kurs wspomagający a gdzie nie ? A jaka będzie kontrola i nadzór tego przez ZIKiT ? Co jeśli przepełnienie zdarzy się na 152 czy 159 ? Przecież samo MPK mogłoby a nawet powinno to robić w obecnym układzie. Bo przerwy w kursach na 139 czy 174, 184 wynoszą czasem kilkadziesiąt minut i rezerwa nie jest podstawiana. A pomysł z cięciami regularnych linii na rzecz autobusów widmo :thumbdown:

_________________
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lis 2015, o 15:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1452
Lokalizacja: WDZ
To taki pozłacany półśrodek, przecież nie trzeba informacji od kierowców żeby wiedzieć jakie linie kiedy i gdzie zostawiają pasażerów na przystankach, że dzieje się tak praktycznie dzień w dzień i że 10 brygad do rozwiązania tego problemu raczej nie starczy.

Reszta to kwestie techniczne:
- kto ma decydować o wysłaniu wtyczki
- gdzie wtyczka ma zaczynać i gdzie kończyć pracę
- co z realcją powrotną, która na ogół żadnych wzmocnień nie potrzebuje
etc. etc...

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lis 2015, o 15:24 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2329
Lokalizacja: Kraków
Przecież to jest po prostu pomysł, o którym mieszkańcy pomyślą "wow, może dzisiaj dojadę pierwszym autobusem do pracy, który podjedzie na przystanek" tyle, że niestety w zamian za to inne kursy zostaną pocięte po cichutku a zauważą nieliczni i Ci ze sprawnym okiem, to raz. A dwa pokazuje to jak kuleje nasz budżet na komunikację, żeby zabierać się za takie półśrodki.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lis 2015, o 17:03 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 21:42
Posty: 591
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
O ile w sytuacji, gdyby miały to być dodatkowe autobusy, to takie "giętkie" wtyczki byłyby pomysłem wartym rozważenia. Natomiast rozwiązanie, o którym mowa w artykule, to nic innego, jak kolejne cięcia. Pół biedy, jak te autobusy byłyby w ciągłym ruchu, tzn wyjeżdżają rano z zajezdni i jeżdżą cały dzień na różnych liniach w zależności od potrzeb. Niestety mam przeczucie, że więcej stałyby niż jeździły, no bo "jeszcze się ludzie mieszczą" itp. Idiotyczny półśrodek.

_________________
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lis 2015, o 17:27 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:57
Posty: 1760
Lokalizacja: Mistrzejowice
Pomysł jest naprawdę fajny, ale jedyny warunek dla mnie to dodatkowe wozy bez żadnych cięć, jeśli MPK chce się tak bawić to nie kosztem obecnego układu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lis 2015, o 18:08 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 cze 2013, o 22:00
Posty: 1098
Pomysł jest beznadziejny, bo te 10 autobusów musiałoby się umieć teleportować. Zanim taka wtyczka zdąży gdzieś dojechać, to już dawno ludzie znajdą jakąś alternatywę, albo zmieszczą się do następnej brygady. Druga sprawa, jeśli dyspozytor tak samo dostrzega zapełnienie, jak niektórzy tutaj na forum, to 200 osób w Urbino 18 nie zrobiłoby na nim wrażenia i żadna wtyczka by nie wyjechała pomóc.
Nie prościej byłoby do linii, gdzie istnieją niezabieralne kursy, np. "139", dołożyć do rozkładu, na stałe, jeden dodatkowy kurs zaraz po tym, który jest przepełniony, zrobić wyjątek i przy tym jednym kursie nie trzymać się tak kurczowo zadanej częstotliwości. W ten sposób znika problem teleportacji i widzimisię dyspozytora, bo dany autobus zawsze jest tam gdzie jest potrzebny i ma wpisany kurs w rozkład.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lis 2015, o 21:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2329
Lokalizacja: Kraków
Dobrze by było, gdyby takie rezerwy stały gdzieś na mieście wzdłuż tras, gdzie zazwyczaj zaczyna się glonojad bądź w pobliżu, bo to wiadomo, gdzie występuje najczęściej. To już by miało większy sens.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lis 2015, o 21:12 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3082
Lokalizacja: Michałowice
Tylko co z relacją powrotną, która wzmocnienia może nie potrzebować?, będzie wtedy pusty przelot?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2015, o 00:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2329
Lokalizacja: Kraków
tomek_m napisał(a):
Tylko co z relacją powrotną, która wzmocnienia może nie potrzebować?, będzie wtedy pusty przelot?
To pojedzie tylko w jedną stronę.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2015, o 13:48 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
CzynDobro4Fun napisał(a):
Nie prościej byłoby do linii, gdzie istnieją niezabieralne kursy, np. "139", dołożyć do rozkładu, na stałe, jeden dodatkowy kurs zaraz po tym, który jest przepełniony, zrobić wyjątek i przy tym jednym kursie nie trzymać się tak kurczowo zadanej częstotliwości.

Prościej i skuteczniej. Ale wtedy nie trzeba byłoby robić analiz, nie byłoby pilotażowego programu, nie byłoby czym się pochwalić i nie byłoby o czym gadać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2015, o 14:14 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1452
Lokalizacja: WDZ
Znaczy, takie wtyczki mogłyby być użyteczne w razie jakichś nadzwyczajnych sytuacji, a tam gdzie glonojady i zostawianie pasażerów na przystankach są sprawą codzienną trzeba by najpierw dołożyć kursów albo na całej trasie albo na najbardziej obciążonym odcinku w postaci szcytówek. I to właśnie powinno być załatwieione w pierwszej kolejności.

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2015, o 16:01 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2329
Lokalizacja: Kraków
To zależy też jak definiujemy nadzwyczajna sytuacja. Bo np takie rozwiązanie było praktykowane w czasie juwenaliów z autobusami nocnymi.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2015, o 10:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7042
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Ten pomysł to jak dla mnie jedynie usprawiedliwienie dla dalszych cięć z powodów, o których wspomnieli przedmówcy.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL