Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 24 cze 2019, o 16:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 24 wrz 2015, o 22:32 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2872
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
chlorofil napisał(a):
Lw25: nie wiem jak rozumiesz, że nie ma możliwości. Tysiące ludzi dojeżdża. Limitem są miejsca parkingowe, ale to akurat reguluje się samo (by nie szukać miejsca, niektórzy wolą autobus).
aislinnek: nie dla mnie OK, wyjeżdżaj : )


Kupić Twindexxy dla przyjezdnych z aglo i 32-43/5-52 metrowe tramwaje dla mieszkańców?

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 24 wrz 2015, o 22:43 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 689
Limitem jest to, czego jest mniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 25 wrz 2015, o 08:08 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 00:30
Posty: 508
chlorofil napisał(a):
Limitem są miejsca parkingowe, ale to akurat reguluje się samo (by nie szukać miejsca, niektórzy wolą autobus).


Mogłyby być miejsca parkingowe, gdyby każdy nieprawidłowo zaparkowany samochód odholowano/ukarano mandatem/założono blokadę. A obecnie można stanąć jak święta krowa i - z wyjątkiem paru miejsc - w centrum nic Ci nie zrobią. Dodatkowo parking masz za darmo.

Już widzę jak jadę tym kombajnem taką ulicą Długą i mam się minąć z tramwajem albo nawet zwykłym samochodem :clap:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 25 wrz 2015, o 10:25 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 cze 2013, o 22:00
Posty: 1098
PanA napisał(a):
W amerykańskich miastach na "zadu*ia" jeżdżą minibusiki prywaciarzy - i ludzie masowo z tego korzystają, a miasto może się skupić na ważniejszych inwestycjach.
Ale głupoty opowiadasz. W amerykańskich miastach na "zadu*iu", nie ma żadnego transportu, nie masz samochodu nigdzie nie dojedziesz. Na dworcach autobusowych w większych miastach w informacji, nawet nie wiedzą o istnieniu tych miast na "zadu*iach".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 25 wrz 2015, o 11:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
PanA napisał(a):
Nieprawda. Transport prywatny istniejący OBOK transportu publicznego jest najczęściej lepszy.

Nie zrozumieliśmy się. Mam na myśli indywidualny transport prywatny, nie zorganizowany transport prywatny. Mówiąc krótko - samochody osobowe.
chlorofil napisał(a):
O dziwo zgadzam się też z panA co do powyższego.

W dużej mierze też się zgadzam z tamtą wypowiedzią. Wszystko o czym ja pisałem odnosi się do samochodów prywatnych, a nie do zorganizowanego transportu prywatnego (czytaj busów). Jakie by nie były te busy - lepszy jeden bus niż 10 samochodów osobowych. Natomiast panA niejako "z definicji" musi się ze mną nie zgadzać, przy okazji pisząc nie na temat względem mojej wypowiedzi. Jestem pewien, że wie o co chodzi z terenochłonnością i szkodliwością transportu prywatnego. Ale musiał to rozciągnąć na zorganizowany transport prywatny, żeby mógł się nie zgodzić. :(
aislinnek napisał(a):
a pablo pisał o transporcie prywatnym jako o własnym samochodzie...a wjeżdżamy na temat busów...

Właśnie. Dobrze, że niektórzy zrozumieli, o czym pisałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 25 wrz 2015, o 16:38 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 689
Cytuj:
Ale głupoty opowiadasz. W amerykańskich miastach na "zadu*iu", nie ma żadnego transportu, nie masz samochodu nigdzie nie dojedziesz. Na dworcach autobusowych w większych miastach w informacji, nawet nie wiedzą o istnieniu tych miast na "zadu*iach".

To ty do końca nie wiesz, poza tym chodzi mi o peryferia różnych miast. W małych 5-tysięcznych pipidówkach transportu miejskiego nie ma z oczywistych względów.

Cytuj:
Właśnie. Dobrze, że niektórzy zrozumieli, o czym pisałem.

Busiki to nie prywaciarze? Trochę konkretów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 25 wrz 2015, o 18:13 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 cze 2013, o 22:00
Posty: 1098
PanA napisał(a):
To ty do końca nie wiesz, poza tym chodzi mi o peryferia różnych miast. W małych 5-tysięcznych pipidówkach transportu miejskiego nie ma z oczywistych względów.
Nie wiem skąd bierzesz te mądrości. W USA poza wielkimi metropoliami, komunikacja miejska praktycznie nie istnieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 25 wrz 2015, o 21:42 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 sie 2013, o 20:29
Posty: 1069
Lokalizacja: Ziemia
aislinek: w centrum publiczne miejsca nie są bezpłatne a powinny. zgadzam się do rozjeżdżania chodników, ale sytuację pogarsza płatna strefa - malują miejsca na chodnikach, a likwidują miejsca na jezdniach tuż koło strefy (3 maja, Ludwinów).

Tak swoją to czy tym "kombajnem" chciałaś przekazać że duże pojazdy typu kombajn/autobus/tramwaj nie powinny mieć wjazdu? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 26 wrz 2015, o 08:30 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 00:30
Posty: 508
Płatne miejsca parkingowe nic do tego nie mają, czy na płatnym czy na bezpłatnym jak stoisz jak debil -> blokada/mandat/hol. Chyba, że u siebie przed garażem. Podobnie miejsca parkingowe można wyznaczać na ulicy/na chodniku niezaleznie od bezpłatności miejsc.

Ale czemu bezpłatne? Wprowadzamy wolny rynek, za to co posiada miasto i zbudowało ze swoich pieniędzy (wiem, wiem miasto ma tylko pieniądze podatników) pobiera opłatę. To tak jak tania wypożyczka w eurobanku, płacisz opłatę za wypożyczenie danego miejsca parkingowego.

Dokładnie to sugerowałem "kombajnem". Nie powinny mieć wjazdu. Przecież tramwajem już nie można wjechać w wiele miejsc. Ba, sądzę, że tramwaje nie powinny mieć wjazdu w inne miejsca niż te, gdzie ułożone są szyny dopasowane do ich parametrów. Co więcej, autobusy miejskie też powinny się poruszać tam, gdzie mają wydzieloną infrastrukturę. I tak samo z kombajnami, powinny poruszać się po polach. I w żadnym z tych miejsc nie powinieneś uświadczyć samochodu osobowego. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 26 wrz 2015, o 12:34 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 689
CzynDobro4Fun napisał(a):
Nie wiem skąd bierzesz te mądrości. W USA poza wielkimi metropoliami, komunikacja miejska praktycznie nie istnieje.

No właśnie istnieje. I budują nawet na potęgę linie tramwajowe, podobnie z planowaniem przestrzennym na wzór europejski. Na filmach się zatrzymałeś, czy na latch '80?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 26 wrz 2015, o 13:56 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10743
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
aislinnek napisał(a):
Podobnie miejsca parkingowe można wyznaczać na ulicy/na chodniku niezaleznie od bezpłatności miejsc.

Jak dla mnie powinno się raz na zawsze zerwać z patologiczną zasadą parkowania na chodniku. Powinno się fizycznie oddzielić przestrzeń dla pieszych od przestrzeni do parkowania dla samochodów KRAWĘŻNIKIEM. Jeśli jest gdzieś sytuacja, że potrzebny jest parking, jezdnia jest na to zbyt wąska a chodnik zbyt szeroki, to należy przestawić krawężnik zwężając chodnik i tworząc zatokę do parkowania. I parkowanie tylko i wyłącznie w zatokach parkingowych - tak jak ma to miejsce chociażby wzdłuż al. Jana Pawła II przy zakładach tytoniowych.

Ja rozumiem, koszty, ale można wymieniać w nieskończoność sytuacje, gdzie remontuje się infrastrukturę (jezdnię, chodniki itd.) i w układzie docelowym się wyznacza miejsca parkingowe na chodniku. Do jasnego grzyba - skoro od samego początku było wiadomo, że w danym miejscu ma być parking, to po cholerę budowano tam chodnik zamiast zatoki parkingowej? Bardzo popularną patologią w naszym mieście jest remontowanie infrastruktury na zasadzie odświeżenia statusu quo (czyli np. wymiany starych płytek chodnikowych na nowe w tym samym miejscu) bez żadnego pomyślunku czy układ elementów tej infrastruktury wybudowany zwykle w minionej epoce obecnie nadal spełnia swoje funkcje. A najczęściej nie spełnia, bo przez kilkadziesiąt lat zwiększyła się liczba samochodów na 1000 mieszkańców, zmieniły się trendy w architekturze drogowej itd. I mimo że w danym miejscu bardziej niż chodnik przydałaby się zatoka parkingowa to odtwarza się chodnik, "no bo zawsze tu był chodnik".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 26 wrz 2015, o 13:58 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 cze 2013, o 22:00
Posty: 1098
PanA napisał(a):
No właśnie istnieje. I budują nawet na potęgę linie tramwajowe, podobnie z planowaniem przestrzennym na wzór europejski. Na filmach się zatrzymałeś, czy na latch '80?
Widziałem to osobiście, więc przestań wypisywać głupoty. W każdym temacie musisz udawać najmądrzejszego i przemądrzałego, mimo tego, że nie masz o niektóych sprawach pojęcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 26 wrz 2015, o 14:36 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:57
Posty: 1760
Lokalizacja: Mistrzejowice
Cukier napisał(a):
Ja rozumiem, koszty, ale można wymieniać w nieskończoność sytuacje, gdzie remontuje się infrastrukturę (jezdnię, chodniki itd.) i w układzie docelowym się wyznacza miejsca parkingowe na chodniku. Do jasnego grzyba - skoro od samego początku było wiadomo, że w danym miejscu ma być parking, to po cholerę budowano tam chodnik zamiast zatoki parkingowej? Bardzo popularną patologią w naszym mieście jest remontowanie infrastruktury na zasadzie odświeżenia statusu quo (czyli np. wymiany starych płytek chodnikowych na nowe w tym samym miejscu) bez żadnego pomyślunku czy układ elementów tej infrastruktury wybudowany zwykle w minionej epoce obecnie nadal spełnia swoje funkcje. A najczęściej nie spełnia, bo przez kilkadziesiąt lat zwiększyła się liczba samochodów na 1000 mieszkańców, zmieniły się trendy w architekturze drogowej itd. I mimo że w danym miejscu bardziej niż chodnik przydałaby się zatoka parkingowa to odtwarza się chodnik, "no bo zawsze tu był chodnik".


Dla mnie kuriozalna rzeczą jest to co się dzieje przy remontach nakładkowych czy remontach chodników w Hucie. Przy nakładkach nie poprawia się rzeczy które są debilnie zrobione, czego przykładem jest choćby zatoka przystankowa na przystanku Bosaków, która jest jednocześnie parkingiem i na środku postawiony jest słup energetyczny lub sytuacja z ul. Klonowica, gdzie parkowanie jest dozwolone po obu stronach i autobusy mają problem z minięciem się i obsługą przystanku Wola Duchacka. Co do chodników to sztndarowy przykład mamy na Obrońców Krzyża, gdzie zatoki parkingowe są o kilka metrów za długie na samochody, przez co zmarnowano miejsce na zieleń, a przedewszystkim pieniądze na kostkę brukową i to wszystko kiedy radni mówią, że muszą lać asfalt na DdR przy remontach chodników w Hucie bo są za szerokie i za dużo pieniędzy pójdzie na kostkę, ale dzięki czemu wyremontują dłuższy kawałek. Debilizm w czystej postaci.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2015, o 14:42 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 689
CzynDobro4Fun napisał(a):
Widziałem to osobiście.

No co widziałeś? Gdzie? W USA też jest boom na komunikację publiczną, a mówienie, że w mniejszych miastach nie ma publicznej komunikacji to jest w ogóle kosmos. Tylko oni robią to dobrze. I widać to także w ich kolei - Amtrak, który od założenia ('71) do dziś przynosi ogromne straty, bo jest nastawione na to, by rozszerzać siatkę połączeń, zwłaszcza tam, gdzie zbyt wielu kursów linii komercyjnych ludzie nie zobaczą, a nie przynosić zyski.
A rozszerza siatkę połączeń i zwiększa liczbę kursów w tempie, w jakim PKP IC może sobie pomarzyć, bo ta leci tylko na opłacalne połączenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2015, o 15:38 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 00:30
Posty: 508
Cukier napisał(a):
Jak dla mnie powinno się raz na zawsze zerwać z patologiczną zasadą parkowania na chodniku. Powinno się fizycznie oddzielić przestrzeń dla pieszych od przestrzeni do parkowania dla samochodów KRAWĘŻNIKIEM. Jeśli jest gdzieś sytuacja, że potrzebny jest parking, jezdnia jest na to zbyt wąska a chodnik zbyt szeroki, to należy przestawić krawężnik zwężając chodnik i tworząc zatokę do parkowania. I parkowanie tylko i wyłącznie w zatokach parkingowych - tak jak ma to miejsce chociażby wzdłuż al. Jana Pawła II przy zakładach tytoniowych.

Ja rozumiem, koszty, ale można wymieniać w nieskończoność sytuacje, gdzie remontuje się infrastrukturę (jezdnię, chodniki itd.) i w układzie docelowym się wyznacza miejsca parkingowe na chodniku. Do jasnego grzyba - skoro od samego początku było wiadomo, że w danym miejscu ma być parking, to po cholerę budowano tam chodnik zamiast zatoki parkingowej? Bardzo popularną patologią w naszym mieście jest remontowanie infrastruktury na zasadzie odświeżenia statusu quo (czyli np. wymiany starych płytek chodnikowych na nowe w tym samym miejscu) bez żadnego pomyślunku czy układ elementów tej infrastruktury wybudowany zwykle w minionej epoce obecnie nadal spełnia swoje funkcje. A najczęściej nie spełnia, bo przez kilkadziesiąt lat zwiększyła się liczba samochodów na 1000 mieszkańców, zmieniły się trendy w architekturze drogowej itd. I mimo że w danym miejscu bardziej niż chodnik przydałaby się zatoka parkingowa to odtwarza się chodnik, "no bo zawsze tu był chodnik".


Zgoda zgoda. Moje było tylko w opozycji do istnienia SPP, bo miejsca na chodnikach są też poza SPP.
Co nie znaczy, że wszędzie łatwo zerwać z zasadą parkowania na chodnikach, boczne uliczki na terenie SPP takie jak np. Pawlikowskiego nie mają miejsca na zatoki. No chyba, ze faktycznie robimy zatoki parkingowe. Tylko to jest inwestycja, wszędzie nie damy rady, a są uliczki, gdzie parkują faktycznie niemal tylko mieszkańcy.
Ja np. cieszę się, że przy nowym Podwalu nie zrobiono zatok - jak ktoś normalny będzie odpowiadał za stan naszych ulicy to wywali tam zakaz parkowania - przy zatokach byłoby to raczej mało prawdopodobne.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL