Bilety, kontrole

Bilety, działalność ZIKiT oraz pozostałe tematy związane z komunikacją miejską w Krakowie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Bilety, kontrole

#3991 Post autor: scyzor663 » 16 lip 2020, o 20:02

Tylko pozornie, bo więcej aut to więcej zanieczyszczeń, większa degradacja dróg itd. Niestety krakowscy janusze polityki jak zwykle chcą oszczędzać nie tam gdzie trzeba.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2757
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Bilety, kontrole

#3992 Post autor: kucyk » 18 sie 2020, o 13:52


edek3253
Specjalista
Posty: 220
Rejestracja: 29 paź 2011, o 20:53
Lokalizacja: Kraków

Bilety, kontrole

#3993 Post autor: edek3253 » 19 sie 2020, o 21:07

Powinni wprowadzić prosty cennik z zaokraglonymi cenami bez groszowych koncowek coś na wzór tego co proponuję: https://ibb.co/DkRK9mt

Aglomeracyjne sieciowe symbolicznie w dół, żeby nie odstraszać ciągle tych nieplacacych PIT w Krakowie. Nie dość, że kursuje im autobus czasem co pare godzin to jeszcze taka droga sieciówka. Tez powinno sie umozliwic zakup na 1 linie aglo + cała siec miejską. No i jak kupujesz miesieczny na dłużej niż 1 miesiąc to % zniżka za każdy kolejny, ale nie 1% tylko cos wiecej, żeby też móc reklame puscić w TV "wiecej miesiecy = tansza podróz po Krakowie".

PanA
Kierownik
Posty: 968
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Bilety, kontrole

#3994 Post autor: PanA » 19 sie 2020, o 23:17

xD

Właśnie po to bilet na aglo jest droższy, żeby gmina mogła mniej dokładać. Jak jakaś stać na tańsze bilety, to może wejść w strefę krakowską.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
mkm3
Dyrektor
Posty: 1342
Rejestracja: 1 sty 2011, o 17:20
Lokalizacja: Kraków

Bilety, kontrole

#3995 Post autor: mkm3 » 20 sie 2020, o 08:35

To dlatego na aglo ZTP powinien wyjść z propozycją rozpisania przetargu, żeby uzyskać niższa stawke za wzkm. Moze chociaz czesc gmin by sie zgodziła na to i byśmy zobaczyli ile mozna ugrac.

kosmonauta80
Znawca
Posty: 22
Rejestracja: 5 maja 2020, o 16:14

Bilety, kontrole

#3996 Post autor: kosmonauta80 » 9 wrz 2020, o 14:29

Od 2 miesięcy do pracy dojeżdżam samochodem w ramach eksperymentu. Czyli nie kupowałem biletu miesięcznego.
Akurat mam to szczęście, że dojazd trwa 10-15 minut, a trasa nie jest podatna na korki. W najgorszym wypadku stracę 5 minut. Zna się parę skrótów :]

Czytając takie pomysły:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/prezy ... DNV8G1DW-s
ciszę się, że wybrałem auto. Bo o ile koszt paliwa jest mniej lub bardziej porównywalny w stosunku do tego, co do tej pory wydawałem na bilety, to mam dodatkowo jedną ważną rzecz: elastyczność.
Jaki to komfort, gdy jedziesz sam autem, klimę włączasz wedle uznania, radio podobnie, nikt za plecami nie sapie, nie śmierdzi, siedzisz, nie czekasz 20 minut na kolejny autobus, bo przegapiłeś "okienko" :thumbup:
Jedyna wada auta, to koszt eksploatacji. Reasumując: brawko urzędnicy :clap:

Awatar użytkownika
mkm3
Dyrektor
Posty: 1342
Rejestracja: 1 sty 2011, o 17:20
Lokalizacja: Kraków

Bilety, kontrole

#3997 Post autor: mkm3 » 9 wrz 2020, o 14:35

Mnie się podoba strona zarządcy komunikacji w Poznaniu, nawet są fajne zakładki typu "jak jeździć taniej". Dlaczego w Krakowie takie coś nie zrobić? Jak walną cenę 400 zł za pół roku to kogo to zachęci? A jakby powiedzieli "Dodając kolejny miesiąc do biletu miesięcznego zyskujesz zniżkę 5% za każdy miesiąc" to już coś. W dodatku ceny powinny być zaokrąglone, a nie jakieś końcówki 96.. tak narzekają, że z monetami są problemy to niech zrobią cenę 90zł, a na kartę krakowską 10zł mniej. Tak samo postuluję wprowadzenia więcej możliwości tj.:
- bilet sieciowy aglo tylko w obrębie 1 gminy
- bilet 1 linia aglo + sieć miejska
Po co mieszkańców gmin ościennych mamy katować wielkimi cenami, skoro najczęściej korzystają z 1 linii aglo lub/i 1 lub 2 w Krakowie.

PanA
Kierownik
Posty: 968
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Bilety, kontrole

#3998 Post autor: PanA » 9 wrz 2020, o 17:05

Bilet aglo na terenie jednej gminy nie byłby tańszy, bo dziś rozliczenia są na zasadzie ryczałtu, zapewne właśnie przy założeniu, że pasażer dojeżdża jedną linią. Przecież nikt nie jeździ liniami miejskimi np. między Niepołomicami a Iwanowicami, bo to by trwało ze 4 godziny.

Kraków powinien właśnie pomyśleć nad III strefą i na nią droższymi biletami, żeby kolejne gminy za Krakowem były bardziej zainteresowane rozwojem komunikacji i żeby gminy pośrednie nie musiały się dokładać, jeśli nie wyrażają zapotrzebowania (a gdyby wyraziły, to żeby było taniej niż gdyby tylko na swoim terenie miały, żeby to zachęcało do współpracy).
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
mkm3
Dyrektor
Posty: 1342
Rejestracja: 1 sty 2011, o 17:20
Lokalizacja: Kraków

Bilety, kontrole

#3999 Post autor: mkm3 » 9 wrz 2020, o 20:47

Chodzi o to, żeby opcje wyboru biletu miesięcznego były bogatsze, bo w ten sposób zachęci to ludzi do korzystania z linii aglomeracyjnych. Nawet jeśli nie ma być to znacznie tańsze to psychologicznie działa, ze kupuję bilet na 1 linie i miasto Krakow, a nie na wszystkie linie w całym systemie, bo co np. mieszkanca Zielonek obchodzi posiadanie możliwosci jazdy w Skawinie czy Krzeszowicach..

kucyk
Dyrektor
Posty: 2757
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Bilety, kontrole

#4000 Post autor: kucyk » 11 wrz 2020, o 00:37

Dyrektor Franek rekomenduje tylko jedno rozwiązanie:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/brzyt ... 37541.html

PanA
Kierownik
Posty: 968
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Bilety, kontrole

#4001 Post autor: PanA » 11 wrz 2020, o 02:43

Niby tak, ale niech przedstawi analizy, czym takie ograniczenia w ofercie biletów poskutkują, tak samo jak podwyżki sieciowe. Bo ok, jasne, KM potrzebuje teraz dodatkowych źródeł finansowania, ale proszę analizę, a nie myślenie życzeniowe, że na pewno większość kupujących bilety na 1 czy 2 linie nagle przerzucą się na sieciowe. Konkrety, jak to będzie wyglądać, włącznie ze scenariuszem pesymistycznym.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1401
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Bilety, kontrole

#4002 Post autor: pasazer_mobilisu » 11 wrz 2020, o 11:30

Zdradził, że po ponownym odmrożeniu gospodarki z tramwajów i autobusów korzysta niespełna połowa osób, które wcześniej korzystały z transportu zbiorowego. Przewiduje, że nawet po powrocie studentów, wskaźnik nie przekroczy 70 procent.
Jeśli sami twierdzą że 30% odeszło z KMK to czemu przywracają pełną ofertę? Rozumiem że dla tych co zostali tramwaje częstsze niż co 10 minut to ważna sprawa tylko czy nie woleliby oni f10/f20 ale przy starej cenie?
PanA pisze:
11 wrz 2020, o 02:43
Niby tak, ale niech przedstawi analizy, czym takie ograniczenia w ofercie biletów poskutkują, tak samo jak podwyżki sieciowe. Bo ok, jasne, KM potrzebuje teraz dodatkowych źródeł finansowania, ale proszę analizę, a nie myślenie życzeniowe, że na pewno większość kupujących bilety na 1 czy 2 linie nagle przerzucą się na sieciowe. Konkrety, jak to będzie wyglądać, włącznie ze scenariuszem pesymistycznym.
Zwłaszcza źle może im to będzie jeśli do KMK nie wrócą ci którzy płacili za nią najwięcej.

PanA
Kierownik
Posty: 968
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Bilety, kontrole

#4003 Post autor: PanA » 11 wrz 2020, o 11:36

Bo to tak jest z myśleniem życzeniowym w zarządzaniu - w typowej sytuacji weźmiesz analityków i inżynierów słuchając się ich. W kryzysowej uruchamia się instynktowne "moja racja jest najmojsza, już fakty podane przez innych się nie liczą.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7546
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Bilety, kontrole

#4004 Post autor: Locutus » 12 wrz 2020, o 08:59

@ Pasażer Mobilisu – po pierwsze, wcale nie przywracają pełnej oferty – wszakże 50 i 52 nie wracają do normalnej częstotliwości w szczycie. Po drugie – w kontekście obecnej pandemii na pewno słyszałeś o takim koncepcie jak dystansowanie społeczne. Trochę trudno to zrobić, gdy klienci jadą testując empekowską normę pięciu osób na metr kwadratowy. Ba, przypominam, że rozporządzenie mówiące, iż pojazdy komunikacji miejskiej mogą przewozić tylko 50% nominalnej liczby pasażerów ciągle obowiązuje, choć w rzeczywistości pozostaje martwą literą…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

PanA
Kierownik
Posty: 968
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Bilety, kontrole

#4005 Post autor: PanA » 12 wrz 2020, o 14:33

5 a 2-3 osoby na metr kwadratowy to żadna różnica. Nie ma co się dziwić, że w d... mają.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Wokół KMK”