Bilety, kontrole
Moderator: Moderatorzy
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7945
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Bilety, kontrole
@Pysocice Dziedzice - proszę o zachowanie kultury, za następny taki wyskok będzie ostrzeżenie.
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1683
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
-
- Pasażer
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 lut 2017, o 18:17
- Lokalizacja: Pysocice
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7945
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Bilety, kontrole
Bezprawie i bandytyzm panują już dużo dłużej – zamordowanie takiego Stachowiaka to przecież nie jest ostatnie półtora roku… Ja rozumiem, że w związku z tym, co się w Polsce wyprawia, w związku z tłuczeniem manifestantów na kwaśne jabłko, z bezprawnymi zatrzymaniami, z tłuczeniem również i dziennikarzy, którzy manifestacje próbowali relacjonować, itede itepe, Policja zapracowała sobie na bardzo negatywną opinię, ale mimo tego podtrzymuję prośbę o zachowanie kultury…
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Bilety, kontrole
Najdłuższe i najpopularniejsze linie wiodą prym w tym zestawieniu:
https://gazetakrakowska.pl/krakow-pecho ... 1-16006919
https://gazetakrakowska.pl/krakow-pecho ... 1-16006919
Bilety, kontrole
Jak się dowiedziałem w ten weekend szykuje się w najbliższym czasie afera z automatami biletowymi w pojazdach KM w Krakowie.

Firma która przeprowadziła ostatnią akcję wymiany automatów z bilonami na te obsługiwane tylko z kartami ponoć zbankrutowała czy nie chce dalej serwisować w Krakowie, są jakieś przepychanki itd. a ZTP ma związane ręce co dalej?

Ponoć mają wrócić automaty na bilon. Ile w tym prawdy okaże się przed wakacjami.

Niezła kasa na to poszła.

Bilety, kontrole
Rozsądny głos - jakich mało. Bilet powinien kosztować maksymalnie 90 złotych:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/radny ... 49596.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/radny ... 49596.html
Bilety, kontrole
A może by tak pójść drogą myślenia za zachodniej granicy?:
https://www.money.pl/gospodarka/niemcy- ... 6496a.html
https://www.money.pl/gospodarka/niemcy- ... 6496a.html
Bilety, kontrole
Tylko widzisz, rząd centralny musiałby sypnąć miliardami, podczas gdy polski rząd ma to w dupie. Wszystko co mógł, to wydał na zmniejszenie VAT-u na paliwo.
Wiadomo, tak zajebistą okazję koncertowo skopali, bo u nas na IC i TLK taki bilet (czy jakaś podstawowa zniżka) również mógłby funkcjonować w przeciwieństwie do Niemiec, gdzie obecnie wszystkie pośpiechy są komercyjne, no ale jak wyżej - rząd centralny wolał, jak zwykle, zająć się ułatwieniami dla transportu samochodowego.
Natomiast mega rozśmieszyły mnie te brednie Jaśkowca o stworzeniu związku metropolitalnego. Po pierwsze, prawo nie przewiduje stworzenia związku metropolitalnego z oddolnej inicjatywy. Stworzenie związku metropolitalnego wymagałoby stworzenia ustawy o utworzeniu takowoż w małopolskiem i skrojenia każdego punktu pod Kraków, w dodatku nie ma utworzonych przepisów wykonawczych i wzorów, które opisuje ta ustawa "ogólna". Po drugie - względy merytoryczne. Kraków po prostu NIE MA Z KIM go utworzyć. Nie ma żadnych innych dużych miast w pobliżu. Związek metropolitalny ze Skawiną i wsiami?
Wiadomo, tak zajebistą okazję koncertowo skopali, bo u nas na IC i TLK taki bilet (czy jakaś podstawowa zniżka) również mógłby funkcjonować w przeciwieństwie do Niemiec, gdzie obecnie wszystkie pośpiechy są komercyjne, no ale jak wyżej - rząd centralny wolał, jak zwykle, zająć się ułatwieniami dla transportu samochodowego.
Natomiast mega rozśmieszyły mnie te brednie Jaśkowca o stworzeniu związku metropolitalnego. Po pierwsze, prawo nie przewiduje stworzenia związku metropolitalnego z oddolnej inicjatywy. Stworzenie związku metropolitalnego wymagałoby stworzenia ustawy o utworzeniu takowoż w małopolskiem i skrojenia każdego punktu pod Kraków, w dodatku nie ma utworzonych przepisów wykonawczych i wzorów, które opisuje ta ustawa "ogólna". Po drugie - względy merytoryczne. Kraków po prostu NIE MA Z KIM go utworzyć. Nie ma żadnych innych dużych miast w pobliżu. Związek metropolitalny ze Skawiną i wsiami?

MKM-owie to jednak wielkie: 

Bilety, kontrole
Radni zgodzą się na bilet miesięczny za 109 złotych?:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/jacek ... 49950.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/jacek ... 49950.html
Bilety, kontrole
Nie mógłby któryś z was się wbić na zebranie rady miejskiej i porównać działania oraz pomysły co do opłat za parkingi a bilety komunikacji miejskiej?
MKM-owie to jednak wielkie: 

Bilety, kontrole
Nowa propozycja w sprawie podwyżki biletów:
– Trwają rozmowy. Jeśli one poniosą fiasko to upublicznimy naszą propozycję, która moim zdaniem jest korzystna. Polega ona na uruchomieniu dodatkowych połączeń na liniach, na których dochodziło do dużego spiętrzenia pasażerów. Bywały również sytuacje – co muszę z żalem przyznać – kiedy nie przyjmowaliśmy pasażerów. Chcemy nie tylko wzmocnić te linie, ale również stworzyć nowe, szczególnie w obszarach odleglejszych od centrum miasta – mówi Andrzej Kulig.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/podwy ... 50243.htmlWiceprezydent zdradza, że pod uwagę wziął również postulaty formułowane przez środowiska miłośników komunikacji miejskiej dotyczące częstotliwości autobusów, które dziś jeżdżą co 7.5, 10, 12, 15 i 20 minut. – Chcemy, żeby linie autobusowe co do zasady jeździły co 15 minut, lub w niektórych przypadkach nie rzadziej niż co 30 minut. Na trasach, które obsługują bardzo dużą liczbę pasażerów uruchamialibyśmy dodatkowe linie szczytowe funkcjonujące z częstotliwością co 15 minut. To pozwoliłoby zachować 7,5-minutowy takt – wyjaśnia Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7945
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Bilety, kontrole
Kolejny piękny przykład jak to pieje się o planowanych wzmocnieniach podczas gdy w rzeczywistości dla bardzo wielu linii to będą ordynarne cięcia. No wystarczy popatrzeć na przykład na takie linie jadące Alejami. Znaczna część z nich kursuje częściej niż co piętnaście minut, w większości co dwanaście minut w szczycie (144, 164, 169, 173, 179), czasem i co dziesięć (139 i 503 obecnie) albo i co siedem i pół (194 obecnie, 139 i 503 do cięć covidowych)… Jeżeli wszystkie te linie zetną do częstotliwości raz na piętnaście minut, przetrącą kręgosłup komunikacyjny Krakowa.
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Bilety, kontrole
Akurat tam z 12-minutową częstotliwością to nie jest jakiś problem, bo wyrównanie do 15 i wzmocnienie innej linii tymi pojedynczymi kursami skończyłoby się tak samo, jeśli nie lepiej, natomiast w przypadku tych kursujących co 10 czy 7-8 minut, to fakt, tragedia.
Ale to widać, że po prostu ich tok "rozumowania", o ile "rozumowanie" nie jest przesadą - nie odbiega od średniej na tym forum - czyli jednocześnie niby chcą zachęcać do wygodnych przesiadek, ale jednocześnie chcą, żeby te linie kursowały rzadziej
Podwyżka cen biletów nie jest sama w sobie tragedią, bo samochodem i tak wychodzi znacznie, znacznie drożej, ale boli mnie to, że zgody radnych na podniesienie abonamentów za parking nie ma, natomiast bilety na zbiorkom zawsze mogą być droższe.
Śmieszy mnie jeszcze jedna sprawa - poparcie zarówno wśród radnych, jak i wśród wielu forumowiczów tutaj - obniżki cen biletów kilka lat temu. Wtedy ani ich, ani was nie interesowało, że zamiast obniżenia cen biletów byłoby lepiej już wtedy więcej czy to w kursy, czy w inwestycje zainwestować. Te kilka milionów, które przez to uciekło, mogłoby się przełożyć w lepszą siatkę, czy nawet w sytuację jak teraz, kiedy MPK za mało długich tramwajów chce kupić - że znalazłaby się kasa na to, żeby więcej tramwajów z zamówienia "wydłużyć".
Zbiorkomem nie wolno konkurować ceną, bo i tak jest on NAJTAŃSZY, pomijając rower i własne nogi, jedyne czym można konkurować z droższą konkurencją, jest jakość.
Ale to widać, że po prostu ich tok "rozumowania", o ile "rozumowanie" nie jest przesadą - nie odbiega od średniej na tym forum - czyli jednocześnie niby chcą zachęcać do wygodnych przesiadek, ale jednocześnie chcą, żeby te linie kursowały rzadziej
Podwyżka cen biletów nie jest sama w sobie tragedią, bo samochodem i tak wychodzi znacznie, znacznie drożej, ale boli mnie to, że zgody radnych na podniesienie abonamentów za parking nie ma, natomiast bilety na zbiorkom zawsze mogą być droższe.
Śmieszy mnie jeszcze jedna sprawa - poparcie zarówno wśród radnych, jak i wśród wielu forumowiczów tutaj - obniżki cen biletów kilka lat temu. Wtedy ani ich, ani was nie interesowało, że zamiast obniżenia cen biletów byłoby lepiej już wtedy więcej czy to w kursy, czy w inwestycje zainwestować. Te kilka milionów, które przez to uciekło, mogłoby się przełożyć w lepszą siatkę, czy nawet w sytuację jak teraz, kiedy MPK za mało długich tramwajów chce kupić - że znalazłaby się kasa na to, żeby więcej tramwajów z zamówienia "wydłużyć".
Zbiorkomem nie wolno konkurować ceną, bo i tak jest on NAJTAŃSZY, pomijając rower i własne nogi, jedyne czym można konkurować z droższą konkurencją, jest jakość.
MKM-owie to jednak wielkie: 
