Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 22 sie 2019, o 15:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2011, o 23:39 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
LK napisał(a):
To co Kaszmir zrobił to schemat, a aby była mapa musi być na mapie (np. z google).

Nie musi być.
LK napisał(a):
To są schematy, nie mapy.

Otóż to.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sty 2011, o 12:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22506
tramwajem napisał(a):
No i jaki jest cel umieszczania na planie zajezdni?

Zatem zajezdnie znikną.

tramwajem napisał(a):
Hmm, zmniejszyłbym ilość wolnego miejsca na prawo od symboli, zrezygnował z 'trzeciego wymiaru' ramki, ewentualnie połączył poszególne ramki w jedną.

Odległości nie za bardzo - chciałem, by wszystkie znaki miały środek na jednej linii i po przesunięciu część byłaby zbyt blisko opisów.
Trzeci wymiar - ok, do przemyślenia, co sądzą inni?

LK napisał(a):
Wręcz przeciwnie - jeszcze przed erą internetu schematy miały być jak najbardziej logiczne, a zarazem najprostsze, co oznaczało iż właśnie zakręty powinny być wyprostowane - schemat powinien mieć dużo mniej łuków (w aglo).

LK napisał(a):
Strefę podmiejską w legendzie można też uprościć podobnie do gdańskiego schematu tramwajów: http://www.ztm.gda.pl/img/2010-11-19.pdf

Tylko to nie jest schemat ;P Schematy to macie na stronie MPK, gdzie np. trasy "211" czy "229" są wyprostowane, zbyt wyprostowane. Ja chciałem oddać trasy w miarę dokładnie, tak dokładnie, jak się da przy osobnym zaznaczaniu każdej linii.

LK napisał(a):
Część wyjątkowych sytuacji można opisać osobno np. sprawa Podstawek (Zwykłego/NŻ), oznaczyć można za pomocą gwiazdki przy przystanku, a w legendzie można opisać go jako "wyjątek (w celu uzyskania szczegółowych informacji bla, bla, bla) - wyjątki mogą myć opisane na dodatkowym "arkuszu", dzięki temu można opisać "MPL" i dodać linię "K" ZKKM :] .

"K" nie będę dodawać. Co do Podstawek - wydaje mi się, że gdzieś jeszcze była taka sytuacja. I takie dodawaniu gwiazdek, opisów właśnie tym bardziej skomplikuje sprawę.

tramwajem napisał(a):
Jeśli chodzi o Skawinę, to możesz jeszcze przetestować inny sposób oznaczania tras jednokierunkowych:
http://www.tfl.gov.uk/assets/downloads/ ... rk-map.jpg
O ile kreski nie są zbyt wąskie, to powinno być czytelniej.

Zdecydowanie warte rozważenia ;) Nawiasem, miałem kiedyś przyjemność przejechać się tym tramwajem.

tramwajem napisał(a):
BTW, mogę zapytać w jakim programie rysujesz tę mapę? Bo trochę Ci poszatkował krzywe, lepiej byłoby to zrobić w czymś wektorowym i ładnie wyrenderować.

Używam GIMP 2, Paint.NET oraz... Painta ;) W najbliższym czasie planuję się na Photoshopa.
Jednak co do krzywych - to nie jest kwestia poszatkowania przez program, tylko rozdzielczości. By mieć je ładniejsze, musiałbym ją odczuwalnie zwiększyć. Mapa ładuje się i zajmuje trochę nawet obecnie, co dopiero po zwiększeniu rozdzielczości.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 10 sty 2011, o 13:03 przez Kaszmir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sty 2011, o 13:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
Odległości nie za bardzo - chciałem, by wszystkie znaki miały środek na jednej linii i po przesunięciu część byłaby zbyt blisko opisów.

Tfu, na lewo :)
Kaszmir napisał(a):
W najbliższym czasie planuję się na Photoshopa.

A nie myślałeś nad programem wektorowym? Trochę łatwiej się później edytuje. Polecam Inkscape, chociaż tak naprawdę nieograniczone możliwości daje tylko Illustrator.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sty 2011, o 13:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22506
Co do tego, czy "mapka" jest schematem/mapą/czymś innym - nie planuję zmian. Moim zamiarem było odwzorować strefę algo w miarę dokładnie, uwzględnić możliwie jak najwięcej zakrętów, a jednocześnie nie komplikować za bardzo. Schemat (w czystym tego słowa znaczeniu) niewiele by pomagał, bo listę przystanków można sobie sprawdzić na rozkładzie, a linię prostą z kółeczkami każdy narysować umie. Ja chciałem pomóc pasażerom w lokalizacji na trasie i do tego zakręty są potrzebne.

Podajcie za przykład schemat metra londyńskiego - i owszem, jest on rewelacyjny, jednak jest to tylko schemat i nie pomaga w żaden sposób zorientować się w dokładnym przebiegu trasy. A metro londyńskie to jednak coś innego, tam macie zapowiedzi przystanków i ich duże nazwy na każdej stacji. W Krakowie niestety na większości linii dalej zapowiadania głosowego nie ma, do tego tabliczki z nazwami przystanków nie zawsze są wystarczająco zauważalne, i tutaj moja mapka ma być przydatna.

Co do Wieliczki - planowałem niedawno poprawić zakręty, jednak zrobiło się na tyle ciasno (pięć linii plus kolejowa), że zrezygnowałem. Może jednak uda się coś zmienić ;)


Zatem - tak czy tak, niniejszym zabieram się za odświeżenie mapki. Sugestie uwzględnię (np. odnośnie wyrzucenia zajezdni), dajcie mi tylko trochę czasu, bo lista propozycji jest spora.

tramwajem napisał(a):
Tfu, na lewo :)

Chyba, że tak ;) Do rozważenia.

tramwajem napisał(a):
A nie myślałeś nad programem wektorowym? Trochę łatwiej się później edytuje. Polecam Inkscape, chociaż tak naprawdę nieograniczone możliwości daje tylko Illustrator.

Do tej pory nie, aczkolwiek teraz pomyślę :D

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 10 sty 2011, o 13:09 przez Kaszmir, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2011, o 19:36 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
czatowiec napisał(a):
Nie przesadzaj. Nie widziałem mapki komunikacyjnej ze skalą, z resztą na nich skala jest mało potrzebna...


Bez skali mapą nie jest. Zgoda - jest "mapką". Orientacyjna skala liniowa mogłaby się przydać. Każdy by np. wiedział, ile na schemacie to jest kilometr, a ile 5 kilometrów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2011, o 15:35 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
pablo napisał(a):
czatowiec napisał(a):
Nie przesadzaj. Nie widziałem mapki komunikacyjnej ze skalą, z resztą na nich skala jest mało potrzebna...


Bez skali mapą nie jest. Zgoda - jest "mapką". Orientacyjna skala liniowa mogłaby się przydać. Każdy by np. wiedział, ile na schemacie to jest kilometr, a ile 5 kilometrów.

Do tego trzeba poszerzyć granice miasta, zresztą każda linia na identycznej de facto trasie, ma tu różną długość.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2011, o 22:05 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Po rozmowie z jednym kolegą z Płaszowa wynika iż trasy stałej nie jesteśmy pewni, gdyż cała inwestycja się nie skończyła i kierowcy kombinują.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sty 2011, o 14:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22506
LK napisał(a):
pablo napisał(a):
czatowiec napisał(a):
Nie przesadzaj. Nie widziałem mapki komunikacyjnej ze skalą, z resztą na nich skala jest mało potrzebna...


Bez skali mapą nie jest. Zgoda - jest "mapką". Orientacyjna skala liniowa mogłaby się przydać. Każdy by np. wiedział, ile na schemacie to jest kilometr, a ile 5 kilometrów.

Do tego trzeba poszerzyć granice miasta, zresztą każda linia na identycznej de facto trasie, ma tu różną długość.

Dokładnie, nie ma skali, bo cały 'mapko-schemat' ;) jest przybliżony, właśnie dlatego, że każda linia jest zaznaczona osobno.

LK napisał(a):
Po rozmowie z jednym kolegą z Płaszowa wynika iż trasy stałej nie jesteśmy pewni, gdyż cała inwestycja się nie skończyła i kierowcy kombinują.

Chodzi o Tele-Busa?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 13 sty 2011, o 14:28 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sty 2011, o 22:28 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Kaszmir napisał(a):
LK napisał(a):
Po rozmowie z jednym kolegą z Płaszowa wynika iż trasy stałej nie jesteśmy pewni, gdyż cała inwestycja się nie skończyła i kierowcy kombinują.

Chodzi o Tele-Busa?
Tak - według niego należy poczekać jeszcze trochę, aż się wszystko usystematyzuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sty 2011, o 23:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22506
Z krótkim opóźnieniem, mapka zaktualizowana. Jest to wciąż "stara" wersja - nad nową prace są w toku.

Na razie dodałem zmiany na linii "292" oraz rozszerzenie zasięgu Biletu Zintegrowanego do Chrzanowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 mar 2011, o 21:15 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Brak oznaczenia 270 na pętli Prądnik Czerwony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 mar 2011, o 21:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22506
LK napisał(a):
Brak oznaczenia 270 na pętli Prądnik Czerwony.

Racja, dzięki! Swoją drogą jestem pod wrażeniem, jak dokładni potraficie być przy sprawdzaniu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwi 2011, o 22:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22506
Z krótkim opóźnieniem, mapka uaktualniona o dodatkowe kursy "235" do Ochodzy Odwiśla. Mam też prośbę, jeśli ktoś z Was uważa, że położenia nowych przystanków nie są dokładne, niech da znać.


Ostatnio edytowano 7 kwi 2011, o 22:43 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2011, o 19:09 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Autobusy 202, 222 i 232 wykonują podjazd na pętlę w Luborzycy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2011, o 22:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22506
LK napisał(a):
Autobusy 202, 222 i 232 wykonują podjazd na pętlę w Luborzycy.

Tradycyjne dzięki ;) A orientujesz się, czy robią to w obie strony? W szczególności "202"?

Nie zdążyłem na razie dodać "222", niestety mam teraz braki czasowe. Planuję zrobić aktualizację w przyszłym tygodniu, za jednym zamachem "222", "417" (likwidacja) i "915".


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL