Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 wrz 2019, o 05:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 31 gru 2010, o 12:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22547
LK napisał(a):
Pierwsza poprawka - Węgrzce Centrum Medyczne jest nad Zastowem (była już przed aktualizacją).

Dziwne, bo chyba usunąłem to wcześniej, a tu znowu się pojawiło. Poprawione.

LK napisał(a):
Przystanki raczej na oko są ok, ale sprawdzę.

Głównie chodzi mi o położenie przystanku przy trasie pociągu oraz stacji kolejowej.

LK napisał(a):
EDIT: prawie zapomniałem - sieć Telebusa musiała ulec zmianom (nie ma wjazdu z Kuklińskiego w Gromadzką od strony przystanku Płaszów, tfu Lipska.

Właśnie, jak teraz jedzie?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 gru 2010, o 13:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Kaszmir napisał(a):
LK napisał(a):
Pierwsza poprawka - Węgrzce Centrum Medyczne jest nad Zastowem (była już przed aktualizacją).

Dziwne, bo chyba usunąłem to wcześniej, a tu znowu się pojawiło. Poprawione.
Był wcześniej w innym miejscu.

Kaszmir napisał(a):
LK napisał(a):
Przystanki raczej na oko są ok, ale sprawdzę.

Głównie chodzi mi o położenie przystanku przy trasie pociągu oraz stacji kolejowej.

Raczej w porządku - problem jest jeśli chodzi o Staniątki Wiadukt, gdyż do Niepołomic jest za linią kolejową (od Wieliczki), a z Niepołomic w drugą. ale niech już tak zostanie w końcu nie jest to mapa, a schemat (mimo nazwy).
Wypadałoby przesunąć w stronę Krakowa stację Podłęże (u ciebie jest oznaczona raczej na głowicy wschodniej).

Kaszmir napisał(a):
LK napisał(a):
EDIT: prawie zapomniałem - sieć Telebusa musiała ulec zmianom (nie ma wjazdu z Kuklińskiego w Gromadzką od strony przystanku Płaszów, tfu Lipska.

Właśnie, jak teraz jedzie?
Zobaczę wkrótce.


Ostatnio edytowano 31 gru 2010, o 13:19 przez LK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2011, o 11:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22547
LK napisał(a):
Raczej w porządku - problem jest jeśli chodzi o Staniątki Wiadukt, gdyż do Niepołomic jest za linią kolejową (od Wieliczki), a z Niepołomic w drugą. ale niech już tak zostanie w końcu nie jest to mapa, a schemat (mimo nazwy).

Dokładnie - niech zostanie tak, jak jest.

LK napisał(a):
Wypadałoby przesunąć w stronę Krakowa stację Podłęże (u ciebie jest oznaczona raczej na głowicy wschodniej).

Ok, przesunę trochę przy najbliższej aktualizacji.

LK napisał(a):
Zobaczę wkrótce.

Zatem czekam ;)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2011, o 21:42 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Telebusa niestety będę musiał sprawdzić później niż planowałem... z powodów rodzinnych.

rafaello napisał(a):
Czy ktoś już o tym wspominał na forum ?
http://www.zdit.krakow.pl/aktualnosci-a ... wany-bilet
Jako przypomnienie. Marzy mi się więc wspólny bilet do Brzeska :] .

Jeśli chodzi o mapkę spytałem się pewnej osoby po ASP (tam się projektuje także różne schematy, przystanki km - jako zadanie) i mam trochę uwag, które były przez niego wytknięte, ale dopiero jutro :hmm: .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2011, o 11:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22547
LK napisał(a):
Telebusa niestety będę musiał sprawdzić później niż planowałem... z powodów rodzinnych.

Ok.

LK napisał(a):
Jako przypomnienie. Marzy mi się więc wspólny bilet do Brzeska :] .

Pamiętam, pamiętam ;)

LK napisał(a):
Jeśli chodzi o mapkę spytałem się pewnej osoby po ASP (tam się projektuje także różne schematy, przystanki km - jako zadanie) i mam trochę uwag, które były przez niego wytknięte, ale dopiero jutro :hmm: .

Ja też swojego czasu pytałem się studentki grafiki ASP i było wg niej w porządku :D O gustach się nie dyskutuje, jednak z chęcią wysłucham propozycji... może czas odświeżyć układ graficzny?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 5 sty 2011, o 11:53 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2011, o 18:47 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Kaszmir napisał(a):
LK napisał(a):
Jeśli chodzi o mapkę spytałem się pewnej osoby po ASP (tam się projektuje także różne schematy, przystanki km - jako zadanie) i mam trochę uwag, które były przez niego wytknięte, ale dopiero jutro :hmm: .

Ja też swojego czasu pytałem się studentki grafiki ASP i było wg niej w porządku :D O gustach się nie dyskutuje, jednak z chęcią wysłucham propozycji... może czas odświeżyć układ graficzny?
Skupił się głównie na stronach, na które profesorowie zwracają uwagę (przynajmniej w czasach, gdy był wyższy próg):
- czytelność
- dobra legenda
- układ barw (z racji tego, iż jest kolorowy)
- łatwość zrozumienia
- coś co już zapomniałem.

Skala 6 punktów w każdej części.
Czytelność: 2,5 punktu - Skawina zbyt napaćkana (1); jedne linie często skręcają, a drugie są prawie proste (schemat powinien mieć więcej prostych) (1); a że miałem ciężki dzień zapomniałem dwa pozostałe.
Legenda - 4 punkty - język trochę odbiega od prostego użytkownika w którymś miejscu, niewystarczające wytłumaczenie np. przystanków jednokierunkowych - za oba po dwa punkty.
barwy - 5 punktów - kolor żółty na białym tle zabiera 1 punkt (nie jest on dobrym kolorem do schematów).
zrozumienie - 3 punkty - przystanki jednokierunkowe totalnie nie czytelne (po jakimś czasie poinformowałem go dokładnie jak to wygląda - nie bardzo mógł zrozumieć do końca) - 1 punkt,
a kolejną rzecz na 4,5 punktu.

Dziś jeszcze skontaktuję się z nim (miałem dziś dużo nauki w szkole) i przypomnę sobie te kilka pozostałych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2011, o 19:04 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
To może ja jeszcze się dorzucę:
1. odchudziłbym legendę:
- przystanki jednokierunkowe powinny być oznaczone jak na planach MPK trójkątem
- wówczas można wywalić z pierwszej częsci legendy oznaczenia:
' przystanek końcowy
' przystanek jednokierunkowy
' numer linii
' trasa linii i wszystko poniżej oprócz trasy wariantowej
- z drugiej:
' przystanki początkowe
' numer linii aglomeracyjnej i wszystko poniżej

2. Można by było nieco odświeżyć ramki dla legendy.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Ostatnio edytowano 5 sty 2011, o 19:05 przez tramwajem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sty 2011, o 12:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22547
LK napisał(a):
Czytelność: 2,5 punktu - Skawina zbyt napaćkana (1); jedne linie często skręcają, a drugie są prawie proste (schemat powinien mieć więcej prostych) (1); a że miałem ciężki dzień zapomniałem dwa pozostałe.

Skawina - biję się w pierś, na razie rozważam poczekanie do otwarcia linii na Ruczaj, choć...
Za dużo prostych? Czy moja to wina, że część linii jedzie po prostych ulicach, a część po poskręcanych? ;) Chyba, że chodzi o uproszczenia na terenie miasta - miejscami faktycznie jest "za prosto" i będę to poprawiał, jak znajdę czas.

LK napisał(a):
Legenda - 4 punkty - język trochę odbiega od prostego użytkownika w którymś miejscu, niewystarczające wytłumaczenie np. przystanków jednokierunkowych - za oba po dwa punkty.

Poproszę konkrety, bo zwłaszcza co do języka - napisałeś zbyt ogólnie. Co do jednokierunkowych - również czekam na sugestię.

LK napisał(a):
barwy - 5 punktów - kolor żółty na białym tle zabiera 1 punkt (nie jest on dobrym kolorem do schematów).

Czyli kwestia gustu. Pytałem studentkę grafiki na ASP i na dzień dzisiejszy powiedziała, że jest ok (wcześniej żółty był zbyt jasny - i poprawiłem to). Z drugiej strony chcę, by poszczególne rejony w miarę możliwości miały własne gamy kolorów i żółty jest mi do tego wielce przydatny. Nie samym czerwonym, zielonym i niebieskim człowiek żyje :D

tramwajem napisał(a):
- przystanki jednokierunkowe powinny być oznaczone jak na planach MPK trójkątem

Pomysł kupuję :thumbup: Muszę tylko sprawdzić, jak to będzie prezentowało się "w praniu" - jeśli ok, to śmiało to zmienię.

tramwajem napisał(a):
- wówczas można wywalić z pierwszej częsci legendy oznaczenia:
' przystanek końcowy
' przystanek jednokierunkowy
' numer linii
' trasa linii i wszystko poniżej oprócz trasy wariantowej
- z drugiej:
' przystanki początkowe
' numer linii aglomeracyjnej i wszystko poniżej

Nie, bo zapewne wtedy inni by narzekali, że nie jest to oczywiste ;P Wolę za dużo informacji, niż za mało.

tramwajem napisał(a):
2. Można by było nieco odświeżyć ramki dla legendy.

Tzn.? Obecne mi się podobają, jednak nie mówię nie... :yes:

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 7 sty 2011, o 12:09 przez Kaszmir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sty 2011, o 15:18 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Nie, bo zapewne wtedy inni by narzekali, że nie jest to oczywiste Wolę za dużo informacji, niż za mało.

Rozumiem, że to trochę spór ideologiczny (OIDP tak samo było przy mojej mapie:)), ale zwróć uwagę, że rzadko który plan ma aż tyle oznaczeń, co Twój. No i jaki jest cel umieszczania na planie zajezdni?
Kaszmir napisał(a):
Tzn.? Obecne mi się podobają, jednak nie mówię nie...

Hmm, zmniejszyłbym ilość wolnego miejsca na prawo od symboli, zrezygnował z 'trzeciego wymiaru' ramki, ewentualnie połączył poszególne ramki w jedną.

I może ciutkę ciemniejsze kolory.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Ostatnio edytowano 7 sty 2011, o 15:19 przez tramwajem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sty 2011, o 18:43 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Kaszmir napisał(a):
LK napisał(a):
Czytelność: 2,5 punktu - Skawina zbyt napaćkana (1); jedne linie często skręcają, a drugie są prawie proste (schemat powinien mieć więcej prostych) (1); a że miałem ciężki dzień zapomniałem dwa pozostałe.

Skawina - biję się w pierś, na razie rozważam poczekanie do otwarcia linii na Ruczaj, choć...
Za dużo prostych? Czy moja to wina, że część linii jedzie po prostych ulicach, a część po poskręcanych? ;) Chyba, że chodzi o uproszczenia na terenie miasta - miejscami faktycznie jest "za prosto" i będę to poprawiał, jak znajdę czas.
Wręcz przeciwnie - jeszcze przed erą internetu schematy miały być jak najbardziej logiczne, a zarazem najprostsze, co oznaczało iż właśnie zakręty powinny być wyprostowane - schemat powinien mieć dużo mniej łuków (w aglo).

Kaszmir napisał(a):
LK napisał(a):
Legenda - 4 punkty - język trochę odbiega od prostego użytkownika w którymś miejscu, niewystarczające wytłumaczenie np. przystanków jednokierunkowych - za oba po dwa punkty.

Poproszę konkrety, bo zwłaszcza co do języka - napisałeś zbyt ogólnie. Co do jednokierunkowych - również czekam na sugestię.
Przyczepił się do tego co ja kiedyś - "zgodnie z kierunkiem zaznaczenia", nie mógł do końca tego zrozumieć argumentując iż trzeba za dużo szukać - po jakimś czasie poinformowałem go iż położone to jest jak ty mi to tłumaczyłeś - uznał iż i tak jest to mało zrozumiałe dla przeciętnego zjadacza chleba.

Kaszmir napisał(a):
LK napisał(a):
barwy - 5 punktów - kolor żółty na białym tle zabiera 1 punkt (nie jest on dobrym kolorem do schematów).

Czyli kwestia gustu. Pytałem studentkę grafiki na ASP i na dzień dzisiejszy powiedziała, że jest ok (wcześniej żółty był zbyt jasny - i poprawiłem to). Z drugiej strony chcę, by poszczególne rejony w miarę możliwości miały własne gamy kolorów i żółty jest mi do tego wielce przydatny. Nie samym czerwonym, zielonym i niebieskim człowiek żyje :D
Żółty jest w porządku, ale nie na białym, a na ciemnych kolorach, gdzie kontrastuje, a tu powinien być odcień wpadający w pomarańcz.

Kaszmir napisał(a):
tramwajem napisał(a):
- przystanki jednokierunkowe powinny być oznaczone jak na planach MPK trójkątem

Pomysł kupuję :thumbup: Muszę tylko sprawdzić, jak to będzie prezentowało się "w praniu" - jeśli ok, to śmiało to zmienię.
Ja myślę iż będzie ok - będzie logiczniej dla pasażerów.

tramwajem napisał(a):
Cytuj:
Nie, bo zapewne wtedy inni by narzekali, że nie jest to oczywiste Wolę za dużo informacji, niż za mało.

Rozumiem, że to trochę spór ideologiczny (OIDP tak samo było przy mojej mapie:)), ale zwróć uwagę, że rzadko który plan ma aż tyle oznaczeń, co Twój.
Można uprościć nieco legendę łącząc ze sobą dwa lub więcej z oznaczeń (numery), oddzielając je średnikami. Niektóre informacje można usunąć np. Zajezdnia MIM (włączyć pod zajezdnię tramwajowe).

tramwajem napisał(a):
No i jaki jest cel umieszczania na planie zajezdni?
Kaszmir napisał(a):
Tzn.? Obecne mi się podobają, jednak nie mówię nie...
Opiszę tu jak zrobić to co wyżej podałem na tym przykładzie:
obecnie mamy cztery wiersze, a wystarczyło by dać w jednym wierszu dać wszystkie piktogramy i napisać: "Zajezdnia: autobusowa MPK; autobusowa Mobilis; tramwajowa (MIM wrzucić wystarczy pod tramwaje).
Strefę podmiejską w legendzie można też uprościć podobnie do gdańskiego schematu tramwajów: http://www.ztm.gda.pl/img/2010-11-19.pdf

Część wyjątkowych sytuacji można opisać osobno np. sprawa Podstawek (Zwykłego/NŻ), oznaczyć można za pomocą gwiazdki przy przystanku, a w legendzie można opisać go jako "wyjątek (w celu uzyskania szczegółowych informacji bla, bla, bla) - wyjątki mogą myć opisane na dodatkowym "arkuszu", dzięki temu można opisać "MPL" i dodać linię "K" ZKKM :] .


Ostatnio edytowano 7 sty 2011, o 18:50 przez LK, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sty 2011, o 19:19 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Jeśli chodzi o Skawinę, to możesz jeszcze przetestować inny sposób oznaczania tras jednokierunkowych:
http://www.tfl.gov.uk/assets/downloads/ ... rk-map.jpg
O ile kreski nie są zbyt wąskie, to powinno być czytelniej.

BTW, mogę zapytać w jakim programie rysujesz tę mapę? Bo trochę Ci poszatkował krzywe, lepiej byłoby to zrobić w czymś wektorowym i ładnie wyrenderować.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sty 2011, o 20:42 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
tramwajem napisał(a):
O ile kreski nie są zbyt wąskie, to powinno być czytelniej.
Są za mało czytelne - zlewają się z dziurami pomiędzy - niestety.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sty 2011, o 10:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7038
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
LK napisał(a):
(...) Wręcz przeciwnie - jeszcze przed erą internetu schematy miały być jak najbardziej logiczne, a zarazem najprostsze, co oznaczało iż właśnie zakręty powinny być wyprostowane - schemat powinien mieć dużo mniej łuków (w aglo). (...)
Może jestem jakimś dziwakiem, ale szczerze nienawidzę planów topologicznych – bo zbyt często dawałem się takim planom wprowadzić w błąd przez zafałszowane odległości i położenia. Jedyny słuszny typ planów to plany geograficzne.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sty 2011, o 11:47 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Locutus napisał(a):
Może jestem jakimś dziwakiem, ale szczerze nienawidzę planów topologicznych – bo zbyt często dawałem się takim planom wprowadzić w błąd przez zafałszowane odległości i położenia. Jedyny słuszny typ planów to plany geograficzne.
Schematy mają być jak najprostsze - to jest schemat, a nie plan (różnica jest znaczna).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sty 2011, o 12:33 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
LK napisał(a):
Schematy mają być jak najprostsze - to jest schemat, a nie plan (różnica jest znaczna).

Wydaje mi się, że to jednak jest plan, a nie schemat, mimo że nie posiada teoretycznych cech mapy.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL