Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 wrz 2019, o 02:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 sie 2014, o 17:19 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 15 maja 2011, o 14:35
Posty: 1257
Lokalizacja: Bielsko-Biała
tomek_m napisał(a):
Wśród krakowskich pasażerów by na pewno zapunktował wyposażając swoje pojazdy w automaty na kartę i bilon.

Czy Mobilis kiedykolwiek zrobił coś z własnej woli dla pasażerów? Od początku jedynie powierzchownie spełnia warunki przetargów, do tego woli pokryć niższą karę za nie-wykonanie, niż wykonać (serwisowanie klimatyzacji, naprawa kasowników itd.). Teraz do przetargu podchodzi z prawdopodobnie najtańszymi na rynku autobusami krótkimi (tnie koszty nawet na klimie), dobrze że AMZ nie ma "stabilnego" przegubowca i biedni musieli zainwestować w conajmniej Conecto G...
A co do samych automatów, ja to wciąż widzę w ten sposób że zikit w przetargu wspomniał o konieczności obsługi kart ale nic nie wspomniał o bilonie. Prywaciarz to wykorzystał i wybrał automaty tańsze bo tylko z jedną opcją. Czysty biznes.
Wybaczcie za OT.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2014, o 15:16 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 21:42
Posty: 591
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
rodan napisał(a):
Czy Mobilis kiedykolwiek zrobił coś z własnej woli dla pasażerów?

A niby czemu miałby coś zrobić, skoro jego klientami nie są pasażerowie, tylko urzędnicy? Model funkcjonowania KM (nie wiedzieć czemu nazywany "konkurencją") jest taki, że tak naprawdę dla przewoźnika najlepiej by było jakby jego autobusy jeździły puste. I oczywiste, że będzie starał się spełnić warunki przetargu najniższym kosztem, a głowa organizatora w tym, żeby postawić odpowiednie wymagania, urządzać częste kontrole, nakładać ewentualne kary itd. A zarzucanie Mobilisowi, że nie kupił droższych automatów na bilon (po co?co by z tego miał?) jest stawianiem sprawy na głowie.

_________________
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2014, o 15:25 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
lucapacioli napisał(a):
Model funkcjonowania KM (nie wiedzieć czemu nazywany "konkurencją") jest taki, że tak naprawdę dla przewoźnika najlepiej by było jakby jego autobusy jeździły puste.

Święta prawda. Dlatego tęskno za czasami z MPK jako przewoźnikiem i organizatorem w jednym..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2014, o 15:27 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 15 maja 2011, o 14:35
Posty: 1257
Lokalizacja: Bielsko-Biała
lucapacioli napisał(a):
A niby czemu miałby coś zrobić, skoro jego klientami nie są pasażerowie, tylko urzędnicy?

Oczywiście. Wciąż jednak MPK Kraków potrafi sprawiać o niebo lepsze wrażenie: modernizuje tabor, zakłada klimatyzację w takich EU8N, chociaż nikt im tego nie każe. W innych miastach przewoźnicy sami z siebie wzbogacają ofertę np. instalując nadajniki WiFi (przykład z PKM Czechowice-Dziedzice).
Zresztą w całej Polsce i pewnie całym świecie są firmy które dbają bardziej lub mniej o swój wizerunek. Czy ci pierwsi wolą mieć mniejsze przychody od tych drugich? Nie sądzę. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2014, o 15:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22553
Cukier napisał(a):
Dlatego tęskno za czasami z MPK jako przewoźnikiem i organizatorem w jednym..

A ja nie tęsknię. Model: organizator km + przewoźnicy jest dobry, a to, że w Krakowie nie zawsze działa dobrze, to inna sprawa.

Jeśli przewoźnik jest jednocześnie organizatorem km, to może prowadzić to do choćby układania rozkładów pod przewoźnika (czyli np. rozwalania taktów byle zaoszczędzić na ilości brygad, albo dziwnych przesunięciach pierwszych/ostatnich kursów) czy rezygnacji z pewnych dogodności bo przecież i tak nie ma konkurencji, więc nikt się nie dowie. Na klimatyzację w Krakowie też musieliśmy czekać aż do momentu, gdy na horyzoncie pojawił się drugi przewoźnik.

Zresztą dalej tak jest, bo przecież z układaniem rozkładów co chwilę jest afera, a ostatnie wysyłanie nowych wozów na linie które miały być przejęte przez Mobilis (nawet, jeśli musiały przejechać pół miasta) też świadczy o tym, że jeszcze wiele jest do zrobienia.

rodan napisał(a):
Wciąż jednak MPK Kraków potrafi sprawiać o niebo lepsze wrażenie: modernizuje tabor, zakłada klimatyzację w takich EU8N, chociaż nikt im tego nie każe.

Może i nie kazał, lecz MPK nie miało wyboru - inaczej prasa by ich zjadła, bo wszyscy by pytali czemu nie instalują klimy, skoro już jest w wozach Mobilis.

Zresztą EU8N są doskonałym przykładem, jak kończy się zostawianie komunikacji w rękach przewoźników: praktycznie wszyscy zgodnie stwierdzili, że tę klimę to czuć tylko w środkowym członie, w pozostałych jest sauna. A czemu? No przecież dla MPK ważne jest tylko, żeby odhaczyć "wóz z klimatyzacją" i pochwalić się w prasie, ile to tych wozów już nie ma. A to, że jakość klimy jest skandaliczna, się pominie :-)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2014, o 21:50 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Tyle, że to MPK bardziej zależy na pasażerach niż ZIKiTowi. MPK sugerowało: odpada nam sporo brygad, będzie więcej przegubów do dyspozycji, mamy je zachować? ZIKIT: nie jesteśmy zainteresowani, chcecie to sobie je utrzymujcie, my do tego nie dołożymy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2014, o 22:42 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2329
Lokalizacja: Kraków
Cukier napisał(a):
Tyle, że to MPK bardziej zależy na pasażerach niż ZIKiTowi. MPK sugerowało: odpada nam sporo brygad, będzie więcej przegubów do dyspozycji, mamy je zachować? ZIKIT: nie jesteśmy zainteresowani, chcecie to sobie je utrzymujcie, my do tego nie dołożymy...


Dobra a odpowiedzialni w ZIKIcie za komunikację to się w ogóle na tym znają czy patrzą tylko, żeby hajs się zgadzał?

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sie 2014, o 09:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22553
Cukier napisał(a):
MPK sugerowało: odpada nam sporo brygad, będzie więcej przegubów do dyspozycji, mamy je zachować? ZIKIT: nie jesteśmy zainteresowani, chcecie to sobie je utrzymujcie, my do tego nie dołożymy...

Jak dla mnie to przede wszystkim chęć wzmocnienia firmy, a nie troska o pasażerów. Większy tabor -> większa stawka za wzkm -> więcej pieniędzy.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2014, o 08:05 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2041
Lokalizacja: Kraków
Dokładnie :) Tym bardziej, że wejście Mobilisa na nowe linie zbiega się z nową umową dla MPK ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2014, o 08:38 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1452
Lokalizacja: WDZ
Ale akurat w tym wypadku interes firmy pokrywa się z interesem mieszkańców. Z drugiej strony jeśli nie zpalanowano większych pieniędzy na nowy kontrakt to większy tabor mógłby być tylko kosztem taktów a to raczej wątpliwy interes.

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2014, o 07:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2041
Lokalizacja: Kraków
Skąd wiesz, jak jest skonstruowana nowa umowa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2014, o 08:41 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 23 mar 2014, o 10:25
Posty: 794
A wiadomo, czy w nowej umowie zmieniono zapis o warunkach załączania klimatyzacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 wrz 2014, o 22:26 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2329
Lokalizacja: Kraków
Przewoźnik Krakowski nr 53
http://kmkrakow.atlaskolejowy.pl/pk.php?id=53

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2014, o 15:31 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6991
Lokalizacja: Kraków
Przewoźnik Krakowski nr 54

http://kmkrakow.atlaskolejowy.pl/pk.php?id=54

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2015, o 23:14 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2329
Lokalizacja: Kraków
Przewoźnik Krakowski nr 55
http://kmkrakow.atlaskolejowy.pl/pk.php?id=55

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL