Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 wrz 2019, o 09:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 lut 2013, o 12:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22529
(Nie)wygodna prawda o zrównoważonym transporcie
http://ibikekrakow.com/2013/02/06/niewy ... ansporcie/
Cytuj:
“Samochód jest jak teściowa. Musisz mieć z nią dobre układy, ale nie może rządzić twoim życiem. Więc jeśli jedyną kobietą w twoim życiu jest teściowa, to masz problem.”

:)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lut 2013, o 15:14 
Online
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6236
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kaszmir napisał(a):
(Nie)wygodna prawda o zrównoważonym transporcie

Szkoda, że wykładowca nie wziął zupełnie pod uwagę układu drogowego w mieście... Bo nie trudno zrobić coś, jak równolegle w promieniu 1 kilometra biegną do siebie 3 drogi o szerokości (każda) 5 pasów wręcz w podręcznikowym przykładzie struktury dróg w miastach Amerykańskich...

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Ostatnio edytowano 9 lut 2013, o 17:51 przez Coffee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2013, o 22:42 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1294
Lokalizacja: Kraków
http://www.mojapolis.pl/c/document_libr ... upId=10122

Bardzo ciekawy raport, niestety przy wklejaniu danych z tabel mi się krzaczy :/

Cytuj:
Po uwzględnieniu liczby mieszkańców (tab. 3), okazuje się, że Warszawa
zachowuje pozycję lidera
w zakresie wydatków na lokalny transport zbiorowy. Relatywnie wysokie sumy przeznaczane
są jeszcze w Poznaniu i Gdańsku, a także w Białymstoku
–być może wysokie kwoty płynące na komunikację rekompensują w tym mieście niewielką liczbę samochodów. Z badań realizowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości wiadomo, że aż 77% mieszkańców
Białegostoku korzysta z komunikacji publicznej4



Cytuj:
O tym, że zmienia się podejście do posiadania samochodów w Europie, najlepiej świadczy sytuacja
w Niemczech

kolebce motoryzacji. W kraju, przez wielu uważanym za raj samochodowy, gdzie
przez lata realizowano postulat auta „dla ludu” (Volkswagen), w ostatnich 5 latach zaobserwowano spadek liczby pojazdów osobowych w relacji do liczby mieszkańców. Do 2006 roku w większości dużych miast przybywało samochodów w stosunku do liczby mieszkańców. W Berlinie jeszcze w 2006 roku na1000 mieszkańców przypadało 361 samochodów, 5 lat później 324. W Hamburgu w tym samym okresie odnotowano spadek z 484 na 406, w Dusseldorfie z 519 na 467, w innych miastach podobnie.Rezygnacji z własnego samochodu sprzyjał rzecz jasna kryzys gospodarczy, chociaż w Niemczech nieszczególnie dotkliwy na tle innych krajów europejskich. Nie ulega jednak wątpliwości, że nasi zachodni sąsiedzi nie zdecydowaliby się porzucić własnego auta, gdyby nie znakomicie rozwinięta komunikacja zbiorowa oraz wskazane wcześniej zmiany kulturowe.Z analiz przeprowadzonych przez serwis mojapolis.pl wynika, że w polskich miastach mamy
do czynienia z odwrotnym trendem–z roku na rok przybywa samochodów w relacji do liczby mieszkańców (tab. 1). Między rokiem 2009 a 2011 w miastach
wojewódzkich wzrost liczby samochodów wyniósł średnio 8%.Co ważne, nie można powiedzieć, że dopiero doganiamy Zachód–po ulicach największych polskich miast jeździ więcej samochodów niż w miastach za Odrą


Ostatnio edytowano 5 maja 2013, o 22:43 przez wincent, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2013, o 23:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22529
wincent napisał(a):
http://www.mojapolis.pl/c/document_library/get_file?uuid=01795f4f-c181-4a5c-b825-ed52cec1dce4&groupId=10122

Hm, coś wg mnie ten raport nie halo. Tabela 2 sugeruje, że w 2011 wydaliśmy na km 333 mln zł, podczas gdy w 2006 jedynie 118...

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 5 maja 2013, o 23:36 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2013, o 00:55 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1294
Lokalizacja: Kraków
Tak, też mi się to nie zgadzało podobnie jak np. długość DDRów (piszą że w krk jest ponad 200km a z tego co pamiętam to bliższa prawdy byłaby połowa z tego ...), natomiast jeśli te dane gusu na które się niby powołują co do wysokości nakładów na KM w sumie czy na mieszkańca są choćby zbliżone do prawdy to stawia to krakowską KM w kiepskim świetle (ale znów- ciężko mi uwierzyć w te ponad 600mln Poznania).

W sumie zaufanie mam do danych o liczbie samochodów i dofinansowaniu z UE dla komunikacji miejskiej (bo sam kiedyś liczyłem podział z PO IiŚ bodaj 7.3 i wyszło że stolica ma tyle co reszta Polski razem).


Ostatnio edytowano 6 maja 2013, o 09:40 przez wincent, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 wrz 2013, o 22:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22529
Zmieńmy krakowskie drogi na powrót w ulice [LIST]
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... LIST_.html

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2014, o 06:45 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Jak donosi dzisiejszy Dziennik Polski krakowianie wolą samochody niż tramwaje i autobusy. Wybrane fragmenty:

Cytuj:
Dziś urzędnicy mają przedstawić wyniki KBR z 2013 r. Dotarliśmy do nich wcześniej. Z badań wynika, że w ostatnich dziesięciu latach wzrosła liczba podróży w Krakowie samochodem. Obecnie wynosi ona ponad 33 proc. (dla porównania w 2003 r. - 27 proc., a w 1995 r. - ponad 19 proc.).


Cytuj:
Maleje natomiast liczba podróży komunikacją zbiorową (tramwaje, autobusy) - obecnie ponad 36 proc. (2003 - prawie 43 proc., 1995 - ponad 48 proc.). Podobny spadek odnotowano w podróżach pieszych: ponad 24 proc. (2013), ponad 29 proc. (2003, 1995). Wciąż mało jest podróży rowerem : 1,2 proc. (2013), 1,1 proc. (2003). Podróże innymi środkami transportu (np. motor, skuter) w 2014 r. wyniosły 0,4 proc.


Cytuj:
Z ankiet wynika, że do zostawienia auta w garażu czy pod domem i wyboru komunikacji miejskiej najbardziej zachęciłaby mieszkańców możliwość szybszego dojazdu do centrum. Na drugim miejscu ankietowani wymienili zwiększenie częstotliwości kursów tramwajów i autobusów. Istotne byłoby też utworzenie bezpłatnych i strzeżonych parkingów, na których można zostawić samochód i przesiąść się do pojazdów komunikacji zbiorowej.


Cytuj:
- Na podstawie wyników badań będzie tworzony program rozwoju komunikacji - informuje wiceprezydent Trzmiel. Aby powstrzymać ruch samochodowy, miasto planuje budowę pierwszej linii metra z Nowej Huty przez centrum do Bronowic. W najbliższych latach mają powstać też nowe linie tramwajowe: z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej (z rozgałęzieniem na Azory) czy też od ul. Stella-Sawickiego do Mistrzejowic.


W innym wątku na forum pisałem o pewnej nowości i dzisiejszy artykuł to potwierdza:

Cytuj:
Nowością jest koncepcja połączenia tramwajowego ul. Lipskiej poprzez ul. Nowohucką z linią wzdłuż Stella-Sawickiego. Dzięki temu z Kurdwanowa i Bieżanowa można byłoby dojechać do Mistrzejowic z ominięciem ronda Grzegórzeckiego.


Cały artykuł potwierdza moje wcześniejsze przypuszczenia i obserwacje w których twierdziłem i nadal je podtrzymuję, że z roku na rok w pojazdach komunikacji miejskiej jest coraz mniej pasażerów. Chociaż w ostatnich 2 latach z powodu kryzysu grupa kierowców zamieniła swoje 4 kółka na KM ale uważam, że to tylko na chwilę. Zresztą ciągłe cięcia komunikacji w Krakowie też nie zachęcają do podróży autobusami i tramwajami. :]

Źródło: http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/ ... ,id,t.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2014, o 08:28 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3666
Lokalizacja: Kraków
Oj, oj. Miasto od tylu lat usilnie stara się zniechęcić do komunikacji miejskiej, podnosi ceny biletów, tnie połączenia, ale to i tak wszystko za mało, bo dalej tramwajami i autobusami jeździ więcej osób niż swoimi samochodami :( Prezydencie Majchrowski, Radni Miejscy, Zikicie – więcej wiary w siebie! Prezydencie Majchrowski: dalej baw się komunikacją miejską i zmieniaj trasy tramwajów wedle własnego widzimisię! Radni: dalej podnoście ceny biletów i nie przeznaczajcie ani złotówki więcej na utrzymanie komunikacji miejskiej (ilość linii, ich częstotliwość, utrzymanie infrastruktury)! Zikicie: tnijcie dalej połączenia – w końcu macie swoje wytyczne! Ostatnie miesiące pokazały wszystkim krakusom, jak bardzo się staracie zniechęcić ludzi do podróży komunikacją miejską i zachęcacie ich do przesiadki do swoich samochodów, jednak — jak widać — staracie się za mało! Więcej odwagi, więcej wiary w siebie!

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2014, o 08:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 07:45
Posty: 1010
Lokalizacja: Kraków NH
Cóż, ja już kiedyś pisałam, że ode mnie z domu do pracy jadąc samochodem będę o połowę szybciej niż km (uwzględniając korki!), i co najważniejsze, w tej samej cenie. Jeżdżę km tylko dla ideologii i po to, że jak wsadzę tyłek w auto to już w ogóle nie będę mieć ruchu w ciągu dnia, ale koleżanka jeżdżąca na podobnej trasie samochodem patrzy na mnie jak na idiotkę i chyba ma rację :-(

_________________
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2014, o 09:03 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 14 lis 2009, o 12:31
Posty: 757
maria napisał(a):
Cóż, ja już kiedyś pisałam, że ode mnie z domu do pracy jadąc samochodem będę o połowę szybciej niż km (uwzględniając korki!), i co najważniejsze, w tej samej cenie. Jeżdżę km tylko dla ideologii i po to, że jak wsadzę tyłek w auto to już w ogóle nie będę mieć ruchu w ciągu dnia, ale koleżanka jeżdżąca na podobnej trasie samochodem patrzy na mnie jak na idiotkę i chyba ma rację :-(


Jedźcie razem jednym autem, będzie wygodnie i taniej o połowę :P

_________________
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2014, o 09:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 07:45
Posty: 1010
Lokalizacja: Kraków NH
Napisałam ze na podobnej nie identycznej :-) pod koniec łączą się nasze drogi ale z różnych stron nadjeżdżamy, przy tym jeszcze ona zbacza z drogi w zależności od tego czy danego dnia ona czy mąż zawozi/odbiera dziecko ze żłobka, ciężko by to było zgrać żeby dalej wychodziło opłacalne kasowo i czasowo :-)

_________________
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2014, o 09:47 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 14 lis 2009, o 12:31
Posty: 757
maria napisał(a):
Napisałam ze na podobnej nie identycznej :-) pod koniec łączą się nasze drogi ale z różnych stron nadjeżdżamy, przy tym jeszcze ona zbacza z drogi w zależności od tego czy danego dnia ona czy mąż zawozi/odbiera dziecko ze żłobka, ciężko by to było zgrać żeby dalej wychodziło opłacalne kasowo i czasowo :-)


:P no tak, tak, rozuumiem :P

_________________
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sie 2014, o 19:07 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Takie coś dzisiaj znalazłem. ;D

Bunt mieszkańców na komunikację:

http://finanse.wp.pl/kat,1034079,title, ... omosc.html :hihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2015, o 17:48 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:57
Posty: 1760
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kraków chce być smart
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/krakow ... 11638.html

I najśmieszniejszy moment :rotfl:
Cytuj:
Korytarz czystej mobilności – w największym skrócie polegać to będzie na wprowadzeniu przez MPK elektronicznego taboru na linie jeżdżące ulicami: Podwale – Dunajewskiego – Basztowa. Uzupełnieniem ma być tzw. stacja e-mobilności w centrum miasta, która będzie dedykowana dla samochodów elektrycznych. energia takiej stacji ma pochodzić w 50% z fotowoltaicznych systemów solarnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2015, o 18:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7025
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Wprowadzi się to przy pomocy zmiany inspirowanej wielką remarszrutyzacją: tramwaje już są elektryczne, a autobusy się z tego ciągu wywali. :rotfl:

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL